لوگو امرداد
مجمع‌ تشخیص مصلحت به رای‌گیری نرسید

پرونده‌ی سپنتا نیکنام بررسی شد

سپنتا نیکنامسپنتا نیکنام، هموند زرتشتی شورای شهر یزد، با رای دیوان عدالت اداری از مهرماه 1396 خورشیدی در جلسه‌های شورا شرکت نکرد. به شوند (:دلیل) اختلافی که بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود و پافشاری مجلس درباره‌ی به رسمیت شناختن حق هموندی اقلیت‌های دینی در شورای شهر، این موضوع 24 دی‌ماه 1396 خورشیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت. محمد صدر دبیر کمیسیون سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگوی 15 فروردین‌ماه 1397 خورشیدی با «اعتماد»  درباره‌ی وضعیت پرونده‌ی سپنتا نیکنام گفت:  درباره‌ی پرونده‌ی نیکنام در کمیسیون سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام صحبت‌هایی صورت گرفته و مقرر شده است درباره‌ی نتیجه‌ی نهایی در جلسه اصلی مجمع تصمیم‌گیری شود.
به گزارش یکم خردادماه 1397 خورشیدی خبرگزاری اعتماد آنلاین، در حالیکه محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر هنوز در صحن مجمع بررسی نشده اما یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به «اعتمادآنلاین» گفت این طرح دو هفته پیش به صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام آمد، حتا موافقان و مخالفان صحبت کردند اما به رای‌گیری نرسید.
این منبع آگاه گفت که نظر کمیسیون سیاسی درباره طرح حضور اقلیت‌ها در شوراهای شهر مثبت بوده اما نظر کمیسیون حقوقی با ریاست صادق آملی‌لاریجانی منفی است.
او همچنین اعلام کرد چون ایراد شورای نگهبان به طرح مجلس ایراد فقهی بوده برای تایید به دو سوم آرا در صحن مجلس نیاز دارد و این مساله کار را با مشکل مواجه کرده است.
گفتنی است طرح حضور اقلیت‌ها در انتخابات شورای شهر بعد از اختلاف‌نظر مجلس و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است تا این نهاد سرنوشت اقلیت‌ها و مهم‌تر از آن سرنوشت سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد را مشخص کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28