لوگو امرداد

بزرگ‌داشت حماسه چالدران برگزار شد

هم‌زمان با بزرگداشت حماسه چالدران، پیش همایش «صفویه و تشکیل دولت ملی در ایران» به همت هفته‌نامه‌ی وطن یولی (راه وطن) و با همکاری موسسه‌ی تاریخی دیار کهن، بنیاد فردوسی، موسسه نگارستان اندیشه و خانه اندیشمندان علوم انسانی در تالار فردوسی خانه‌ اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

دکتر نصرالله صالحی، استاد دانشگاه، ناخدا هوشنگ صمدی، فرمانده تکاوران نیروی دریایی دوران دفاع مقدس در خرمشهر و دکتر منوچهر مشتاق خراسانی، بنیان‌گذار رزم‌افزار و کارشناس سلاح و رزم‌های تاریخی در این برنامه سخنرانی کردند. هم‌چنین دکتر حسن انوری، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و استاد داریوش پیرنیاکان، هنرمند نوازنده تار و دبیر پیشین خانه موسیقی مهمانان ویژه این آیین بودند.

شاهنامه خوانی گروه کودک و نوجوان «راویان مهر» به سرپرستی هدی معقولیان و اجرای تصنیف‌های ملی با آواز استاد محمود جاهد و همراهی هنرمندان موسیقی سنتی، حمید آقایی (تار و سه تار)، مهدی ایزدی (تنبک) و رها پاشایی (دف) از دیگر برنامه های این همایش بود.

گفتنی است در این برنامه از سردیس‌های شاه اسماعیل صفوی و بابک خرمدین ساخته گروه فرهنگی هنری یادمان به سرپرستی احسان ایمان‌زاده رونمایی شد.

دومین همایش بزرگ‌داشت حماسه چالدران، پیش نشست همایش«صفویه و تشکیل دولت ملی در ایران» است که در اردی‌بهشت‌ماه  1397 خورشیدی، با هم‌راهی مراکز دانشگاهی در اردبیل برگزار می‌شود. 

دومین بزرگداشت حماسه چالدران یک‌شنبه ٢٩ امردادماه ۱٣٩۶ در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

1

2

3

4

داوود دشتبانی، سردبیر هفته‌نامه وطن‌یولی

5

6

7

8

9

سیاوش شهریور، مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران

10

11

ناخدا هوشنگ صمدی

12

13

14

15

فرتور از مژده شهریار است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. به روان پاک شهدای چالدران درود باد _ ایران بزرگ صفویان و نادرشاه شکل گرفته هم اکنون از تهران تا بیروت

  2. زنده باد ایران.روان تمام کسانی که در راه پاسداشت از این مرزوبوم جان خود را از دست داده اند شاد باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30