لوگو امرداد
گزارش از نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

یارانه‌ی خدمات درمانی مصوب شد

anjoman6نشست یک‌صد‌و‌هفدهم، 21 خوردادماه 1397 خورشیدی، یارانه برای خدمات درمانی همکیشان را تصویب کرد که این مصوبه پس از گذشت گردش‌های انجمن برای نخستین بار در گردش 43  مصوب می‌شود. در بخشی از این نشست در باره‌ی نوسازی خانه‌ی کیانی‌پور گفت‌وگو شد.

یکصدوسی‌وچهارمین جلسه کمیسیون خدمات با حضور اعضا تشکیل شد:

  • با کارکرد پزشکان مسوول صبح و بعد از ظهر درمانگاه یگانگی جمعا به مبلغ 62 میلیون و 38 هزار و 150 ریال در اردیبهشت‌ماه موافقت شد.
  • با صورت هزینه‌های درمانگاه یگانگی از 15 اردیبهشت‌ماه تا 5 خوردادماه 1397 به مبلغ 7 میلیون و 853 هزار ریال موافقت شد.
  • با صورت هزینه‌های قصرفیروزه از اردیبهشت‌ماه 1396 تا خوردادماه 1397 به مبلغ 55 میلیون و817 هزار ریال موافقت شد.
  • این کمیسیون با افزایش 20 درصدی تعرفه‌های پزشکی و دندان‌پزشکی درمانگاه یگانگی از اول تیرماه 1397 خورشیدی موافقت کرد.
  • تصمیم کمیسیون بر این شد که هر فرد زرتشتی با همراه داشتن کارت شناسایی زرتشتی از 20 درصد تخفیف جهت کلیه‌ی خدماتی که درمانگاه یگانگی ارائه می‌کند، از تاریخ اول تیرماه 1397 استفاده نماید.

مهردخت شهریاری فرنشین کمیسون خدمات درباره‌ی افزایش تعرفه‌ا گفت: دو سال است که تعرفه‌ها اضافه نشده است و 90 درصد خدمات درمانی درمانگاه یگانگی را غیر هم‌کیشان استفاده می‌کنند و با توجه به افزایش قیمت مواد دندانپزشکی با ارایه‌ی کارت شناسایی زرتشتی، برای جامعه‌ی زرتشتی 20 درصد تخفیف می‌دهیم. به‌عبارت‌دیگر برای هم‌کیشان 20 درصد افزایش قیمت نداریم.

افزایش تعرفه مورد تایید دکتر مهناز فیروزمند، دندان‌پزشک، دکتر فرشید زندیان، پزشک و تایید نهایی دکتر رستم خسرویانی قرار گرفته است.

کامبیز میزانیان هموند انجمن، درمانگاه یگانگی را خیریه دانست و گفت: درمانگاه طبق نیت‌نامه باید تعرفه‌ی کمتری داشته باشد.

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی خیریه بودن درمانگاه گفت: نیت نامه در اسناد انجمن نداریم و می‌توان گفت درمانگاه خیریه نیست.

جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن با اشاره به تصویب یارانه‌ی درمان به هم‌کیشان گفت: تاکنون انجمن چنین مصوبه‌ای نداشته است و دادن یارانه‌ی درمان به هازمان زرتشتی ارزش بالایی دارد.

  • از روابط عمومی برای درج آگهی برای همکاری در بخش‌های پوست، روان‌شناسی بالینی و شنوایی‌سنجی در سایت‌های زرتشتیان و یک آگهی در روزنامه‌ی همشهری را درخواست داریم. خبر همکاری دو هفته در سایت‌ها آگاهی‌رسانی می‌شود و اولویت همکاری با هم‌کیشان است. در صورت عدم همکاری هم‌کیشان در روزنامه‌ی همشهری آگهی داده می‌شود.
  • مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات از همکیشان متخصص در زمینه‌ی گسترش خدمات درمانی درمانگاه یگانگی درخواست همکاری کرد.

