لوگو امرداد
در امرداد371 چاپ شده است

موسیو لوور صفوی در کنار مادام لوور

امرداد 371مانداک‌های(:آثار) تاریخی و هنری ارزش‌مند ایران ‌بخشی بزرگ از گنج‌خانه‌های(:موزه‌) جهان را، ‌مانند گنج‌خانه‌ی لوور، آراسته‌اند. در دهمین نشست ویژسته‌ی(:تخصصی) بنیاد هزار افسان و بنیاد کافه تهرون چگونگی گشایش گنج‌خانه‌ی لوور و مانداک‌های آن پرداخته ‌بررسی شد.
کیانوش معتقدی پژوهش‌گر مانداک‌های تاریخی ایران گنج‌خانه‌ی لوور را بر پایه‌ی آزموده‌های سه‌ماهه‌ای که در ‌امسال از سوی گنج‌خانه‌ی لوور به پاریس فراخوانده شده‌بود، برای باشندگان بازگو کرد و گفت که سه ماه زمان بسیار خوبی برای بازدید از بخش‌های گوناگون گنج‌خانه‌ی لوور ‌در جای‌گاه یکی از بزرگ‌ترین گنج‌خانه‌های جهان بود.
زمانی لوور کاخ پادشاهی بوده است. بخشی از دیوار زیرزمین سده‌ی دوازدهم ترسایی(:میلادی) را نشان می‌دهد و سازه‌ی اصلی در سده‌ی پانزدهم ساخته شد. هر پادشاهی که روی کار ‌آمد بخش‌هایی را ‌افزود و از مهرازان(:معماران)، نگارگران و هنرمندان برای آراستن کاخ یاری گرفت.
در این گزارش، معتقدی به دیدنی‌های لوور پرداخته و با عنوان «موسیو لوور صفوی در کنار مادام لوور»، شوند این نام‌گذاری را نیز در آن بیان کرده است. این گزارش در هفته‌نامه‌ی امرداد 371 چاپ شده است.

برای خرید اینترنتی این شماره : https://goo.gl/WSSBZf
برای اشتراک پستی امرداد: https://goo.gl/RpA8so
برای اشتراک ایمیلی امرداد: https://goo.gl/HBwdPG

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09