لوگو امرداد
گزارش از نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

استعفایی که به رای‌گیری نرسید

anjoman2فرهاد کاویانی، یکی از هموندان هیات مدیره‌ی گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران استعفا داده ولی به تایید هیات مدیره و فرنشین انجمن زرتشتیان نرسیده است. بخشی از نشست 106 انجمن زرتشتیان تهران به عنوان شوندهای (:دلیل) استعفا از سوی هموند مستعفی و بررسی آن از سوی انجمن گذشت و بخشی دیگر نیز به واکاوی وجود نیت‌نامه بر روی ملک وقفی در خیابان باباطاهر سپری شد.
فرهائد کاویانی هموند گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران از نشست پیش استعفای خود را در دبیرخانه‌ی انجمن ثبت کرد. وی در این نشست در جایگاه مردمی حاضر شد و در هیات‌مدیره شرکت نکرد. پس از درخواست رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، و توجیه این که تا موافقت قطعی، وی هموند انجمن به شمار می‌رود و بایسته است شوند استعفا را در هیات‌مدیره بازگو کند، فرهاد کاویانی به هیات‌مدیره پیوست. او شوند استعفای خود را اجرانشدن مصوبه‌ها به تشخیص فرنشین و خزانه‌دار و عدم پیگیری هموندان انجمن اعلام کرد. وی به مصوبه‌ایی مانند مصوب شدن پرداخت ششصد میلیون تومان برای آغاز اجرای پروژه‌ی ساختمان خرمن گیو اشاره کرد که پرداخت این بودجه با تشخیص فرنشین انجمن و خزانه‌دار بدون اعلام دلیل به هیات‌مدیره به تاخیر افتاد و با گران شدن ارز و افزایش تورم و به دنبال آن گرانی فولاد و سیمان، برای اجرای این پروژه نزدیک به یک‌ونیم برابر هزینه شده است که این خسارت تاخیر در پرداخت، از جیب جامعه رفته است. او یک میلیارو پانصدوپنجاه میلیون تومان یارانه‌ی دریافتی برای درمانگاه یگانگی را یادآور شد که معلوم نیست کجا خرج شده و یا در کدام حساب است. وی  در ادامه گفت: از 60 هزار تومان پولی که از پرسنل درمانگاه کسر شده پرسیدم گفتند این پول را خانم دکتر مسوول فنی درمانگاه خودش پرداخت کند. مستاجر ساختمان باباطاهر که نزدیک به 40-50 میلیون تومان خرج کرده بود معلوم نشد این پول به وی پرداخت شد یا خیر و آیا ملک را تخلیه کرد یا خیر؟ در هیات مدیره گزارش داده نمی‌شود. قرارداد قنات چاه قصرفیروزه تمدید کردند. این پول تمدید قرارداد را چه کسی باید پرداخت کند، از جیب جامعه می‌رود. چرا بازرسان و یا دیگر هموندان انجمن اجرای مصوبه‌ها را پیگیری نمی‌کنند هر دوره بازرسان می‌نویسند ولی جواب نمی‌گیرند. ما همگی قسم خوردیم.  
فرنشین انجمن زرتشتیان در پاسخ گفت: چند بار در این باره گفت‌وگو شده است. مصوبه‌ها را از گردش گذشته بخوانید. کاویانی تحقیق غلط کرده است. خسرویانی رو به کاویانی گفت: شایعه درست می‌کنی از آغاز گردش حرف می‌آوری و می‌زنی.
بهمن تیمساری، هموند انجمن درباره‌ی شیوه‌ی ‌بیان کاویانی گفت: کاویانی در باره‌ رقم بزرگی صحبت کرد که هر چقدر هم توضیح و توجیه شود آن رقم بزرگ در ذهن می‌ماند. اگر اسناد است تا زمانی که ثابت نشده است نباید بازگو شود. ممکن است که اختلاف سلیقه و عقیده میان هموندان انجمن داشته باشیم ولی نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دیگران متوجه شوند. شما می‌بایست این نکات را با کمیسیون‌های مربوط در میان می‌گذاشتید. واقع‌بینانه قضایا را جمع می‌کردید. ادامه‌ی اختلاف‌ها نفعی برای جامعه ندارد.
جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران در باره‌ی تاخیر در پرداخت اجرای پروژه‌ی ساختمان خرمن گیو گفت: انجمن زرتشتیان ماهی 200 میلیون تومان و با احتساب هزینه‌های دیگر سالی سه میلیارد و ششصد میلیون تومان هزینه دارد. نسبت‌هایی میان بدهکاری‌، دارایی و جاری در حسابداری است که با سنجیدن نسبت‌ها در آن زمان صلاح به اجرا نبود و انجام نشد. با گرفتن یک‌میلیارد و چهارصد و بیست‌وپنج میلیون تومان از پرونده‌ی مرتاض بلافاصله سیصد میلیون تومان اولیه را پرداخت کردیم و دارایی که به زور غصب شده بود را به دارایی ثابت منتقل کردیم. وی در باره‌ی خسارت 50 درصدی به شوند دیرکرد پرداخت این بودجه گفت: افزایش هزینه واقعا 50 درصد بوده است؟ 400 میلیون تومان تیرآهن پیش از گرانی خریداری شده بود. پروژه‌ی خرمن گیو به روال خوبی پیش می‌رود.
بهمن تیمساری، فرنشین کمیسیون ساختمان، سخنان خزانه‌دار را تایید کرد و گفت: اگر 20 روز دیرتر پول پرداخت می‌شد 20 درصد افزایش هزینه داشتیم.
خزانه‌دار انجمن درباره‌ی پول درمانگاه یگانگی گفت: درمانگاه درد کهنه و قدیمی است که دکتر در نشست پرسش و پاسخ برای همه توضیح داده است. در این باره می‌توانید ریز ترازنامه و گزارش مجمع را بخوانید.
وی درباره‌ی کسر 60 هزار تومان از حقوق پرسنل درمانگاه یگانگی گفت: درمانگاه مدیر فنی دارد. اگر با نظر مدیر فنی روز برفی درمانگاه باز نشده خودش پول پرسنل را پرداخت کند. تصمیم درستی برپایه‌ی گزارش کمیسون خدمات گرفته شده است.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات با تایید گفته‌های خزانه‌دار گفت: 60 هزار تومان که رقمی نیست و جایی دیگر جبران می‌کنیم. جایی از نظر مدیریتی جریمه لازم است و از نظر کمیسیون خدمات کاملا جریمه‌ی درستی است.
خانم خادم، هموند انجمن زرتشتیان تهران خطاب به فرهاد کاویانی گفت: شما به همه‌ی ما تهمت زدید. من به گاتها قسم می‌خورم که این دو نفر ( فرنشین انجمن و خزانه‌دار) کار نادرست نمی‌کنند. من دکتر را سال‌هاست می‌شناسم. «امرداد» گفته‌های شما را چپ و راست مقاله می‌نویسد و چهار نفر تایید می‌کنند و پنج نفر کامنت می‌زنند.
جمشید دارابیان هموند انجمن زرتشتیان به فرهاد کاویانی گفت: شما در پیگیری مصوبه‌ها از بازرس‌ها هم بازرس‌تر هستید ولی در امور مالی تجربه‌ی پایینی دارید. اگر در مجموعه فساد باشد، کارمندان مجموعه لو می‌دهند و یا با انتقال و جابجایی به خزانه‌دار بعدی هیات‌مدیره و خزانه‌دار بعدی فساد را لو می‌دهند.
فهیم فرهادی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران خطاب به دارابیان گفت: شما وظایف بازرسان را تشریح کنید کجای کار بازرسان ایراد داشته که فرهاد کاویانی بازرس‌تر است. چندین بار به گونه‌های مختلف این موضوع را عنوان کردید که بازرس انجام وظیفه نمی‌دهد. در طول 8-9 سال بازرسی من گزارش سالانه را بخوانید تمام موارد ذکر شده و به مجمع گزارش داده شده است. کاویانی موارد را به من گفته و من توضیح داده‌ام.
وی درباره‌ی نحوه‌ی استعفا در اساس‌نامه توضیح داد: در هیچ کجای اساس‌نامه نیامده که هموندی می‌تواند استعفا دهد. ماده‌ی 32 اساس‌نامه درباره‌ی نحوه‌ی استعفا نوشته است: هرگاه هموندی سه ماه نباشد و یا در مسافرت باشد یا از جهان درگذرد و یا سه جلسه متوالی و یا پنج جلسه‌ی غیرمتوالی غیر موجه داشته باشد به تشخیص هیات مدیره مستعفی تلقی می‌شود.
رستم خسرویانی در توضیح گفت: کاویانی باید در حضور هیات‌مدیره استعفا دهد وگرنه مستقیم به وزارت کشور استعفا دهد.
فرشاد فرهی‌فر درباره‌ی استعفا کاویانی گفت: کاویانی چند بار سوال‌هایی به من گفته ولی من واقعیت امر پیگیری نکردم. اگر همان موقع حسابداری مستند پاسخگو بود شاید به استعفا نمی‌رسید. بهتر هست مصوبه‌ها را پیدا کنیم و مستند پاسخ دهیم.
فرنشین انجمن به کاویانی برای ادامه هموندی خوش‌آمد گفت و رای‌گیری در این باره به نشست بعدی موکول شد.

