لوگو امرداد
گزارش نشست شصت‌وسوم انجمن زرتشتیان تهران

گرانی خدمات انجمن رای نیاورد

anjoman2نشست شصت‌وسوم گردش ۴۳ انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار شد.

سخنران پیش از دستور:

بزرگ‌مهر پرخیده درباره‌ی مصوبه‌ی سرویس به آرامگاه گفت که نباید اشتباه گردش‌های پیشین را انجام داد و نباید سرویس‌ها پولی باشد.

او در بخش دیگر گفته‌های خود گفت که پولی که انجمن داراست به شوند خیراندیشی زرتشتیان است. پرخیده درباره‌ی تصمیم اهدای صندلی‌های مارکار به کوشک افزود که نگه داشتن آثار تاریخی در مکان‌های تاریخی اهمیت بالایی دارد.

فرین فرارونی دیگر سخنران پیش از دستور بود که درباره‌ی مسایل درمانگاه یگانگی سخن گفت. او با اشاره به اینکه در تارنمایی خوانده است که درمانگاه یگانگی ۶۶ میلیون تومان بدهکاری دارد درباره‌ی دلایل این بدهکاری گفته‌هایی را مطرح کرد. او دراین‌باره افزود: «آیا پزشکان و پرستاران درمانگاه درآمد مناسبی دارند؟ بدهکاری درمانگاه به شوند پنج کارمند آن‌جا نیست. پیشنهاد من برای درمانگاه این است تا به درمانگاه دندان‌پزشکی دگرگون شود.»

او در بخش دیگر گفته‌های خود درباره‌ی اقدامات قانونی که برای به دست آوردن حق و حقوق خود از درمانگاه انجام داده است سخن گفت.

جمشید گشتاسبی درباره‌ی رقم بدهکاری درمانگاه گفت که درآمد و سود و زیانی که در مجمع تیرماه ارایه می‌شود مستند است.

کمیسیون مالی:

  • صورت هزینه‌ی اسفندماه مدارس زرتشتی به مبلغ ۵۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار ریال
  • وام ضروری به یکی از پرسنل انجمن به مبلغ ۱۵ میلیون ریال
  • هزینه‌ی لابراتوار پروتز‌های دندانی سورنا به مبلغ ۹ میلیون و صد هزار ریال
  • کارکرد دندان‌پزشکان در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ ۲۹۰ میلیون و ۱۰ هزار ریال که با کسر مبلغ ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال هزینه‌ی لابراتوار سهم درمانگاه مبلغ ۱۳۵ میلیون و ۹۰۵ هزار ریال و سهم انجمن ۱۵۴ میلیون و ۱۰۵ هزار ریال تعیین شد.
  • کارکرد دی‌ماه ۱۳۹۵ آموزگاران دینی دبیرستان فیروزبهرام به مدت ۱۲ ساعت در ماه به مبلغ ۱۴ میلیون ریال
  • کارکرد دی، بهمن و اسفندماه ۱۳۹۵ آموزگار دینی مدرسه‌ی گشتاسب به مدت ۱۴۴ ساعت به مبلغ ۱۸ میلیون ریال
  • موبدکاری موبدان نگهبان آتش در بهمن‌ماه ۱۳۹۵ به مبلغ ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال
  • صورت هزینه‌ی کتابخانه‌ی یگانگی از ۲۴ مهرماه تا ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۵ به مبلغ سه میلیون و ۳۶۱ هزار ریال
  • هزینه‌ی حمل و تخلیه‌ی ۱۲ تن سیمان فله به آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ دو میلیون و ۲۴۰ هزار ریال

گزارش کمیسیون مالی:

شمارش صندوق‌های شاه‌ورهرام ایزد و آدریان انجام شده و رقم‌های نیز به دست آمده است:

صندوق نیازمندان شاه‌ورهرام ایزد به مبلغ ۶۴ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۵۰۰ ریال و ۴۵ دلار آمریکا

