لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

سرایدار مارکار تهران‌پارس مشخص شد

7سی‌وسومین نشست گردش ۴۳ انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار شد.

به شوند کمبود وقت نشست انجمن سخنران پیش از دستور نداشت.

کمیسیون مالی:

هزینه صدابرداری مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران در تاریخ یازدهم تیرماه ۱۳۹۵ خورشیدی به مبلغ دو میلیون ریال

خرید حلقه‌ی گل جهت اهدا در مراسم بزرگ‌داشت ارباب کیخسرو شاهرخ به مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال

صورت هزینه‌ی خوردادماه آرامگاه قصرفیروزه بابت چهار فقره‌ دست‌مزد، تعمیر وسیله نقلیه و پاک‌شور به مبلغ ۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال

چهار فقره گزارش ارسالی از سوی درمانگاه یگانگی بابت هزینه‌های لابراتوار به شرح زیر تایید شد:

لابراتوار به مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال

لابراتوار به مبلغ ۱۷ میلیون و ۴۵۰ هزار ریال

لابراتوار به مبلغ شش میلیون و ۳۵۰ هزار ریال

لابراتوار به مبلغ ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال

کارکرد دندان‌پزشکان درمانگاه یگانگی در خوردادماه جمعا به مبلغ ۳۷۸ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال که با کسر مبلغ ۳۸ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال هزینه لابراتوار مبلغ ۲۲۷ میلیون و ۸۱۰ هزار ریال به عنوان سهم انجمن و مبلغ ۱۵۰ میلیون و ۵۱۰ هزار ریال سهم دندان‌پزشکان مورد تایید قرار گرفت.

این موارد تصویب شد.

کمیسیون ساختمان:

رنگ‌آمیزی بخشی از دیوار داخل نیایشگاه آدریان تهران به مبلغ پنج میلیون ریال

این مورد تصویب شد.

کمیسیون خدمات:

با درخواست سرپرست گروه «دانش‌گستران پارسی» برای برگزاری اردوی دو روزه برای دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۴ سال در مارکار تهران‌پارس از ساعت هفت روز ۲۷ امرداد تا ساعت ۱۱ ۲۹ امرداد سال جاری برای استفاده از تالار کوچک و بزرگ و آشپزخانه موافقت به عمل می‌آید.

این مورد تصویب شد.

با درخواست کانون دانشجویان زرتشتی برای استفاده از کتابخانه‌ی مجموعه‌ی ورزشی مارکار تهران‌پارس برای برگزاری پیکارهای شطرنج در دوره‌ی جام جان‌باختگان در روزهای چهار تا هشت امردادماه موافقت شد.

این مورد تصویب شد.

مقرر شد با توجه به نزدیکی جام جان‌باختگان و پاک‌سازی سریع محوطه ۶۰ عدد از صندلی‌های مارکار جهت استفاده‌ی کانون دانشجویان زرتشتی در محوطه‌ی مارکار به امانت داده شود.

این مورد تصویب شد.

مقرر شد ۱۶۰ عدد صندلی‌های سالم باقی مانده پس طی مراحل اداری به سازمان فروهر جهت استفاده در کوشک ورجاوند امانت داده شود.

این مورد تصویب شد.

مقرر شد سرایدار متاهل به صورت آزمایشی به مدت سه ماه به صورت قرارداد روزمزدی روزانه ۲۵۰ هزار ریال جهت سرایداری مارکار تهران‌پارس استخدام و در آنجا ساکن شود که زیر نظر مجری مارکار علاوه بر سرایداری نظافت آنجا را هم انجام دهد.

رستم خسرویانی فرنشین(:رییس) انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی استخدام این سرایدار گفت: «مارکار تهران‌پارس حجم کاری بسیار زیادی دارد و سرایدار و نگهبان ندارد. فردی که پیش از این همراه با همسرش در آنجا ساکن بود یک سال در مارکار کار کردند و به شوند برخی بی‌احترامی‌ها تمایلی به کار در مارکار نداشت. فردی اکنون در مارکار هست که توانایی زیادی برای کمک ندارد.»

خسرویانی درباره‌ی نگهبانی مارکار گفت: «دو قلاده سگ در مارکار نگهبانی می‌دهند که موقت است.»

خسرویانی درباره‌ی به کارگیری مستخدم غیرهمکیش گفت که از آنجایی که انجمن چندین بار فراخوان زده است و کسی برای سرایداری مارکار نیامده است مجبور شدیم تا سرایداری به این خانواده‌ی افغان بدهیم.

فرنشین انجمن درباره‌ی نگهبانی و نظافت مارکار پیش از این گفت: «مدتی پسر جوان افغانی در مارکار بود که پدرش بیمار شد.»

خسرویانی درباره‌ی خانواده‌ای که قرار است سرایداری مارکار را بر دوش بگیرد افزود: «این خانواده افغانی زن و شوهری هستند که سه فرزند دارند و مورد تایید قرار گرفته‌اند و نظافت، نگهبانی و آبیاری مارکار را بر دوش دارند و آزمایشی هستند. اگر پس از دوره‌ی آزمایشی مورد تایید قرار گرفت به کار خود ادامه می‌دهد، آیین‌نامه شرایط او را تعیین خواهد کرد که چگونه رفتار کند.»

