لوگو امرداد

پرپسندترین مقصدهای گردشگری نوروز 96

maghsad2به گزارش ایسنا، مرتضی رحمانی‌موحد ـ معاون گردشگری کشور ـ از ثبت نزدیک به ۱۲ میلیون تن، شب اقامت در هتل‌های سراسر کشور از آغاز تعطیلات تا پایان دوم فروردین‌ماه ۹۶ خبر داد و گفت: در این مدت بیشترین سفرها به ترتیب به استان‌های گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس انجام شده است.

به گفته‌ی او، بیش از ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازدید نوروزی از سایت‌های تاریخی نیز در این مدت ثبت شده است.

فرنشین(:رییس) ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین با اعلام این‌که از آغاز تعطیلات تا پایان دومین روز فرودین‌ماه ۹۶، نزدیک به ۵ میلیون نفر با وسایل نقلیه عمومی جابه‌جا شده‌اند، افزودد: از این میان سه میلیون تن از وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای استفاده‌ کرده‌اند، نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هم با هواپیما سفر داخلی و خارجی داشته‌اند و ۶۰۰ هزار نفر هم با قطار جابه‌جا شده‌اند.

رحمانی‌موحد به ۱۹ هزار بازدید نظارتی که از آغاز تعطیلات نورزوی تا دوم فرودین‌ماه از تاسیسات گردشگری انجام شده است، اشاره کرد و درباره‌ی تخلف‌های دریافت شده، گفت: تا کنون ۱۵ هزار تماس تلفنی با سامانه جامع اطلاع‌رسانی و رسیدگی به شکایت‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری (۰۹۶۲۹) برقرار شده که ۵۷ گزارش به تخلفات مربوط بوده است. بیشترین تخلفاها نیز به دفاتر خدمات مسافرتی و اقامتگاه‌ها ارتباط داشته که به آن‌ها رسیدگی شده است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28