صندوق بیماران شاه‌ورهرام ایزد ۷۴ میلیون و ۱۹۳ هزار ریال و ۶۳ دلار آمریکا

صندوق شاه‌ورهرام ایزد ۷۳ میلیون و سه هزار ریال و پنج دلار آمریکا

صندوق بیماران آدریان تهران ۲۲ میلیون و ۷۲۵ هزار ریال

صندوق نیازمندان آدریان تهران ۲۰ میلیون و ۹۲۵ هزار ریال

صندوق آدریان تهران ۳۷ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۰۰ ریال و یک دلار آمریکا

کمیسیون فرهنگی:

  • مبلغ ۹۰۰ هزار ریال برای مخزن آب‌سردکن کتابخانه یگانگی مورد تایید است.
  • مبلغ یک میلیون و ۸۵۰ هزار ریال جهت تعمیر و تیز کردن زنجیر اره برقی مورد استفاده در آدریان تهران مورد تایید است.
  • با پرداخت مبلغ یک میلیون ریال بابت نظافت اسفندماه ۱۳۹۵ خانه‌ی فرهنگ و هنر موافقت شد.
  • با کارکرد منشی خانه‌ی فرهنگ و هنر از تاریخ یکم تا ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ جمعا ۶۰ ساعت به مبلغ سه میلیون و ۳۰۰ هزار ریال موافقت شد.
  • مبلغ یک میلیون و ۷۱۰ هزار ریال هزینه‌های خانه‌ی فرهنگ و هنر از محل تنخواه انجام گرفته که مورد تایید است.
  • با کارکرد آموزگاران دینی معادل ۶۴ ساعت در ماه و ۴۸ ساعت در ماه در دبیرستان فیروزبهرام موافقت شد.
  • با پرداخت مبلغ دو میلیون و ۵۰۷ هزار و ۸۰۰ ریال از ۲۴ آذرماه تا سوم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ هزینه‌ی کتابخانه‌ی یگانگی بنابر فاکتورهای ارایه شده مورد تایید است.
  • با پرداخت هزینه‌ی برس‌زدن چمن مصنوعی زمین آدریان بزرگ به مبلغ ۲۵ میلیون ریال موافقت شد.

گزارش: از طرف شهرداری تهران ۱۵۰ اصله نهال به انجمن داده شده است که هر سازمان وابسته به انجمن می‌توانند درخواست بدهند.

کمیسیون ساختمان:

  • افزایش به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال برای لوله‌کشی گاز آرامگاه قصرفیروزه که پیش از این مصوبه‌ی ۲۰۰ میلیون ریالی داشت که اکنون سقف هزینه‌ها به ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

کمیسیون خدمات:

  • فاکتورهای آرامگاه قصرفیروزه مبنی بر حقوق چهار کارگر و عیدی آن‌ها، همراه با عیدی پاک‌شور خانم به مبلغ ۶۹ میلیون ریال مورد تایید است.
  • فاکتورهای شماره‌ی ۶۸۵، ۶۸۶ و ۴۶۰۴ درمانگاه یگانگی جهت لابراتوارهای بهسازان و افق به تاریخ بهمن و اسفندماه‌ماه ۱۳۹۵ به مبلغ هفت میلیون ریال مورد تایید کمیسیون است.
  • جهت شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی تمامی اماکن ساختمان‌های زیرنظر انجمن تا سقف مبلغ ۱۱ میلیون ریال متمم مصوبه‌ی ۹ اسفندماه ۱۳۹۵ مورد تایید است.
  • در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۵ خورشیدی کمیسیون خدمات نشستی را با فرنشین و خزانه‌دار انجمن داشت و با رایزنی‌های به عمل آمده قیمت‌های جدید ارایه خدمات انجمن به شرح زیر اصلاح شد:

سنگ اختصاصی از ۱۱ میلیون ریال به ۱۵ میلیون ریال

کفن و دفن از هفت میلیون ریال به ۱۰ میلیون ریال

هر مصرع شعر بر روی سنگ قبر از ۵۰۰ هزار ریال به ۶۰۰ هزار ریال

عکس روی سنگ از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به دو میلیون ریال