مهردخت شهریاری درباره‌ی این خانواده‌ی افغانی گفت که با هواپیما و پاسپورت و به صورت قانونی آمده‌اند و قاچاقی به کشور وارد نشده‌اند.

خسرویانی در ادامه درباره‌ی ضمانت این خانواده گفت: «این خانواده سه دختر دارد و چون خانواده هستند بهتر می‌شود نظارت کرد.»

جمشید گشتاسبی خرانه‌دار انجمن درباره‌ی سرایداری این خانواده در مارکار گفت: «اگر بخواهیم با فردی ایرانی قرارداد ببندیم می‌بایست روزی ۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت کنیم درحالی‌که به این خانواده روزانه ۲۵ هزار تومان می‌دهیم. اکنون از هموندان انجمن می‌خواهم تا رای مثبت به این مصوبه بدهند اما کمیسیون خدمات به فکر جایگزین باشد. پیشنهاد من فرد ایرانی است.»

این مصوبه‌ی کمیسیون خدمات تصویب شد.

گزارش کمیسیون خدمات:

به اطلاع می‌رساند که کمیسیون خدمات در نظر دارد روز آدینه یکم امرداد ساعت ۱۸ از اقلام مازاد انبار شاه‌وراهرام ایزد لیست‌برداری کند، از هموندان هیات مدیره درخواست می‌شود تا در این جلسه حضور یابند.

کمیسیون فرهنگی:

مصوب شد برای سایبان آب‌سردکن که بر اساس طرح و جنس طراحی شده جلوی در مابین دبیرستان فیروزبهرام و آدریان قرار می‌گیرد با هماهنگی کمیسیون ساختمان ساخت آن آغاز خواهد شد.

این مورد تصویب شد.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

با توجه به نیاز در محوطه بنا برشد پس از برآورد قیمت و تعداد دوربین‌های مورد نیاز مصوبه‌ی نصب آنها در نشست بعدی انجمن آورده شود.

نامه‌ای از کانون دانشجویان زرتشتی درباره‌ی دگرگونی تاریخ بازدید دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اردوی دانش‌آموزی از ۱۸ امرداد به ۲۲ امرداد دگرگون شده است.

کمیسیون موقوفات:

مصوب شد وکالت کاری جهت پیگیری واحد تجاری بهمن جوانمردی واقع در پاساژ میدان قدس و دریافت مابالتفاوت از شهرداری به بهنام بخت داده شود.

این مورد تصویب شد.

مصوب شد در ازای پرداخت ماهیانه مبلغ هشت میلیون ریال قرارداد تغییر شغل به اتحادیه آش و حلیم با موجر تنظیم شود.

این مورد تصویب شد.

مصوب شد بابت اجاره‌ی ساختمان واقع در کوچه‌ی عرفان تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال با کادر مناسب در روزنامه همشهری  آگهی داده شود.

این مورد تصویب نشد.

آیین گشایش جام جان‌باختگان کجا برگزار شود؟

سیاوش مزداپور به عنوان نایب دبیر کانون دانشجویان زرتشتی درباره‌ی بازدید کمیسیون ساختمان از مارکار تهران‌پارس سخن گفت. او در این‌باره گفت: «بهمن تیمساری و فرشاد فرهی‌فر از کمیسیون ساختمان از مارکار بازدید کرده‌اند و درباره‌ی تماشای آیین گشایش از ساختمان خرابه‌ای که در نزدیکی زمین فوتبال است هشدار داده‌اند. پرسشی که دارم این است که زمان کمی داریم و اگر زودتر به ما خبر می‌دادند بهتر بود بچه‌های کانون برای آیین گشایش تمرین کرده‌اند. پیش از این نیز ساختمان خرابه وجود داشت و خطرناک بود. هموندان کانون اقدامات ایمنی انجام داده‌اند خواسته‌ی من از انجمن این است تا اجازه دهند تا تماشاگران از محل ساختمان خرابه آیین گشایش را ببینند.»

رستم خسرویانی در پاسخ مزداپور گفت: «ساختمان پیشین هم خطرناک بود و همیشه تاکید داشتیم تا اتفاقی برای تماشاچیان رخ ندهد. پیش از این انجمن زرتشتیان تهران با همکاری کانون اقدامات امنیتی انجام می‌داد تا اتفاقی برای مردم رخ ندهد. اگر اتفاقی در مارکار رخ دهد مسوولیت بر دوش انجمن است.»

