لوگو امرداد
بیانیه هموند زرتشتی شورای شهر یزد در راستای جهانی شدن این شهر

همه با هم جهانی هستیم

سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد و هموند شورای شهر یزد در راستای ثبت جهانی شدن شهر یزد در سازمان یونسکو، بیانیه‌ای را منتشر کرده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

همه با هم جهانی هستیم

ثبت جهانی شهر تاریخی یزد  با همه ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، دینی و اجتماعی آن مایه‌ی افتخار و بالندگی ایران و ایرانی است.

این خبر شادی‌آفرین را به همه‌ی همشهریان، به ویژه همکیشان زرتشتی‌ام به این خاطر كه بخشی از بافت ارزشمند زرتشتی‌نشین‌ شهر نیز در این پرونده به ثبت جهانی رسید، شادباش می‌گویم.

امروز که مجموعه جهانی زرتشتیان یزد (آتشکده ورهرام ، گاهان‌بارخانه و دبستان دینیاری، زیارتگاه پیر مسترخدابخش، ساختمان انجمن زرتشتیان یزد، انجمن یانش‌وران مانتره ، سازمان و باشگاه جوانان زرتشتی یزد، پذیرشگاه دکتر پرورش ، مجموعه‌های پوروچیستا وخانه جهاندیدگان زرتشتی ، تالار کیخسروی ، کوچه‌های آشتی‌کنان، خانه‌های زرتشتی، آب‌انبار ارباب رستم گیو و…) در کنار دیگر آثار شهرمان از مسلمانان و کلیمیان در اجلاس جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند، همزیستی و همراهی مردمان شهرمان بیش از پیش هویدا شده است. شكی نیست كه ادامه‌ی این راه نیز با همبستگی ما امكان‌پذیر خواهد بود و ثبت همه این داشته‌های ارزشمند، مسئولیت ما را در نگهداری از این آثار گرانبها دو چندان كرده است.

برخود بایسته و لازم می‌دانم از پشتیبانی‌های بی‌چشمداشت همه‌ی مسوولان بزرگوار شهر یزد و دست‌اندركاران ثبت جهانی این آثار تاریخی در استان و کشور، سپاسگزاری كرده، دیرزیوی و شاد زیوی، بهروزی و شادکامی همه آنان را از اهورامزدا خواستارم.

سپنتا نیکنام

هموند شورای اسلامی شهر و رییس انجمن زرتشتیان یزد

mariana koria

فرتور مربوط به بازدید چند ماه پیش ماریانا کورنا، ارزیاب یونسکو، از آتشکده‌ی یزد و دیدار وی با فرنشین انجمن زرتشتیان یزد است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

11 پاسخ

  1. #هزاران درود و شادباش . و دستمریزاد به همه زحمتکشان این عرصه مهم شهرمون

  2. هنوز چند ساعت از ثبت جهانی بافت تاریخی #یزد نگذشته که مرکز بافت جهانی در محله #فهادان شبانه در حال تخریب است.
    ۱۸ تیر ۱۳۹۶

  3. سرت سبز باد و دلت شادمان /تنت پاک و دور از بد بد گمان /همیشه خرد پاسبان تو باد/ همه نیکی اندر گمان تو باد . با درود بسیار به آقای مهندس سپنتا نیک نام که با تلاش و پشت کار و پیگیری های چندساله در جهت ثبت شهر باستانی و تارخی یزد در یونسکو زحمت فراوانی کشیدند سپاس گزاریم و ما این پیروزی بزرگ و بسیار ارزشمند را به ایشان و زرتشتیان گرامی وهمه کسانی که در این مورد همکاری داشته اند و همچنین مردم شریف یزد و همه هموطنان تبریک شادباش میگوییم و از یزدان پاک برایشان بهترینها را آرزو داریم با سپاس از امرداد

  4. با شادباش برای این خبر. امید این که با ایجاد ایین نامه هایی اجرایی و نیز اگاهی رسانی ساکنان و ایجاد زمینه های فرهنگی و مالی برنامه ریزی شده بافت قدیمی یزد نگهداری و حفظ شود.