مصوبات نشست غیرعلنی شماره 115

  • تسویه‌ی بدهی شاه‌بهرام پوریزدگردی در رابطه با دریافتی‌های سوم خردادماه 1390 به مبلغ 50 میلیون ریال بابت اسناد بیمارستان بهمن مصوبه‌ی جلسه‌ی 106 مورخ 26 اردیبهشت‌ماه 1390.
  • با توجه به اتمام فعالیت‌های مربوط به پرونده‌ی مرتاض، تسویه‌ی علی‌الحساب‌های پرداختی به آقای سرتیپی مبلغ 473 میلیون ریال و به خانم سلیمانی بابت قراردادهای 99759 و 79983 وکالت به مبلغ 830 میلیون ریال بابت هزینه‌ی وکالت و دادرسی کلا به مبلغ یک میلیارد و 303 میلیون ریال و با توجه به مصوبات قبلی جلسه‌ی 124 گردش 42 مورخ 27 بهمن‌ماه 1393 خورشیدی به مبلغ یک میلیارد ریال و مصوبه 120 میلیون ریالی، مبلغ 183 میلیون ریال به‌عنوان متمم مصوبات قبلی مورد تصویب قرار گرفت.

مصوبات نشست غیرعلنی شماره 114

  • تسویه‌ی بدهی 50 میلیون و 960 هزار ریال مربوط به 51 نفر حساب‌های بدهکاران و حساب‌های دریافتی مربوط به سنوات قبل.
  • هزینه کرد صورت‌حساب 164 سازمان مدیریت پسماند شهرداری در ارتباط با مخزن 240 لیتری زباله‌ی درمانگاه یگانگی برای سه‌ماهه‌ی زمستان سال 1396 به مبلغ 2 میلیون و 19 هزار و 225 ریال.
  • اقدامات لازم جهت جابجایی یکی از هم‌کیشان ساکن در منزل جنب دبستان گیو به رستم‌باغ و هزینه‌ی جابجایی و اسباب‌کشی تا سقف 20 میلیون ریال از طرف انجمن پرداخت خواهد شد.

