لوگو امرداد
گزارش نشست هفتاد و هفتم انجمن زرتشتیان تهران

استعفای مسوول کتاب‌خانه یگانگی

anjoman1استعفای مسوول کتاب‌خانه‌ی یگانگی و چالش خرید لوازم درمانگاه یگانگی برجسته‌ترین موارد نشست هفتاد و هفتم هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران بود.

استعفای مسوول کتاب‌خانه‌ی یگانگی

نوشین فرامرزیان، مسوول افتخاری کتاب‌خانه یگانگی، استعفای خود را به شوند آن‌چه بی‌مهری‌های فراوان خواند اعلام کرد. فرنشین انجمن مخالفت خود را با این مورد در نشست اعلام کرد. در دنباله، فرامرزیان با گله کردن از آرمین هورمزدی به شوند عدم رسیدگی به سیستم آتش‌نشانی کتاب‌خانه یگانگی به استعفای خود اصرار کرد. هورمزدی نیز در پاسخ گفت که وی نقشه‌ی سیستم اطفای حریق را برای شرکت مربوطه فرستاده و استعلام هزینه را گرفته و به راشین جهانگیری، مسوول کمیسیون فرهنگی و فرشاد فرهی‌فر، دبیر کمیسیون ساختمان اعلام کرده است.

وی سپس از چاپ نشدن اسامی دهشمندان به کتاب‌خانه‌ی یگانگی در مجله‌ی فروهر انتقاد کرد. مراد ملک‌پور، سرپرست دبیرخانه‌ی انجمن در این راستا گفت که اسامی به مجله‌ی فروهر داده شده اما به دلیل زیاد بودن اسامی دهشمندان کتاب‌خانه یگانگی چاپ نشده است. افشین نمیرانیان، هموند کمیسیون روابط عمومی انجمن نیز گفت که نامه‌ی شکواییه نیز به مجله فروهر فرستاده شده است.

در پایان، در حالی که رستم خسرویانی به نوشین فرامرزیان اجازه نداد سخنانش را پی بگیرد، فرامرزیان با پافشاری بر استعفای خود نشست را ترک کرد. برخی از هموندان هیات‌مدیره به این رفتار فرنشین انجمن اعتراض کردند و گفتند می‌بایست اجازه می‌داد وی سخنانش را بگوید.

چالش تکراری خرید لوازم درمانگاه

مصوبه‌ی کمیسیون خدمات و درمانی پیرامون خرید لوازم دندان‌پزشکی درمانگاه یگانگی تا سقف ۴۵ میلیون ریال بار دیگر مورد بحث واقع شد. برای چندمین بار طی نشست‌های گردش ۴۳ بحث خرید وسایل پزشکی مورد نیاز درمانگاه یگانگی به صورت یک‌جا و برای کاهش هزینه‌ها در این نشست مطرح شد.

فیروزه ماوندادی در این‌باره گفت به شوند این‌که مواد مصرفی هستند و تاریخ انقضا دارند، این کار انجام نمی‌شود. جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن، نیز با گفتن این‌که این هزینه‌ها هم‌اکنون معقول است گفت خرید یک‌باره‌ی این محصولات هزینه‌ی هنگفتی را متوجه انجمن می‌کند.

در دنباله مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات و درمانی، هم با اشاره به این‌که پیشتر این کار انجام شده و بسیاری از محصولات که بدون مصرف باقی‌مانده دور ریخته شده است افزود: زمانی که مواد مصرفی زیاد باشد اسراف به وجود می‌آید اما اکنون بر اساس نیاز اجناس خریداری می‌شود.

بهمن تیمساری خواستار گزارش مصرفی و کارکردی پیرامون درمانگاه شد و گفت انجام این کار بسیار از پرسش‌ها را پاسخ می‌دهد. وی ارایه‌ی این کار را وظیفه‌ی مسوول فنی درمانگاه دانست و گفت حتا می‌توان برای انجام آن مزایای جداگانه در نظر گرفت.

سرانجام این مورد به همراه موارد زیر با رای هیات‌مدیره به تصویب رسید.

  • موافقت با درخواست کانون دانشجویان زرتشتی برای در اختیار داشتن آرامگاه قصرفیروزه و سالن آن در روز ۲۲ امردادماه برای اردوی دانش‌آموزی
  • جایگزینی ۱۳۰ لامپ LED سوخته در مارکار تهران‌پارس تا سقف ۶ میلیون و ۱۸۰ هزار ریال
  • درخواست چاپ آگهی استخدام پرستار برای درمانگاه یگانگی در روزنامه همشهری
  • یک میلیون ریال برای متمم مصوبه‌ی ۱۹ تیر ۹۶ درمانگاه یگانگی که مبلغ ۱۰ میلیون ۸۸۸ هزار ریال اعلام شده ولی در جمع آن اشتباه شده و مبلغ درست آن ۱۱ میلیون و ۸۸۸ هزار ریال بوده است.
  • بنابر فاکتورهای ارسالی درمانگاه یگانگی با صورت هزینه‌های جاری درمانگاه از ۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ۹۶، ۸ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال و از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۹۶ مبلغ ۷ میلیون و ۶۱۵ هزار ریال موافقت شد.

