لوگو امرداد
همراه با باران بهاری

شیراز لحظاتی پیش از تحویل سال

نگاهی به ساعت که می‌انداختی، عقربه‌های ساعت یادآوری می‌کرد که تنها چهار ساعت دیگر تا تحویل سال نو باقی مانده است، بیشتر خیابان‌های شیراز پرترافیک بود، اما چهارراه مشیر این شهر همچون هرسال حال و هوایی دیگر داشت.

شور و شوق مردم را می‌دیدی که زیر بارش باران بهاری در تکاپوی خرید گل و سبزه و ماهی گلی هستند، اما نه گل‌هایی که در هر گل‌فروشی می‌بینید، بلکه گل‌هایی صحرایی که بیشتر آن‌ها در دشت‌های پهناور استان فارس دیده می‌شوند و سالی یک‌بار و آن هم ساعاتی پیش از تحویل سال مسافر شیراز شده و بر سر سفره‌ها مهمان گلدانی می‌شوند. یکی فریاد می‌زد گل اشک (لاله واژگون) شاخه‌ای دو هزار تومان، دیگری می‌گفت لاله ببر بسته‌ی ۲۰تایی دو هزار تومان، دیگری می‌گفت سفره بدون مورد نمی شود، مورد بسته‌ای هزار تومان، سنبل وحشی چهار شاخه دو هزار تومان، سنبل ببر، سفره‌ی هفت‌سینت بدون سنبل معنی نداره.

با هم به تماشای فرتورهای لحظه‌های پایانی سال ۱۳۹۵ می‌نشینیم، چه بسا که زبان تصویر بیشتر گواه حال و هوای شیراز شهر گل و بلبل باشد.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

فرتور از شهرام پوردهی است.

70707

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. مدت ها بود تصویر روشنی از نوروز نداشتم و احساس می کردم دیگر حس و حال فرا رسیدن نوروز در جایی دیده نمی شود ولی بعد از مدتها با این گزارش تصویری نظرم تغییر کرد و شور و شوق فرا رسیدن بهار طبیعت را لمس کردم . درود

  2. من خودم در آن لحظات همانجا در حال خريد گل و سبزه بودم ، گاهى باران چنان شدت مى گرفت كه فقط ميخواستم كارم تموم شود و بروم خانه ، الان كه از نگاه دوربين شما ميبينم حسرت خوردم كه زود رفتم و اين لحظات را با دقت و لذت نديدم

  3. این گلها که در هنگام تحویل سال به فروش می رسد، مربوط به کدام شهرهای استان فارس است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27