لوگو امرداد

سفر به ایران پیشنهاد نشنال‌جیوگرافیک به گردشگران جهان

نشریه‌ی نشنال‌جیوگرافیک در بررسی اخیر خود به قلم تارا ایزابل برتون بازدید از ۱۰ مکان ارزشمند گردشگری جهان را به گردشگران بین‌المللی پیشنهاد کرده است که سفر به ایران نیز در جایگاه چهارم پیشنهاد اخیر نشنال‌جئوگرافیک به گردشگران نشسته است.
نویسنده پیشنهاد سفر به ۱۰نقطه جهان درباره‌ی پیشنهاد سفر به ایران با انتخاب تصویری از تخت جمشید نوشته است: «سفر به ایران برای آمریکایی‌ها دشوار بود اما گفت‌وگوهای هسته‌ای موجب شد که سفر به ایران برای مسافران آمریکایی بیش از هر زمان دیگری قابل دسترس باشد؛ درحالی‌که قوانین ویزا همچنان محدود است اما سفر با تور، امکان‌پذیر است.
الـبـتـه نـشـنـال ‌جیوگرافیک تعداد آثار ثبت‌جهانی‌شده ایران را که اکنون ۲۲اثر است به‌اشتباه ۱۹اثر اعلام کرده و نوشته است که ایران دارای ۱۹سایت میراث جهانی در یونسکو است و گردشگران می‌توانند از آثار غول‌پیکر پرسپولیس (تخت‌جمشید) در زمانی که پایتخت امپراتوری هخامنشی بوده در استان فارس دیدن کنند و به کاخ گلستان متعلق به سده‌ی هجدهم میلادی در تهران سر بزنند. همچنین از باغ‌های گل رز و کاشی‌های تزیینی نقاشی‌شده در سده‌ی شانزدهم میلادی در اصفهان بازدید کنند؛ چرا که اکنون سفر به این نقاط و بازدید از این جاذبه‌های گردشگری بیشتر از هر زمان دیگری ممکن است.
بر پایه‌ی اعلام نشنال‌ جیوگرافیک گردشگران آمریکایی هنوز هم در تعداد اندک به ایران سفر می‌کنند. این شمار برای سال۲۰۱۳ حدود ۱۸۰۰تن بوده که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری، به ایران سفر کردند اما یک سال بعد شمار گردشگران آمریکایی که به ایران سفر کرده‌اند، به ۳۴۰۰ تن رسیده است. نشنال‌جیوگرافیک فرهنگ مهمان‌نوازی ایرانی را نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری ایران خوانده است که گردشگران جهان باید با آن آشنا شوند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29