لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

تعیین دستور جلسه‌ی مجمع فوق‌العاده

anjoman4نشست هشتاد و نهم انجمن زرتشتیان تهران به بحث درباره‌ی دستورجلسه‌ی مجمع فوق‌العاده‌ی پیش رو ویژه شده بود.

نخستین موردی که درباره‌ی آن بحث و تصمیم‌گیری شد بحث محل هزینه‌کرد پول حاصل از فروش زمین اهرستان در یزد بود. افشین نمیرانیان نایب رییس انجمن درباره‌ی این موضوع گفت: «چند ماه منتظر برگزاری مجمع برای فروش زمین اهرستان هستیم. پیشنهاد این است تا نوبت دوم مجمع در تاریخ دهم آذرماه برگزار شود. این بدین معنا است که نوبت نخست مجمع باید در روز ۲۴ ابان برگزار شود.»

او در ادامه افزود دستور جلسه‌ی مجمع دو بخش جداگانه دارد که در بخش نخست به فروش زمین اهرستان ویژه شده است و در بخش دوم به دیگر املاک انجمن می‌پردازد. دستور جلسه‌ی پیشنهادی بدین‌گونه است:

«تعیین محل هزینه‌کرد درآمد حاصل از فروش زمین واقع در خیابان شهید صدوقی یزد»

فرامرز پوررستمی در نشست انجمن باشنده بود و فرنشین انجمن از او درخواست کرد از آن‌جایی که او در مجمع پیشین که درباره‌ی فروش زمین اهرستان برگزار شده، باشنده بوده توضیحاتی ارایه دهد.

پوررستمی گفت: «اگر قصد آگهی دادن در روزنامه دارید بهتر است کلی‌ترین صورت آن را ارایه دهید. همچنین می‌توانید ذکر کنید که مصوبه‌ی فروش در مجمع پیشین گرفته شده است.»

در پایان تصمیم بر این شد تا به دستور جلسه به مصوبه‌ی پیشین مجمع مبنی بر فروش زمین اشاره شود.

افشین نمیرانیان در ادامه درباره‌ی بخش دیگر مصوبه‌ی فروش زمین اهرستان، محل هزینه‌کردهای پیشنهادی را مطرح کرد:

«۵۰ درصد از درآمد حاصل از فروش زمین به انجمن زرتشتیان اهرستان داده شود تا صرف اموری شود که از سوی آن انجمن طرح و پیش‌بینی شده است.»

«۲۵ درصد صرف هزینه‌های مربوط به امور حقوقی، بازسازی و بهره‌برداری از املاک انجمن‌های پارسیان که انجمن زرتشتیان تهران وکالت آن را بر عهده دارد، شود.»

«۲۵ درصد صرف تکمیل عملیات عمرانی ساختمان‌های در دست ساخت انجمن در تهران»

رستم خسرویانی درباره‌ی بند دوم گفت: «۲۵ درصد از فروش زمین‌ها قرار است برای زمین‌های مارکار و مدرسه‌هایی که وضعیت مناسبی ندارد هزینه شود. برای گرفتن وکیل برای برخی کارها هزینه می‌کنیم. سند زدن زمین‌ها هزینه دارد، همچنین پردیس دانش مارکار، زمین‌ها و مغازه‌های پشت آن کار دادگاهی دارد و هزینه‌بر است.»

او درباره‌ی بند سوم نیز افزود که این پول برای تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره هزینه خواهد شد. این ساختمان‌ها خرمن گیو و کیخسروی خواهند بود. بنابر گفته‌ی هموندان انجمن، منظور از انجمن‌های پارسیان، ایرانی-بمبئی و اکابر پارسیان است.

این سه بند رای‌گیری شد و به تصویب هموندان انجمن رسید.

بخش دیگر درباره‌ی تصمیم‌گیری پیرامون تبدیل به احسنت کردن املاک انجمن بود که بنابر مصوبه‌ی هموندان خانه‌ی «کیانی‌پور» برای فروش و تبدیل به احسنت کردن در دستور کار مجمع قرار گرفت.

پس از فروش خانه واحدی به نام و نیت کیانی‌پور خریده خواهد شد.   

