لوگو امرداد

کارگاه آموزش خلاق باستان‌شناسی در مجموعه‌ی نیاوران

niavaranکارگاه آموزش خلاق باستان‌شناسی برای کودکان در گروه‌های سنی 6 تا 12 سال در مجموعه‌ی فرهنگی تاریخی نیاوران آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سومین کارگاه آموزش خلاق باستان‌شناسی برای کودکان در 12 جلسه برای گروه‌های سنی 6 تا 12 سال درتا 26 شهریورماه در روزهای یک‌شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 16 تا 18:30 در مجموعه‌ی فرهنگی نیاوران برپا است.

سید رحمت‌اله رئوف‌حنان، فرنشین مجموعه‌ی فرهنگی – تاریخی نیاوران درباره‌ی برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: با توجه به این‌که یکی از خویشکاری‌ها و آرمان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امکان‌سنجی توانایی میراث‌فرهنگی در تحقق توسعه‌ی پایدار با تمرکز بر آموزش کودکان است، این کارگاه آموزشی با آرمان آموزش غیرمستقیم باستان‌شناسی برای ایجاد دغدغه‌ی‌ نگاه‌داری و نگاهبانی میراث‌فرهنگی در کودکان و به رسمیت شناختن نقش آموزش عمومی در تحول دانش عمومی نسبت به حفاظت از میراث فرهنگی برپا گردیده است.

وی در دنباله با عنوان این‌که باستان‌شناسی به‌گونه‌ای مستقیم تجربه‌های حسی و پندارگونه‌ی کودک را درگیر کرده و موجب پرورش مهارت‌های عملی و رفتاری آن‌ها می‌شود گفت: مفاد کارگاه‌های آموزشی این دوره دربردارنده‌ی آشنایی کودکان با دوران پارینه‌سنگی و نوسنگی در ایران، شناخت انسان و هویت اجتماعی، شبیه‌سازی باستان‌شناسی زیر آب، آشنایی با تجارت و کشاورزی باستانی، شناخت نقاشان ابتدایی، لایه‌نگاری تپه‌های باستانی، سیر اندیشه و خط در ایران، شناخت ایران‌باستان، چگونگی ساخت موزه با استفاده از روش های قصه‌گویی خلاق، نمایش، فیلم، عکس، انیمیشن، ساخت کولاژ، کاردستی، نقاشی و کار با ابزار است.

این کارگاه آموزشی به یاد دکتر عزت‌اله نگهبان و دکتر باقر آیت‌اله‌زاده شیرازی که نقش بسیار مهمی در نگاه‌داری از میراث فرهنگی، دگرگونی‌های مدرن نهادهای اداری میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسی و جلوگیری از قاچاق یادمان‌های باستانی داشتند برگزار شده است و در پایان این دوره نیز نمایش‌گاهی از آثار کودکان در موزه برپا خواهد شد.

دوست‌داران می‌توانند برای نام‌نویسی با شماره تلفن‌های 26116045- 09307302762 تماس بگیرند و برای گرفتن آگاهی بیش‌تر به نشانی تلگرامی @ArcheaologyforKids مراجعه کنند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04