لوگو امرداد
شاکی سپنتا نیکنام:

اقلیت‌ها هیچ جایگاهی ندارند که بخواهند در شورای شهر باشند

علی اصغر باقریعلی اصغر باقری، نفر چهل و پنجم انتخابات شورای شهر یزد که شکایت او به دیوان عدالت اداری تعلیق سپنتا نیکنام از شورای شهر را در پی داشت در ویدیویی که برای اعتمادآنلاین فرستاده است می‌گوید اقلیت‌ها در شهر هیچ جایگاهی ندارند که بخواهند در شورای شهر باشند.

علی‌اصغر باقری که به حسین الله‌کرم یزد نیز شهرت دارد در این ویدیو می‌گوید: «اسلامیت شورای شهر را باید جدی گرفت و نباید به اسلامیت شهر خدشه‌ای وارد شود. با توجه به این‌که اکثریت قریب به اتفاق مردم یزد مسلمان هستند و اقلیت‌هایی که هستند بعضا کمتر از یک درصد هستند لذا این‌ها هیچ جایگاهی ندارند که بخواهند در شورای شهر باشند. جدای از آن شورای محترم نگهبان هم اخیرا اعلام کرده که این‌ها حقی که در نامزدی شورای شهر باشند را ندارند و تبصره ای در مصوبه سال 1375 بوده که آن تبصره ملغی اعلام شده و با توجه به اصل 4 قانون اساسی هر کس عضویت اقلیت زرتشتی را برای شورای شهر یزد را بپذیرد خودش مجرم است، آن کسی که رای را بشمارد نیز تخلف کرده و این قضیه باید تمام شده تلقی شود.»

وی این ویدیو را در واکنش به گفته‌های غلامعلی سفید، رییس شورای شهر یزدکه به اعتمادآنلاین گفته بود «نفر 45 شورای شهر یزد از جانب گروه افراطی مامور شکایت از سپنتا نیکنام شده بود» را پخش کرده است.

وی همچنین نامه‌ای به اعتمادآنلاین نوشته است که متن آن در زیر آمده است:

مدیر مسئول محترم سایت اعتمادآنلاین

موضوع: تکذیب مطالبی که مورخ 19 آبان 96 آقای غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر در مصاحبه با اعتماد آنلاین به شماره 144944 علیه علی اصغر باقری مطرح و درج گردیده و دیگر رسانه ها بالتبع آن را پوشش داده اند.

با سلام: احتراماً اینجانب علی اصغر باقری در خصوص اتهامات کذبی که آقای غلامعلی سفید رئیس فعلی شورای اسلامی شهر یزد و رئیس سابق حزب منحله مشارکت یزد در مصاحبه با خبر اعتمادآنلاین بیان و در خبر شماره 144944 به تاریخ 19/8/96 آمده و دستمایه ای برای انعکاس این اکاذیب در دیگر رسانه ها بوده را تماماً تکذیب نموده و خواهان درج تکذیبیّه اینجانب بر اساس ماده 32 قانون مطبوعات در آن رسانه هستم.

توضیح اینکه اولا: همانطور که در حکم دیوان عدالت اداری پیداست طرف اصلی شکایت هیأت نظارت بر انتخابات استان یزد و فرمانداری یزد است و توقف فعالیت آقای سپنتا نیکنام تا تعیین تکلیف نهایی پرونده است. بنده از مسئولینی شکایت کرده که خلاف شرع و قانون عمل کردند و حتی خود آقای سفید در جلسه ماهیانه 7/7/96 در هتل ارگ تأیید کرد که تبصره یک ماده 26 قانون شوراها مجوزی برای ورود غیر مسلمان در شوراهای اسلامی نیست.

ثانیا: این شکایت بخاطر خودم بوده، بخاطر ترس از روزی است که در سوره 37  آیه 24 و سوره 76 آیه 10  و .. به آن متذکر شده ایم و اینجانب وابسته به هیچ گروه و جناحی نیستم و وابستگی به گروه افراطی که آقای سفید از آن نام بردند تداعی گر افراطیون فتنه88  است که شاید آقای سفید یادشان باشد چگونه با سبزپوشان در مسیر نماز جمعه یزد در حمایت از فتنه 88 سر و صدا به راه انداختند.

ثالثا:  در خصوص طومار در طول 38 سالی که نماز جمعه می روم شاید صدها طومار در موضوعات مختلف تهیه شده باشد و بنده حدود 11 سال پیش یکبار در تهیه طومار پیشنهادی، مشارکت داشتم که برکات زیادی داشت ولی به مذاق آقای سفید خوش نیامد.

