لوگو امرداد
گزارش نشست هشتاد و دوم انجمن زرتشتیان تهران

سخنرانی‌های حاشیه‌دار همکیشان

anjoman2نشست هشتاد و دوم انجمن زرتشتیان تهران با حاشیه‌های سخنرانی‌های همکیشان همراه بود.

بزرگ‌مهر پرخیده نخستین همکیشی بود که گفته‌های خود را مطرح کرد: «کارهایی که هیات‌مدیره‌ی انجمن انجام می‌دهد حماسی است و باید خسته نباشید گفت. بر هیچ کس پوشیده نیست که اعضای هیات‌مدیره و بازرسان منافعی از عضویت در انجمن ندارند، اما عذرخواهی می‌کنم که این حرف را می‌زنم، انجمن به بخش خصوصی تبدیل شده است. رند کردن افزایش میزان هزینه‌ی سرویس از ۴۲ درصد به ۵۰ رسیده و قبح اشتباه کردن از بین رفته است.»

او در پایان یکی از نقاط ضعف انجمن را کمیسیون‌ها دانست زیرا رای مخالفی برای تصمیم‌ها وجود ندارد.

بهروز جمشیدیان دیگر سخنران بود که گفته‌های خود را با یادآوری سختی کار هموندان انجمن آٰغاز کرد و افزود هیچ‌یک از هموندان انجمن منافعی در کارهای اجتماعی ندارند و باید از آن‌ها سپاس‌گزاری کرد. او در ادامه گفت: «مواردی را که مطرح می‌کنم اگر اشتباه است با دلیل و مدرک بگویید. بنا بر اساس‌نامه و قانون تجارت تبدیل اموال منقول به غیرمنقول باید با مصوبه‌ی مجمع همگانی باشد. بنابر مقتضیات قهری، حقوقی و دادگاهی یکی از زمین‌های یزد فروخته شده و پولی قرار است به انجمن برسد که قهری است اما به مربوط به اموال غیرمنقول انجمن است.»

افشین نمیرانیان در پاسخ جمشیدیان گفت: «اطلاعات شما ناقص است. زمینی فروخته نشده است. شما حکم دادگاه را خوانده‌اید؟»

جمشیدیان در پاسخ او افزود: «اگر عرصه برای انجمن باشد، حقی روی این زمین ندارد، اگر سندی بخواهد صادر شود شاید از انجمن اجازه گرفته شود اما از این زمین نمی‌توان استفاده کرد.» نمیرانیان گفت که این موضوع تعبیر شخصی جمشیدیان است.

بهروز جمشیدیان در ادامه‌ی گفته‌های خود افزود که برای هزینه کردن پولی که به دست می‌آید باید مصوبه‌ی مجمع همگانی گرفته شود.

او درباره‌ی گردش جدید انجمن نیز سخن گفت و افزود که هموندان انجمن باید راه‌کاری در پیش بگیرند تا گردش به دوره‌ی فترت نرود و مشکلی نیز برای تایید صلاحیت‌ها به وجود نیاید.

فرامرز پوررستمی آخرین همکیشی بود که سخنان خود را در پایان نشست علنی انجمن مطرح کرد. او دو پرسش داشت: «انتخاب سخن‌گوی انجمن در چه مرحله‌ای است؟ شورای حل اختلاف زرتشتیان تهران به چه سرانجامی رسیده است؟»

او چند نکته نیز درباره‌ی نشست غیرعلنی گزینش موقوفه‌ی گیو مطرح کرد: «اگر هموندان پیش از نشست لابی کرده بودند باید این نشست به نتیجه می‌رسید. همچنین براساس شنیده‌هایی که داشتم برخی از هموندان نشست را ترک کرده‌اند و جلسه از رسمیت افتاده است. این ترک جلسه باعث ایجاد ذهنیت شده است و می‌شد بهتر مدیریت شود.»

او در پایان افزود که تعداد نشست‌های غیرعلنی انجمن زیاد است و می‌بایست خروجی آن مشخص شود.

