لوگو امرداد
آشنایی با بیست‌وپنجمین دبیر کانون دانشجویان‌ زرتشتی

آرین یگانگی: تقویت مهارت‌های دانشجویی از اهداف کانون است

 amordadnews.com آرین یگانگی دبیر بیست‌وپنجم کانون دانشجویان زرتشتیکانون دانشجویان زرتشتی در راستای همبستگی بیشتر میان دانشجویان زرتشتی و ایجاد همکاری دینی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، هنری، ورزشی و هماهنگی با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی کشور شکل گرفته‌است. نخستین فعالیت‌های این سازمان در سال ۱۳۴۸ آغاز شده‌است. آرین یگانگی بیست‌وپنجمین دبیرکانون با بهره‌گیری از تجربه‌ی 24 دبیر پیشین از آرمان خود برای پیشبرد و بهبود این نهاد زرتشتی گفت.

آرین یگانگی، زاده‌ی 14 شهریورماه 1377 خورشیدی در تهران و فرزند فریناز گژگینی و نادر یگانگی است. وی اصالت کرمان را دارد. یگانگی دانشجوی ترم چهارم مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت ایران است. دوران تحصیل را در آموزشگاه‌های زرتشتی گذرانده و دوران راهنمایی و دبیرستان با شرکت در شورای دانش‌آموزی  کار گروهی را تجربه‌ کرده است. وی از سال 1395 خورشیدی وارد کانون شده است. یگانگی در باره‌ی فعالیت‌های گروهی کانون گفت: «از لحظه‌ای که وارد کانون شدم با دنیایی وسیع از کار و تجربه و همکاری گروهی روبه رو شدم تا به امروز این کار گروهی و همدلی و همبستگی کانونی‌ها هر بار من را شگفت‌زده کرده است و هر لحظه مشتاق کار کردن در جهت پیشرفت کانون و کسب مهارت‌ها و تجربه‌های بهتری هستم».
نقش شوراها در پیش‌برد آرمان کانون
کانون دانشجویان زرتشتی از هشت شورا تشکیل شده است و فعالیت‌های خود را درچهارچوب شورای آموزشی، شورای دینی، شورای روابط عمومی، شورای کار و اقتصاد جوانان، شورای کتاب، شورای مددکاری، شورای ورزشی، شورای هنر انجام می‌دهد. هر یک از این شوراها هموندهای خود را دارد و همچنین دارای یک رابط است که وظیفه‌ی آن برقراری ارتباط بین شورا و هیات مدیره‌ی کانون است. دبیر گردش 25 کانون دانشجویان زرتشتی که تجربه‌ی هموندی در شوراهای آموزشی و شورای کتاب (شورای فرهنگ و ادب) را داشته است از نقش شوراها در پیش‌برد آرمان‌های کانون گفت: «یکی از دغدغه‌های همه‌ی کانونی‌ها تلاش برای پیش‌برد و بهبود کانون است و لازمه‌ی این پیش‌برد‌ها داشتن هدف و یک تصویر از آینده و کارهایی است که در راستای آن اهداف می‌توان انجام داد. کانون از شوراهای مختلفی تشکیل شده که هر شورا روی یکی از ابعاد زندگی یک دانشجو کار می‌کند و تلاش در پرورش این  ابعاد است. از این رو اهدافی هم برای آینده‌ی کانون تعریف و گفته شده است. گرداننده‌های شوراها با توجه به ابعاد زندگی یک دانشجو و همچنین پیشرفت جامعه زرتشتی، این را به عنوان یک خط مشی در نظر دارند. این خواسته‌ی همه‌ی هموندان کانون است که با تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنند.»
برنامه‌های گردش جدید کانون دانشجویان زرتشتی