شهریاری: وزارت بهداشت با دادن سه مجوز برای این سه مورد موافقت کرده است و باید مدارک کافی ارایه کنیم. متخصصانی که دارای مدرک حق مطب هستند با ارایه‌ی آن به وزارت بهداشت مجوز فعالیت به درمانگاه یگانگی داده می‌شود و طبقه‌ی دوم درمانگاه را راه‌انداری می‌کنیم.

فرهاد کاویانی از مصوبه‌ی پیشین در زمینه‌ی راه‌اندازی عینک‌سازی در طبقه‌ی دوم درمانگاه پرسید و افشین نمیرانیان در پاسخ از عدم پیگیری اُپتومتر برای راه‌اندازی گفت.

کمیسیون ساختمان:

  • هزینه‌ی تعمیرات پمپ آب گرم موتورخانه‌ی خانه‌ی مزدایی در یوسف‌آباد به مبلغ 2 میلیون و 520 هزار ریال.
  • برآورد هزینه‌ی خرید و نصب کولر آبی و خط تلفن برای واحد پنج خانه‌ی سپهری تا سقف 17 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی عملیات انجام شده روی چاه آب آرامگاه زرتشتیان به مبلغ 42 میلیون و 790 هزار ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات و تعویض لامپ‌های پذیرش گاه پارسایی تا سقف 11 میلیون ریال.
  • هزینه‌های انجام شده در پذیرشگاه پارسایی شامل تعمیر پنکه‌ی سقفی و رفع ترکیدگی مخزن آب گرم و تعمیر سیفون لوله‌ی فاضلاب آشپزخانه‌ی سرایداری به مبلغ 7 میلیون و 550 هزار ریال.
  • عقد قرارداد خرید و نصب آسانسور برای پروژه‌ی ساختمان خرمن گیو بین انجمن و شرکت دارای صلاحیت

بهمن تیمساری فرنشین کمیسیون ساختمان درباره‌ی قرارداد آسانسور خانه‌ی خدمن گیو گفت: ما تاکنون مصوبه می‌گرفتیم برای هر مرحله از کار و اکنون برای اینکه کار سرعت بگیرد با توجه به اینکه قیمت‌ها سرسام‌آور در حال بالا رفتن است این مصوبه را آورده‌ایم سریعا بین انجمن و پیمانکار قراردادی بسته شود تا شرکت هم تعهدی برای ادامه‌ی کار داشته باشد.
خود پیمانکار چند شرکت را آورد و درنهایت یک شرکت که از هم‌کیشان انتخاب شد و با توجه به این پیشنهاد‌های قیمت و سیستم و تجهیزات لازم کمابیش فرمت کار مشخص است. در شرایط فعلی ممکن است تشریفات رعایت شود اما واقعیت این است که این فقط یک تشریفات است برای اینکه اولا ممکن است شرکتی قیمت پایین‌تر اعلام کند اما انتظارات و کیفیت و ایمنی لازم را نداشته باشد، همچنین ممکن است بنا بر انتظارات و خواسته‌های ما کار پیش نرود به‌عنوان مثال چاه آسانسور ظرفیت کابین با 8 نفر را دارد اما لزومی برای این هزینه نیست و بهتر است این هزینه برای امنیت و استاندارد باشد.
لازم است با کسی کار کنیم که این انعطاف‌پذیری را داشته باشد اگر شش ماه دیگر خواستیم موتور گیربکس را عوض کنیم و با مشخصات دیگری بگذاریم این امکان را داشته باشیم، نه اینکه بگوییم با این مشخصات مناقصه برگزار شده است.
ما داریم با بازار امروز کار می‌کنیم و شاید شش ماه دیگر با چنین قیمت‌های مصوبی نتوانیم کار‌ را پیش ببریم، ضمن اینکه شاید گردش بعدی انجمن تشخیص داد که کار ساختمان متوقف شود، من باید برپایه‌ی مقدار کاری که انجام شده مقطع به مقطع پول بدهم. این نکته را تاکید می‌کنم که طرف حسابم حتما انجمن باشد تا اگر در گردش بعد تغییر رویه اتفاق افتاد کار ناقص نماند.

