لوگو امرداد

فروش باغ‌ها تهدیدی برای تهران

baghباغ‌های تهران دیروز سوژه‌ی شورای شهر بود. در این نشست محمد حقانی، فرنشین(:رییس) كمیته‌ی محیط زیست شورا در اعتراضی در مورد فروش بی رویه و بی حساب و كتاب باغ‌های تهران گفت: از بنیاد مستضعفان می خواهیم كه باغ‌ها را نگهداری كنند و در تعاملاتی كه با شهرداری دارند این باغ‌ها به شهرداری واگذار و برای ایجاد فضای سبز بهره‌برداری شود.
محمد حقانی با اشاره به مزایده‌ی برخی باغ‌های تهران ازسوی بنیادها افزود: سرنوشت باغ های تهران سرنوشت عجیبی است. از آغاز انقلاب با وجود اینكه قانون حفظ و گسترش باغها اجرایی نشده است، این باغ‌ها بیشتر برای افراد ثروتمندی بوده كه از كشور فرار كرده اند و امروز در اختیار بنیادها قرار گرفته است. حقانی گفت: بنیادهای گوناگون نسبت به نگهداری باغات در شهر تهران همتی نداشته اند ودر اکنون نیز شمار بسیاری از باغ‌ها را یكی از بنیادها برای فروش به مزایده گذاشته است.
حقانی با اشاره به مزایده برخی از این باغ‌ها به دست بنیاد مستضعفان افزود: با توجه به اینكه بنیاد مستضعفان شمار بسیاری از باغ‌ها را در شهر تهران به مزایده برای فروش گذاشته است، دست‌کم ترتیبی اتخاذ شود تا شهرداری تهران این باغ‌ها را خریداری و در دسترس مردم قرار دهد. حقانی گفت: بی‌گمان شورای بعدی با ساخت‌وسازها در باغ‌ها مخالفت می‌كند و نخواهد گذاشت باغ‌ها تخریب شود.
در ادامه‌ی تذكر این عضو شورای شهر تهران، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره‌ی فروش برخی باغ‌ها ازسوی بنیادها گفت: بی تردید این زمین‌ها باغ خواهند ماند و كسی فكر نكند بتواند این باغ‌ها را با قیمت پایین خریداری كند و بعد در آن‌ها برج بسازد. این‌ها فضای سبز و باغ هستند كه طبق پهنه خود مورد بهره‌برداری  قرار می‌گیرند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09