مصوبات کمیسیون مالی:

  • بابت نوبت‌کاری موبدان نگهبان آتش در شهریورماه ۱۳۹۶ مبلغ ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال
  • بابت کابل‌کشی و نصب چراغ زمین فوتبال آدریان بزرگ مبلغ ۱۱ میلیون و ۱۲۷ هزار ریال
  • بابت هزینه‌های شهریورماه ۱۳۹۶ آرامگاه قصرفیروزه مبلغ ۱۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌های آدریان بزرگ از تاریخ ۲۲ امردادماه تا چهارم مهرماه ۱۳۹۶ به مبلغ ۱۴ میلیون و ۳۸۵ هزار ریال
  • هزینه‌ی جشن‌خوانی در خانه‌ی فرهنگ و هنر به مبلغ پنج میلیون و ۹۹۸ هزار ریال
  • کارکرد شهریورماه ۱۳۹۶ منشی خانه‌ی فرهنگ و هنر به مدت ۹۰ ساعت به مبلغ پنج میلیون و ۴۰۰ هزار ریال
  • هزینه‌ی خرید ۵۰۰ عدد روبالشی و ۱۰ هزار عدد کلاه دینی یک‌بار مصرف به مبلغ ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال

گزارش: شمارش صندوق‌های شاه‌ورهرام ایزد و آدریان تهران در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۶ انجام شد:

صندوق نیازمندان شاه‌ورهرام ایزد: ۱۱۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۵۰۰ ریال، ۳۰ دلار آمریکا، ۵۰۰ روپیه هند و پنج درهم امارات

صندوق بیماران شاه‌ورهرام ایزد: ۸۸ میلیون و ۸۶۴ هزار ریال، ۱۱۳ دلار آمریکا، ۵۰۰ روپیه و پنج درهم امارات

صندوق شاه‌ورهرام ایزد: ۹۷ میلیون و ۴۷۶ هزار ریال و ۱۰۰ روپیه

صندوق نیازمندان آدریان تهران: ۲۹ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۵۰۰ ریال و ۱۱ دلار آمریکا

صندوق بیماران آدریان تهران: ۲۳ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۵۰۰ ریال و ۲۰ دلار آمریکا

صندوق آدریان تهران: ۱۴ میلیون و ۷۱۴ هزار ریال و ۱۰ روپیه

مجموع: ۳۶۷ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال، ۱۸۴ دلار آمریکا، ۱۱۰۰ روپیه و ۱۰ درهم شمارش شد.

مصوبات کمیسیون ساختمان:

  • هزینه‌ی سرویس موتورخانه‌ی کتابخانه‌ی یگانگی به مبلغ یک میلیون و ۳۵۰ هزار ریال
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات بام سرایداری پذیرشگاه پارسایی تا سقف ۲۵ میلیون ریال
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات بام خانه‌ی کیخسرو فرامرزی تا سقف ۸۰ میلیون ریال

مصوبات کمیسیون فرهنگی:

  • با پرداخت هزینه‌ی رفت و آمد تیم فوتسال بانوان «ایران‌شید» که در جام ایران‌دخت یزد جایگاه نخست را به دست آوردند بنابر مصوبه‌ی قبلی انجمن به مبلغ هشت میلیون و ۵۸۲ هزار و ۵۰۰ ریال موافقت شد.
  • با پرداخت صورت هزینه‌های کتابخانه یگانگی از تاریخ چهارم تیرماه تا ۳۰ شهریورماه ۱۳۹۶ به مبلغ سه میلیون و ۸۹۶ هزار ریال موافقت شد.
  • تا سقف مبلغ پنج میلیون ریال جهت کندن و باز کردن مسیر لوله‌ی کندانسور اسپلیت یشت‌خانه‌ی آدریان تهران در نظر گرفته شد.

گزارش: انجام نورپردازی محوطه‌ی باز و ساختمان خانه‌ی فرهنگ و هنر با هماهنگی کمیسیون ساختمان انجام می‌شود. هزینه‌ی این کار از سوی خیراندیش پرداخت شده است.

مصوبات کمیسیون خدمات:

  • با مبلغ دو میلیون و ۸۰۶ هزار ریال در وجه داروخانه‌ی داریوش بابت خرید‌های درمانگاه یگانگی موافقت شد.
  • با سقف شش میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جهت خرید دستگاه آمالگاماتور و مبلغ چهار میلیون ریال جهت خرید دستگاه فاراتل برای بخش دندان‌پزشکی جمعا به مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال موافقت شد.
  • با سقف مبلغ ۱۰ میلیون ریال جهت بیرون بردن ضایعات و وسایل مستعمل پشت درمانگاه یگانگی،‌ پذیرشگاه پارسایی و خوابگاه پسران موافقت شد.

گزارش: کارکرد دندان‌پزشکان در شهریورماه ۱۳۹۶ مبلغ ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است.

