لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

چگونگی گزینش هموندان موقوفه‌ی گیو بررسی شد

anjoman1هموندان انجمن زرتشتیان تهران برای چندمین بار چگونگی گزینش هموندان موقوفه‌ی گیو را بررسی کردند.

سرانجام گزینش هموندان جدید موقوفه‌ی گیو چه می‌شود؟

در بخشی از نشست هفتادم انجمن، افشین نمیرانیان جانشین فرنشین (:نایب‌رییس) انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی موقوفه‌ی گیو گفت که گزینش هموندان جدید برای هیات‌امنای این موقوفه چندین بار در نشست انجمن بحث شده است و دو مصوبه درباره‌ی آن گرفته شده که یکی از آن‌ها تفسیر وقف‌نامه‌ی موقوفه‌ی گیو است. او افزود: «اگر قرار است کاری درباره‌ی این موقوفه‌ی انجام دهیم اقدامی کنیم و اگر تصمیمی برای انجام کار نداریم از این موضوع عبور کنیم. پیشنهاد من این است که در نشست آینده موضوع گزینش بررسی شود و هر یک از اعضای انجمن که داوطلب عضویت در موقوفه‌ی گیو است اعلام کند، پس از آن رای‌گیری می‌کنیم و اگر کسی رای نصف به اضافه‌ی یک را آورد او را برای موقوفه‌ی گیو گزینش می‌کنیم. اگر کسی از اعضای انجمن نیز رای کافی را نیاورد از اولویت اعضای هیات‌مدیره خارج می‌شویم و پس از دو هفته داوطلبانی برای عضویت در موقوفه پیدا می‌کنیم. به نظرم کسانی که اکنون در موقوفه هستند داوطلبانی خوبی می‌توانند باشند. پس از معرفی داوطلبان در جلسه‌ای غیرعلنی درباره‌ی گزینه‌های پیشنهادی تبادل نطر می‌کنیم. در این جلسه به دلیل این‌که می‌خواهیم درباره‌ی افراد نظر بدهیم غیرعلنی برگزار خواهد شد.»

اردشیر اورمزدی در ادامه‌ی گفته‌های نمیرانیان گفت: «درباره‌ی حضور یا عدم حضور دکتر خسرویانی در موقوفه‌ی گیو رای‌گیری خواهیم کرد اما طبق اساس‌نامه، رییس شرکت باید باقی بماند.»  

خادم درباره‌ی پیشنهاد نمیرانیان گفت که یکی از هموندان موقوفه‌ی گیو به فردی گفته است که تا آخر عمر حکم تولیت موقوفه‌ی گیو را دارد. او در ادامه افزود: با این تفاسیر حضور این فرد در موقوفه قطعی است و نیازی به انتخاب کردن فردی دیگر نیست. از طرفی رستم خسرویانی نیز به جای فردی که اکنون نیست در موقوفه‌ی گیو مادام‌العمر حضور دارد پس چه کسی را می‌خواهید انتخاب کنید؟

خسرویانی گفت حکم تولیت براساس وقف‌نامه نوشته شده است.

راشین جهانگیری با اشاره به رای‌گیری‌هایی که درباره‌ی موقوفه‌ی گیو در نشست انجمن انجام شده است افزود که چند هفته است درباره‌ی این موضوع بحث شده بنابراین اگر کسی از هموندان انجمن می‌خواهد به عضویت موقوفه در بیاید تصمیم خود را گرفته است، پس بهتر است در جلسه امروز در این‌باره تصمیم‌گیری کنیم.

آرمین هورمزدی دیگر هموند انجمن بود که در این‌باره سخن گفت: «هموندان انجمن درباره‌ی شیوه‌ی گزینش هموندان موقوفه‌ی گیو بحثی نکرده‌اند. از سویی اگر کسی ادعایی کند باید دید که آیا این گفته قانونی است یا خیر. حکم تولیت براساس نیت‌نامه نوشته شده و نمی‌تواند مادام‌العمر باشد. مبنای حکم تولیت نظر هیات‌مدیره انجمن است و انجمن می‌تواند نظرش را عوض کند و حکم تولیت باطل شود.»

