لوگو امرداد
سپنتا نیکنام هموند شورای یزد همزمان با گزینش شهردار تازه:

شهر یزد هوای تازه‌ای می‌خواست

sepanta niknam4

همزمان با گزینش شهردار تازه‌ی شهر یزد، سپنتا نیکنام هموند شورای شهر یزد یادداشتی را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

 

شهر یزد هوای تازه‌ای می‌خواست

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم هولناک‌ترین و سنگین‌ترین مفهوم اختراعی بشر، واژه‌ی «مسوولیت» است آنگاه که باید پاسخ‌گوی وجدان خود و انتظارات یک شهر باشی و در مقابل، شیرین‌ترین احساس انسانی است زمانی که انجام وظیفه‌ات بر مدار ایمان، اخلاق، تعهد و تخصص باشد.

روزهای سختی بر من و اعضای شورای شهر پنجم گذشت تا مدیری درخور و شایسته برای مدیریت بر نازنین شهرمان، یزد انتخاب کنیم. وجدانم آسوده است که هرآنچه در توان داشتم و داشتیم به کار بستیم، به پیشنهادات و انتقادات فراوانی گوش سپردیم، برنامه‌ها و رزومه‌های متعددی را مطالعه کردیم، ملاقات‌ها و رایزنی‌های مختلفی را انجام دادیم تا یزد به لایق‌ترین شهردار دست یابد.

از سال 1392 که قدم به راه خدمت به شهر آبا و اجدادی‌ام گذاشته‌ام تا به امروز بر این باور استوار بوده‌ام که به تاسی از هم‌نشینی هزاران ساله نیکانمان با رنگ‌ها و فرهنگ‌های مختلف در این شهر، فراجناحی و شهر شمول بیندیشم و خواهان آنی باشم که منفعت تمام شهر را در برگیرد. خوشبختانه این روحیه در شورای پنجم حکم‌فرماست و همین ویژگی سبب‌ساز انتخاب شهردار جدید یزد با رای قاطع همه اعضا شد.

بی‌شک مردم یزد در انتخابات 96 با رویکرد تغییر به پای صندوق‌های رای آمدند و نتیجه انتخابات گواه آن است که ساکنان شهر چشم به راه هوایی تازه در مدیریت آن هستند. به راستی شهردار گذشته و مجموعه‌ی زحمت‌کش و فداکار شهرداری یزد در سالیان پیش، خدمات شایانی به پیشرفت و آبادانی شهر داشته‌اند و با پشتکار آن‌ها یزد جهانی شد اما شرایط جدید یزد پس از جهانی شدن و الزامات برخواسته از آن در کنار لزوم دگرگونی در مدیریت‌های امتحان شده و توجه به روش‌های نوین شهرسازی شورای پنجم را بر آن داشت تا به دنبال مدیرانی پویا، پاک‌دست، کلان‌نگر و توسعه‌گرا برای شهر جهانی یزد باشد که نتیجه‌ی روزها تحقیق و رایزنی، انتخاب دکتر جمالی‌نژاد برای شهرداری یزد بود. کسی که افزون بر دارا بودن مدرک دکترا در مدیریت شهری و سابقه شهردار بودن در اصفهان، به مدت 25 سال در پست‌های مختلف مرتبط با شهرداری و عمران شهر فعالیت داشته است.

این انتخاب به این دلیل نبود که استان خالی از مدیران لایق و توانمند برای تصدی شهرداری یزد است چرا که شورای پنجم از مدیران پرتوان یزدیِ بی‌شماری دعوت کرد تا برنامه برای تصدی شهرداری بدهند اما در نهایت و با لحاظ نمودن شرایط شهر و نیازهای توسعه‌ای آن با اجماع همه اعضا به این نتیجه رسید که شهرداری با گستره روابط بالا و مسلط بر دانش و تجربه تعالی شهری را انتخاب کند و به گونه‌ای از تجارب مدیریتی کلان‌شهری چون اصفهان بهره ببرد، موضوعی که در ایران و جهان امری متداول است و چه بسیار مدیران غیربومی که از شهری دیگر یا حتا نژاد و کشوری دیگر برای مدیریت بر شهری انتخاب شده‌اند و اتفاقا خدمات ماندگار و شایانی داشته اند. به عنوان نمونه می‌توان به حضور ملک مدنی به عنوان یک مدیر یزدی در اصفهان و تهران و یا شهردار شدن صادق‌خان یک مسلمان هندی‌تبار در شهر لندن اشاره کرد. 

هرچند ممکن است آشناییِ کمتر جمالی‌نژاد با یزد یک ایراد در انتخاب ایشان به نظر آید اما یقینا اعضای شورای شهر با تدوین برنامه‌ها و تعیین نقشه راهی دقیق و پر جزییات ایشان را در امر مدیریت شهرداری یزد و اشراف بر مسایل و مشکلات آن یاری خواهند کرد و از سویی هوشمندی و مطالعات ایشان در خصوص شرایط و نیازهای شهر یزد کمک شایانی به دکتر جمالی‌نژاد در مدیریت بر این شهر جهانی خواهد داشت.

بر خود لازم می‌دانم از همه بزرگواران و فرهیختگان و دلسوزان شهر یزد که در این مدت با مشاوره، پیشنهادات و یا انتقادات خود بنده و شورای پنجم را در رسیدن به یک شهردار برازنده یزد یاری رساندند، سپاسگزاریم کنم. آنچه یکی از خطیرترین وظایف شورای شهر بود یعنی انتخاب شهردار انجام شد و از امروز برماست تا دوشادوش یکدیگر افزون بر نظارت قاطعانه بر حسن مدیریت شهر و نقد دلسوزانه، شهردار جدید را در خدمت به مردمان پاک نهادِ این دیار یاری دهیم تا یزد شهری شایسته مردمانش باشد.

گزینش دکتر مهدی جمالی‌نژاد دیروز شنبه چهارم شهریورماه با 11 رای صورت گرفت. جمالی‌نژاد پیش از این شهردار اصفهان بود.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود بر شما جناب نیکنام شما مایه افتخار ما هستد. امیدداریم که همیشه موفق و موید باشد.

  2. با درود و ارزوی پیشرفت و سربلندی روزافزون برای جناب اقای نیکنام نکته ای که در مورد شهر یزد بدست فراموشی سپرده شده تهیه وقراردادن مخازن جمع اوری زباله های خانگی در سطح شهر یزد است و همچنان زباله ها در بیرون منزل بصورت روباز وبصورت غیر بهداشتی صورت میگیرد که امیدواریم این امر نیز بزودی تحقق یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28