  • پرداخت هزینه‌های اخذ جواز شامل خدمات مهندسی و هزینه‌های اداری جواز غیر از تراکم برای پروژه‌ی ساختمان کیانی‌پور توسط انجمن زرتشتیان تهران تا سقف 450 میلیون ریال

خانم خادم، هموند انجمن زرتشتیان تهران، یادآوری کرد دهشمند سازنده در مجمع همگانی از صفر تا 100 ساخت را بر عهده گرفته است. هنگام پیشنهاد سازنده همه در مجمع به وجد آمدند.  ولی تاکنون مرحله به مرحله انجمن پرداخت هزینه کرده است. به شهرداری هم باید خلافی دهیم.

جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، در این باره گفت: تصمیمی که گرفته شده کاملا مخالف بحث مجمع است که مطرح شده است. آیا سیاست انجمن مبنی بر گرفتن جواز جدید است یا خیر؟ الان جواز می‌گیریم تا سازنده وارد ساخت شود. آیا با صورت‌جلسه‌ی مجمع مطابقت دارد؟

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی تصمیم‌گیری مجمع گفت: مجمع حق نداشته درباره‌ی مسایلی که انجمن تعریف نکرده رای‌گیری کند. سازنده پیشنهادی داد و به اعتبار آن پیشنهاد، مجمع درباره‌ی پیشنهاد انجمن برای فروش خانه، تصمیم گرفت ملک را نفروشیم و انجمن با سازنده وارد گفت‌وگو شد. قرارداد بستیم و آن قرارداد الزام‌آور است بر اساس قرارداد هیات‌مدیره‌ی انجمن مصوبه‌ای گرفت که تا یک مرحله‌ای را انجمن هزینه را پرداخت می‌کند و بقیه را سازنده می‌پردازد. نمی‌توانیم بگوییم مصوبه مجمع این بود. مجمع مصوبه‌ای نداشت.

اردشیر اورمزدی از نمیرانیان درباره‌ی تصمیم مجمع پرسید: شما دوره‌ای هیات‌مدیره‌ی مجمعی بودید. در آن مجمع تعیین تکلیف شد که برای فروش ملکی مجمع پیشنهاد دو مورد را دارد، یا خرید و یا ساخت ساختمان‌هایی که در حال تخریب و فرسوده و به نامگانه هست. آیا اگر بنا باشد این ملک را بفروشیم و هیات مدیره انجمن تصمیمی دیگر بگیرد، خلاف تصمیم مجمع نیست که خود شما هم به‌عنوان اعضای هیات رییسه‌ی مجمع آن را امضا کردید؟ شما صورت‌جلسه‌ی مجمع را بخوانید. صورت‌جلسه‌ی سال پیش مجمع برای فروش ملک کیانی‌پور بود، مغایرت داشته است و امضای آن اشتباه بوده است.

نمیرانیان پاسخ داد: خلاف تصمیم مجمع کاری انجام شود خلاف است. مجمع بالاترین مقام تصمیم‌گیری است ولی حق ندارد به مواردی که از طرف هیات‌مدیره انجمن پیشنهاد نمی‌شود ورود پیدا کند.

رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، مجمع نمی‌بایست تصمیم‌گیری می‌کرد و خلاف است. در دستور جلسه مجمع نبوده است. همان لحظه در همان مجمع صورت جلسه‌ای نوشتند هیات رییسه‌ی مجمع امضا کرده و در آن گفته شده سازنده پرداخت صفر تا 100 را به عهده گرفته است. در دستور مجمع نبوده و خلاف است.

