لوگو امرداد

کتاب سوم دینکرد با متنی اشراقی و به زبان پهلوی منتشر شد

dinkard3کتاب سوم دینکرد به همراه آوانویسی، واک‌نویسی و برپایه‌ی دینکرد چاپ مَدَن از سوی انتشارات زرتشتی بَرسَم به چاپ رسید.

فریدون فضیلت، پژوهش و آوانگاری این نسک را بر دوش داشته است.

کتاب سوم دینکرد با درون‌مایه‌ی اندرزنامه‌های پهلوی اسفندماه 1396 خورشیدی در شمارگان 200 از سوی انتشارات برسم به مدیریت دیناز دهنادی به چاپ رسیده است.

تدوین‌کنندگان پیشین این کتاب آذرفرنبغ پسر فرخزاد، آذرباد پسر امید بوده‌اند. متن این کتاب اشراقی به زبان پهلوی است.

پیش از این کتاب سوم تا پنجم دینکرد با عنوان دفتر یکم و کتاب ششم تا نهم دینکرد با عنوان دفتر دوم به کوشش فریدون فضیلت به چاپ رسیده است.

گفتنی است دانش‌نامه‌ی دین مزدایی، دینکرد نامیده می‌شود. از 9 نسک این کتاب، کتاب‌های یکم و دوم برای همیشه از دسترس خارج شده است ولی از نسک‌های سوم تا نهم آن ترجمان‌هایی به زبان فرانسه، انگلیسی و فارسی در دست است.

فریدون فضیلت در گفت‌وگو با «امرداد» درباره‌ی این کتاب گفت: «در این کتاب دو ترجمه یکی ترجمه‌ی واژه به واژه و یکی سلیس آمده است. از آن‌جایی که زبان پهلوی نقش مرکزی در پژوهش‌های ایرانشناسی و دین‌شناسیِ تطبیقی دارد، می‌تواند منبع خوبی برای فلسفه‌ی اشراقی و این‌گونه مطالعات باشد.» فضیلت درباره‌ی برنامه‌های آینده‌اش گفت: «بناست دو کتاب پیشین را هم مانند کتاب کنونی آوانویسی کنم و در برنامه‌ای دیگر نیز کتاب وندیداد پهلوی و اوستایی را هم منتشر کنم.»

لینک فروش کتاب سوم دینکرد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28