مصوبات کمیسیون مالی:

  • صورت هزینه‌ی تیرماه ۱۳۹۵ و خوردادماه ۱۳۹۶ خانه‌ی فرهنگ و هنر جمعا به مبلغ سه میلیون و ۶۴۴ هزار ریال
  • خرید ملزومات دندان‌پزشکی از تعاونی دندان‌پزشکان جهت درمانگاه یگانگی به مبلغ سه میلیون و ۳۶۰ هزار ریال
  • صورت هزینه‌ی خرید ملزومات درمانگاه یگانگی از تاریخ ۱۱ تا ۲۸ خوردادماه ۱۳۹۶ به مبلغ هشت میلیون و ۹۷ هزار ریال
  • صورت هزینه‌ی خرید ملزومات درمانگاه یگانگی از تاریخ چهارم تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۶ به مبلغ هشت میلیون و ۷۷۰ هزار ریال
  • حق بیمه‌ی شخص ثالث آمبولانس آرامگاه قصرفیروزه به مبلغ سه میلیون و ۷۱۵ هزار و ۶۹۶ ریال
  • سم‌پاشی خوابگاه دختران و درمانگاه یگانگی به مبلغ ۴۰۰ هزار ریال
  • خرید ملزومات درمانگاه یگانگی از تاریخ ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶ به مبلغ ۹ میلیون و ۱۴ هزار ریال
  • خرید دو عدد کپسول آتش‌نشانی جهت کتاب‌خانه‌ی مارکار تهران‌پارس به مبلغ ۲۴ میلیون ریال
  • تنخواه کتاب‌خانه‌ی مارکار تهران‌پارس از ۲۲ تیرماه تا هفتم امردادماه ۱۳۹۶ به مبلغ یک میلیون و ۶۸۵ هزار ریال
  • هزینه‌ی لابراتوار بهسازان دندان در تیرماه به مبلغ هفت میلیون و ۹۵۰ هزار ریال
  • حق‌الزحمه‌ی تیر، امرداد و شهریورماه ۱۳۹۶ سرپرست خوابگاه دختران به مبلغ ۱۲ میلیون ریال
  • هزینه‌ی تنخواه دفترفنی از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ امردادماه ۱۳۹۶ به مبلغ شش میلیون و ۱۷۷ هزار ریال
  • کارکرد دندان‌پزشکان درمانگاه یگانگی در تیرماه ۱۳۹۶ به مبلغ ۲۷۵ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال که سهم انجمن ۱۶۵ میلیون و ۳۳۶ هزار ریال و سهم دندان‌پزشکان ۱۱۰ میلیون و ۲۲۴ هزار ریال که پس از کسر سهم دندان‌پزشکان قابل پرداخت خواهد بود.
  • خرید هشت عدد بشقاب طرح نگاره‌ی اشوزرتشت به مبلغ ۱۳ میلیون ریال

مصوبات کمیسیون فرهنگی

  • با کارکرد راهنمای گردشگری آدریان تهران در امردادماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۶۵ ساعت و ۵۰ دقیقه موافقت شد.
  • جهت تعمیرات در ورودی زمین فوتبال آدریان بزرگ و نصب در برای زمین والیبال و تعمیر توری‌های دو طرف زمین ورزشی تا سقف مبلغ شش میلیون ریال موافقت شد.
  • جهت برگزاری مراسم مهرگان ۱۳۹۶ اصلی و کودکان مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شد.

میترا نمیرانیان هموند کمیسیون فرهنگی با گفتن اینکه جشن مهرگان از ساعت ۱۸ و پس از روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار خواهد شد افزود: «جشن مهرگان امسال باید سنگین‌تر باشد و نمی‌توانیم موسیقی و برنامه‌ی شاد داشته باشیم. در جشن مهرگان ۱۳۹۶ برنامه‌های سخنرانی، شاهنامه‌خوانی، دکلمه و در صورت امکان تئاتر برگزار خواهد شد.» او درباره‌ی جشن مهرگان کودکان نیز گفت در روز ۱۴ مهرماه در آدریان بزرگ به صورت اردوی تفریحی و ورزشی برگزار خواهد شد.