بنابر درخواست نوشین فرامرزیان، کمیسیون خدمات درخواست فراخوان به‌کارگیری یک کارمند پاره‌وقت برای کتاب‌خانه‌ی مارکار را داشت. مهردخت شهریاری در این‌باره توضیح داد که فرامرزیان اعلام نیاز کرده است تا مسوول کتاب‌خانه‌ی مارکار را به کتاب‌خانه‌ی یگانگی انتقال دهد و به جای آن یک تن برای مارکار استخدام شود. این مورد با مخالفت برخی هموندان هیات‌مدیره روبه‌رو شد، آنان با گفتن این‌که هم‌اکنون دو تن در کتاب‌خانه یگانگی سرگرم کار هستند، درخواست دادند یکی از آن‌ها به مارکار منتقل شود.

 

گزارش‌های کمیسیون خدمات و درمانی

  • از نیک‌اندیشی همایون خسرویانی و فرهاد کرمانی به نام‌گانه‌ی روان‌شاد گشتاسب کرمانی یک دستگاه آب‌سردکن به درمانگاه یگانگی دهش شد.
  • مقرر شد در ۱۰ امردادماه ۱۳۹۶ نشستی با باشندگی فیلم‌برداران و مسوول تالار خسروی برگزار شود.
  • سقف ۶۰ میلیون ریال برای بازسازی باقی‌مانده‌ی دیوارهای باغ اسون برآورد شده که دهشمندانی هزینه‌های آن را متقبل شده‌اند.

مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی

کمیسیون دینی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی تنها یک مورد برای تصویب در این نشست داشت که برپایه‌ی آن بنا شد تا سقف ۳ میلیون ریال برای مراسم تودیع و معارفه‌ی رییس منطقه ۶ آموزش و پرورش هزینه شود. این پول برای خرید یک لوح و دو شاهنامه هزینه می‌شود. گفتنی است آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی زرتشتی که زیر پوشش انجمن قرار دارد در منطقه‌ی ۶ آموزش و پرورش جای دارد.

تهیه‌ی فیلم از آتشکده‌ی تهران

کمیسیون فرهنگی موارد زیر را به عنوان گزارش ارایه داد:

  • کانون دانشجویان درخواست بازدید از آدریان تهران در روز ۲۲ امردادماه از ساعت ۱۴ تا ۲۲ در خلال اردوی دانش‌آموزی را داشته‌اند.
  • شبکه Press tv درخواست تهیه گزارش تصویری ۱۰ دقیقه‌ای از آتشکده‌ی تهران را دارند. به گفته‌ی مسوولان این شبکه‌ی انگلیسی‌زبان آن‌ها در حال تهیه‌ی گزارشی از خیابان سی‌تیر که آتشکده نیز در آن جای دارد هستند.
  • پروین و افلاتون اَشوئیان به نام‌گانه‌ی فرزندشان مهندس مهرداد اَشوئیان تلویزیون ۴۲ اینچ، رایانه همراه با همه‌ی سیستم و میز و صندلی و همچنین سیستم دزدگیر برای نمایشگاه آتشکده‌ی تهران دهش کرده‌اند.

    همچنین هزینه‌ی خرید و نصب نرده برای پله‌های نمایشگاه آیین و فرهنگ زرتشتیان در آتشکده‌ی تهران از سوی فریدون لریان به نام‌گانه‌ی مادرش، کشور جمشید کاوسی دهش شده است.

    سه عدد اجاق گاز صنعتی نیز به نام‌گانه‌ی شاپور فریدون نوشی برای آشپزخانه‌ی آتشکده‌ی تهران دهش شده است.

مصوبه کمیسیون ساختمان

کمیسیون ساختمان در این نشست تنها یک مصوبه داشت که برپایه‌ی آن لوله‌کشی آب برای کولر خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان تا سقف ۷ میلیون ریال را به رای گذاشت و تصویب شد.

 

مصوبه‌های کمیسیون مالی

  • مبلغ ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال برای کتاب‌خانه یگانگی
  • صورت‌حساب برگزاری آیین واج‌یشت ۵ میلیون و ۶۹۱ هزار ریال
  • صورت‌حساب‌های کتاب‌خانه‌ی یگانگی به مبلغ ۳ میلیون و ۷۴۵ هزار ریال
  • صورت‌حساب ۲۱ میلیون و ۹۲۷ هزار ریال برای خرید احتیاجات دندان‌پزشکان درمانگاه یگانگی
  • پرداخت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای به‌سازی سقف تالار خسروی و درمانگاه یگانگی
  • هزینه‌ی کمیسیون اجاره دادن خانه‌ی همتی، ۱۵۰ میلیون ریال
  • دستمزد خوردادماه و ۱۵ روز از تیرماه یکی از کارکنان انجمن به مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌های گوناگون خوردادماه مهدکودک پرورش شامل هزینه‌ی صبحانه و خوراک نیمروزی، ۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۱۶۷ ریال
  • هزینه‌ی کلاس‌های فوق‌برنامه‌ی مهدکودک پرورش در خوردادماه، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال

این موارد همگی به تصویب هیات‌مدیره رسید.