فرهاد کاویانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: دعوت به مجمع می‌کنیم صورت‌جلسه‌ای برای مجمع می‌گذاریم درست یا غلط، دستور جلسه‌ی مجمع مبنی بر فروش ملک بوده است. مجمع با توجه به صحبت‌های سازنده تصمیم گرفت ملک را نفروشد. در ادامه‌ی مجمع در انجمن جلسه‌ای برگزار شد میان کمیسیون ساختمان و هیات رییسه‌ی انجمن و سازنده، بعد از چند جلسه گفت‌وگو تصمیم گرفتند هزینه‌ی جواز را انجمن بدهد. هیات مدیره‌ی انجمن مصوبه گرفت.

بهمن تیمساری، فرنشین کمیسون ساختمان، از روند پیگیری اجرای نوسازی خانه‌ی کیانی‌پور گفت: بر مبنای دستور جلسه‌ی مجمع در رابطه‌ با ساختمان کیانی‌پور به منظور تبدیل به احسن کردن ساختمان فرسوده‌ی کیانی‌پور، تصمیم به فروش گرفته شد. شخصی داوطلبانه خواست برای تبدیل به احسن کردن ملک به جای فروش ملک و خرید در جای دیگر و با توجه به نیت واقف که ملک را در اختیار گذاشته و حساسیت‌هایی که واقف داشته اقدام به نوسازی کند. صورت‌جلسه‌ای که در رابطه با این موضوع تایید شد صراحتا به پرداخت هزینه‌ی تراکم اشاره دارد. هزینه‌های مربوط به مهندسی و جواز نیز بخشی دیگر از هزینه است. زمانی که سازنده نزدیک به 500 تا 600 میلیون تومان هزینه می‌کند و 17 میلیون تومان تا به حال تراکم داده است، یا 40-50 میلیون تومان را خودش می‌دهد یا انجمن تامین می‌کنیم. در حال حاضر برای چهار طبقه مستقل 80-90 متری بر روی پیلوت با تامین 4 واحد پارکینگ مجوز داریم و بر اساس ان فیش صادر شده است. من خیراندیش موازی را پیدا می‌کنم و مطمین هستم سازنده خودش کار را انجام می‌دهد و پیگیری می‌کند. پرداخت هزینه‌ی جواز، سهیم شدن انجمن با دهشمند است. در صورتی که انجام صفر تا  100 درصدی بر عهده‌ی دهشمند باشد دیگر انجمن نظارتی بر کار نمی‌تواند داشته باشد.

‌نشست یکصدوچهارم کمیسیون مالی و بودجه در تاریخ 21 خوردادماه 1397 در محل انجمن برگزار و موارد ذیل تصویب شد:

  • تصویب پرداخت مبلغ 40 میلیون ریال بابت کمک خرید دستگاه اکسیژن یکی از همکیشان بر اساس مصوبه‌ی 7 خوردادماه 1397 روابط عمومی.
  • تصویب پرداخت مبلغ 86 میلیون و 50 هزار ریال بابت هزینه‌های کارگر پاکشور و حمل زباله آرامگاه در اردیبهشت‌ماه 1397 مصوب 7 خوردادماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 13 میلیون و 950 هزار ریال بابت هزینه‌های مربوط به باغ اوسون مصوب 30 بهمن‌ماه 1396 کمیسیون خدمات.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 19 میلیون و 958 هزار ریال مربوط به گهنبار مورخ 14 اردیبهشت‌ماه 1397 در خانه‌ی فرهنگ‌وهنر به نام‌گانه‌ی روانشادان موبد فریدون زرتشتی، موبد مهربان زرتشتی، مهربانو بامسی‌پور، پریدخت زرتشتی و بزرگداشت خلیج‌فارس مصوب 21 اسفندماه 1396 کمیسیون فرهنگی.
  • تسویه مبلغ 5 میلیون و 910 هزار ریال صورتحساب مربوط به تنخواه‌گردان دفتر فنی یکم فروردین‌ماه تا 26 اردیبهشت‌ماه 1397خورشیدی مربوط به هفتم خوردادماه 1397 خورشیدی کمیسیون ساختمان.
  • تصویب و تسویه 3 فقره صورتحساب‌های مربوط به خرید لامپ و دیمر و اجرت تعویض آنها مربوط به درمانگاه یگانگی مصوب هفتم خوردادماه 1397 خورشیدی به مبلغ 3 میلیون و 620 هزار ریال.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 98 میلیون و 505 هزار و 550 ریال مربوط به محاسبات سازه و تست جوش ساختمان خرمن گیو و بر اساس نامه‌ی شرکت طرح و توسعه و مصوب 7 خوردادماه 1397 خورشیدی کمیسیون ساختمان.
  • تصویب اسناد مربوط به خرید کتاب برای کتابخانه‌ی یگانگی بر اساس مصوبه‌ی 17 اردیبهشت‌ماه 1397 خورشیدی کمیسیون فرهنگی به مبلغ 20 میلیون ریال.