یکصدوسی‌وسومین جلسه‌ی کمیسیون خدمات در تاریخ 7 خردادماه 1397 خورشیدی با 4 مصوبه برگزار شد:

  • متمم مصوبه مورخ 24 اردیبهشت‌ماه 1397خورشیدی در رابطه با خرید تقویم جیبی با توجه به فاکتورهای نهایی که 66 عدد تقویم بوده است مبلغ 552 هزار ریال دیگر درخواست متمم مصوبه داریم.
  • با توجه به نامه‌ی سازمان زیباسازی شهرداری تهران جهت عوارض تابلوهای درمانگاه یگانگی درخواست مبلغ 11 میلیون و 461 هزار ریال را از هیات مدیره داریم.
  • با صورت هزینه‌های قصرفیروزه در اردیبهشت‌ماه سال 1397 جهت کارگران پاکشور و هزینه‌های بنزین با مبلغ 86 میلیون و 50 هزار ریال موافقت شد.
  • با توجه به وجود ضایعات و وسایل بلااستفاده در حیاط درمانگاه از هیات مدیره درخواست مجوز فروش این ضایعات را داریم.
  • موافقت شد که حق فنی پرستاران درمانگاه یگانگی افزایش یابد. (برای بررسی بیشتر قیمت کارشناسی تصویب نشد.)

کمیسیون روابط عمومی با 2 مصوبه:

  • یکی از خانواده‌های یزدی که تحت پوشش مستمری بوده‌اند با توجه به اینکه وضعیت مالی مناسبی پیدا کرده‌اند از لیست مستمری بگیران حذف می‌شوند.
  • برای یکی از خانواده‌های زرتشتی مبتلا به صرع، دستگاهی با قیمت 90 میلیون ریال تجویز شده که برای کمک هزینه‌ی این خانواده مبلغ 40 میلیون ریال از هیات مدیره تقاضا می‌شود.

کمیسیون فرهنگی با 3 مصوبه و 3 گزارش:

  • با استخدام راهنمای گردشگری آدریان تهران طبق روال و ضوابط قانونی به‌عنوان کارمند انجمن زرتشتیان تهران موافقت گردید.
  • با تعویض پنجره‌های شرقی رو به خیابان آدریان تهران زیر نظر ناظر پژوهشگاه میراث فرهنگی توسط مرمت‌کار مورد تایید این مرکز و انجمن زرتشتیان تهران با مبلغ 130 میلیون ریال موافقت شد.
  • با کارکرد راهنمای گردشگری آدریان تهران در اردیبهشت‌ماه جمعا 181 ساعت موافقت گردید.

گزارش:

  • انتخابات خانه‌ی فرهنگ و هنر در تاریخ 3 خردادماه 1397 برگزار گردید که از تمامی دوستان شرکت‌کننده در انتخابات سپاسگزاری می‌شود و بر اساس نتایج آرا پریا ماوندی، شیرین مزداپور، بهنام جاوید، میترا نمیرانیان و سروش وصالی از اعضای اصلی هیات مدیره انتخاب شدند و آزرمیدخت مزداپور، آناهیتا عبد شریف‌آباد، فهیم فرهادی، نیوشا آذرکیوان و آریا آگرآگر به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.
  • فراخوان استخدام رهنمای گردشگری آدریان تهران تهیه شده که به اطلاع عموم خواهد رسید.
  • فرشاد فرهی‌فر تقاضای بازی دوستانه با تیم‌های آکادمی فوتبال ابراهیم آشتیانی به سرپرستی آقای اردلان آشتیانی داشتند که در زمین چمن مصنوعی آدریان یوسف‌آباد در تاریخ‌های 10، 24 و 31 خوردادماه ساعت 4 پسین برگزار می‌شود و تیم مهمان بدون تماشاچی خواهد بود.

