لوگو امرداد

گزارش نشست شصت‌ودوم انجمن زرتشتیان تهران

anjoman2شصت و دومین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار شد.

سخنرانان پیش از دستور:

بزرگمهر پرخیده:

پرخیده یکی از نقاط قوت گردش ۴۳ انجمن را مذاکراتی که در آن شکل می‌گیرد، دانست و افزود:«رای نیاوردن طرح هیات رییسه درباره‌ی تغییر اساس‌نامه خوب نبوده است». او در ادامه گفت: «انتظاری ندارد در میان کسانی باشد که درباره‌ی اساس‌نامه‌ی پیشنهادی، نظر می‌دهند.

پرخیده یکی از دلایل رای نیاوردن اساس‌نامه‌ی پیشنهادی را بحث نشدن درباره‌ی آن دانست و اساس‌نامه‌ی پیشنهادی را قوی برشمرد.

او در بخش دیگر سخنان خود از فرنشین انجمن به شوند این‌که به انتقادات گوش می‌دهد سپاس‌داری کرد همچنین در انتقادی برخی از بحث‌های مطرح شده در نشست انجمن را غیرحرفه‌ای دانست.

بهروز جمشیدیان:

جمشیدیان با یادآوری فلسفه‌ی خیریه انجمن گفت که باید درباره‌ی برخی از مکان‌های زیان‌ده انجمن بازنگری شود. او برای نمونه از درمانگاه یگانگی نام برد که بر اساس بیلان سال گذشته ۶۶ میلیون تومان زیان داده است. او پرسش کرد که آیا درمانگاه‌های خیریه‌ی دیگر نیز به مانند درمانگاه یگانگی زیان‌ده است؟ جمشیدیان اشاره‌ای هم به توجیه برخی برای ادامه فعالیت درمانگاه کرد و گفت این‌که به بهانه‌ی کار کردن پنج تن در این درمانگاه به هازمان زرتشتی زیان برسانیم کار درستی نیست. 

جمشیدیان از هموندان انجمن خواست تا به مانند کمیسیون ساختمان که فردی برای اجرای کارهای عمرانی استخدام شده است برای کمیسیون‌ موقوفات نیز فردی را استخدام کنند تا پیگیر امور موقوفات باشد.

این بازرس پیشین انجمن در بخش دیگر گفته‌های خود درباره‌ی شیوه‌ی مدیریت مستمری بگیران و به ویژه مستمری بگیران یزد سخن گفت. «انجمن‌های یزد درآمد خوبی دارند اما گاهی اوقات برای مستمری بگیران این شهر هزینه نمی‌شود، باید هزینه‌ی مستمری بگیران یزد را به انجمن‌های محلی بسپاریم.»

کمیسیون مالی:

این کمیسیون هفت مصوبه داشت.

  • صورت هزینه‌ی خرید تجهیزات درمانگاه یگانگی از تاریخ چهارم تا ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ هشت میلیون و ۶۱۵ هزار ریال
  • صورت هزینه‌ی خرید تجهیزات درمانگاه یگانگی از تاریخ ۱۸ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ هفت میلیون و ۷۸۶ هزار و ۲۴۰ ریال
  • بابت دوهزار عدد تقویم جیبی و سه هزار تقویم دیواری مبلغ ۱۶۱ میلیون ریال
  • خرید ماسه شکسته و آجر فشاری برای آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ ۱۳ میلیون و ۸۹۶ هزار ریال
  • هزینه‌ی برگزاری گهنبار روان‌شاد بابک خراشه ۹ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۲۰۰ ریال
  • بابت شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی مارکار تهران‌پارس و آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ ۹ میلیون و ۲۱ هزار ریال
  • خرید هدایای روز زن به مبلغ ۹ میلیون و ۶۹۰ هزار ریال

این موارد با ۱۵ رای موافق، دو رای مخالف و بدون رای ممتنع به تصویب رسید.

کمیسیون خدمات:

  • جهت سرویس رفت و برگشت جشن فروردین‌گان در روز ۱۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۶ خورشیدی تا سقف مبلغ ۷۵ میلیون ریال مورد تایید است.