مصوبات کمیسیون فرهنگی:

  • هزینه‌های بهمن و اسفندماه 1396 خورشیدی آدریان بزرگ جمعا به مبلغ 9 میلیون و510 هزار ریال مورد تایید قرار گرفت.
  • کارکرد منشی خانه‌ی فرهنگ‌وهنر از تاریخ اول تا 31 اردیبهشت‌ماه 1397 خورشیدی جمعا 89 ساعت مورد تایید است.
  • کارکرد یکی از هم‌کیشان در اردیبهشت‌ماه 1397 خورشیدی جمعا به مدت 87 ساعت در خانه‌ی فرهنگ‌وهنر مورد تایید قرار گرفت.
  • کارکرد موبدان نگهبان آتش در آدریان تهران در اردیبهشت‌ماه 1397 جمعا به مبلغ 21 میلیون و 600 هزار ریال مورد موافقت قرار گرفت.
  • با گزارش عملکرد دبیر دینی دبیرستان رستم‌آبادیان در سه ماه اسفند، فروردین (15 روز) و اردیبهشت به ازای 6 ساعت در هفته برای سه پایه‌ی هفتم، هشتم و نهم موافقت گردید و مورد تایید قرار گرفت.
  • هزینه‌های متفرقه و صبحانه و نهار مهدکودک پرورش در اردیبهشت‌ماه جمعا 13 میلیون و 231 هزار و 145 ریال مورد تایید است.
  • هزینه‌های کلاس‌های فوق‌برنامه‌ی اردیبهشت‌ماه 1397 مهدکودک پرورش جمعا 6 میلیون و 950 هزار ریال.

گزارش:

  • مهدکودک پرورش از هموندان انجمن دعوت می‌کند برای جشن پایان دوره‌ی آمادگی سال 97-96 که چهارشنبه 30 خوردادماه ساعت 18 در تالار خسروی برگزار می‌شود که حضور داشته باشند.
  • در ارتباط با تعویض پنجره‌های ضلع شرقی آدریان بزرگ فاکتورها و مصوبه آماده است و اگر قراردادی نیاز هست انجام شود تا کار شروع شود.

 حاشیه‌ی نشست
آناهیتا هرمزدیاری از کالیفرنیا درباره‌ی هفتمین کنگره‌ی جوانان زرتشتی که بعد از 23 سال به کالیفرنیا برمی‌گردد، سخن گفت: جوانان معبد “اورنج کمبری” در وست مینستر کالیفرنیا از یکم تا ششم جولای سال 2019 میلادی کنگره را برگزار می‌کنند. جوانان 18 تا 35 سال می‌توانند در کنگره شرکت کنند. برای کسانی که از ایران شرکت می‌کنند درخواست دادیم و نامه‌نگاری کردیم تا بتوانند ویزا بگیرند. ولی هزینه‌ها بالاست و برای کمک به شرکت جوانان در کنگره‌ی سال آینده درخواست جمع‌آوری کمک مالی می‌کنیم تا کمک هزینه برای جوانان شرکت‌کننده‎‌ی ایرانی باشد و هزینه‌ی سفر آنان کمتر شود. سازمان فروهر پایگاه اطلاع رسانی و راهنمایی برای نام‌نویسی است و اردشیر اورمزدی نیز به عنوان همیار در ایران معرفی شد.

جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، از تنظیم تراز و بیلان خبر داد که به بازرسان انجمن به زودی ارایه می‌شود. مجمع عمومی نوبت اول انجمن ششم تیرماه و مجمع نوبت دوم   22 تیرماه 1397 خورشیدی برگزار می‌شود. آگهی تشکیل مجمع پس از نوبت اول در روزنامه‌ی رسمی کشور منتشر می‌شود.

یکصدوهفدهمین نشست انجمن 21 خوردادماه 1397 خورشیدی از ساعت 19 برگزار شد و پس از 2 ساعت گفت‌وگو در غیاب فرزاد دهنوی‌زاده، آرمین هورمزدی و راشین جهانگیری به پایان رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. با درود
    جناب تیمساری ضمن قدر داتی از زحمات شما به استحضار میرساند طبق اساسنامه هیچکس با انجمن نمیتواند سهیم شود ضمنا اگر بقول شما صد در صد هزینه ساختمان و بنا توسط دهشمن تامین شود باز نظارت و تایید انجمن بقوت خود باقیست و نمیتوان گفت چون دهشمند تمام هزینه را پرداخت میکند انجمن نمیتواند هیگونه نظارت و نظری داشته باشد خواهشمند است با دقت بیشترطبق اساسنامه به مسائل توجه و مسئولیت انجمن را بر دیگران و بلعگس واگذار نکنیم. با سپاس

  2. واقعا افسوس،انجمن از مهد پروررش که تحت نظارت اس هست هیچ حمایتی نمیکنه ،چرا به غیر خانم خادم و نمیرانیان هیچ یک از اعضا در جشن فارغ التحصیلی پرورش حضور نداشتند/ اینطور از ارگان های زیر نطر خود حمایت میکنید،برای مهد پرورش خیلی بیشتر باید حمایت کرد نه مالی بلکه روانی

  3. چهارطبقه پیش‌بینی شده بود یا دهشمند را در مقابل کار انجام شده گذاشتید؟ این قراردادها کارشناسی تنظیم می‌شوند یا در لحظه هر چی پیش آمد خوش آمد

  4. با درود ، نمیدانم چرا انجمن زرتشتیان نظارت خوبی بر مهدکودک ندارد . ازجمله مدیر مهد که تقریبا سابقه 32 ساله دارد چرا نباید بازنشسته شود و یک نفر جوانتر با انرژی بیشتر و عاشق بچه ها بودن و وقت گذاشتن و متد های به روز مدیریت را به عهده بگیرد . شاید بگویید کسی نیست . ولی اگر فرصت داده شودو سنگ جلوی پایشان نیانداخته شود خیلی از همکیشان هستند که مدرک رفتاروروانشناسی با کودک را دارندومی توانند مهدرا بهتر مدیریت نمایند.

  5. با درود بر مینا خانم و رستمی که در مورد مهد کودک پرورش نظر داده اند بنده هم موردی را خواستم به عرض همکیشان برسانم ایا میدانید که کادر مهدجمعا5نفر بوده و2نفراز این عزیزان بدلیل صرفه جویی در پرداخت دستمزداز سوی انجمن بصورت نیمه وقت در مهد حضور داشته وظهر به بعد بجای 5نفر فقط 3نفر کلیه امور را بدست میگیرند ووقتی هم که اعتراض میکنیم بابت عدم رسیدگی به کودکان عدم بودجه انجمن را بهانه میکنند

  6. بادرودو خسته نباشید کاملا با نظر مینا خانم موافق هستم چرا اجازه مدیریت مهد به افراد جون داده نمی شه تا بتوانند مهد کودک رو بهتر و با علاقه بیشتر اداره کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29