رابعا: بیش از 6 سال از فوت مرحوم حاج شیخ محمد علی صدوقی می گذرد یک مورد بیاورند که مطلبی علیه ایشان نوشته ام. در زمان حیاتشان هم اگر انتقادی از مسوولین وقت داشتم باز بنده را بخاطر بی غل و غش بودن قبول داشتند و یک روز که به ملاقات گلایه ای نزدشان رفته بودم بعدا یکی از نزدیکانشان به این مضمون گفت: آقای صدوقی گفتند من پشت سر این باقری نماز می خوانم ولی پشت سر بعضی از این تملق گوها که اینجا می آیند نمی توانم نماز بخوانم.

خامسا: بنده هیچگاه دنبال اختلاف نبوده بلکه معتقد به این بوده و هستم که مخاطب امر به معروف و نهی از منکر فقط مردم کوچه و بازار نیستند، بلکه مسئولینی که طبق قانون در برابر ملت مسئولند را باید در اولویت قرار داد و انحرافاتشان را تذکر داد و از آنها مطالبه گری داشت، بنده این رویه را در زمان آقای احمدی نژاد هم داشتم.

سادسا: این گفته آقای سفید: «ایشان از طرف جناح افراطی برای شکایت از آقای نیکنام مامور شده بود.»  کاملاً کذب بوده و اگر آقای سفید  دلیل و مدرکی دارند ارائه نمایند. باز تأکید دارم نفع من از این شکایت بخاطر ترس از روزی است که در سوره 37  آیه 24 و سوره 76 آیه 10  و .. به آن متذکر شده ایم و علی رغم تهدیدها تا آخرین نفس به پای آن می ایستم. بنده در تبلیغات انتخاباتی با شرکت در آن برنامه مناظره ای علی رغم اینکه به ضررم بود غیرقانونی بودن داوطلبی اقلیت دینی برای شورای اسلامی شهر یزد را اعلام کردم.

سابعا: آقای موسوی بیوکی رئیس مجمع نمایندگان یزد در جلسه ماهیانه 7/7/96 اعلام کرد: یک سال قبل از انتخابات آیت الله وافی، نماینده  محترم خبرگان رهبری استان یزد با ارسال نامه ای به آقای تابش رئیس قبلی مجمع نمایندگان استان توجه ایشان را به فرمایش مورخ 12/7/58 امام خمینی )ره( در خصوص شوراهای اسلامی جلب و ایشان هم نامه را به شورای نگهبان می فرستد که منجر به ابطال تبصره یک ماده 26 می گردد. لذا شکایت بنده هیچ تغییری در ماهیت موضوع نداشته چون یک امر غیر شرعی و غیرقانونی بواسطه سرپیچی بعضی مسئولین از قانون اتفاق افتاده بوده و آنها بر اساس قانون ابطال شده ای عمل کردند که همان قانون هم مجوزی برای ورود

غیرمسلمان در شورای اسلامی یزد که بیش از 99 درصد آنان مسلمان هستند نبود. لذا بی تفاوتی در برابر این اتفاق غیرقانونی موجب خسارتهای معنوی و مادی برای شهر یزد بود و این شکایت پیشگیرانه بار مسئولیت را از شانه بسیاری برداشت و از این جهت بنده ذی حق می باشم؛ منتهی فرهنگ بدی که وجود دارد و شهید مطهری هم به شدت از آن گلایه دارند این است که عده ای برای قطار در حال سکون احترام قائلند ولی هنگامیکه همان قطار حرکت کرد به سمت آن سنگ پرتاب می کنند! در پایان این جمله از مرحوم حاج شیخ محمد علی صدوقی را به آقای غلامعلی سفید نسبت به خودم گوشزد نمایم که می گفتن: « ازغیبتها می گذرم ولی از تهمت ها نمی گذرم.»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. همه اقلیتها مطمئن باشند که اسلام با اقلیتها همیشه به طور انسانی، به طور عدالت، رفتار کرده است و همه در رفاه هستند. و اینها هم مثل سایر اقلیتها جزئی از ملت ما هستند، و ما و آنها با هم در این مملکت زندگی می کنیم ان شاء اللَّه. شما هم که زرتشتیها هستید و همیشه خدمتگزار این ملت و این مملکت بودید، باید به کار خودتان ادامه بدهید و وحدت کلمه را حفظ کنید. از خداوند تعالی توفیق همه ملت ایران را خواهانم.
    ( امام خمینی )

  2. دیدگاه اسلام دیدگاه انسانی هست ایشان باید الگو اخلاقی پیامبر اسلام را سر مشق قرار بدهند و بازیچه امیال دنیوی و سیاست نشوندکه دنیا و مقام دنیوی به هیچکس وفا نکرده

  3. واقعا ديدگاه ايشان باعث تاسف است، بايستي در زمان جنگ هم ميگفتن مملكت ماله مسلمانان است و لازم نيست از ساير اديان در جنگ شركت نمايند و شهيد دهند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29