کمیسیون ساختمان با 6 مصوبه:

  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات سرایداری و خوابگاه دختران تا سقف 25 میلیون ریال شامل رنگ‌آمیزی در ورودی، تعویض آبگرمکن، خروجی هواکش‌ها و غیره.
  • برآورد هزینه‌ی تعویض آبگرمکن واحد 8 خانه‌ی مهربانی تا سقف 10 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعویض و تعمیرات شیرآلات لوله‌های آبیاری مارکار تهران‌پارس تا سقف 30 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی تعویض برخی تجهیزات اتاق عمل سرپایی درمانگاه یگانگی به مبلغ 3 میلیون و 620 هزار ریال.
  • هزینه‌ی محاسبات سازه و تست جوش پروژه‌ی ساختمان خرمن گیو مبلغ 98 میلیون و 505 هزار و 550 ریال.
  • هزینه‌های متفرقه دفتر فنی از تاریخ اول فروردین‌ماه 1397 خورشیدی تا 26 اردیبهشت‌ماه 1397 خورشیدی از محل تنخواه‌گردان دفتر فنی مبلغ 5 میلیون و 910 هزار ریال.

نشست یک‌صدوسوم کمیسیون مالی در تاریخ 7 خردادماه 1397 خورشیدی در محل انجمن برگزار شد:

  • تسویه‌ی مبلغ 29 میلیون و 600 هزار ریال بابت تعمیرات خانه‌ی سپهری بر اساس مصوبه‌ی 22 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی صورت‌حساب بابت 350 عدد سرو شیراز و بابت حمل سنگ و کلوخ آرامگاه 40 کامیون خاور بنز 10 تن بر اساس مصوبات 23 بهمن‌ماه 1396 و متمم 31 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون خدمات به مبلغ 104 میلیون و 200 هزار ریال.
  • تسویه‌ی صورت‌حساب مربوط به خرید تجهیزات پزشکی درمانگاه یگانگی به مبلغ 6 میلیون و 850 هزار ریال مصوب 31 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی صورت‌حساب مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان زرتشتی شرکت تاکسی پارسه مربوط به اردیبهشت‌ماه 1397 مبلغ 498 میلیون ریال مصوب 31 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 3 میلیون ریال بابت نظافت واحد بالای درمانگاه بر اساس مصوبه‌ی 10 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی صورت‌حساب مربوط به خرید اجناس مورد نیاز اماکن انجمن بر اساس تقاضای دبیرخانه و مصوب کمیسیون خدمات مورخ 24 اردیبهشت‌ماه 1397 جمعا به مبلغ 23 میلیون و 262 هزار و 800 ریال.
  • تسویه‌ی اسناد مربوط به کارکرد فروردین‌ماه موبدان نگهبان آتش بر اساس مصوبه‌ی 17 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تسویه‌ی 12 میلیون و 270 هزار ریال بابت تعمیرات باقی‌مانده‌ی مهدکودک پرورش بر اساس مصوبه‌ی 15 آبان‌ماه 1396 کمیسیون ساختمان به شرح اسناد پیوست گزارش دفتر فنی.
  • تصویب مبلغ 9 میلیارد و 350 میلیون ریال از پرداخت‌های علی‌الحساب پیمانکار ساخت‌وساز و نوسازی خانه‌ی خرمن گیو بر اساس گزارش پیمانکار و تاییدیه ناظر ساختمان و کمیسیون ساختمان در پایان بهمن‌ماه 1396 خورشیدی مصوب 11 امردادماه 1395 خورشیدی و 3 مهرماه 1396 خورشیدی.  این پروژه از تاریخ 27 مهرماه 1395 خورشیدی در قبال اخذ چک ضمانت آغاز شد. شش فقره چک طبق درخواست کمیسیون ساختمان پرداخت شده است. مراحل تخریب و ساخت انجام شد. این مصوبه برای تسویه حساب بدهکاران و خارج شدن انجمن از جمع بدهکاری در ردیف کاری امسال است.
    تیمساری مراحل اجرای پروژه‌ی خرمن گیو را توضیح داد: پس از فراخوان برای گزینش پیمانکار و برنده شدن مهندس بختیاری در کمیسیون معاملات، در مقطع زمانی با عدم تامین مالی روبرو شدیم. برای جلوگیری از ابطال پروانه‌ی موجود و تبعات پرداخت خسارت سنگین مانند آن چه که در ساختمان کیخسروی با آن روبرو هستیم، ساختمان تخریب شد. کارگاه تجهیز شد و برای ساخت فضای سرایداری هزینه پرداخت شد. این قرارداد تا شهریور 1396 خورشیدی ممتد بود. با برنده شدن پرونده‌ی ادعای مرتاض و تقبل پرداخت جریمه و خسارت از سوی مرتاض و گشایش تامین اعتبار مصوبه گرفته شد. با توجه به این که تامین مالی به قرارداد اول نرسیده بود در ماه‌های شهریور و مهر با تغییر قیمت ارز مواجه با افزایش قیمت فولاد، سیمان و مواد فلزی شدیم. با مشورت با فهیم فرهادی، بازرس انجمن، با آنالیز بها پایه‌ی قرارداد و گرفتن استعلام، مجددا با شرایط اولیه بر مبنای ردیف موضوعی چند آیتم اجرایی قرارداد اصلاح و متمم قرارداد تنظیم شد و پیش پرداخت داده شد. اجرای فوندانسیون آغاز شد. بهمن‌ماه سال گذشته برای اجرای سقف متمم گرفتیم که تکمیل سقف تا اردیبهشت امسال تمام شد. فاز بعدی تکمیل پوشش سقف و اجرای جوشکاری و کنترل جوشکاری است. تاییدیه‌ی اسکلت فلزی گرفته شد. با مصوب مالی انجمن از حساب جمع بدهکاری خارج می‌شود و این کار برای انجام عملیات مالی ترازنامه است.

