لوگو امرداد
به خجستگی جشن تیرگان

مرکز طب پیشگیری تیرگان گشایش یافت

نخستین مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت در کرمان که دارای دو هموند زرتشتی است به خجستگی جشن تیرگان گشایش یافت.

این مرکز با نام «تیرگان» دارای ۲۷ هموند است. تیرگان نخستین مرکز طب پیشگیری و ارتقای سلامت در کرمان است و با آرمان پیشگیری از بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری قلبی عروقی، چاقی، سرطان پستان، سرطان پروستات توسط تیم متخصص پزشکی اجتماعی، پزشک عمومی، مشاوران تغذیه، روان‌شناس و تیم مامایی اداره می‌شود.

همچنین در این مرکز با تشکیل پرونده‌ی سلامت، ریسک بیماری مراجعان را تعیین و با مشاوره و برگزاری دوره‌های آموزشی نسبت به کنترل و درمان بیماری‌ها اقدام می‌نمایند.

مرکز تیرگان به گونه‌ی تعاونی اداره می‌شود و شیرین موبد به عنوان هموند هیات‌مدیره و دکتر بابک باوفا به عنوان هموند مرکز از هموندان زرتشتی آن هستند.

روز هشتم تیرماه ۱۳۹۶ خورشیدی بود که این مرکز با باشندگی اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس گشایش یافت. وی با ستودن آرمان پایه‌گذاران این مرکز و تاکید بر فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از بیماری‌ها گفت با این کار زمان و پول به گونه‌ای درست هزینه می‌شود تا افراد کمتر دچار بیماری و آسیب‌های ناشی از آن شوند.

نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس گزینش نام تیرگان برای این مرکز را کاری پسندیده دانست و گفت: اگر بخواهیم روزی را برای ایران نام‌گذاری کنیم، آن روز جز تیرگان نخواهد بود. 

2

4

5

6

9

10

amordad WH

amordad WV

فرتور از خداداد کاویانی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30