  5. در کانال های خبری یزد میخوانیم همینکه شاهکارهای شورای چهارم مانند خیابان قیام و سلمان و الباقی دست اندازی های معمارانه غیر متخصصانه با کمک چانه زنی های مقامات به خیر گذشته ارتباطش با نویسنده متن را که پروسه جهانی شدن پیش از هرگونه سمت ایشان بوده را درک نمی کنم. تلاشتان چه بوده؟؟البته در کنار مرمت غیر رسمی دخمه و سایر بناهای زرتشتی نشین باز خطر از بیخ گوشمان جست وگرنه بناهای زرتشتیان بخشی از بافت تاریخی است.مناسبتی چنین نباید برای تبلیغ شخصی استفاده شود.کماکان از فرنشین انجمن بجای چنین تلاشهایی درخواست داریم ریز مالی دوره خود را کامل چاپ شده تقدیم زرتشتیان کنند.بی شک در صورت انحراف اذهان از این وظیفه در محل انجمن حاضر و گروهی به بررسی وضعیت مالی خواهند پرداخت.جای سازمان های بازرسی درون جامعه برای حراست از حقوق مردم بایسته است و دلسوزان جامعه باید آن را عملی سازند.اول محلی بعد فکر ملی و بین المللی باشید!لطفا باز به سمت تخریب گر خواندن منتقدان نشتابید که فکر گزارش مالیه ننماییم!

  6. خداراشكركه مملكت دست مانيست.واقعامازرتشتيان چشم ديدن پيشرفت يكديگررانداريم.به جاي اينكه خوشحال باشيم جوان بالياقت زرتشتي درشوراي شهرهست وحمايتش كنيم دست به تخريبش ميزنيم.واقعاازطرزفكراين انسانهاي حسودوبراي جامعه زرتشتي متاسفيم

  7. با درود خدمت سامان عزیز و سامانهای جامعه اتفاقا وجود چنین افرادی در جامعه لازم است زیرا از قدیم گفتند دشمن دانا به ز دوست نادان و این همکیش که یک نفر هم بیشتر نیست و معلوم نیست چه مطالبه به ناحق خواسته و نتوانسته به ان برسد در بزرگ کردن و نشان دادن تلاشهای انجمن و در راس ان فرنشین محترم تلاش بسیاری نموده اند در ضمن در اکثر کامنتها از تبلیغات ایشان میفرمایند اتفاقا این بهترین روش برای شناختن این جوان پر تلاش و غیر خنثی میباشد خیلی هم نگران ریز مالی هستید همانطور که جناب بازرس فرمودند برید انجمن و همانجا از ایشان (بازرس)مطالبه کنید

  8. همکیش محترم.ادبیاتت شبیه همان ادبیات تخریبگر خوانی است و حال منتقد را دشمن عقده ای می خوانی که مطالبه ای داشته به آن نرسیده.لطفا با نام خودت مطلب بگذار.اینکه همکیشان بنشینند و اموال جامعه را شخصی با توهم ریاست و با خودسری و یکه تازی هبه کند و گزارشی نیز ندهد جای سوال پیش می آید ساکتین مطلع دشمن جامعه اند یا منتقدین؟؟هرگاه انجمن تک نفره شد و نامش شرکت خصوصی شد آنوقت حق یورش دارید.برای اینکه مسایل را شفاف کنید بارها عرض شد گزارش مالی مخصوصا وام هایی که به غیر داده شده را منتشر کنید تا مردم قضاوت کنند.بیشتر مردم دانش حسابداری ندارند تا تک تک آمده و حسابرسی کنند اما وقتی حساب ها چاپ شده در دسترس باشد مانند هزاران زرتشتی ای که گزارش مالی انجمن شریف آباد را بر دیوارهای پیرسبز نصب کرده بودند آنگاه دم از دشمنی و خدمت بزنید.مدیر یک انجمن و هیات مدیره وواعضا تابع خواست جامعه اند و حتی یک مطالبه گر کافی است تا به خواسته اش احترام بگذارند.در زیر مطلبی در امرداد همکیش دیگری نیز از دو مسیول منتصبی جامعه نام بردند که گزارشی به جامعه نمی دهند.این فرنشین نیز برای دوری جستن از شایبات بهتر است با همسویی بازرس گزارش خود را ارایه دهد.