مصوبات کمیسیون موقوفات:

  • مصوب گردید به جهت تخریب و نوسازی ساختمان کیانی‌پور به آدرس خیابان ابوریحان کوچه‌ی رستمی، مستاجر فعلی آن را که یک هم‌کیش زرتشتی است به طبقه‌ی اول ساختمان مهربانو اوشیدری واقع در خیابان فاطمی کوچه‌ی باباطاهر به طور موقت برای یک سال با ودیعه‌ و اجاره بهای معلوم انتقال داده می‌شوند.
    اردشیر اورمزدی از ثبت نیت‌نامه در محضرخانه گفت: اصل نیت‌نامه با مهر شش ضلعی در محضرخانه موجود است.
    پس از این که مستاجر قبلی را با پرداخت هزینه و با توافق بیرون کردیم بنا شد مصوبه‌ای تنظیم کنیم تا مستاجر برای مستاجر بعدی موردی نداشته باشیم.
    راشین جهانگیری در باره‌ شبهه‌ی نیت‌نامه گفت: تعدادی از جعل و نبود نیت‌نامه و تعدادی از صحت نیت‌نامه می‌گویند. اگر نیت‌نامه درست باشد مصوبه ایراد ماهیتی دارد. باید با صاحبان خیر مذاکره شود و با روال منطقی‌تری به پیش برویم. اگر نیت‌نامه شکسته شود هر کس به هر دلیل داخل ساختمان می‌شود.
    خانم خادم در این باره گفت: با خانواده‌ی زرتشتی آشنایی دارم و با شرایطی که دارند من موافقت می‌کنم وگرنه بر خلاف نیت‌نامه است. نیت‌نامه بر پایه‌ی برگزاری جشن‌ در این طبقه است.
    فرشاد فرهی‌فر و پدرام سروش‌پور امضای نیت‌نامه را جعلی می‌دانند.
  • مصوب گردید مبلغ اجاره‌ی یکی از واحدهای ساختمان مهربان مزدایی به آدرس جهان‌آرا که در اختیار یکی از هم‌کیشان است از تاریخ اول فروردین‌ماه تا 29 اسفندماه 1397 خورشیدی افزایش یابد.
  • یکی از مغازه‌های واقع در خیابان انقلاب روبه‌روی پارک دانشجو از تاریخ یکم فروردین‌ماه 1397 خورشیدی تا 29 اسفندماه 1399 خورشیدی افزایش یابد. (بنا شد برای بررسی بیشتر قیمت کارشناسی شود. این مصوبه تصویب نشد.)

