لوگو امرداد
دیدنی‌های پاریس از چشم دوربین

برج ایفل نماد تاریخی فرانسه

برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel ) برجی فلزی در میدان «شان دو مارس» و در کنار رود سن در شهر پاریس جای دارد. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، یکی از پربازدیدترین و شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است.

ساخت برج ایفل در سال ۱۸۸۷ آغاز و در ۳۱ مارس ۱۸۸۹ به پایان رسید. در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد ولی پس از ساخت، این بنا مورد پذیرش همگان واقع نشد و ۳۰۰ نفر که در بین آن‌ها می‌توان از امیل زولا، گی دو موپاسان، شارل گارنیه و هم‌چنین الکساندر دوما نویسنده‌ی شهیر فرانسوی نام برد، به ساخت آن اعتراض نمودند.

ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه به درازاکشید. ۸۵۰ تن در ساخت آن نقش داشتند. این برج از ۱۸ هزار و ۳۸ قطعه ساخته شده است و برای پیوند این قطعه‌ها ۲ و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ به کار برده شده است. بلندای برج، ۳۲۴ متر است که در زمان خود بلندترین برج جهان بوده است. وزن برج ایفل بیش از ۱۰ هزار تن است که ۷ هزار و ۳۰۰ تن آن فولاد است.

نام برج ایفل از نام سازنده‌اش «گوستاو ایفل» گرفته شده است. 

24

برج ایفل

25

کاخ شاپو

این کاخ در ۱۹۳۷ به مناسبت نمایشگاه جهانی ساخته شده است. دو ضلع کناری کاخ و تراس بین آن‌ها چشم‌انداز بی‌نظیری به رود سن، برج ایفل و باغ‌های «تروکادرو» دارند. در ضلع شرقی کاخ، موزه‌ معماری و میراث فرهنگی قرار دارد که آثار حیرت‌انگیزی از معماری و هنر فرانسه را در۲۳۰۰۰ متر فضا و در سه طبقه نمایش می‌دهد. در ضلع غربی، موزه‌ دریایی و موزه‌ مردم‌شناسی قرار دارند؛ موزه‌ دریایی سرگذشت نیروی دریایی فرانسه را از قرن هفدهم تا امروز روایت می‌کند و موزه‌ مردم‌شناسی پیشرفت نژاد‌شناسی و جمعیت‌شناسی را نشان می‌دهد که البته تا سال ۲۰۱۵ برای بازسازی تعطیل است. کاخ شایو نزدیک متروی تروکادرو است.

26

رودخانه سن

27

7

8

9

قفل های آرزو

10

11

12

13

میدان کنکورد

14

15

17

طاق پیروزی (Arc de Triomphe)
طاق پیروزی که در میدان شارل دوگل (Place Charles de Gaulle) قرار دارد، به یادگار پیروزی های امپراتور ناپلئون بنا شده است. این طاق در سال 1836، مدت ها پس از اینکه زمان حکومت ناپلئون به پایان رسیده بود ساخته شد.   

پاریس

کلیسای نتردام

پرسه

نطقه صفرپاریس در محوطه بیرونی کلیسای نتردام

پاریس

پاریس

پاریس

پاریس

2

برج ایفل در شب

1

فرتور از ماندانا آذر کیوان است.

1919

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. درود و سپاس از تصاویرزیبا .نکته جالب اهمیت درنگاهداری بناهای تاریخی است و در حریم بناها برجهای بلند بچشم نمیخورد و این نشان از فراست است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30