لوگو امرداد
در امرداد380 چاپ شده است

در جست‌و‌جوی آرامگاه سه فرزانه

p063802از سرنوشت سه فرزانه‌ی ایرانی که نخستین دیدارکنندگان با مسیح بودند در نوشتاری با عنوان «در جست‌و‌جوی آرامگاه سه فرزانه» به قلم فرشید فرشکرت کردار، پژوهشگر تاریخ در شماره‌ی 380 هفته‌نامه‌ی امرداد پرداخته شده است.
نویسنده در این نوشتار به گزارش‌های گوناگون در این باره اشاره کرده به گونه‌ای که در آن با آوردن نشانه‌هایی که از گزارش‌های تاریخی به دست آمده، آرامگاه سه فرزانه معرفی می‌کند.
نگارنده جستار خود این‌گونه آغاز می‌کند: «در هیچ‌یک از نوشتارهای تاریخی از سرنوشت آن سه فرزانه، پس از دیدار با مسیح، چگونگی مرگ‌شان یا جای آرامگاهشان یادی نشده است؛ مگر سه نگرش، که نخستین آن‌ها گفته‌ی مارکوپولو در بخش سی‌ام سفرنامه‌اش است که می‌‌گوید در سازه‌ای چارگوش در ساوه (نزدیکی تهران) که بومیان به او نشان داده‌اند (۱۲۷۰ میلادی) آرامگاه سه مغ و پیکر آنان را دیده است!
روایات بازمانده همچنین جوینده را به آرامگاه دیگری در فلسطین رهنمون می‌شوند که به نام آرامگاه سه پادشاه خوانده می‌شود و جایگاه آرمیدن سه مغ دانسته شده است.
اما در این میان روایت سومی نیز در دسترس است که در برابر دیدگاه‌های پیشین نیرومندتر می‌نماید و با روایت دوم نیز پیوند دارد.»
«در جست‌و‌جوی آرامگاه سه فرزانه» نوشتاری است که در رویه‌ی تاریخ امرداد 380 به چاپ رسیده است.

لینک فروش اینترنتی شماره‌ی 380 امرداد:

 https://goo.gl/Rv2BWV

  لینک اشتراک ایمیلی امرداد:

 https://goo.gl/XqpSbS

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27