گوشه و کنار انجمن چه گذشت؟

  • افشین نمیرانیان به نمایندگی از هموندان هیات‌مدیره‌ی انجمن به خدایار فریدونی، بازرس جدید انجمن، خوش‌آمد گفت. فریدونی نیز در سخنانی کوتاه برای هیات‌مدیره‌ی انجمن پیروزی و موفقیت در راه ادامه‌ی راه را آرزو کرد.
  • نایب‌رییس انجمن در آغاز نشست با گفتن این‌که در پایان، نشست هیات‌مدیره غیرعلنی خواهد شد شوند(:دلیل) آن را درخواست هیات‌رییسه و همچنین کمیسیون موقوفات عنوان کرد.

 

سخنان مردمی

  • خدامراد مزداپور خطاب به میترا نمیرانیان، هموند کمیسیون فرهنگی انجمن اعلام آمادگی کرد تا به اظهارات وی درباره‌ی ساخت‌وسازهایی که مزداپور و رستم فرخنده در خانه فرهنگ و هنر زرتشتیان انجام داده‌اند پاسخگو باشند.
    میترا نمیرانیان که فرنشین خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان نیز است از مزداپور دعوت کرد تا در نشست هیات‌مدیره‌ی این نهاد باشنده باشد.

 

هفتاد و هفتمین نشست انجمن زرتشتیان تهران از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه‌ی دوشنبه، ۲۶ تیرماه ۱۳۹۶ خورشیدی در غیاب پدرام سروش‌پور، از هموندان هیات‌مدیره، آغاز شد و ساعت ۲۰ غیرعلنی اعلام شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

10 پاسخ

  1. انجمن جای هیچ حرفی نذاشته. وقتی به یک نفر که با جون و دل خدمت میکند فرصت حرف زدن هم نمیدهند آنوقت توقع دارند همه دربست در اختیار انها و حرف شنوی آنها باشند؟کاش این انجمن فقط تمام شود که جز تنش و گرانی و بی مسیولیتی هیچ ندارد

  2. طبق اعلام در مجمع اخیر، انجمن بابت پرونده زمین مارکار یزد یک میلیارد و چهارصد و بیست و پنج میلیون تومان دریافت خواهد کرد (یا تا کنون دریافت کرده است؟)؛ این امر در‌واقع، با هر توجیهی، تبدیل اموال غیر منقول تحت سرپرستی انجمن به پول نقد، بدون اجازه مجمع عمومی است. شایسته است برای تصمیم گیری درباره این پول، مجمعی جداگانه تشکیل شود و انجمن برنامه‌های خود را نسبت به هزینه کرد این وجه به اطلاع عموم رسانیده و کسب تکلیف کند؛ و آنرا وجهی در اختیار خود نداند که باید به مصارف روزمره نظیر پرداخت حقوق و احیاناً اجرای برنامه‌های پوپولیستی برای تأمین منافع برخی ذینفعان نظیر کسب رأی در انتخاباتهای پیش رو برسد.

  3. این هم عملکرد کانونی ها. آقای فرهی فر و هورمزدی و خانم جهانگیری 20سال قبل با هم درهیات مدیره کانون بودند ولی نمی توانند یک کاررا انجام دهند و باعث دلخوری یکی از دلسوزان هازمان شدند.

  4. ریاست انجمن فکر میکند همه خدمه هستند حتی اگر کسی افتخاری کار کند. چطور انجمنی است که حتی هموندان سابق هیات مدیره اجازه صحبت و نظر ندارند؟

  5. خانم نوشین فرامرزیان گرامی، میدانم که از نامهربانی ها خسته و آزرده هستید، که این نامهربانی ها و تنگ نظری ها در هازمان چیز تازه ای نیست… اما خواهش میکنم دلسرد نشوید، چراغ این کتابخانه از کوشندگی شما و زنده یاد فریدون بنداری هنوز روشن مانده…
    کاش کمکی از دست من بر می آمد…….

  6. با تغییر اساسنامه انجمن به زودی، راه برای انتخاب مجدد ریاست انجمن باز خواهد شد. خانم فرامرزیان استعفای شما پذیرفته نمیشود. خودتان را آماده کنید که مادام العمر در خدمت دکتر خسرویانی باشید. استعفا و اعتراض قابل قبول نیست.

  7. مسائل شخصی مسئول کتابخانه باید در جلسه غیرعلنی باشد

  8. آقا یا خانم همکیش واقعا چرا ما زرتشتیان اینجوری هستیم !!!!! رییس انجمن به ادامه حرف خانم فرامرزیان جازه نداد و هیات مدیره رییس را بازخواست کردند.

  9. مبلغ 1/425/000/000 تومان برای من وشما پول هست نه برای اقایان……تازه سود بانکی اش هم مبلغ قابل توجه ای می باشد
    تعجب می کنم از بقیه افراد حاضر در انجمن انها چرا سکوت کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29