لوگو امرداد

آشنایی مقدماتی با خط پهلوی منتشر شد

pahlaviکتاب آشنایی مقدماتی با خط پهلوی نوشته‌ی مریم وطن‌مهر در چهار فصل با سرشناسه‌های (:عنوان‌های) «پیرامون خط پهلوی»، « پهلوی‌خوانی»، «آشنایی با چند متن پهلوی» و «چکیده‌ای از دستور خط پهلوی از سوی نشر شیدبوم منتشر شد و در دسترس دوست‌داران قرار گرفت.

در زیر معرفی کوتاهی از کتاب از سوی نویسنده وناشر کتاب آمده است.

مریم وطن‌مهر، نویسنده‌ی کتاب: «بخشی از دانش و دانایی نیاکانمان از جهان، در نوشته‌های کهن به یادگار مانده است که با خواندن آن‌ها دروازه‌ای به رویمان گشوده خواهد شد و کلید گشایش فراگیری خط پهلوی است. کتاب «آشنایی مقدماتی با خط پهلوی» گام نخست برای فراگیری این خط باستانی است. پیش از چاپ این کتاب، کتاب‌های «مینوی خرد» نوشته‌ی ژاله آموزگار و «نامه‌ی پهلوانی» نوشته‌ی فریدون جنیدی درباره‌ی آموزش خط پهلوی نگاشته شده‌اند که در آن‌ها به چرایی دگرگون شدن حروف، در پی پیوستگی و کشف بازی قواعد نوشتاری خط پهلوی، پرداخته نشده است. بدین روی در این کتاب تلاش شده است به این ویژگی خط پهلوی نگریسته شود.»

حسین قنبری، مدیر انتشارات شیدبوم: «متن‌های پهلوی به یادگار مانده از سده‌های نخستین مهی (:هجری) برخی ویژگی‌های فرهنگی و زبانی ایرانیان باستان را در خود حفظ کرده‌اند. آنچه در این متن‌ها آمده، ما را در درک درست داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی و سروده‌های اوستا یاری می‌کنند و گاه خود، آگاهی‌هایی به ما می‌دهند که در هیچ منبع دیگری نشانی از آن‌ها نمی‌توان یافت. فراگرفتن خط پهلوی، به دست آوردن سرنخی است که به یاری آن می‌توان به جهان پر راز و رمز زندگی ایرانیان در روزگار باستان راه یافت. در این کتاب تلاش شده که خواندن این خط باستانی به زبانی ساده آموزش داده شود.»

برای خرید کتاب «آشنایی مقدماتی با خط پهلوی» از لینک زیر بهره بگیرید:

https://amordadnews.com/index.php?page=download&view=dlinfo&item=0&id=135

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09