لوگو امرداد

قایق خورشیدی در بندرعباس رونمایی شد

ghayeghنمونه آزمایشگاهی قایق خورشیدی ساخته پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رونمایی شد و با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس موفق به ساخت قایق خورشیدی شدند که می‌تواند بدون سوخت فسیلی و با بهره‌گیری از انرژی مستقیم و انباشت انرژی خورشیدی ساعت‌ها به حرکت خود ادامه دهد.

تورج اسدی فرنشین (:رییس) مرکز رشد و واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس آرمان از ساخت این قایق را پاسداری از زیست بوم و بهره‌گیری از انرژی سالم عنوان کرد و گفت: انرژی ستاره‌ی خورشید یکی از منابع مهم انرژی در منظومه‌ی شمسی است که برپایه‌ی واپسین برآوردهای رسمی اعلام شده، عمر این انرژی بیش از 14 میلیارد سال است و در هر ثانیه ۴/۲ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می‌شود.

محمدحسین حسن پور مخترع اصلی این قایق خورشیدی، این قایق را برآیند پژوهش‌ها و مطالعه‌ی کارگروهی از هشت تن از هموندان (:اعضا) هیات علمی و پژوهشگران مرکز رشد این واحد دانشگاهی دانست و گفت: هدایت‌الله دلاکی، حسن رنجبری، محمد شایسته، لادن اسفندی‌نژاد و سمانه رضایی از هموندان اصلی این گروه بودند که توانستند با آزمایش نخستین، این قایق را به گامه‌ی (:مرحله‌) آزمایش بگذارند.

وی در دنباله افزود: مجوز طراحی و ساخت این قایق در ابعاد واقعی گرفته شده و پس از آزمایش پیروزمند (:موفقیت‌آمیز)این قایق، ساخت قایق اصلی آغاز می شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30