هورمزدی در ادامه افزود که با حضور رستم خسرویانی در موقوفه‌ی گیو موافق است اما باید درباره‌ی بندی که او (خسرویانی) درباره‌ی آن صحبت می‌کند بحث شود و بررسی شود که آیا نیازی به رای‌گیری درباره‌ی حضور او در موقوفه است یا خیر. او در پایان گفت که اگر رای‌گیری درباره‌ی حضور خسرویانی در موقوفه‌ی گیو انجام شود از این پس حرف و حدیثی وجود نخواهد داشت.

خادم در ادامه بار دیگر اعتراض کرد که اگر فردی مادام‌العمر در موقوفه است درباره‌ی گزینش هموند جدید بحث نکنیم. پس از او افشین نمیرانیان در پاسخ گفت که طبق حکم صادر شده‌ تولیت تاریخ ندارد اما به معنای این نیست که فرد مورد نظر تا آخر عمر در موقوفه است.

بهمن تیمساری درباره‌ی گزینش از میان هموندان انجمن برای موقوفه اعتراض کرد و گفت ممکن است فردی خارج از هیات‌مدیره انجمن باشد که بهتر از هموندان هیات‌مدیره باشد.

در پایان تصمیم بر این شد تا در نشست آینده‌ی انجمن درباره‌ی هموندی اعضای انجمن در موقوفه‌ی گیو گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شود.

مصوبات کمیسیون خدمات:

  • با درخواست مسوول کتابخانه‌ی مارکار تهران‌پارس جهت تامین تنخواه کتابخانه‌ی مارکار از مورخ ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ بنابر فاکتورهای پیوست به مبلغ یک میلیون و ۲۹۰ هزار ریال موافقت شد.
  • با هزینه‌های لابراتوارهای درمانگاه یگانگی، افق، ایرانیان و بهسازان به مبلغ ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال. بهسازان در اسفندماه ۱۳۹۵، افق در تاریخ سوم دی‌ماه ۱۳۹۵ و ایرانیان از تاریخ یکم آذرماه تا ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۵ موافقت شد.
  • تصمیم بر این شد تا جهت اجرت تخریب سنگ‌های قدیمی آرامگاه قصرفیروزه مبلغ سه میلیون ریال از سوی همکیشان به حساب انجمن واریز شود بدیهی است که اجرت نصب سنگ جدید به مانند تعرفه فعلی انجمن است.

مهردخت شهریاری فرنشین کمیسیون خدمات درباره‌ی این تصمیم گفت: «برخی از مردم سنگ‌های قدیمی را که فرسوده شده‌اند تعویض می‌کنند، اما پولی دستی به سنگ‌کار پرداخت می‌کنند. هزینه‌ی قبر و حمل نخاله‌های ساختمانی نیز با انجمن است. تصمیم گرفتیم که کارگرهایی که در قصرفیروزه هستند و در استخدام انجمن هستند کار تخریب قبرهای قدیمی را انجام دهند و از این به بعد پول به انجمن داده شود. در واقع مسوول آرامگاه سنگ را تخریب می‌کند و آن را آماده‌ی نصب سنگ جدید می‌کند.»

جمشید گشتاسبی به عنوان خزانه‌دار انجمن گفت که در قصرفیروزه هزینه‌هایی انجام شده که پنهانی است از سویی هزینه‌ی سربار نیز داریم؛ اکنون می‌توان با این مصوبه بخشی از هزینه‌ی قصرفیروزه را پرداخت کرد.

گزارش: در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ کمیسیون خدمات به همراه فرنشین، جانشین فرنشین و خزانه‌دار انجمن نشستی را با بخش دندان‌پزشکی درمانگاه یگانگی داشت که نتیجه‌ی آن اعلام می‌شود. همچنین نشستی را با سرپرست مارکار تهران‌پارس پیرامون مشکلات پیش آمده برگزار کردیم.

