لوگو امرداد
گزارش آگهی سفر به دیدنی‌های ایران 6

بازدید از چابهار، شهر همیشه بهار

چابهار از شهرهای جنوب خاوری استان سیستان و بلوچستان ایران و تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کرانه‌ی دریای مکران و اقیانوس هند جای دارد. لنگرگاه آن قابلیت پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران به‌شمار می‌آید.

بندر چابهار به شوند موقعیت راهبردی، که نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب‌های آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار است و سازندگی و سرمایه‌گذاری فراوانی در آن صورت می‌گیرد.

چابهار افزون‌بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی است. آب و هوای این شهر و پیرامون آن همیشه بهاری و میانه است و به همین شوند چابهار (چهاربهار) نامیده می‌شود. چابهار مرکز شهرستان چابهار است که در جنوب خاوری ایران در کنار آب‌های گرم اقیانوس هند جای دارد.

18

17

تالاب لیپار

تالاب لیپار در ۱۵ کیلومتری شهر چابهار پس از روستای رمین در مسیر جاده‌ی ساحلی گواتر و در تنگه‌ی صخره‌های مشرف به دره‌ای سبز قرار دارد. از بالای آن روستای لیپار در میان سبزه‌زارها پیدا است. در میان دو کوه که فاصله چندانی با هم ندارند آب‌بندی ایجاد شده که آب‌های سرگردان پیرامون را گرد آورده است و به آبگیری به درازای ۱۴ کیلومتر تبدیل شده‌است. در این آبگیر انواع بوته‌ها و درختچه‌ها از نوع گز و کلیر و چش منطقه‌ای با زیست بومی ویژه را به وجود آورده‌است. پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، حواصیل، طاووسک، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی، و خوتکا در منطقه دیده می‌شود.

16

درخت انجیر معابد

از خانواده‌ی درختان توت است که بیشتر در کنار مساجد کاشت می‌شده است. شاخه‌های این درخت شگفت‌انگیز به جای اینکه سر به آسمان بکشند از بالا به سمت زمین بر می‌گردند و دوباره در خاک فرو می‌روند و از جای آن‌ها ساقه دیگری بیرون می‌آید.

15

کوه‌های مینیاتوری یا مریخی

کوه های مینیاتوری یا مریخی از دیگر جاذبه‌های چابهار است که از منطقه کچو تا خلیج گواتر به موازات دریا پیش رفته است.

کوه‌های مریخی با ریخت ساختاری ویژه کوه‌های کره‌ی ماه را در ذهن بیننده  به تصویر می‌کشد. جنس رسوبات این سلسله کوه‌ها و فرسایش آن شیارها و تراش‌های زیبایی را پدید آورده است.

13

درخت انجیر معابد

12

تمساح پوزه کوتاه

تمساح (کروکودیل) پوزه کوتاه، برجسته‌ترین موجود حیات‌وحش منطقه چابهار است که به طور طبیعی در این منطقه زندگی می‌کند. زیستگاه اصلی این تمساح که به نام محلی، «گاندو» خوانده می‌شود، حدود ۳۸۰هزار هکتار مساحت دارد که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگری نیز در شهرستان سرباز است. هم اکنون طرحی به نام گاندو در این مناطق در دست اجرا است تا برای نخستین بار در کشور، تمساح پوزه کوتاه،‌ حفظ و تکثیر شود. این نوع تمساح از کمیاب‌ترین انواع تمساح در جهان است که در رودخانه‌ سرباز و زندگی می‌کند. بیشتر این تمساح‌ها در برکه‌های میان راسک و باهوکلات و باتلاق‌های دلگان و کلانی متمرکز هستند و تنها تمساح ایران است که دارای ارزش ملی و بین‌المللی است. طول این جانور تا چهار متر می‌رسد و نزدیک به نیمی از بدن آن را دم قوی این حیوان تشکیل می‌دهد.

14

بازار چابهار

فرتورها برگرفته از اینترنت است.

0114

سفر به شهر همیشه بهار با تور ویژه‌ی چابهار

دو شب و سه روز

روز نخست: صرف صبحانه، گشت، تحویل اتاق هتل، صرف نهار، خرید در منطقه آزاد

روز دوم: صرف صبحانه، گشت، صرف نهار، خرید در منطقه آزاد

روز سوم: صرف صبحانه،  گشت، صرف نهار، برگشت

خدمات: دوشب اقامت به یادماندنی در هتل در منطقه آزاد، صبحانه و نهار، بیمه مسافرتی، گشت و خرید در منطقه آزاد چابهار، ورودیه ها، راهنمای محلی

شروع: چهارشنبه 13 دی ماه

پایان: جمعه 15  دی ماه

نوع فعالیت: گشت جاذبه‌های منطقه، خرید در منطقه آزاد چابهار

جاذبه‌های تور: تالاب صورتی لیپار، کوه های مینیاتوری، درخت انجیر معابد، غارهای سه گانه تیس، ساحل شنی دریا بزرگ،

ساحل صخره‌ای، بام چابهار، ساحل دریا کوچک، تمساح پوزه کوتاه(گاندو)، باغ گیاهشناسی تیس، مقبره سید غلام رسول، قلعه پرتقالی‌ها.

هزینه بزرگسال:599000 تومان + نرخ پرواز

هزینه کودک با تخت: 420.000 تومان + نرخ پرواز

هزینه کودک زیر شش سال و بدون تخت: 180.000 تومان+ نرخ پرواز

پایان زمان فروش: پنجشنبه هفتم دی ماه

دوست‌داران برای آگاهی بیش‌تر و نام‌نویسی در تور «سفر به شهر همیشه بهار با تور ویژه‌ی چابهار» می‌توانند با شماره‌های زیر تماس بگیرند.

 تلفن‌ها در تهران:   31-88325329  و   88824806

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29