لوگو امرداد

مهرداد پولادی از تنیس‌روی‌میز جام 37 می‌گوید

2تنیس روی میز ورزشی است که در نگاه نخست ساده به نظر می‌آید اما در عین سادگی از پرتکنیک‌ترین و ظریف‌ترین ورزش‌ها است که در همه‌ی ریزه‌کاری‌هایی آن نکات ظریف و مهم آموزشی دخالت دارد. اگر از آغاز شرایط یادگیری مبتنی بر اصول درست آموزشی و علمی پایه‌گذاری شود قطعا موفقیت بهتر و پیشرفت سریع‌تر خواهد بود. خوشبختانه چند سالی است که در جامعه‌ی زرتشتی هم به این ورزش بها داده می‌شود. هم در آموزشگاه‌های زرتشتی امکانات بازی و مسابقات دانش‌آموزی هست، هم در مکان‌های فرهنگی ورزشی زیر پوشش انجمن مانند آدریان بزرگ و مارکار تهرانپارس.

تنیس روی میز در طول سال‌هایی که جام جانباختگان برگزار می‌‌ ‌شود یکی از پرشرکت‌کننده‌ترین ورزش‌ها بوده است. با اینکه در چند سال‌ گذشته شمار شرکت‌کنندگان رده‌ی بزرگسال چه بانوان و چه آقایان رو به کاستی بوده اما جای بسی خوشحالی است که علاقمندان این رشته در رده‌ی نونهالان و نوجوانان افزایش داشته است.

در جام بختگان امسال در رده نونهالان همه‌ی شرکت‌کنندها پر انرژی و با انگیزه در مسابقات به رقابت پرداختند که یکی از زیباترین بازی‌ها بین دو نونهال آینده‌دار و افتخار آفرین هازمان زرتشتی (ماهان خرم‌زاد و بردیا کیومرثی) برگزار شد که با سن کمشان خیلی با تجربه و با انگیزه به رقابت پرداختند.

در رده نوجوانان می‌توان به پرهام سلامت اشاره کرد که با نخستین سال ورود از رده نونهالان به رده نوجوانان توانست مقام نخست را کسب کند که نشان‌دهنده ذهنی پویا است.

در رده بانوان با توجه به شمار کم شرکت‌کنندگان مسابقات زیبا و با انگیزه برگزار شد که می‌توان به بازی میترا نمیرانیان و مهرنوش خسروی اشاره کرد.

و اما پیکارهای آقایان در رده بزرگسالان امسال با اتفاقاتی همراه بود که می‌توان مهم‌ترین آن‌را انصراف مهرداد کیانشاهی(به شوند:کمر درد) از مسابقات در روز پایانی (پنجم) جام دانست.

از دیگر رقابت‌های زیبا بین سهراب ویرابی و آرشام باوفا در مرحله رده‌بندی بود که با تلاش‌های فراوان از سوی هردو بازیکن(3ـ3برابر در گیم‌ها) با پیروزی در گیم هفتم ارشام باوفا توانست جایگاه سوم را کسب کند.

بازی‌های تنیس روی‌میز جام جانباختگان هر سال از بازی‌های پرتماشاچی است و این انگیزه را در نونهالان و نوجوانان بیشتر می‌کند. کاش این امکان در جامعه‌ی ورزشی ما مهیا می‌شد که مسابقات تنیس‌روی‌ میز به سالی یک‌بار و تنها جام جانباختگان محدود نشود. برگزاری جام‌های تخصصی مانند بدمینتون که انجمن شیراز برگزار می‌کند بسیار به پیشرفت رشته‌های ورزشی انفرادی کمک می‌کند به ویژه اینکه در این رشته‌ها علاقمندان نونهال و نوجوان بسیار داریم. امیدوارم این امکان برای این رشته‌ی ورزشی هم فراهم شود که جامی ویژه و تخصصی تنیس روی میز در سال داشته باشیم. کار دشواری نیست کمی همت می‌خواهد و بودجه که به یاری انجمن‌ها و خیراندیشان جامعه میسر خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29