لوگو امرداد
بیانیه‌ی دبیرخانه‌ی نخستین جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه

جشنواره ملی عکس شاهنامه گام نخست را پشت سر گذاشت

photo 2018 02 21 10 47 50دبیرخانه‌ی جشنواره ملی عکس شاهنامه در بیانیه‌ای از پایان نخستین دوره‌ی برگزاری این جشنواره‌ی فرهنگی-هنری خبر داد.

متن این بیانیه که از سوی کورش جوادی دبیر جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه منتشر شده در زیر آمده است.

جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه به عنوان رویدادی فرهنگی و هنری در پیوند با شاهنامه و شاهکار همیشه جاودان فردوسی بزرگ هر دو سال یکبار از سوی باشگاه شاهنامه‌پژوهان، هفته نامه امرداد و باشگاه نقالان با موضوعاتی مانند: تندیس و آرامگاه فردوسی در توس، تندیس فردوسی در سراسر ایران و جهان، نقالی و هنرهای نمایشی در پیوند با شاهنامه، نقاشی های دیواری در پیوند با شاهنامه و نمود شاهنامه در زندگی ایرانیان برگزار می‌شود. دور نخست این جشنواره پس از برگزاری نمایشگاه و نمایش آثار در آرامگاه فردوسی، گالری جم جار در دبی، نگارخانه سیمرغ در تهران و دانشگاه تهران و برگزاری آیین پایانی این جشنواره در موزه‌ی فرش ایران با باشندگی شرکت کنندگان و شماری از هنرمندان هم‌چون محمود دولت‌آبادی و جهانگیر الماسی همراه با سپاس‌داری و پیشکش جوایز به برگزیدگان این رویداد فرهنگی و هنری به کار خود پایان داد.

با آغاز به کار جشنواره بیش از 1200 عکس از سراسر ایران به دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شد که 57 عکس از سوی هیات داوران برای نمایش برگزیده شد  بیشترین شرکت کنندگان این جشنواره از خراسان رضوی و سپس تهران و دیگر استان‌ها و شهرها بود. جشنواره ملی عکس شاهنامه با بنیانگذاری، دبیری و کوشش کورش جوادی و داوری عباس عربزاده، مژگان طریقی، سعیدکیایی، سوده حاجی‌کرم و ابراهیم سیسان برگزار شد.

دبیرخانه جشنواره با سپاس فراوان از داوران که بدون کوچکترین چشم‌داشتی داوری در این جشنواره را پذیرفتند و به بالا بردن  فرهنگ ایران و درخشش نام فردوسی بزرگ یاری رساندند دست آنان را به گرمی فشرده و برای مهرورزی آنان سپاس‌گزار است. همچنین از سوده حاجی‌کرم که به عنوان نماینده‌ میان دبیرجشنواره، دبیرخانه و هیات داوران کنش (:فعالیت) داشته و گزینش و هماهنگی و ارتباط داوران با دبیر جشنواره برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد را بر دوش داشته است سپاس ویژه دارد.

دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه همچنین از پایگاه میراث فرهنگی توس، بنیاد فردوسی شاخه توس(جلال خالقی مطلق، پروین خاکپور)، انجمن بانوان شاهنامه خوان دبی، کانون ایران‌شناسی دانشگاه تهران که با مشارکت،همکاری و همیاری در برگزاری نمایشگاه‌های این رویداد در آرامگاه فردوسی، دبی و دانشگاه تهران بر شکوه جشنواره افزودند سپاسگزاری می‌کند. کتاب آثار برگزیده‌ی نخستین جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه با عنوان نگارخانه‌ی شاهنامه با پیش‌گفتار (:مقدمه) و یادداشت‌هایی از میرجلال الدین کزازی، جلال خالقی مطلق و قدمعلی سرامی به عنوان نخستین کتاب عکس شاهنامه در قطع خشتی به‌زودی به چاپ خواهد رسید.

 در پایان با اشاره به این‌که جشنواره‌ی ملی عکس شاهنامه رویدادی مستقل و  مردمی بوده است و بدون پشتیبانی مالی و اسپانسر و با هزینه‌ی نهادهای مردمی برگزار شده است خود را موظف می‌دانیم برای کاستی‌های این جشنواره پوزش خواهی کرده و نوید دهیم که در دور دوم جشنواره که فراخوان آن به‌زودی منتشر می‌شود شاهد برگزاری جشنواره با کیفیت بهتر و باشکوه‌تر خواهیم بود. 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29