مصوبات کمیسیون خدمات:

  • با درخواست سازمان زنان زرتشتی برای در اختیار داشتن تالار ایرج و خسروی در روز شنبه ۱۱ شهریورماه جهت گردهمایی شاد موافقت شد.
  • با مبلغ سه میلیون ریال جهت لابراتوار افق موافقت شد.
  • با صورت هزینه‌های آرامگاه در امردادماه ۱۳۹۶ جهت هزینه‌های کارگری و پاک‌شویی جمعا به مبلغ ۱۰۹ میلیون ریال موافقت شد.
  • با صرف مبلغ ۳۰ میلیون ریال جهت سفید کردن ۱۰ عدد دیگ مسی مخصوص پخت آش درگذشت اشوزرتشت موافقت شد.
  • با درخواست یکی از همکیشان جهت ارایه‌ی خدمات مشاوره‌ای در درمانگاه یگانگی تحت عنوان «مشاور مهارت‌های سالم زیستن»، طب سنتی حداکثر دو روز در هفته موافقت شد.

مصوبه کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد از تاریخ هفتم تیرماه ۱۳۹۴ تا هفتم تیرماه ۱۳۹۷ اجاره بهای ملک بانک تجارت با نرخ توافقی تعدیل شود.

بانک توافق کرده تا تفاوت اجاره سال‌های گذشته را بپردازد.

گزارش: این کمیسیون گزارشی درباره‌ی ساختمان کیانی‌پور ارایه داد:

«با یکی از کسانی که دست‌اندرکار این ساختمان بود صحبت‌هایی داشتیم و توانستیم او را قانع کنیم که متراژ این زمین کم است (۱۳۰ متر) و اصلاحی دارد در نتیجه ساختن این خانه بصرفه نیست. او پذیرفت که اگر کمیسیون تصمیم گرفت و هیات‌مدیره مصوب کرد خانه فروخته و خانه‌ای دیگر به نامگانه خریداری شود.»

رستم خسرویانی نیز در توضیح این ساختمان گفت: «یکی از اقوام فرد خیراندیش که این ساختمان را به انجمن اهدا کرده است به انجمن آمد و درباره‌ی فروش این ساختمان اعتراض کرد. انجمن در پاسخ گفت که این ساختمان باید نوسازی، فروخته و یا تخریب شود. زمانی‌که ساختمان فروخته شد می‌توان ساختمان دیگری به نامگانه خرید. اقوام فرد خیراندیش تصور می‌کردند که انجمن قصد دارد خانه را بفروشد و پول آن را در جای دیگری هزینه کند اما موضوع را برای آن‌ها توضیح دادیم و قانع شدند.»

گزارش دیگر کمیسیون موقوفات درباره‌ی ملک معروف به «بوفالو» بود که بنابر گزارش حکم این زمین صادر شده است.

کمیسیون موقوفات از هیات‌مدیره درخواست کرد تا مجمع همگانی فوق‌العاده در آبان‌ماه ۱۳۹۶ برای تعیین تکلیف ساختمان کیانی‌پور و زمین اهرستان برگزار شود.

فرنشین انجمن در پاسخ گفت باید نخست تکلیف ساختمان بختیان را مشخص کنیم اما تا هفته‌ی آینده‌ی روز مجمع را مشخص خواهیم کرد.

فرزاد دهنوی‌زاده از کمیسیون‌ موقوفات خواست تا فهرستی از پرونده‌هایی که انجمن در دادگاه دارد ارایه کند. او این درخواست را از کمیسیون ساختمان نیز داشت تا پروژه‌های نیمه‌تمام را آگاهی‌رسانی کند.