مصوبات کمیسیون موقوفات:

  • تعدیل اجاره‌ی یکی از واحدهای ساختمان پیچ شمیران از تاریخ یکم مهرماه ۱۳۹۶ تا یکم مهرماه ۱۳۹۷
  • تعدیل اجاره یکی از واحدهای ساختمان سپهری
  • تعدیل اجاره یکی از واحدهای ساختمان مزدایی از تاریخ یکم مهرماه ۱۳۹۶ تا یکم مهرماه ۱۳۹۷
  • مصوب شد تا سقف مبلغ ۱۵ میلیون ریال حق‌الزحمه‌ی یکی از وکلا جهت بازپس گیری یکی از مغازه‌ها و باز پس‌گیری مبلغ ۹۰ میلیون ریال تفاوت آن، پرداخت شود.
  • تصمیم گرفته شد تا جهت تغییر آمپر کنتور سه فاز یکی از مغازه‌های انجمن با احتساب مبالغ جریمه تا سقف مبلغ ۷۴ میلیون ریال پرداخت شود.

حاشیه:

  • بانوی پارسی که در پشت مدرسه‌ی گیو زندگی می‌کرد دچار شکستگی شده و جمشید دارابیان و رستم خسرویانی پیگیر بستری شدن او در بیمارستان فیروزگر هستند به همین دلیل جمشید دارابیان در نشست انجمن غایب بود.
  • افشین نمیرانیان از همایون مهرزاد به دلیل تهیه‌ی عکس از املاک انجمن سپاس‌داری کرد.
  • افشین نمیرانیان گفت منوچهر باستانی هر هفته ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه باید به دلیل کاری که دارد نشست را ترک کند.
  • در نشست این هفته‌ی انجمن، پدرام سروشپور، جمشید گشتاسبی، تاج گوهر خداداد کوچکی (خادم) و جمشید دارابیان غایب بودند.

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران از ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه دوشنبه یکم آبان‌ماه ۱۳۹۶ آغاز شد و در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه پس از ترک باستانی از رسمیت افتاد و به پایان رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. موضوع تغییر اساسنامه که باید در مجمع فوق العاده مطرح شود؟؟ ظاهرا وزارت کشور و ثبت شرکت ها تغییر اساسنامه قبل از انتخابات بعد از الزامی کردند. موضوع دریافت مبلغی از دکتر مرتاض در واقع در مقابل واگذاری زمین است. گرچه بهرحال انجام شده، ولی نیاز به تایید مجمع دارد. چه ضمانتی وجود دارد که انجمن محل هزینه کرد مصوب مجمع را رعایت کند؟ و طبق معمول پول را به مصرف هزینه های جاری و جدید نرساند؟

  2. بنده معنی 25% بند دوم را متوجه نشدم.این پول در کجا بلوکه میشود تا هر کس به سلیقه و منظور خویش نتواند به ان دسترسی پیدا کند و نقشه بکشد . بند بسیار مبهم و نکته داری است .این مبلغ انقدر نیست که حتی 2 ملک تخریب شده را بسازد چه رسد به اینهمه املاک تخریب و تملک شده توسط غیر… پس میتوان به سلیقه شخصی با یک مصوبه مجهول تر از بند فوق ………. واویلا .

  3. با درود. من در نشست بودم و شاید بتوان گفت بهترین نشست در سه ماه اخیر بود که من بیاد دارم. یک نشست کارشناسی وبا توضیحات بسیار خوبی که نایب رییس هیات مدیره داد.
    نایب رییس با تصاویری که تهیه کرده بود، وضع ساختمان ها را تشریح کرد و نطر هموندان هیات مدیره را جویا شد. سپس هیات مدیره اولویت ها را مشخص کرد. در مورد زمین اهرستان هم که من از گردش 39 در جریان بودم و همچنان در این سالها تعیین تکلیف نشده است هم رییس هیات مدیره توضیحات خوبی داد.
    اما نکته ی مهم اینست که تمام این موارد قرار است دردر نشست مجمع همگانی مطرح شود و باشندگان در نشست مجمع رای خواهند داد. هرچه مصوب شود به وظیفه ی هیات مدیره می شود و باید اجرا کند.
    یادداشت دارد به درازا می کشد. پس آن را به پایان می برم و در بخش دوم یادداشت به برخی نکته های دیگر اشاره خواهم کرد.

