لوگو امرداد
سوم فرودین ماه

برگزاری هفدهمین دوره‌ی پنج گانه نوروزی شیراز

هفدهمین دوره‌ی پیکارهای پنج گانه‌ی نوروزی از ساعت ۱۷ روز سوم فروردین‌ماه در تالار سینما آریانا از موقوفات زرتشتیان شیراز که پس از سالیان سال بلاتکلیفی مدتی است به عنوان تالار ورزشی مورد استفاده‌ی زرتشتیان شیراز قرار می‌گیرد،  با رقابت هفت تیم باشنده به صورت دو حذفی آغاز شد.
پنج گانه‌ی این دوره شامل تمرکز فوت و عضله، جمع‌آوری بطری‌های رنگی، دو امدادی، طناب‌کشی و مرحله‌ی ترکیبی بود. داوری این دوره از پیکارها را شهرام و شبنم پوردهی بر دوش داشتند. پیکارها که نزدیک پنج ساعت به درازا کشید با تشویق و شور و شوق شرکت‌کنندگان و تماشاگران همراه بود. پیش از آغاز رقابت‌ها تیم‌ها و نفراتشان معرفی شدند و بر اساس قرعه حریفان خود را شناختند. ترتیب مراحل پنج گانه قبل از هر بازی با قرعه مشخص می‌شد.
از نکات ویژه‌ی پیکارهای امسال این بود که از هفت تیم شرکت‌کننده هیچ تیمی نبود که نفراتش از یک شهر باشند و این در نوع خود جالب توجه بود و همین عاملی شد تا صمیمیت و شادی نزد تیم‌ها و تماشاگران به اوج خود برسد و در طول رقابت‌ها کوچک‌ترین اعتراضی به داوری صورت نگیرد. جذاب‌ترین بخش پیکارهای پنج گانه رقابت دو تیم نونهال بود که در زمان استراحت میان دور مقدماتی و نهایی رقابت‌های اصلی بزرگسالان برگزار شد و نونهالان مراحل پیش‌بینی شده را یکی پس از دیگری با تشویق‌های بی وقفه‌ی تماشاگران پشت سرگذاشتند. جوایز دو تیم نونهال بلادرنگ از سوی افلاطون سهرابی فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز به آن‌ها پیشکش شد و نونهالان نیز به معرفی خود پرداختند. در نهایت تیم ((تو خوبی)) با بهره‌گیری از مهرنام و پگاه شهریاری(یزد) ، مهرپویا توکلی(اصفهان) ، فرشاد خدادادی(شیراز) و پرنیان کوکلری(شیراز) با شایستگی و اقتدار در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد. تیم((آوش)) با بازیکنانی چون فرشاد جمشیدی(شیراز)، کیوان گشتاسبی(تهران)، شروین کاوسی (شیراز)، فیروزه آتشبند(اصفهان) و ژیلا کرمانی(اصفهان) به مقام دوم رسید و تیم ((سپندار)) نیز با ترکیب رامتین مهربان شهریاری(شیراز)، آرش سهرابی(شیراز)، فرزین فرخانی(یزد)، نگین ایران‌خواه(یزد) و آذر اهورایی فر(شیراز) عنوان سوم را کسب کرد. در پایان رقابت‌ها نفرات تیم‌های برتر پیشکش‌های خود را به همراه لوح یادبود از دستان افلاطون سهرابی فرنشین انجمن زرشتیان شیراز دریافت کردند. در مراسم پایانی از آقای سیاوش وفاداری هموند تیم ((دوستان)) به عنوان خالق هیجان انگیزترین صحنه‌ی جام هفدهم تقدیر شد، افلاطون سهرابی طی سخنانی از باشندگی پرشور و گردهمایی همکیشان و آشنایی با یکدیگر به عنوان اقدامی فرهنگی در کنار ورزش به نیکی یاد کرد و از باشندگان دعوت کرد تا ششم فروردین در مراسم به پیامبری برگزیده شدن و زادروز اشوزرتشت نیز باشندگی پرشور و در خور توجهی داشته باشند. شروین کاوسی هماهنگ کننده‌ی دوره‌ی هفدهم نیز طی سخنانی از داوران همچنین آرش سهرابی بابت خطاطی زمین‌ها و رامتین مهربان شهریاری بابت نور و صدا و مهتاب گشتاسبی بابت تهیه‌ی عکس از پیکارها تقدیر کرد.

 

 1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

فرتور از آرش سهرابی و مهتاب گشتاسبی است

70707

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با درود و سپاس از زحمات بیدریغ بروبچه های با صفای شیراز ( شهریار، شبنم ، فرشاد ، شهرام ، پگاه ،رامتین ، شروین ،آرش و… )که همیشه و همه ساله در ایام نوروز وقت خود را صرف مسافران نوروزی می کنند، اتحادو همدلی و همتی که این عزیزان دارند مثال زدنیست، دست این عزیزان درد نکند و خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28