مصوبات کمیسیون ساختمان:

  • هزینه‌ی تعمیرات انجام شده در پذیرشگاه پارسایی به مبلغ ۱۲ میلیون ریال
  • هزینه‌ی نصب توری در خانه‌ی سرایداری خانه‌ی فرهنگ و هنر یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال

مصوبه‌ی هیات‌رییسه:

  • آغاز همکاری حساب‌دار درمانگاه یگانگی به صورت نیمه‌وقت یک ساله از اول تیرماه ۱۳۹۶ با حقوق ماهیانه پنج میلیون ریال

حاشیه:

  • فرامرز پوررستمی قصد داشت در آغاز نشست انجمن گفته‌های خود را مطرح کند که فرنشین انجمن به او اجازه نداد. فرهاد کاویانی در اعتراض به این مورد به رستم خسرویانی گفت براساس آیین‌نامه همکیشان می‌توانند نام‌نویسی کنند و در آغاز نشست سخن بگویند. خسرویانی از او خواست که به این موضوع ادامه ندهد که کاویانی هنگامی که نشست انجمن را ترک می‌کرد گفت احترام به مردم واجب است. او پس از دقایقی به نشست انجمن بازگشت.
  • رستم خسرویانی از فرامرز پوررستمی به شوند این‌که اجازه نداده بود در آغاز نشست سخن بگوید عذرخواهی کرد. او گفت دلیل تصمیم این بوده است که ممکن بوده حرف‌هایی زده شود که مناسب نباشد. پیش از این افشین نمیرانیان نیز از پوررستمی معذرت‌خواهی کرده بود.
  • کمیسیون خدمات اعلام کرد پیمان‌کار سرویس مدرسه‌های زرتشتی هنوز مشخص نشده و هفته‌ی آینده تعیین خواهد شد.

نشست هشتاد و دوم انجمن زرتشتیان تهران که دوشنبه ششم شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه آغاز شده بود، در ساعت ۲۰ در غیاب جمشید دارابیان و هرمز مهربد غیرعلنی شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. با درود
    ای کاش انجمن تهران لوازم اولیه و بهداشتی پذیرشگاه پارسایی را تهیه میکرد
    متاسفانه اتاق ها کثیف و بدون کولر هستش. حتی ملحافه های اتاق چندبار مصرف و غیر بهداشتی هست .
    به طور کلی پذیرشگاه تهران قابل مقایسه با شیراز و اصفهان نیست. ممنون

  2. آقای خسرویانی گرامی. مسلما افرادی که وقت میگذارند و برای صحبت به انجمن میآیند انتقاد دارند. اگر قرار است حرف ناخوش آیندی نزنند، کل جلسات را غیرعلنی کنید که خیالتان راحت باشد.

  3. با تشکر از امرداد که طی این چند سال آرشیو کاملی از صورتجلسات و اتفاقات و سایر موارد انجمن بوده است.این یعنی مستند سازی.

  4. با تشکر از هموندان و زحماتشان در این دوره گویا این روحیه تند و متاسفانه پرخاشگر فرنشین بجای بهتر شدن در جانشین ایشان هم نهادینه گردیده که امیدواریم با حل مشکلات انجمن این موضوع نیز مرتفع گردد این گزارش نیز همانند دیگر نشستهای انجمن یکسری اعدادو ارقام هزینه کردمیباشد. متاسفانه ما باید از سخنان اقای جمشیدیان بفهمیم زمینی در یزد بفروش رفته که با سخنان تند جناب دکتر نمیرانیان مواجه میشوند وبجای توضیح از ایشان انتقاد میکنند جناب اقای پور رستمی این یکی از خروجیهای جلسات غیر علنی میباشدویا حکم صادره در مورد زمین بوفالو یا ملک بانک تجارت با نرخ اجاره توافقی اینها موضوعاتی است غیر علنی چطور اجاره بها منازل موقوفه با افزایش اندک اطلاع رسانی میشود و ریز ان هم در گزارش میاید ولی بانک تجارت خیر. جای بسی امید است که همکیشان خیراندیش کمی هوشیارتر و حساس تر نسبت به قبل شده اند و براحتی به انجمن اجازه تصمیم گیری به اموال موقوفه شان را نمیدهند و انجمن موظف به برگرداندن این اعتماد به جامعه میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09