لوگو امرداد
خانه‌ی فرهنگ‌و هنر برگزار می‌کند:

آشنایی با فرهنگ کشورهای برزیل و چین

melalخانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان کلاس آموزش هنر ملل را برگزار می‌کند.

کلاس‌های آموزش هنر ملل در چهار جلسه برپا خواهد شد و مدرس آن رائیکا خورشیدیان است. دیدن فیلم، عکس، موسیقی، شناختن نژادها و سنت‌های دو کشور برزیل و چین، شناختن میراث فرهنگی، درست کردن خوراکی‌های ساده و … از کارهایی است که قرار است در این کلاس‌ها صورت بگیرد.

دوست‌داران برای شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند با شماره‌ی خانه‌ی فرهنگ و هنر به شماره‌ی ‌88945480 تماس بگیرند و در این کلاس‌ها نام‌نویسی کنند.

متنی که در ادامه می‌خوانید از سوی رائیکا خورشیدیان مدرس این دوره منتشر شده است:

ما در جهانی می زییم که اهمیت شناخت از فرهنگ‌ها و ملل مختلف هر روز پررنگ‌تر می‌شود. یونسکو یکی از اولویت‌های آموزش در قرن بیست‌ویکم را آموزش بین‌فرهنگی تعریف می‌کند. دانستن تفاوت‌های فرهنگی یکی از اولویت‌های آموزش برای توسعه پایدار است. امروزه در بسیاری از مدارس جهان برنامه‌های متنوعی برای آشنایی کودکان با تفاوت‌های فرهنگی تعریف شده است و کشورهای برای این امر هزینه فراوانی صرف می‌کنند؛ چرا که اهمیت آن را برای داشتن آینده‌ی بهتر دریافته‌اند. باید گفت هوش و مهارت‌های فرهنگی برای برقراری ارتباط و موفقیت تحصیلی، اجتماعی و کاری آیندگان ضروری است. کودکان ما با دانستن راجع به تنوع فرهنگی در جهان، دانش و مهارت‌های انتقادی و ارتباطی‌شان بهتر می‌شود و از طریق مقایسه داشته‌های فرهنگی خود با آنچه می آموزند شناخت‌شان از ابعاد گوناگون فرهنگ خودشان نیز بهبود می‌یابد.

در این راستا کلاس آموزش هنر ملل در صدد است که از طریق آشنایی با میراث فرهنگی کشورهای مختلف – در گام نخست دو کشور برزیل و چین- و  تجربه کردن هنرهای بومی آن‌ها، هوش فرهنگی کودکان زرتشتی را  ارتقا بخشد. این دوره قرار است در امردادماه سال جاری در خانه فرهنگ و هنر روزهای چهارشنبه از ساعت 18 تا 20 از سوی رائیکا خورشیدیان برگزار گردد. گفتنی است والدین دوست‌دار می‌توانند همراه با فرزندان خود در این جلسه‌ها شرکت نمایند. این دوره در چهار جلسه قصد دارد بچه ها و والدینشان را با فیلم، موسیقی، عکس و تجربه کردن با میراث فرهنگی، معنوی و طبیعی، کشورها آشنا سازد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10