فیروزه ماوندادی درباره‌ی این مصوبه گفت که سرویس ۸۰ نیم راه است که هر نیم راه ۹۰ هزار تومان است که این رقم ۹۰ هزار تومان برای آیین درگذشت اشوزرتشت بوده است که شاید این رقم در سال جدید دچار دگرگونی شود.

این مورد با ۱۵ رای موافق، دو رای مخالف و بدون رای ممتنع تصویب شد.

  • پیرو نامه‌ی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر الزام داشتن آمبولانس در درمانگاه یا انعقاد قرار با مرکز آمبولانس خصوصی با پیشنهاد مرکز آمبولانس «آسیا امداد» به مبلغ سالیانه پنج میلیون ریال موافقت شد.

ماوندادی درباره‌ی این مصوبه گفت که پس از گفت‌وگوهایی گه با دکتر رستم خسرویانی فرنشین انجمن و دکتر زندیان داشتیم به ما اطلاع دادند که آمبولانس درمانگاه می‌بایست تکنسین و تجهیزات باشد.

دکتر زندیان میانگین استفاده از آمبولانس در درمانگاه یگانگی را حدودا ماهی یک بار دانسته است.

این تصمیم با ۱۲ رای موافق، دو رای مخالف و سه رای ممتنع به تصویب رسید. این مصوبه در نشست پیشین رای‌گیری نشده بود چون قرار بر این شده بود تا بررسی شود که آیا می‌توان از آمبولانس قصرفیروزه استفاده کرد یا خیر.

  • مقرر شد ۱۰۰ عدد صندلی باقی مانده در مارکار تهران‌پارس پس از طی مراحل اداری به کوشک ورجاوند امانت داده شود.

این مصوبه با ۱۶ رای موافق و یک رای ممتنع به تصویب رسید.

کمیسیون ساختمان:

  • هزینه‌ی تنخواه دفتر فنی از تاریخ ششم دی‌ماه تا ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ ۹ میلیون و ۵۷۵ هزار ریال

این تصمیم با ۱۵ رای موافق، یک رای مخالف و بدون رای ممتنع تصویب شد.

  • هزینه‌ی تعمیرات شوفاژ و لوله‌کشی یکی از واحدهای ساختمان اهرستانی به مبلغ چهار میلیون ریال

این تصمیم با ۱۶ رای موافق، یک رای مخالف و بدون رای ممتنع تصویب شد.

گزارش: آب‌گرم کن آدریان تهران با هزینه‌ی خیراندیش نصب شده است و هزینه‌ی نصب و حمل و نقل از محل مصوبه‌ی انجمن پرداخت می‌شود.

کمیسیون فرهنگی:

  • کارکرد آموزگاران دینی و اوستا مدرسه‌ی رستم آبادیان این‌گونه به تایید می‌رسد:

آموزگار دینی با کارکرد شش ساعت در هفته در ۲۴ ساعت در ماه از مهرماه تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی ۱۴۴ ساعت است.

آموزگار اوستا با کارکرد سه ساعت در هفته و در ماه ۱۲ ساعت از مهرماه تا پایان اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی ۷۲ ساعت است.

  • کارکرد آموزگار دینی دبیرستان دخترانه‌ی گشتاسب در ماه‌های دی، بهمن و اسفند ۱۳۹۵ خورشیدی به مدت ۱۲ ساعت در هفته و مجموع ۱۴۴ ساعت مورد تایید است.

این تصمیم با ۱۶ رای موافق و یک رای مخالف تصویب شد.

  • با پرداخت هزینه‌ی کارکرد سه تن مربی‌ و کمک مربی آزمایشی در مهدکودک پرورش از ۱۱ شهریورماه تا پایان سال ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ ۷۶ میلیون ریال موافقت شد.

تصمیم پرداخت هزینه‌ی مربی‌های مهدکودک پرورش با ۱۶ رای موافق و دو رای مخالف تصویب شد.

  • با پرداخت مبلغ ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بابت کارکرد موبدان نگهبان آتش در آدریان تهران در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی موافقت شد.

این مورد با ۱۵ رای موافق، یک رای ممتنع و یک رای مخالف تصویب شد.