بهمن تیمساری درباره‌ی بازدید خود افزود: «از آنجایی که انجمن زرتشتیان تهران به عنوان مالک مارکار تهران‌پارس اقدام به ساخت و ساز در این مکان کرده است، این ساختمان خرابه از دید کلیه مراجع حقوقی کارگاه ساختمانی به حساب می‌آید، در کارگاه ساختمانی طبق ضوابط کشور ورود افراد غیرمتخصص و متفرقه ممنوع است. بحثی که داریم فضایی که کارگاه ساختمانی است باید بسیار ایمن شود تا مشکلی پیش نیاید یا از آن صرف نظر کنیم، دوستان در کانون دانشجو اقداماتی انجام داده‌اند که کافی نیست. محیط ورزشی، رقابتی است که از سن‌های گوناگون هم تشکیل شده است و وقتی در فضای احساسی قرار بگیرند ممکن است حادثه‌آفرین باشد. اگر اتفاثی رخ دهد نخست مالک ساختمان می‌بایست پاسخگو باشد و پس از آن ناظر مسوول است و بیمه هیچ‌گونه پوشش دهنده‌ی اتفاقی نیست. میله‌گردهایی برای ساخت استخر بیرون است که برای تماشاچیان و به ویژه کودکان خطرناک است. پیشنهاد من این است که باید این ساختمان کاملا ایمن شود و با انتظامات انجام نمی‌شود. کانون می‌تواند با مانیتورینگ برنامه‌ی گشایش را به نمایش در بیاورد تا مردم در بخش‌های دیگر کانون برنامه را ببینند.»

فرشاد فرهی‌فر دیگر هموند کمیسیون ساختمان که از مارکار بازدید کرده است درباره‌ی بازدید این کمیسیون گفت: «پیش از این کانون برای برگزاری آیین گشایش در ساختمان خرابه نامه نوشت و کمیسیون ساختمان به کانون اعلام کرد که پس از زدن سقف آنجا می‌توانیم تصمیم بگیریم. تلاش همه‌ی ما این است تا کانون بتواند برنامه‌ی خود را برگزار کند. کمیسیون از کانون خواست تا کارهای خود را انجام دهد، اما وضعیتی که در بازدید دیدیم نیاز به کار بیشتری دارد.»

فرهی‌فر افزود که پیشنهادهایی کمیسیون ساختمان برای بهره‌وری درست از این ساختمان دارد و خواهش ما از هیات مدیره این است که کانون کارهای خود را انجام دهد و پس از بررسی انجمن ببینیم که آیا می‌توانند آیین گشایش را برگزار کنند یا نه.

رستم خسرویانی درباره‌ی تصمیم انجمن درباره‌ی آیین گشایش و برگزاری آن در کنار ساختمان خرابه گفت: «پیشنهاد ما این است که کانون کار خود را انجام دهد و کمیسیون ساختمان انجمن به کانون کمک می‌دهد اما به فکر جایگزین هم باشید که اگر امکان استفاده از زمین فوتبال نشد در جای دیگری برگزار کنید.»

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران در ساعت ۲۱ و ۲۵ دقیقه به پایان رسید و فرزاد دهنوی‌زاده و پدرام سروش‌پور باشنده نبودند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. چرا انجمن در لحظه آخر خبرداده که نمیتوانند از زمین استفاده کنند ؟ چرا انجمن مانع کار کانونیها میشود یک ارگانی که با عده ای از جوانان عزیز بزرگترین برنامه ها را برای ما برگزار میکنند با دست خالی جلو میروند و با کمک دهشمندان آنها را انجام و به پایان میبرند انجمن باید با آنها همکاری کند و یاری رسانی کند برای بهتر شدن به امید اینکه تمامی برنامه هایشان به خوبی برگزار شود

  2. بادرود خوشحال نباشید از اینکه به سرایدار افغان روزانه 25 تومان میدهی با زن و3 بچه اگر همیشه ساکن وکاری دیگر نمی تواند بیرون انجام بده تجدید نظر کنید انصافا کمه

  3. بادرود و آرزوی پیروزی و تندرستی
    خواستم اگاهی رسانی کنم که جلسه انجمن در ساعت 21:25 پایان نیافت بلکه به صلاحدید آقای دکتر خسرویانی غیرعلنی اعلام گردید. سپاس

  4. فکر میکنم جوانان خلاق و خوش فکر کانونی با هم اندیشی با هموندان انجمن میتوانند راه حل جایگزین بسیار مناسبی بیابند و سال آینده هم با تلاش های دست اندرکاران شاهد مجموعه ورزشی آبرومندی در مارکار خواهیم بود

  5. واقعا این انجمن زرتشتی جای افتخار داره با این همه زحمتی که برای جامعه می کشه.

  6. با تشکر ازاطلاع رسانی آقای بهروز جمشیدیان چرا شما که اینقدر از خودگذشتگی داشته و در تمام جلسات حضور دارید و موارد را بررسی و انتقاد میکنید و وقت خود را برای جامعه میگذاریدکاندیدای بازرسی انجمن نشدید ؟تا بتوانید در جلسات غیرعلنی حضور داشته باشید و از نزدیک مسائل را کنترل کنید.

  7. از اقاي خسروياني و ساير اعضاي محترم انجمن عاجزانه تقاضا دارم براي سرايداري فرد همكيش با حقوق و مزاياي خوب جذب و برگزينند تا خيالمان از هر جهت اسوده باشد. بكار گيري افغاني منع قانوني دارد.چرا عاقل كند كاري كه باز ارد پشيماني.به هوش باشيد اي منتخبان خوب مردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04