  4. با درود. در بخش دوم، نخست به این نکته اشاره می کنم که نشست زمان هدر رفته خیلی کم داشت. مصوبه ها را بحث کردند و بیشتر وقت نشست به موضوع مجمع اختصاص یافت.
    نکته ی دیگر توجه هموندان هیات مدیره به بحث ها و توضیحات بود که سبب شد کمتر با تلفن همراه کار کنند. حتا کسی که همیشه مشغول است هم گاهی چشمش را از تلفن همراه بر می داشت و با چشم و گوش به توضیحات توجه می کرد.
    اما از این که که بگذریم، اجازه می خواهم اشاره ای هم به دو یادداشت همکیشان مهران سپهری و بهزاد بکنم که دل نگرانی درستی در زمینه ی چگونگی هزینه کردن پول فروش زمین دارند که با آنها هم باورم. به گمان من، این نگرانی ها را می توان در مجمع و با کمک بازرسان انجمن برطرف کرد.
    اگر صورت جلسه ی مجمع روشن و کامل نوشته شود در آن وظایف هیات مدیره را مشخص کنند و بازرسان هم موظف شوند که نظارت کامل داشته باشند و به هموندان انجممن تهران در بازه های زمانی که مشخص می شود، گزارش بدهند، امید می رود که دست کم در این مورد، همه چیز به خوبی پیش برود.
    یک نکته ی دیگر هم می گویم که امیدوارم جناب بهزاد رنجیده نشود. به گمانم با توجه به سابقه ی ای که هست این بار هم بنا را بر این گذاشتند که کارها طبق برنامه پیش نخواهد رفت. در حالی که همه ی موارد مطرح شده در نشست تنها پیشنهاد است و ما باید بتوانیم در مجمع خوب تصمیم گیری کنیم تا جایی برای بدکار کردن باقی نماند.
    یادداشت را با این امید به پایان می برم که هموندان انجمن حضور خوبی در نشست داشته باشند تا بتوان با خرد جمعی به بهترین تصمیم رسید. ایدون باد. ایدون ترج باد!

  5. خانمها و آقایان هیات مدیره روزنامه و تلویزیون نمیبینند؟ و به وقایع اطراف توجه نمیکنند؟ انجمن تهران که انجمن مادر است و با انجمن یزد تعامل نزدیک دارد و مهمترین ارگان زرتشتیان تهران است، باید حداقل در مورد وضعیت ریاست انجمن یزد و عضو زرتشتی شورای شهر یزد اظهار نظر و کمک کند. شاید فکر میکنند این مساله سیاسی است و نماینده باید دخالت کند. ولی این مساله اول اجتماعی و سپس دینی است. زمانی که تمام دنیا در مورد حق آقای نیکنام و زرتشتی بودن وی صحبت میکنند، از انجمن زرتشتیان تهران و انجمن موبدان انتظار میرود که به موقع و قاطع و مستند از حقوق یک فرد زرتشتی و تمام جامعه زرتشتی دفاع کند.

  6. بند 2 یعنی 25در صد از مبلغ فروش زمین برای وکیل وهزینه های مبهمی که تا انجمن حسابرس ندارد انجام میشود مهمتر از همه فروش املاک انجمن گویا انجمن این دوره شده محل فروش و تخریب املاک موقوفه خیراندیشان ای کاش در دوران ریاست جناب دکتر خسرویانی از ساخت ویا به ثمر رسیدن یکی از کارهای به زمین مانده که قبل از انتخابات میفرمودند را در این دوره شاهد باشیم

  7. کسانی که نگران چگونگی خرجکرد50 درصددوم هستندحق دارندچون درگردش 41 باوجود مخالفتها زمین باارزش شمیران باقیمت نازل فروخته شدوپول آن پس ازسالها که ارزش مصالح ودستمزدهاچند برابرشد خرج ساخت ساختمان مزدادر خیابان به آفرین شد.تفاوت از جیب انجمن هزینه شد.(یعنی عدم مدیریت) خودتان تا آخرش را بخوانید. پرسش دیگراینکه چرا در این زمان که رکود قیمت زمین در همه جا داریم میخواهنداین زمین با ارزش جامعه را بفروشند؟مگرانجمن فعلی با عملکردگذشته اش فرصت وتوان چنین کارهایی رادارد؟ پرسش دیگراینکه چرا 50درصد مبلغ فروش ملک را درجاییکه مدارس واملاک انجمن دریزد نیازبه هزینه داردبه انجمن اهرستان اختصاص داده اند.خداداناست امیدوارم همگی خیرهمگان رادرنظر بگیریم وکاری کنیم که آیندگان به نیکی ازما یادکنند.اهورامزدا یارتان..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10