مصوبات کمیسیون مالی:

  • بابت حق‌التدریس آموزگاران دینی مدرسه‌ی فیروزبهرام در فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به مدت ۱۱۲ ساعت به مبلغ ۱۱ میلیون ریال
  • هزینه‌ی رنگ‌آمیزی مدرسه و تعمیر آب‌سردکن دبیرستان رستم‌آبادیان به مبلغ ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال
  • کارکرد فروردین‌ماه ۱۳۹۶ منشی خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان به مدت ۳۹ ساعت به مبلغ ۹ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال
  • کارکرد مسوول گردشگری آدریان تهران در فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به مبلغ ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال
  • کارکرد ۹ ماهه‌ی آموزگاران دینی دبیرستان رستم آبادیان به مبلغ ۳۷ میلیون و ۲۶۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی تعمیر شیروانی واحد تجاری خیابان جمهوری به مبلغ ۳۰ میلیون ریال
  • تعمیر بندکشی و تعویض ناودان‌های شاه‌ورهرام ایزد تهران به مبلغ ۲۵ میلیون ریال
  • هزینه‌ی تعمیر سقف آشپرخانه‌ی صنعتی مارکار تهران‌پارس به مبلغ ۴۴ میلیون ریال
  • بابت بخشی از هزینه‌ی نصب علمک و کنتور گاز در آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ ۵۵ میلیون و ۴۸۷ هزار ریال
  • هزینه‌ی بیمه‌ی شخص ثالث خانه‌ی خرمن گیو به مبلغ پنج میلیون و ۴۳۰ هزار ریال
  • تعمیر پکیج و سرویس موتورخانه‌ی مارکار تهران‌پارس به مبلغ پنج میلیون ریال
  • تعمیر سرویس بهداشتی دبستان جمشیدجم به مبلغ ۶۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی رنگ‌آمیزی تالار آتشکده‌ی تهران به مبلغ یک میلیون و ۴۵۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی تنخواه دفتر فنی از تاریخ ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ به مبلغ هفت میلیون و ۱۸۴ هزار ریال
  • تعمیرات اتاق سرایداری، رنگ‌آمیزی و نصب کولر دبستان جمشیدجم به مبلغ ۱۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی ایمن‌سازی ساختمان‌های جوانمردی و باباطاهر به مبلغ ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی نظافت خانه‌ی فرهنگ و هنر در فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به مبلغ یک میلیون ریال
  • هزینه‌ی کتاب‌خانه‌ی مارکار تهران‌پارس از ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۵ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ به مبلغ یک میلیون و ۲۹۰ هزار ریال
  • صورت‌حساب‌های لابراتوارهای پروتزهای دندانی افق، ایرانیان و بهسازان دندان جمعا به مبلغ ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال
  • کارکرد دندان‌پزشکان در اسفندماه ۱۳۹۵ به مبلغ ۳۱۲ میلیون و ۶۰ هزار ریال که با کسر هزینه لابراتوار به مبلغ ۱۹ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال سهم دندان‌پزشکان ۱۳۶ میلیون و ۵۸۰ هزار ریال و سهم انجمن ۱۷۵ میلیون و ۴۸۰ هزار ریال است
  • هزینه‌ی صبحانه و ناهار کلاس‌های مهدکودک پرورش در دی، بهمن و اسفندماه ۱۳۹۵ به مبلغ ۵۸ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۷۲۳ ریال

