لوگو امرداد

تجدید پیوندِ دین و کتاب

چه کسی است که درهم تنیدگی دین زرتشتی و کتابخوانی را نداند و به آن پایبند نباشد؟
کدام روستای زرتشتی نشین است که شاملِ آثاری از  آموزشگاهی نباشد که زرتشتیان آنرا پایه گذاری کرده اند؟
آیا فردِ زرتشتی را در دوره های گذشته می شناسیم که از سواد بی بهره باشد؟
با تکیه بر این میراث و نگرشِ ارزشمند، با تصویب انجمن زرتشتیان تهران و بنا به دعوتِ کتابدارِ گرامی کتابخانه‌ی مجتمع دینی و فرهنگی مارکار, دانش آموزان کلاس های هفتم، هشتم و نهم که در آموزشگاه هرمز آرش درسِ دینی را فرا می گیرند، روزِ وهمن امشاسپند و اسفند ماه برابر با پنجشنبه ۱٣٩۶/۱۱/٢۶ در فعالیتی فرهنگی و فراکلاسی از کتابخانه ی مارکار دیدن کردند و با آن آشنا شدند.
سیزده تن از دانش آموزان همراه با آموزگارانشان سرکار خانم ها ناهید مژگانی و میترا جوانمردی ساعت ۴ پسین در کتابخانه حاضر شدند.
مهرداد عادلی  به عنوانِ کتابدار در بخشِ نخست این برنامه، توضیحاتِ گسترده‌ای در باره ی تاریخچه ی کتابخانه و تنوع و گستردگی کتاب‌های موجود دادند.
در بخشِ پایانی، پس از پذیرایی، با تشویقِ دانش آموزان به شرکت در رقابتِ مانتره، شیوه ی تحقیق، مراحلِ آن و استفاده از کتاب‌های مرجع را شرح دادند.
سپس دانش آموزان با گردشِ آزادانه در بینِ قفسه‌های کتابخانه، فرصتِ کوتاهی را به ورق زدنِ کتاب‌های دلخواه خود گذراندند و در ساعتِ ۶ پسین با امیدِ به بار نشستنِ بذرِ اشتیاق به عضویت در کتابخانه و عجین شدنِ هر لحظه از زندگیشان با کتاب, مجموعه ی مارکار را با گرفتنِ عکسِ یادگاری ترک کردند.
در پایان بایسته است از اندیشه‌ی خیر که پذیرای نوجوانان زرتشتی در کتابخانه بود و با اهدای کتاب آنها را بدرقه کرد و نیز تلاش های آقای زریر نجمی به عنوان پایه گذار این کتابخانه با کمک دانش آموزان کلاس‌های دینی وقت و نیز ثبت کننده‌ی تصاویرِ خاطره انگیز این گشتِ علمی قدردانی کرد.
گفتنی است به زودی برنامه‌ی مشابهی برای دانش آموزان کلاس‌های دهم و یازدهم هرمز آرش برگزار می‌شود.

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

فرتور از زریر نجمی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28