لوگو امرداد
همراه با گزارش تصویری

دستبرد سارقان به دفتر نخستین چاپ‌خانه‌ی زرتشتی

شماری از اشیای سنتی و آیینی دفتر نشر راستی، نخستین چاپ‌خانه و ناشر زرتشتی مورد دستبرد سارقان قرار گرفت.

پری‌رخ خسرویانی (راستی)، مسوول دفتر نشر راستی در گفت‌وگو با خبرنگار امرداد، با اعلام این خبر افزود: چندین مشربه، شماری از ظرف‌های مسی و رویین که نشان از فرهنگ و آیین زرتشتی دارد و همچنین قالیچه‌ای با تصویر اشوزرتشت از انتشارات به سرقت رفته است.

وی زمان این اتفاق را بازه‌ای از نیمه‌شب پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه تا بامداد آدینه عنوان کرد و گفت: تاکنون برآورد خسارتی که شده نزدیک به ۸ میلیون از اجناس باارزش انتشارات به سرقت رفته است.

به گفته‌ی پری‌رخ خسرویانی، جدای از ارزش مادی اجناس به سرقت‌رفته، این اشیا به شوند(:دلیل) در پیوند بودن با آیین و فرهنگ زرتشتی دارای ارزش معنوی بسیاری بوده‌اند که برخی از آن‌ها از سوی دهشمندان به انتشارات دهش شده بودند.

گفتنی است چاپ‌خانه‌ی راستی، نخستین چاپ‌خانه و ناشر زرتشتی است که در سال ۱۳۲۸ خورشیدی از سوی شادروان «کیخسرو خسرویانی راستی» در راستای پاس‌داشت یادمان‌های فرهنگی و دینی زرتشتیان در تهران پایه‌گذاری شد.

هم‌اکنون دفتر نشر راستی در راستای چاپ انواع سالنامه فعالیت دارد.

1

2

3

4

5

پری‌رخ خسرویانی (راستی)، مسوول نشر راستی

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

فرتور از مژده شهریار است.

4585

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. درود. خانم خسرویانی این همه اشیا ِدفتر مجله و دیگر ماشین الات و……..دوربین مداربسته دزدگیر هیچ گونه لوازم امنیتی نداشته ککه براهتی امانت مردم را چپاول کردند

  2. خانم راستی عزیز بسیار متاسفم امیدوارم مشکل حل شود و سارقان دستگیر شوند.

  3. خانم راستی عزیز امیدواریم مشکلاتتون به زودی حل بشه و دزدها و اجناس دزدی شده هر چه زودتر پیدا شوند. خدا به شما توان و نیروی زیاد بدهد تا بر مشکلات فائق آیید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30