فرهاد کاویانی پس از پایان مصوبات کمیسیون مالی از این کمیسیون و خزانه‌دار درباره‌ی کارمندان آموزش و پرورشی که از انجمن حقوق می‌گیرند پرسش کرد: «سال گذشته قرارداد بیمه‌ی سه ماه تابستان این کارمندان را انجمن پرداخت نکرد و ۹ ماهه تحت قرارداد انجمن بودند و ۳۰۰ هزار تومان به آن‌ها عیدی پرداخت کردیم بنابر قانون کار میزان عیدی ۳۰۰ هزار تومان نباید پرداخت می‌شده است و امسال نیز سه ماه حقوق تابستان را مدرسه پرداخت کرده است و انجمن آن را گرفته و به اداره بیمه داده است و ۳۵۰ هزار تومان عیدی پرداخت کرده است. در کجای قانون کار چنین چیزی آمده است؟ اگر مشکلی پیش بیاید چه کسی پاسخگو است؟»

در پاسخ به پرسش‌ کاویانی، خزانه‌دار، جانشین فرنشین و هموند کمیسیون مالی گفتند که در جریان این موضوع نیستند. تاج‌گوهر خداداد کوچکی (خادم) در این‌باره گفت کسی باید پاسخگو باشد و نمی‌توان گفت که در جریان نیستیم. همچنین فرهاد کاویانی نیز افزود که تاکنون چندین مورد را مطرح کرده اما پاسخی دریافت نکرده است. او گفت که پاسخ مردم را چگونه باید بدهد؟

جمشید گشتاسبی پس از گفته‌های کاویانی گفت که عیدی بر اساس نسبتی از کارکرد در طول سال تعیین می‌شود اما کارکرد آموزگاران را در طول سال جمع و محاسبه کنیم بر اساسی سهمی که وجود دارد پرداخت می‌شود. حداقل عیدی یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است و اگر سهم این رقم را به نسبت کارکرد آموزگاران محاسبه کنیم رقمی می‌شود که پرداخت شده است. کارکرد آموزگاران هشت ماه در سال و ۲۰ روز در ماه است.  

گشتاسبی در پایان خواست اگر آموزگاری نسبت به عیدی اعتراض دارد کتبی به انجمن نامه بنویسد.

مصوبات کمیسیون فرهنگی:

  • بنابر درخواست کانون دانشجویان زرتشتی در نظر گرفتن مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال برای برگزاری جام جان‌باختگان، اردوی دانش‌آموزی و همایش مانتره تایید شد.
  • مبلغ ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال بابت کارکرد موبدان نگهبان آتش آدریان تهران در فروردین‌ماه ۱۳۹۶ مورد تایید است.
  • مبلغ دو میلیون و ۶۶۹ هزار ریال بابت صورت هزینه‌های کتابخانه‌ی یگانگی از تاریخ چهارم بهمن‌ماه تا ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۵ بنابر فاکتورهای ارایه شده مورد تایید است.

مصوبه کمیسیون ساختمان:

  • افزایش سقف هزینه هفت میلیون ریالی برای خرید میلگرد برای آرامگاه زرتشتیان تهران در سال ۱۳۹۵ متمم مصوبات ۲۱۷ و ۳۴۴. مصوبه‌های پیشین تا سقف ۴۰ میلیون ریال مصوبه داشتند.

کمیسیون روابط عمومی:

این کمیسیون گزارشی درباره‌ی برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) داد.

بنابر اعلام این کمیسیون دوم خوردادماه ۱۳۹۶ و از ساعت ۱۴ اتوبوس‌ها از جلوی آدریان تهران همکیشان را برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام منتقل می‌کنند.

همچنین این کمیسیون پیشنهاد داده است تا نشست پرسش و پاسخ انجمن زرتشتیان تهران در تاریخ ۱۹ خوردادماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۰ برگزار شود که این تاریخ پیشنهادی است و هنوز قطعی نشده است.

موردی دیگری که مطرح شد بحث جابه‌جایی خانمی ۹۲ ساله و پارسی به سرای سالمندان زرتشتی است که در یکی از ساختمان‌های مدرسه‌ای زرتشتی مستقر است.

کمیسیون موقوفات:

این کمیسیون گزارشی را درباره‌ی زمین انجمن که در شهر قدس است ارایه کرد.