پنج برنامه‌‌ی جام‌جانباختگان همایش اوستاخوانی، گاتاشناسی مانتره، اردو دانش‌آموزان زرتشتی سراسر کشور، جشنواره‌ی موسیقی و همایش علمی زرتشتیان از بزرگترین برنامه‌های ورزشی، دینی، اجتماعی، آموزشی و هنری هازمان زرتشتی است. آرین یگانگی بیست‌وپنجمین دبیر کانون دانشجویان زرتشتی به گزیده‌ای از آرمان و برنامه‌های در پیش رو گردش جدید کانون دانشجویان زرشتی اشاره کرد: «کانون در نظر دارد تا در دو سال آینده، در جشنواره‌ی موسیقی زرتشتیان سراسر کشور بهبود‌های قابل توجهی ایجاد کند همچنین پرداختن به جنبه های دیگر هنری مانند عکس ، فیلم و تیاتر نیز مورد توجه است و در این راستا برگزاری کلاس برای شکل‌گیری گروه تیاتر و گروه موسیقی کانون دانشجویان زرتشتی در دستور کار است. علاوه بر این برگزاری و شرکت در سمینارهای کارآفرینی با حضور استادان متخصص در این زمینه در جهت آموزش مهارت‌های مختلف لازم برای ورود موثر به بازار کار و همچنین ایجاد هدف و آمادگی برای مواجهه با بازار کار از دیگر اهداف کانون است. توجه بیشتر به برنامه های ورزشی و تیم های ورزشی کانون و تلاش در جهت افزایش کیفیت بزرگترین همایش دینی سراسر کشور، مانتره، قابل ذکر است. برگزاری کلاس های آموزشی و پرورشی برای هموندان کانون همچنین دانش آموزان مدارس زرتشتی، گسترش همکاری‌ها با مدارس زرتشتی و بهبود وضعیت آموزشی پرورشی جامعه‌ی جوان زرتشتی  ، تقویت مهارت های دانشجویی به واسطه مشارکت درهمایش علمی زرتشتیان سراسر کشور و همچنین مشارکت پر رنگ تر دانش‌آموزان در این همایش از اهداف کانون دانشجویان است.»
سخن پایانی
از دیدگاه آرین یگانگی شمار کنشگرانی که همواره در راستای پیشرفت هازمان زرتشتی تلاش می‌کنند و دغدغه‌ی بهبود و پیش‌برد هازمان را دارند بسیار هستند که این نقطه قوت هازمان است. از سویی وجود تفاوت میان آرا و دیدگاه‌ها در رویه‌ی پیشرفت هازمان زرتشتی نقطه ضعف است.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. آرين جان وجود تفاوت ميان آرا و ديدگاه ها نه تنها در رويه پيشرفت هازمان زرتشتی نقطه ضعف محسوب نمی گردد بلکه اگر وجود داشته باشد عامل پيشرفت و تعالی اين هازمان در مسير نيل به اهداف خواهد بود . طوفان افکار هم اکنون به عنوان يک تکنيک پيشرفته در بزرگترين سازمان های اقتصادی و غيراقتصادی دنيا و حتی مردم نهاد جهت رسيدن به پيشرفت و ايده های نو مورد استفاده می باشد.

  2. شهرام جان … خيلي مواظب اين طوفان بايد بود چون يهو همه جامعه رو ممكنه از بين ببره وقتي شدتش زياد و هر كسي واسه خودش بوزه …

  3. همکيش عزيز، می بينيد همين شما هم در ديدگاه و نظر با من متفاوت هستيد ، پس وجود شما و نظر شما نقطه ضعف جامعه ماست.
    خير ، بلکه حفظ حرمت ها و لحن صحبت هاست که می تواند تفاوت ديدگاه ها را به نقطه قوت بدل کند .

  4. نهاد کانون دانشجویان از موثرترین نهادهای هازمان زرتشتی‌ست. کاش یک‌سال از انجام برنامه‌ها خودداری کنند تا انجمن‌ها که ادعای کاذب دارند قدرت خود را برای اجرای داوطلبانه و بی چشم‌داشت این برنامه‌ها، همچون کانونیان، بسنجند.
    با تشکر از دبیر و هموندان کانون دانشجویان که برنامه‌هایشان، رنگ رخوت و سستی را از جامعه میزداید و بر تجربیات این افراد میافزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29