لوگو امرداد
گفت‌وگو با رییس باشگاه اردشیر همتی کرمان

امسال با 40 ورزش‌کار به جام جان‌باختگان می‌آییم

فرزاد نیک‌دین رییس باشگاه اردشیر همتی کرمانامردادماهی دیگر در راه است و هازمان(:جامعه) زرتشتی چشم به راه سی‌وهشتمین دوره‌ی پیکارهای ورزشی جام جان‌باختگان است. پیکارهایی که به کوشش کانون دانشجویان زرتشتی در رشته‌های گوناگون ورزشی به میزبانی همایشگاه مارکار تهران‌پارس از یکم تا پنجمن امردادماه 1397 خورشیدی برگزار می‌شود. همواره یکی از مواردی که شوند(:باعث) افزایش کیفیت و جذابیت یک جام ورزشی می‌شود تیم‌ها و ورزش‌کاران آن هستند؛ به ویژه تیم‌های قدیمی ریشه‌دار که همواره در پی پیشی گرفتن از رقبای خود هستند. یکی از تیم‌‌های باریشه‌ی هازمان زرتشتی باشگاه اردشیر همتی از شهر کرمان است که پیشینه‌ای بلندبالا در زمینه‌ی تیم‌داری در رشته‌هایی مانند بسکتبال و فوتبال دارد.

از همین رو گفت‌وگویی با فرزاد نیک‌دین، رییس باشگاه اردشیر همتی، درباره‌ی شرایط این تیم کرمانی در جام 38 داشتیم که در دنباله می‌خوانید:

تیم‌های اردشیر همتی کرمان در رشته‌های گوناگون

باشگاه اردشیر همتی در جام جان‌باختگان این دوره در رشته‌ی فوتسال در دو رده‌ی بزرگ‌سالان و نوجوانان، و همچنین در رشته‌ی والیبال در رده‌های دختران و پسران تیم خواهد داشت.

همچنین ورزش‌کارانی در رشته‌های انفرادی بدمینتون و تنیس روی میز زیر پوشش باشگاه اردشیر همتی در جام 38 شرکت خواهند کرد.

در کل شمار ورزش‌کاران ما در این دوره نزدیک به 40 تن است.

تیم بسکتبال نداریم

امسال در رشته‌ی بسکتبال تیم نخواهیم داشت، زیرا استقبال از این رشته در میان همکیشان کرمانی کم است و اصلا تیم بسکتبال در باشگاه نداریم.

چالش‌های جام جان‌باختگان برای باشگاه

مهمترین مشکل ما در این سال‌های برگزاری جام جان‌باختگان خوابگاه و پس از آن خوراک بوده است. خوابگاهی که به ورزش‌کاران ما می‌دهند چندان تمیز نیست. از سوی دیگر برخی افراد هستند که در رشته‌های انفرادی تنها نام‌نویسی می‌کنند و به نیت تفریح و گردش به تهران می‌آیند. این گروه شوربختانه مشکلاتی را در خوابگاه‌ها ایجاد می‌کنند که در شان زرتشتیان نیست و با ورزش‌کاران ما هم‌خوابگاهی می‌شوند.
پیشنهاد من برای حل این مشکل این است که ورزش‌کاران انفرادی هم زیر پوشش باشگاه‌هایی مانند اردشیر همتی یا سازمان و باشگاه جوانان یزد در این پیکارها شرکت کنند تا مسوولیت آن‌ها بر دوش باشگاه‌ها باشد.
همچنین بازیکنان ما در سالیان گذشته چندان از کیفیت خوراک‌ها راضی نبودند و امیدواریم این شرایط بهتر شود.

پیشنهادی برای برگزاری جام

پیش از این پیشنهاد داده بودیم که جام جان‌باختگان در تهران و جام اشا در کرمان به صورت یک سال درمیان برگزار شود تا جوانان زرتشتی دیگر شهرها هم انگیزه پیدا کنند. اکنون نیز پیشنهاد می‌دهم این جام هر سال در یکی از شهرهای زرتشتی‌نشین با یاری زرتشتیان سراسر کشور برگزار شود تا این‌گونه اتحاد میان هازمان(:جامعه) زرتشتی بیشتر شود.

دلیل غیبت باشگاه اردشیر همتی در دوره‌ی پیش

پارسال (سال 1396) از سوی باشگاه اردشیر همتی کرمان هیچ تیم و ورزش‌کاری در جام جان‌باختگان شرکت نکرد. زیرا در سال پیش از آن به ما خوابگاه خوبی ندادند و به مسوولان برگزاری جام اعلام کردیم که به این دلیل شرکت نمی‌کنیم. به همین خاطر در جام 37 شاهد تیم‌هایی از کرمان با نام‌های دیگر و به صورت آزاد بودیم. امسال هم به مسوولان برگزاری اعلام کرده‌ایم که اگر مشکلات خوابگاه حل نشود سال آینده شرکت نخواهیم کرد.

تامین هزینه‌های ورزش‌کاران

هزینه‌هایی مانند مربی و پوشاک و رفت‌وآمد ورزش‌کاران را باشگاه اردشیر همتی تامین می‌کند و به برترین‌ها نیز هزینه‌ی خوراک پرداخت می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با پیشنهاد رییس باشگاه اردشیر همتی کرمان موافقم…یک سال در میان جام در شهرهای مختلف و با همکاری کانون دانشجویان و انجمنهای آن شهرستانها انجام شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04