آشپزخانه و حیاط شاه‌ورهرام ایزد و مهمانان زیر ۱۵ تن اضافه نشده است و تالار شاه‌ورهرام ایزد از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال

ثبت ازدواج انجمن از ۵۰۰ هزار ریال به ۷۰۰ هزار ریال

منوی اصلی عروسی از ۲۰۰ هزار ریال به ۲۲۰ هزار ریال

میوه، چای و شیرینی از ۵۰ هزار ریال به ۶۰ هزار ریال

جوجه‌کباب از هر سیخ ۸۴ هزار ریال به ۹۲ هزار و ۴۰۰ ریال

بره،‌ماهی شیر، بوقلمون، بیف استراگانوف و خوراک زبان ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

منوی اصلی مراسم سالگرد از ۱۵۰ هزار ریال به ۱۶۵ هزار ریال

میوه، شیرینی و چای مراسم سالگرد از ۴۰ هزار ریال به ۵۰ هزار ریال

خوراک‌های مراسم سالگرد نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.

این تصمیم کمیسیون خدمات با ۱۰ رای موافق، سه رای ممتنع و هفت رای مخالف تصویب نشد.

  • آیین‌نامه‌ی مجموعه‌ی مارکار تهران‌پارس به تصویب هموندان انجمن رسید.
به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

12 پاسخ

  1. حداقل کفن و دفن و سنگ قبور را رایگان کنید حداقل از نیت خیر همکیشان بهره مند باشیم.میلیاردها در انجمن یزد درامد داریم اونجا هم باید پول بدیم!!حداقل فکر پس از مرگ ما باشید.زنده مون که هیچ

  2. مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان از وزارت بهداشت برای تکمیل و تجهیز طبقه دوم درمانگاه یگانگی دو سال توسط نماینده محترم گرفته شد. این مبلغ برای سایر مخارج انجمن خرج شد و هیچ هزینه ای در درمانگاه نشد. این روش نه تنها عدم صداقت مسئولان انجمن را نشان میدهد، بلکه بدهی انجمن است برای نسلهای بعد جامعه و دوره های آینده انجمن. درمانگاهی که قرار بود به سوددهی برسد، روز بروز مقروض تر و ورشکسته تر میشود.

  3. روز شاد. اگر کمی همت و غرت داشته باشید پاکشو درگذشتگان خودمان باشیم وکارهای دیگر مراسم خاکسپاری این پول زور رو نباید بدید برای کفن و دفن. تا مصرف کننده هستید چرخ همین جور میچرخه

  4. متاسفانه وقتی نماینده محترم و ریاست محترم انجمن باهم یکدست و یکصدا میشوند چیزی بهتر از این هم برای جامعه ما پیش نمیاید نماینده مبلغ هنگفتی را در اختیار انجمن قرار میدهد بدون هیچ نظارت وپی گیری در عوض انجمن تهران هم پردیس مارکار را در اختیار نماینده میگذارد بدون هیچ نظارتی دلمون هم خوش است سه دوره متوالی در راس امور بودند ولی از کارنامه کاریشان … بطور نمونه ساختمانی شکیل و زیبا در زمین مارکار یزد روبروی بیماستان دکتر مرتاض مگر میشود نماینده با ان قدرت سیاسی و انجمن با داشتن مدارک و وکلای انچنانی نتونن باز پس گیرند یا حداقل بنام مارکار به ثبت برسانند

  5. جناب ماوندادی وقتی ظروف آش مصرفی مراسم را هم دیگران باید بشورندتوقع پاکشویی دارید؟البته یکی از فرنشینان انجمنی در ایران که بریز بپاشش شهره شده مدعی اینکار شده که به دلیل حساب کتاب نمایندگی این را به حساب تبلیغش میگذاریم.جناب همکیش مشکل اینجاست که مردم فقط در انتخابات نقش دارند و پس از آش دیگر به مردم ارتباطی ندارد و حرفی هم زده شود مانند چندسال پیش با نشر هشدار شکایت و پیگیری فتا در سایت و بولتنشان تهدید میشویم که انتقاد هم نکنیم.مقصر خود ماییم که پله های ترقی دیگرانیم اما از حق خودمان دفاع نمیکنیم.

