لوگو امرداد

از ماست که بر ماست

photo %DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8 %DB%B0%DB%B2 %DB%B0%DB%B6 %DB%B1%DB%B5 %DB%B1%DB%B8 %DB%B2%DB%B3قدیمی‌ها خوب می‌گفتند: «از ماست که بر ماست». این‌روزها کانال‌های تلگرام، پیج‌های اینستاگرام و سایت‌های گوناگون از وضعیت اضطرار هوا مطلب می‌گذارند و آمار می‌دهند. پلیس راهنمایی رانندگی طرح زوج و فرد می‌گذارد  و دولت مدارس را تعطیل می‌کند که تا جایی که می‌شود کسی وسیله نقلیه شخصی خود را استفاده نکند. و اما بازخورد این اطلاع‌رسانی‌ها و قانون وضع کردن‌ها چیست؟
پایت را که از خانه بیرون می‌گذاری می‌توانی به خوبی آلودگی را ببینی با همین چشمان غیر مسلح. خیابان‌ها پر است از ماشین‌های تک سرنشین و کودکانی که به خاطر آلودگی هوا به مدرسه نرفته‌اند. انگار آدم‌ها نمی‌دانند چه بر سر خودشان و دیگران می‌آورند. دوستی‌ می‌گفت اگر بخواهم با تاکسی تلفنی به سر کار بروم باید بیست هزار تومان بدهم، دیدم منطقی‌تر است با ماشین خودم به سرکار برم نهایت بیست هزار تومان جریمه ورود به طرح را می‌دهم. می‌خوام بدانم واقعا آدمها نمی‌دانند چه بر سر خودشان و دیگران می‌آورند؟ گویا وخامت اوضاع را متوجه نیستند و دنبال راهی برای میانبر زدن تمام این محدودیت‌ها که به خاطر سلامتی خودمان وضع شده است، می‌گردیم.
دیروز در اوج آلودگی در میدان فاطمی  مادر و فرزندی را دیدم که مادر به کودکش می‌گفت اگر فردا هم تعطیل شود به فلان جا می‌رویم، مگر نه اینکه مدارس را تعطیل کردند که کودکان بیرون از خانه نیایند تا سلامتشان به خطر نیوفتد؟ چطور می‌‌شود که پدری کودکش را بر روی کالسکه بیرون می‌آورد تا قدم بزند. واقعا ما متوجه نیستیم که در اطرافمان چه ‌می‌گذرد؟
همین می‌شود که قدیمی‌ها می‌گویند: « از ماست که بر ماست»

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. از ما بر ما نیست ، برای رسیدن به یک هدف باید برنامه داشت، برنامه را مدیر و مدبر می اندیشد و پایه گذاری میکند و عوامل اجرای آنرا تعیین می کند، سپس مردم اجرا می کنند. " افزایش هزار درصدی تعرفه‌ واردات خودروهای هیبریدی" اگر به دنبال بهبود وضعیت هوای کشور هستیم چگونه اجازه‌ی تردد به بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلودگی در کشور یعنی خودروهای غیر استاندارد داده می‌شود؛ اما خودروهای پاک مانند هیبریدی‌ها که کمترین میزان مصرف سوخت با بالاترین سطح استاندارد را دارا هستند باید با تعرفه‌های نجومی وارد کشور شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10