در حاشیه‌ی این نشست:

فریدون گشتاسبی در پنج دقیقه با هیات مدیره سخن گفت:
تبریک می گویم به شما که با روحیه‌ی شاد و با نشاط در جلسات شرکت می‌کنید، امیدوارم همیشه شاد و خرم بمانید. در کنکاش هم این موضوع را گفته بودم و تقاضا دارم تعدادی از دوستان انجمن در کنکاش شرکت کنند. در ابتدا درود می‌فرستم به تک‌تک پنجاه نفر که نام‌نویسی کردند و به انتخابات معنا و به جامعه زرتشتی آبرو دادند . اگر تعداد داوطلبات کم و حدود 28 نفر می‌بود مایه‌ی سرشکستگی جامعه بود. همه‌ی آنها وقت گذاشتند و واقعا همه‎ی آنها برای خدمت به جامعه آمده بودند.  تقاضای من از شما این است آنهایی هم که انتخاب نشدند، چون برای خدمت آمده بودند در کمیسیون ها همکاری داشته باشند و از آنها کمک بگیرید. همچنین تبریک می گویم به بیست و یک نفر انتخاب شده چه از کسانی که در انجمن فعلی بودند و دوباره انتخاب شدند و آنهایی که به تازگی وارد انجمن شدند.
پارسال همین موقع بود که آقای میزانیان قول داد که سه ماه دیگر پول سه درصد را می‌گیریم امیدوارم تا پایان این دوره پول سه درصد گرفته شود.
راجع به زمین قصر فیروزه که در کنکاش قبل بررسی شد تعدادی دیوارهای پیش ساخته در کنار این زمین گذاشته شده و حالت غصبی پیدا کرده شنیدم که مجوز دیوار گرفته شده و امیدوارم سریعتر در همین دوره دیوار کشیده شود تا امور قصرفیروزه به سامان برسد.
نشست یک‌صدو شانزدهم انجمن زرتشتیان تهران هفتم خوردادماه 1397 خورشیدی از ساعت 19 با باشندگی 20 تن از هموندان برگزار شد. پس از سه ساعت گفت‌وگو نشست به پایان رسید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. عجیب ترین جمله ای که در این متن بود جمشید دارابیان گفت: شما در امور مالی تجربه‌ی پایینی دارید. اگر در مجموعه فساد باشد، کارمندان مجموعه لو می‌دهند و یا با انتقال و جابجایی به خزانه‌دار بعدی هیات‌مدیره و خزانه‌دار بعدی فساد را لو می‌دهند. آقای دارابیان الان هم که آقای کاویانی دارند لو میدهند شما و خزانه دار و سایر دوستان و اقوام مگر اجازه می دهید؟ تا به کی غیر علنی و جوسازی و سکوت؟ وقتی بودجه تمام شد و کفگیر به ته دیگ رسید؟ آنزمان شماها را از کجای دنیا پیدا کنند و حسابرسی کنند؟

  2. یکبار هم که کسی پیدا شد و حقایق را کتمان نکرد، همه بر علیه او همدست شدند… انجمن اینهمه مال و منال داشت ولی الان میگوید هیچ ندارد، کجا رفت اینهمه پول؟؟؟ چکار کردند با آن؟

  3. موضوع تقویم از سه ماه قبل از عید کلید خورده و الان سه ماه بعد از عید هنوز متمم میارن احسنت به این برنامه ریزی و این برآورد . تازه این برنامه‌‌ای تکراری و سالیانه‌ی انجمن است و هیچ ویژگی خاصی ندارد