  6. اقای ماوندادی وقتی از نظر مالی نقدینگی هست در دو انجمن تهران و مخصوصا یزد که جلوی چشمان همکیشا کسب درآمد مشهود است چرا باید خودمون صفر تا صد خاکسپاری را انجام بدیم؟؟ منظور نظر اول طنز تلخ بود.جدا مشکل ما اینه؟این نقدینگی قدرت کارافرینی گسترده ای داره که بتونه تمامی همکیشان را با حقوق بسیار عالی در راستای تولید هدایت بکنه.صدها ملک وقف به انجمن داریم با ارزش بسیار زیاد.نیت وقف کننده این وضع مردم بوده؟؟

  7. با درود. هنگامی که نشست مجمع همگانی تشکیل می شود، مجال خوبی برای طرح پرسش هاست. امیدوارم شرکت کنید و پرسشگر هم باشید.
    البته وظیفه ی بازرسان هم نباید فراموش شود. آنان باید به مردم توضیح بدهند که این دو میلیارد تومان در چه جاهایی هزینه شده است و بازده آن چیست.

  8. درود بر دست‌اندركاران و نويسندگان دوهفته‌نامه‌ى امرداد
    در واپسين روزهاى سال چندين بار با دفتر انجمن تماس گرفتم و براى ابراز حرف‌هایم در جلسه‌ى انجمن نوبت خواستم و مسوول وقت‌دهى گفته بود كه بايد بدانيم چه ميخواهيد بگوييد و بايد از خيلى وقت پيش وقت مي‌گرفتيد. با همه‌ی این سنگ‌انداختن‌ها به اميد بازتاب درست گفته‌هايم در شلوغى واپسين روزهاى سال ١٣٩٥ در عصر بارانى خودم را به جلسه ى انجمن رساندم تا بتوانم درد دلم را به اعضاى انجمن بگويم. نه براى شنيده شدن كه انتظار آن را نداشتم، بلكه براى خوانده شدن گفته‌هايم در سايت امرداد كه مي‌دانستم هر هفته صحبت‌ها را بازتاب ميدهد.
    اما شوربختانه بعد از سه هفته انتظار ديده شدن و خوانده شدن اميدم را از دست دادم چون آنچه من گفته بودم ناقص و نامفهوم بازتاب داده شده بود.
    در تارنما به تاريخ ١٧ اسفند از زبان بازرس پيشين خوانده بودم كه درمانگاه يگانگى سالانه ٦٦ مليون تومان ضرر ميدهد و اعتراض يكى از اعضا كه گفته بود چرا بايد اين ضرر بر دوش انجمن باشد فقط براى كار كردن پنج نفر!
    من در آن جلسه حضور پيدا كردم كه بگويم ضرر از جانب دندانپزشكان نبوده چون دندانپزشكان كار ميكنند، بيمار دارند و خيلى بيشتر از مخارجشان براى درمانگاه درآمدزايى ميكنند. اين ضرر به علت كم كارى پزشك عمومى درمانگاه است كه در زمان حضور ناپيوسته ى خود علاوه بر حقوق ثابت درآمد درصدى هم از ويزيت و تزريقات بدون اخذ ماليات دريافت ميكند و دو نفر پرستار نيز به واسطه حضور پزشك درآمد ثابت از انجمن ميگيرند و راهكار سوددهى را هم پيشنهاد تبديل درمانگاه به كلينيك دندانپزشكى ايراد كردم.