گزارش: روز چهارشنبه اعضای کمیسیون‌های مربوطه به آدریان آمدند و ضایعات جمع‌آوری شده از انبارها فروخته شد. همچنین موبد رستم وحیدی همراه با تیم خود اتاق آتش را خیراندیشی نظافت کردند. او افزود که با شهرداری صحبت‌هایی شده است تا گل‌کاری آدریان تهران را انجام دهد.

جمشید گشتاسبی نیز اعلام کرد که آدریان تهران را شاهرخ سلامتی رنگ‌آمیزی کرده‌ است.

کمیسیون روابط عمومی و مددکاری:

این کمیسیون یک گزارش درباره‌ی خرید اقلام مستمری‌بگیران داشت که از سوی خانم خادم اعلام شد.

« در روز ۱۱ اسفندماه به همراه افشین نمیرانیان به یزد رفتیم تا برنج و روغن خریداری شده را تقسیم کنیم و اقلام را فعلا بدون هزینه خریده‌ایم. سه روز به محلات گوناگون یزد رفتیم تا با مستمری‌بگیران دیداری داشته باشیم.»

کمیسیون موقوفات:

  • تعدیل اجاره‌ی یک واحد تجاری در خیابان جمهوری از مبلغ ۴۰۰ هزار ریال از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۴ خورشیدی تا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۷ خورشیدی به مبلغ ۷۰۰ هزار ریال تعدیل شد.

این تصمیم با ۱۵ رای موافق، یک رای مخالف و دو رای ممتنع تصویب شد.

  • مصوب شد جهت کارشناسی و تایید اجاره بهای ملک تجاری واقع در خیابان انقلاب به کارشناس رسمی دادگستری تا سقف ۲۰ میلیون ریال پرداخت شود.

رستم خسرویانی درباره‌ی این مصوبه گفت: «این ملک تجاری که بانک است چند سال که تعدیل اجاره نکرده است و اعلام کرده است که برای تعدیل اجاره می‌بایست کارشناس قیمت را تعیین کند. یک کارشناس از سوی بانک و کارشناسی تعیین شده از سوی انجمن پس از بررسی قیمت را مشخص می‌کنند.»

این مورد با ۱۶ رای موافق و سه رای مخالف تصویب شد.

گزارش: این کمیسیون گزارشی را درباره‌ی ساختمان «بختیان» در یوسف‌آباد داشت که در انجمن تلاش است تا بتواند از آن بر اساس وصیت‌نامه استفاده کند.

گزارش فرنشین انجمن از همایش انجمن‌ها در یزد

رستم خسرویانی درباره‌ی مطالب مطرح شده در این همایش گفت: «گزارش کارگروهی یکی از بخش‌های نشست بود که کار گروه دینی گزارش خود را ارایه داد، همان‌طور که در جریان هستید کار گروه دینی یکی از بهترین کار گروه‌ها است و برای دانش‌آموزان و آموزگاران کارهای خوبی انجام داده است. کارگروه مددکاری کار گروه دیگری بود که گزارش داد اما من اعتراض داشتم این کار گروه نیست بلکه هر شهر و استان گزارشی از کارهای خود را ارایه می‌دهد. کارگروه ورزش نیز گزارش خود را ارایه داد اما این کارگروه نوپا است و تلاش خوبی داشته است.»

خسرویانی در بخش دیگر گزارش خود به گزارش رامتین شهرت درباره‌ی صنعت گردشگری و هتل‌داری اشاره کرد و افزود که این گزارش با انتقادها و حاشیه‌هایی از سوی باشندگان همراه بوده است. او افزود که گروهی بدون اینکه تشویق و حمایت کنند تنها انتقاد می‌کنند، رامتین شهرت بدون اینکه پول یا وامی از کسی بگیرد در حال کار است اما گروهی از او انتقاد می‌کنند.

خسرویانی در بخش دیگر سخنان خود گفت که درباره‌ی کارت شناسایی زرتشتیان صحبت شد و کانون دانشجویان گزارشی در این‌باره ارایه داد.

بخش دیگر گزارش خسرویانی درباره‌ی بررسی احوال شخصیه‌ی زرتشتیان بود که قرار شده است تا انجمن موبدان برخی از بندهای احوال شخصیه را بررسی و رفع ابهام کند و در همایش بعدی انجمن‌ها مورد بررسی و رای‌گیری قرار گیرد.