  4. با درود فراوان بر تارنمای مردمی و بی طرف امرداد سر کار خانم خادم عزیز دل جامعه زرتشتیان همه ان کسانی که در امرداد کامنت میگذارند و تایید ویا رد میکنند عضو همین جامعه هستند که با رای خودشان به شما و امثال خسرویانی وگشتاسبی اعتبار و ارزش بخشیده اند اگر دکتر را خوب میشناسید از ایشان بپرسید چرا در زمان ریاست ایشان زمینهای مارکار غصب شد وبعد مجبور شدیم میلیونها تومان به جیب وکیل سرتیپی وهمکاران واریز کنیم . اقای گشتاسبی چگونه با سنجیدن نسبتها تشخیص دادند که صلاح به اجرا نبود وانجام نشد . چرا قبول نمیکنید انجمن یعنی همین دو نفر.وجناب اقای کاویانی از شما هم سپاسگذاریم بابت ارائه گزارشات هم گلایه داریم چرا اینهمه دیر این سخنان را رسانه ای کردید با این سخنان حداقل میتوانستیم اقای تیمساری خانم شهریاری و دیگر عزیزان را بهتر بشناسیم .در ضمن امیدوارم همکیشان جواب سوال خودشان در موردافزایش قیمت سالن وغیره را با مطالعه مصوبات نشست غیر علنی 115گرفته باشند ودر اخر از بازرسین محترم انجمن که البته بعضیها به گفته خودشان 8-9سال بازرس هستند واین نشان از خستگی میدهد پس از تازه نفسها عاجزانه میخواهیم این سخنان جناب اقای کاویانی را بررسی و به همکیشان گزارش واقعی بدهند

  5. درد استعفای آقای کاویانی نیست بلکه شفاف سازی پولهای مفقود شده است مانند اسکله نفتی پس بجای اینکه آقای کاویانی را راضی به استعفا نکردن می کنید جوابش را بدهید که این پولها کجا رفته یا به کدام حساب نشسته را پیگیری کنید . واقعا شما انجمنیها قسم خورده اید در حفظ مال و سرمایه جامعه زرتشتی و تک تک اعضا ی انجمن اگرحرفی یا سخنی مبنی بر کجا رفته فلان اجاره یا فلان سرمایه یا فلان ملک همه اعضا باید پاسخگو باشند ومسعول هستند بعدها گفته میشود در گردش 43 فلان خلاف یا خدای ناکرده فلان ……انجام شده

  6. اگر کسی بهانه میگیرد و میخواهد استعفا بدهد، چرا از اعضای علی البدل تازه نفس استفاده نمیکنید؟ چرا اصرار دارید یک نفر بماند که تمایلی به ماندن ندارد؟

  7. به همان گاتها قسم که اگر همه پرسی صورت بگیرد ومردم بین سخنان اقای کاویانی و دیگر اعضا بخواهند قضاوت کنند سخنان و حرفهای اقای کاویانی بدون تردید از 99/9درصد آرا مثبت همکیشان برخوردار خواهد بود. متاسفانه بر خلاف گفته های جمشید دارابیان در دور بعد هم با حضور تعدادی از اعضای این دوره چیزی معلوم نخواهد شد.

  8. چرا موضوع قنات قصر فیروزه دقیق کارشناسی و بررسی فنی نمیشود تا چند سال دیگر برای آبروداری مجبور نشوند تانکر تانکر آب داخل قنات خشک و بی آب بریزند و آن زمان ثابت کنند اینگونه نبوده که برای ما آب نداشته اما برای عده ای نان داشته. چرا قبل از هزینه کارشناسی دقیق و بیطرف صورت نمیگیرد؟ چرا درخواست حسابرسی و بازرسی برای انجمن نمیدهید؟ تا به کجا میشود آبرو داری کرد و تف های سربالا را قورت داد؟ خانم خادم شما از روی خیرخواهی از کسی جانبداری نفرمایید. همه همکیش هستیم به گاتها قسم خوردن زمانی که پایبند به اندیشه و گفتار و کردار نیک نباشیم دلیلی بر درستی کارهایمان نیست .م.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28