لوگو امرداد

رشته‌های فعال صنایع دستی فارس شناسایی شد

sanaye dastiرشته‌های فعال و کارگاه‌های صنایع دستی در 180 روستای استان فارس شناسایی شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از شناسایی رشته‌های فعال صنایع دستی در 180 روستای  استان فارس خبرداد.  

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس حیدرعلی زاهدیان‌نژاد معاون صنایع دستی استان فارس گفت: استان فارس دارای توانایی‌ بالا در زمینه‌ی صنایع دستی و هنرهای سنتی است و شناسایی و فعال کردن بیش از پیش کارگاه‌ های صنایع دستی در 180 روستای استان فارس در 30 شهرستان در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

وی از کوشش و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای گسترش تولید و ایجاد اشتغال در روستاهای استان یاد کرد و افزود: کارشناسان این معاونت، به منظور بررسی صنایع دستی روستای هدف این طرح به این روستا‌ها اعزام و شناسایی، پژوهش و مستند‌نگاری صنایع دستی آن‌ها صورت گرفته است.

معاون صنایع دستی استان ادامه داد: رشته‌های مزیت‌دار در این روستاها همه‌ی دست‌بافته‌های داری، گیوه، حصیربافی، سرمه‌دوزی، گلیم دورو، سراجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، خوس بافی و خوس دوزی، شیشه‌گری، رنگرزی سنتی، گیوه دوزی، کاشی هفت رنگ، چلنگری، معرق، منبت و قلاب‌بافی را در بر می‌گیرد.

این مقام مسوول در پایان یادآور شد امیدواریم به زودی اعتبار این طرح تخصیص پیدا کند تا بتوان در هر شهرستان کارگاه‌های یک روستا را به عنوان شاخص زنده کرد.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09