سخنرانی:

بهروز جمشیدیان نخست درباره‌ی پاساژ نبش خیابان گوهرشاد سخن گفت.

«پاساژ رستم آبادیان در نبش خیابان گوهرشاد برای موقوفه‌ی آبادیان نیست و برای وراث است اما این وراث در ایران نیستند. بسیاری از کسبه‌ی این پاساژ خواستار گرفتن سند هستند، دوستی در این پاساژ دارم که سندی تک‌برگی به من نشان داده است که بر مبنای آن نیمی از مغازه را از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خریداری کرده است و نیمی دیگر را از وارث.»

او در ادامه گفت: «دوستی به من گفته است که قبض‌هایی برای این پاساژ آمده است که به نام انجمن زرتشتیان تهران است. اگر مالک انجمن نیست چرا قبض‌ها به نام انجمن صادر می‌شود؟ اگر کارمندی از انجمن پیگیر این موضوع شود و بتوان به وارث دسترسی پیدا کرد می‌توان به نتایجی رسید.»

جمشیدیان در بخش دیگر گفته‌های خود درباره‌ی این گفت که بسیاری به او می‌گویند که مسایل را تکرار می‌کند. او هدف خود را از تکرار کردن موضوعات، نقش بستن آن‌ها در ذهن هموندان انجمن دانست.

بهروز جمشیدیان در ادامه درباره‌ی فروش زمین «همتی» کرمان پرسش کرد: «در زمانی که بازرس انجمن بودم آقای دکتر (رستم خسرویانی) پاسخی به من دادند و پس از آن در گردش بعد افشین نمیرانیان پاسخی دیگر به من داد که همان موقع اعلام کرد این پاسخ را با اطمینان نمی‌دهد. اگر زمین همتی فروش رفته است کجا هزینه‌ شده است؟ هیچ‌گاه گزارشی درباره‌ی این زمین داده نشده است. زمانی وکالت تام گرفته شد تا فروخته و در راه خیر مصرف شود که خیلی خوب است اما گزارشی به انجمن زرتشتیان تهران داده نشده است.»

بزرگ‌مهر پرخیده دومین سخنران بود که گفته‌های خود را با اهمیت باشندگی همکیشان در نشست انجمن آغاز کرد و در ادامه گفت که یکی از بخش‌های مهم انجمن کمیسیون‌های انجمن است. او در ادامه گفت: «اردشیر اورمزدی به بسیاری از کمیسیون‌ها سرکشی دارد و پیگیر موارد است اما در دیگر کمیسیون‌ها چنین چیزی را نمی‌بینیم.»

پرخیده در ادامه افزود: انجمن در گذشته اتاق فکر داشته و اکنون نشست‌های انجمن به نوعی اتاق فکر است. هنگامی که در نشست‌های سازمان فروهر شرکت می‌کنم از تمامی مهمانان ایده می‌گیرند. این مورد چشم‌اندازی است که انجمن نیز می‌تواند در آینده آن را به کار بگیرد.

پرخیده در پایان بار دیگر از اهمیت نظرسنجی در جامعه‌ی زرتشتی سخن گفت و افزود که کانون دانشجویان زرتشتی می‌تواند به عنوان بازویی اجرایی این کار را انجام دهد.

خدامراد مزداپور سومین و آخرین سخنران بود که درباره‌ی قوانین ثبت شرکت‌ها و شیوه‌ی ثبت انجمن سخن گفت و افزود کارت شناسایی انجمن زرتشتیان نباید از زرتشتیان گرفته شود، همچنین ماهیت انجمن نباید دگرگون شود.