  9. نگهبان ما باد پروردگار/ شما بی گزند از بد روزگار/ ای اهورا مزدا باشد که از آن تو باشیم واز کسانی باشیم که جهان را تازه میگردانند . باشد زمانی که خرد دستخوش سستی و نااستواری است راستی به یاری ما آید و اندیشه نیک مارا به هم نزدیک گرداند گاتها هات 30 بند 9 / منتقد گرامی توجه شما را به این بیت شعر حافظ شیرین سخن جلب مینمایم .مباش در پی آزار هر چه خواهی باش /که در شریعت ما غیر از این گناهی نیست . و همچنین برابر دستورات دینی و انسان دوستانه وخشوربزرگ زرتشت مهر اسپنتمان که یقین دارم شما نیز آگاهی دارید بایسته است که ما برای حتی دشمنان خود آرزوی نیک بختی خوشبختی نماییم تا آنها نیز به سوی راستی درستی اندیشه نیک روی آورند و در کتاب سپند گاتها بسیار این مطلب گرانبها رامشاهده می نماییم حال چه برسد به دوستان ارجمند ی چون جوانی کم نظیر مانند آقای مهندس سپنتا نیکنام که همه صفات نیک انسانی در وجودش است فرهیخته لایق نیک اندیش پر دانش شجاع با شهامت خردمند مهربان مردم دار و دوست داشتنی که مردم فهیم یزد برای دو دوره متوالی نامبرده را نماینده خود در شورای شهر یزد با رای بسیار بالایی نزدیک به 22 هزار نفر انتخاب نمودند بی شک مردم لیاقت توانایی درست کاری دانش وتلاش ایشان را در جهت رفع مشکلات شهرپس از تحقیق بررسی و کارنامه ایشان مشاهده وسپس رای خود را به ایشان داده اند لذا بسیار برای جامعه زرتشتیان گرامی و شهر وندان خردمند یزد مایه خشنودی و بسی افتخار است که فرنشین انجمن زرتشتیان استان یزدنیز آقای نیکنام است وخدمات بسیار ارزشمندی به جامعه زرتشتیان نموده است لذا از شما انتظار میرود دست از تخریب بردارید .چون انتقاد به این شیوه نیست . وما نیز از یزدان پاک آرزو میکنیم که توفیق توانایی مینویی برای رسیدن به اوج قلعه های پیشرفت دانش ترقی به ایشان وهمه کسانی که دل در گرو اندیشه نیک بسته اند برخوردار گرداند ایدون باد . جز از نیکنامی و فرهنگ داد /زکردار گیتی نگیرید یاد .سپاس از امرداد

  10. خانم یا اقای راحتی پاسخ شما را در مطلب دیگری که با همین جملات از شخص مورد نظرتان دفاع کرده اید داده ایم.متعجبم متوجه نیستید که مدیر باید پاسخگو باشد.این نمی شود که هرکس خطایی کرد به صرف تعهد دیگزش یا خویشی با شخص دیگر یا هرچیزی پاسخگو نباشد.حتی شهردار هم وظیفه خدمات شهری دارد و نه وزارت و صدارت و نمایندگی چه رسد به شورا.اینکه کسی مسیولیت دیگری دارد به جامعه زرتشتی ربطی ندارد.آیا بنده وسایر همکیشان چیز خلافی خواسته ایم؟؟؟میگوییم گزارش عملکرد مالی را بده انهم کامل.بحث یک قران دوقران نیست.درامدی است که شده دهها بازرس برایش منصوب کنیم کم می باشد.جناب راحتی بهتر است داخل جامعه احوالی از خواستار مردم نیز کرد.مردم خودشان بیا و کیایی دارند و علاقه ای به سیاست ندارند وگرنه از مابهتر و از مسیولان انتصابی بسیار بهترانند و اول هوای خویش خود را خواهند گرفت.حتی اگر خویش و نزدیک ماهم چنین میکرد بیشک در برابر مردم مسیولیم نه مسیولان و مطالبه را مطرح می کردیم.خوشنامی جامعه زرتشتی در سری اول انتخاب وی دلیل عمومی خوانده شد و همین دلیل بود که مانند سایر اعضای شورای چهارم جامعه یزد وی را مستثنی کرده اند.پس بجای بزرگ کردن شان مسیولان فراری از گزارش به انان مسیولیت پذیری بیاموزید و این پذیرش برای مسیولان نیز احترام بیشتری در پی خواهد داشت.

  11. با عرض پوزش خدمت همکیشان گرامی در جواب همکیش به قول خودشان منتقد باید عرض کنم در مورد نام همکیش قرار دادن بنده هر موقع شما با نام خود کامنت گذاشتید از دیگران هم همین کار را مطالبه کنید پس این یک کار انتقادی بی مورد است 2 کجای این حرف شما که نوشتید یک نفراموال انجمن را با توهم ریاست و یکه تازی هبه کند انتقاد است نه تخریب میدانید جناب اقای نیکنام میتوانند با همین حرف شما اعاده حیثیت کنند از همه مهمتر خودتان را با افراد جامعه و دیگر همکیشان بابت حساب انجمن جمع نبندید بنده به شخصه به عنوان یک نفر از جامعه یا اعتماد دارم یا اگر ندارم طبق سخنان بازرس به انجمن مراجعه و پیگیر مطالباتم میشوم توصیه میکنم شما هم بعنوان یک تخریبگرکه در بالا دلیل تخریبگر خواندنتان را توضیح دادم حتما این کار را انجام دهید در ضمن یکی از وظایف بازرس نظارت بر همین حسابهاست شما که به ایشان اعتماد دارید بفرمایید چرا این تراز و بیلان در اختیار مردم قرار نگرفت و ایا شما که بر ان نظارت دارید حسابها درست است شاید شما هم مانند اکثریت جامعه به داشتن چنین شخصی در ریاست انجمن افتخار کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05