بخش پایانی گفته‌های فرنشین انجمن نیز درباره‌ی باشندگی او و اسفندیار اختیاری در همایش خیرین و واقفین در دانشگاه یزد بود. او در این‌باره گفت به شوند این‌که دانشکده‌ی منابع طبیعی و خوابگاه در زمین‌های مارکار ساخته شده است از ما سپاس‌داری شد. او افزود که نام مارکار در دانشکده‌ی منابع طبیعی نوشته شده است.

  حاشیه انجمن:

  • پیش از غیرعلنی شدن نشست انجمن رستم خسرویانی با نشان دادن سندهای تک برگی اعلام کرد که ۳۵ فقره سند تک برگی زمین‌های مارکار یزد که در روبه‌روی زمین‌های مورد مناقشه‌ با مرتاض است گرفته شده است. خسرویانی افزود که در آن بخش ۳۶ زمین است که سند یکی از آن‌ها به شوند این‌که ساختمانی بر روی آن ساخته شده است گرفته نشده و در حال رایزنی هستیم تا سند آن را نیز بگیریم.
  • فرهاد کاویانی یادآوری کرد که کمیسیون موقوفات نیاز دارد تا فردی را برای پیگیری امور موقوفات انجمن داشته باشد تا بتواند سوددهی خوبی از موقوفات انجمن را به دست بیاورد.
  • نشست شصت و یکم انجمن، سومین نشست متوالی غیرعلنی است.
  • تاج گوهر خداداد کوچکی برای دومین جلسه درباره‌ی شعله‌ور نبودن آتش آتشکده‌ی تهران سخن گفت و افزود که بسیاری از بازدیدکنندگان می‌خواهند شعله‌ی آتش را ببینند. راشین جهانگیری نیز در این‌باره گفت که کنده‌هایی که در انبار آدریان است برای آتش مناسب نیست و باید کنده‌های خوب برای آتش فراهم شود و در نظر داریم تا قبل از سال جدید مصوبه‌ی خرید چوب را بگیریم.
  • افشین نمیرانیان اعلام کرد که دستگاه رای‌گیری انجمن را بررسی کرده است و این دستگاه سالم است و همچنین مصوبه‌های پیشین انجمن را نیز بررسی کرده و آن‌ها نیز درست رای‌گیری شده‌اند.

 نشست هفتگی انجمن زرتشتیان در ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه با باشندگی تمامی هموندان غیرعلنی شد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. معمولا نگهداری آتش و شعله ور کردن و خواباندن آن یا خوراک دادن به ان رسم و ادابی دارد. معمولا سه بار در روز یعنی در سه گاه روز که اوستای ان توسط موبد خوانده می شود اتش شعله ور می شود. حتی باید دید در آتشکده یزد هم این موضوع شعله ور بودن دائمی از چه زمانی رایج شده است؟! در هر صورت اگر می خواهیم برای توجه بازدیدکنندگان آتش به صورت دائمی شعله ور باشد موضوع دیگری است اما به نظر باید به روشی که به طور سنتی معمول بوده است و نیز مصرف چوب برای شعله ور بودن دائمی هم توجه کرد. می توان برای گردشگران مشخص کرد که چه زمانی آتش شعله ور خواهد شد تا اگر گروهی خواستند آن لحظه مشخص را ببینند انجا باشند.

  2. با تشکر از حضور جناب دکتراختیاری نماینده محترم ودکتر خسریانی ریاست محترم انجمن تهران بابت حضور در همایش خیرین وواقفین دانشگاه یزد جهت انجام مراسم تشکراز این دو بزرگوار فقط اگر زمان یاری کند و این عزیزان همت کنند دیگر چیزی از موقوفات مارکار و دیگر خیرین جامعه که بصورت رایگان در اختیار ارگانهای غیر زرتشتی قرار گرفته نمی ماند تنها نکته مثبتی که دارد این عزیزان در زمان تبلیغات انتخاباتی میفرمایند که کار باز پس گیری در حال انجام است که امیدواریم با انتخابمان در دوره بعدی این زحمات ما به ثمر رسیده و نتیجه خوبی بدست اوریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30