حاشیه:

  • فهیم فرهادی بازرس انجمن درباره‌ی بازدید خود از قصرفیروزه گفت که در این بازدید مسوول آرامگاه به او گفته است که پیمان‌کار جمع‌آوری زباله تغییر کرده و گفته است که از این پس می‌بایست هزینه‌ای پرداخت شود تا زباله‌های بیمارستانی را منتقل کند. او از کمیسیون خدمات خواست این موضوع را پیگیری کنند.
  • مهران هرمزدیاران دیگر بازرس انجمن گفت که برخی از موضوعاتی که در گزارش مجمع پیشین بازرسان آمده است در دست اقدام است اما تا زمانی که به نتیجه‌ی نهایی نرسد ممکن است در گزارش جدید بازرسان نیز لحاظ شود. او همچنین بار دیگر به دو نفره بودن کمیسیون مالی اشاره کرد و افزود که باید فردی که از کمیسیون مالی استعفا داده این استفعا را به صورت کتبی ارایه کند.
  • کورش ساسانی پیشنهاد داد تا برای رفع بخشی از مشکلات درمانگاه یگانگی این درمانگاه به صورت یک‌جا به فردی اجاره داده شود و انجمن برای همکیشان تخفیف در نظر بگیرد.
  • جمشید دارابیان پیشنهاد داد تا اگر کسی از هموندان درباره‌ی موضوعی اعتراض دارد آن را به صورت کتبی به هیات‌رییسه ارایه کند تا پس از مدتی بررسی شود و نتیجه‌ی آن در هیات‌مدیره مطرح شود.
  • راشین جهانگیری فرنشین کمیسیون فرهنگی اعتراض کرد که چرا برخی از هموندان انجمن در میانه‌ی نشست، جلسه را ترک می‌کنند. همچنین برخی از هموندان نیز غیبت‌های زیادی دارند. او از فرنشین انجمن خواست تا بدین موضوع رسیدگی کند.
  • کریمدادی در پایان نشست انجمن گزارشی درباره‌ی سه درصد اعیانی مدرسه‌های زرتشتی ارایه کرد.
  • فیروزه ماوندادی هموند کمیسیون خدمات از فرنشین انجمن خواست تا موضوع تغییر اساس‌نامه را پیگیری کند.

نشست هفتادم گردش ۴۳ انجمن زرتشتیان تهران ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ خورشیدی و از ساعت ۱۸ و۴۵ دقیقه آغاز شد و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در غیاب پدرام سروش‌پور به پایان رسید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. خانم جهانگیری درست میگوید. چرا اساسنامه در مورد هموندانی که غیبت دارند اجرا نمیشود؟

  2. آقای خزانه‌دار انجمن، از قانون بیمه تامین اجتماعی عیدی برابر بود با یک ماه حقوق و یک ماه پاداش. اگر کارمندان انجمن زیر پوشش تامین اجتماعی هستند حتی اگر 20 روز کار هم حساب کنیدبیشتر از 300 تومان می‌شود. اگر بودجه ندارید لااقل راستگو باشید.

  3. چطور است که کمسیون مالی هزینه ها را اعلام می کند ولیکن درآمدها را خیر؟
    آیا هزینه صبحانه و ناهار مهد پرورش که اعلام شده است نباید شهریه دریافتی هم اعلام شود تا جامعه دچار این تصور اشتباه نشود که مهدکودک پرورش تنها هزینه زا است؟

  4. جمشید گشتاسبی پس از گفته‌های کاویانی گفت که عیدی بر اساس نسبتی از کارکرد در طول سال تعیین می‌شود اما کارکرد آموزگاران را در طول سال جمع و محاسبه کنیم بر اساسی سهمی که وجود دارد پرداخت می‌شود. حداقل عیدی یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است و اگر سهم این رقم را به نسبت کارکرد آموزگاران محاسبه کنیم رقمی می‌شود که پرداخت شده است. کارکرد آموزگاران هشت ماه در سال و ۲۰ روز در ماه است.
    بر اساس چه ماده ای از قانون کار این صحبت را می فرمایید؟
    می توانم اطمینان بدهم هیچ ماده ای در این خصوص وجود ندارد و تفسیر شخصی ایشان از بندی از قانون است که می تواند منجر به شکایت از انجمن شود!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09