    در بخش ديگرى از سخنانم نيز راجع به علت ترك كار خود به عنوان دندانپزشك درمانگاه يگانگى توضيح دادم و گفتم در زمان هخامنشيان لوحهاى سنگى يافت شده در تخت جمشيد حكايت از به رسميت شناختن حق و حقوق كارگران در ٢٥٠٠ سال پيش از طرف نياكان ما داشته است و از اينكه ما زرتشتيان كه مدعى گفتار و كردار و پندار نيك هستيم و به گذشته ى خود افتخار ميكنيم خيلى مايه ى سر افكندگى است كه انجمن منتخب زرتشتيان حق و حقوق كارمندانش را ناديده بيانگارد. من مجبور شدم علی‌رغم ميلم، براى گرفتن حق خودم كه داشتن قرارداد كارى است به اداره‌ى كار شكايت كنم و علیرغم ميلم به خاطر عدم دريافت دستمزدم از ماه مهر تا بهمن و نگذاشتن بيمار براى مداوا به من از فعاليت ٨ سال و اندى خود در درمانگاه كناره گيرى كنم.
    در بخشى ديگر از گفته هايم علت باز پس بردن دستگاه موتور ايمپلنت را كه به نامگانه مادرم به درمانگاه يگانگى را بخشیده بودم بازگو كردم
    حدود دو سال پيش موتور ايمپلنت به ارزش ٤٧٠٠٠٠٠ تومان را خريدارى و به اميد درآمدزايى بيشتر به درمانگاه اهدا كردم. علیرغم گذشت دو سال استفاده‌اى از آن نشد به غير از اينكه خودم دوتا ايمپلنت در درمانگاه براى دو بيمار گذاشتم. با اينكه حداقل يك دندانپزشك ديگر شاغل در درمانگاه پروانه ى گذاشتن ايمپلنت را دارا ميباشد رياست شوراى خدمات، گذاشتن ايمپلنت را در درمانگاه توسط دندانپزشكان زرتشتى درمانگاه منع كرد و انجام اين كار را فقط توسط پريو دنتيستوغيرزرتشتى امكان پذير دانست. دليل ديگر بازپس گيرى دستگاه اهدايى اين بود که علی‌رغم ارايه ى فاكتور تعمير دستگاه، هيچ گونه وجهى به اينجانب علی‌رغم گذشت دو ماه از طرف انجمن پرداخت نشد
    اين بود مطالبى كه من در جلسه ى انجمن در تاريخ ٢٣ اسفند گفتم . دوستان امردادى آيا آنچه شما در تارنما نوشته ايد با آن مطالبى كه من در جلسه گفتم مطابقت دارد؟ خودتان قضاوت كنيد

  9. خانم دکتر من نفهمیدم اگه دستگاه ایمپلنت را اهدا کرده اید چطور دوباره پس گفتید.مثل اینه که پول را توی دخل بریزیم( اهدا کنیم) بعدش بریم بگیم بهر دلیلی من پشیمونم دوباره پسم بدید!!!!!! بعدش هم اهدا کردن مثل وقف میمونه و پس گرفتنش گناه داره بهر دلیلی

  10. خیری از انجمن دیدی که از کارهای نادرست و بی برنامگی و سومدیریتش تعجب میکنید؟ منکه مدتهاست منتظر یک حرکت درست و شایسته از سوی انجمن هستم. افسوس نه انتخاتبهایش برای مدیریت سالن و..و درست بود و نه تصمیم های بعدیش در مورد امور دیگر

  11. سرکار خانم فرارونی
    امروزه بسیاری برای نیت خیر از انجمن ها فاصله می گیرند و بین مردم درپی خیررسانی اند
    باور داریم اگر خیرین گذشته یک تن زنده بودند تمام وقفیات و اهدایشان را از تصرف شان خارج می کردند.
    شنیده ایم که حتی انجمنی که مکانی همگانی را منبع درآمد کرده مبلغ هنگفتی را پنهانی به بانکی هبه کرده بوده که مجبور به پس دادن آن شده است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09