لوگو امرداد

فردوسی از نگاه یک طراح

thumbnailفرزانه‌ی توس فردوسی بزرگ از نام‌آورترین چهره‌های فرهنگی تاریخ ایران‌زمین است و اثر سترگش شاهنامه پاسدار زبان، فرهنگ و تاریخ این سرزمین است. این اثر دارای توانمندی‌های بسیاری در همه‌ی زمینه‌های هنری است اگرچه بهره‌ی شایسته‌ای از این یادمان ماندگار نشده است ولی خوشبختانه گرایش به  پرداختن به این اثر بیش از پیش در میان هنرمندان و جوانان گسترش پیدا کرده است.

محیا رحیم‌تبریزی یکی از این هنرمندان است. او زاده‌ی ١٣٦٨، خورشیدی، کارشناس ارشد کامپیوتر و مدرس دانشگاه آزاد در این رشته است و هم‌اکنون در زمینه‌ی گرافیک و طراحی وب‌سایت مشغول به كار است.

وی  از كودكی به نقاشی و طراحی شخصیت دلبسته بود و از سال 1390 کنشگری (:فعالیت) در زمینه گرافیک (طراحی لوگو، شخصیت و …) را به‌گونه‌ی جدی آغاز كرد.

محیا رحیم‌تبریزی نخستین‌بار در دوران دبیرستان با فردوسی و حماسه‌ی ملی او شاهنامه آشنا شد.

وی درباره‌ی طرحی که به بهانه‌ی بزرگداشت فرزانه‌ی توس فردوسی طراحی کرده است گفت: سال 1394  به مناسبت بزرگ‌داشت فردوسی، چندماه طراحی روی لوگو‌ی واژه‌ی «فردوسی» را آغاز كردم، در این طرح از نمادهای سیمرغ ، اسب، تیر و كمان و شمشیر برای تشریح شاهنامه بهره بردم. از آن‌جا که طرح نخست مفهومی و خواندن آن برای همگان کمی دشوار بود امسال بر روی این طرح ویرایش و دگرگونی‌هایی انجام دادم.

وی افزود: یکی دیگر از بزرگان فرهنگ ایران كه به او دلبستگی بسیاری دارم، عمر خیام است که در سال  1396 نیز طرح مفهومی درباره‌ی خیام را به پایان رساندنم.

از دیگر طرح‌هایی که چندی است آغاز كردم، طرح چند‌وجهی كوروش بزرگ است كه ریزه‌كاری‌های بسیار دارد و در آینده نیز قصد راه‌اندازی وب‌سایت گرافیكی درباره‌ی شخصیت‌های ملی را دارم.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. چه طرح زیبایی!آفرین! هرچه از پردیس سخن ایران زمین گفته شود به جوشش چشمه ی دلمان افزوده گردد.آفرین به محیا ،آفرین به امردادهمیشه سبز!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27