لوگو امرداد
یادداشتی برای جام جان‌باختگان 38

نیک‌اندیش و نیک‌منش

بنام خدا

بادرود

دوره‌ای دیگر از جام جانباختگان به پایان رسید، بازی‌هایی که بنام پاک‌ترین و عزیزترین فرزندان این آب و خاک است. بزرگوارانی که نه برای منیت و ابراز قدرت و تکبر که برای نگاهداری و نگهبانی این میهن اهورایی با ارزشترین سرمایه خود را نثار کردند تا ما ایرانیان با افتخار مسابقاتی بنامشان برگزار کنیم.

آیا اهداف و بازخورد  این جام و در جمع تمام مسابقات مشابه که در طول سال در جای جای ایران و در رشته های مختلف برگزار می‌گردد را می‌دانیم و در صورت بودن تمام امکانات و ابزار به ایده ال نخست هدف می‌رسیم؟؟؟

پرسشی هست که حتا اگر به اهداف عالیه ورزشی دست می‌یابیم ایا به روح ورزش و انسانیت احترام می‌گزاریم و روان و جانمان که برای نیک اندیشی پر پر می‌زند با نیک منشی به ان نزدیک می‌گردانیم ؟؟

با اتفاقات و حوادثی که پسین پنجشنبه 4 امرداد در زمین فوتبال و خارج از میدان پیش آمد دیگر نیک منشی شعاری پوچ و مسخره نمود پیدا میکند.!!!!!!!!!

تماشاگران ، ورزشکاران و بویژه بازیکنان فوتبال باید و باید نخست از دیدن یک بازی فوتبال لذت ببرند و سپس در اندیشه کسب مقام و مدال و جام باشند . روح فوتبال و ورزش و لذت تماشای ان به کنار ، منش زرتشتی و انسان بودن کجاست و ما بدنبال چه هستیم؟

بازیکنی که در میدان به خیال خویش برای دفاع از بازیکن خودی ، دادستان و قاضی و جلاد می‌شود! مربیان همیشه پرخاشگر که آموزش بی‌ادبی و تندخویی به شاگردانشان می‌دهند بازیکن نمایی که برای تحقیر تیم مقابل که چند گل عقب است در گوشه زمین روپایی میزند!!!! شما حریف را تحقیر نکردید: فوتبال و ورزش و تماشاگر و در کل انسانیت را تحقیر نمودید.. مربی‌نمای تندخو که با غرور کاذب و تکبر دیو سان زحمات یکساله بازیکن جوان خود را بر باد می‌دهی و دوستان بی‌گناه ولی فریب خورده‌ات مناقشه را به خارج زمین بازی می‌کشانند و ان صحنه‌های زشت و اشک آور را پدید می‌اورند بدان نه اندیشه نیک در تو جاریست و نه منش نیکی داری که بتوان به تو عنوان گرانقدر مربی را اتلاق کرد… شرم بر ما اگر دیگر اجازه حضور و ایجاد تنش به این جوانان مغرور و متکبر را بدهیم که انرژی و بار منفی آن صدها برابر وجودشان در جام‌های ورزشی است.

نابود کردن زحمات چند ماهه ده ها دانشجوی سختکوش کانونی و چندین ورزشکار جوان اگر جنایت نباشد ، چیست؟؟؟ جنایت در حق فوتبال و جان باختگان و اندیشه‌های نیک زرتشت……. بار اول و دوم نبوده و این راه بد منشی همواره جاری بوده ، اما با تمام وجود از بزرگان هازمان و نماینده گرامی و کانون دانشجویان خواهشمندم نقطه پایانی بر این بد اندیشی‌ها و موارد مشابه بگذارند. شاد و به کامه باشید.

1397/05/08

بهروز جمشیدیان  

  

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. با درود و ادب
    جناب آقاي جمشيديان ، بنده هم با كليات نقطه نظرات شما موافقم و متاسف از اتفاقات حادث شده. اما به نظرم در ارائه موضوع كمي بزرگنمايي و شايد سياه نمايي شده است. فوتبال ورزشي پربرخورد و ذاتا داراي استعداد بالقوه براي درگيري و تنش مي باشد.فلسفه كارت زرد و قرمز نيز براي كنترل همين موارد است. در بزرگترين رويدادهاي فوتبالي از جمله جام جهاني نيز ، اين صحنه ها وجود دارند. لذا به نظرم استفاده از واژه هايي نظير جلاد و دادستان و جنايت و غيره خصوصا براي جواناني همكيش كه يك لحظه اسير جواني و احساس و … شده و مسلما امروز از كرده ديروز خود شرمسار ند ، ضرورتي نداشته باشد. البته من هم به روح دوستي و رفتار نيك در ورزش قائل مي باشم و عميقا از بابت اتفاقات حادث شده ،‌متاسفم. اما با طرح حذف بازيكنان و مربيان خاطي از صحنه ورزش نيز مخالفم چرا كه اعتقاد دارم اين حركت نيز با روح ورزش و جوانمردي منافات داشته و ممكن است براي شخص و جامعه زرتشتي تبعات و خسارات بيشتري به همراه داشته باشد. پيشنهاد مي كنم كميته اي انظباطي تشكيل ، از خاطيان براي اداي توضيحات دعوت و نهايتا حكمي درخور و منصفانه صادر شود . ضمنا به سهم خود از زحمات و تلاش شبانه روزي عزيزان كانون دانشجويان نيز صميمانه قدرداني مينمايم.
    تندرست و پيروز باشيد.

  2. تماماا تقصیر کمیته برگزاری هستش.چند نفری در این فوتبال هستند که هرسال باعث دعوا میشوند ولی کمیته برگزاری هرسال اجازه بازی به آنها را میدهد. دوسال محروم کنید دیگه هیچ مشکلی پیش نمیاد ولی متاسفانه قانون فقط برای عده ای خاص هستش !!!!!!! نه افرادی که بدون هیچگونه استعداد فوتبالی فقط دنبال دعوا هستنتد.

  3. با دوستی که گفتند چند نفر هستند که هرسال باعث دعوا میشوند موافقم و باید اضافه کنم که متاسفانه چند تن از همین افراد، مربی و سرپرست رده های پایه ی تیمشان هم هستند و این باعث ادامه دار شدنِ این مشکل در دوره های بعد میشود.

  4. درود و سپاس به همکیشان عزیز .
    در مورد اینکه مسابقات دوستانه هست و باید اخلاق ورزشی داشت تا الگوی مناسبی برای جوانان باشیم هیچ شکی نیست.فقط نکته باقی مانده عدم صلاحیت برخی از افراد برای مربیگری هست که به جای آموزش تکنیک های ورزشی و اصولی اجرای برخی خطاهای غیر اخلاقی و آسیب رسان را آموزش می دهند. این خطاهای غیر قابل قبول که از دید داور گاهی مخفی می ماند باعث تحریک و آسیب جبران ناپذیر به ورزشکاران می شود که بارها باعث خداحافظی ورزشکاران خوبمان از صحنه ورزشی شده است.بهتر است در همه موارد بررسی کارشناسانه انجام شود.یک طرفه قضاوت کردن درست نیست

  5. همیشه میگویندپیشگیری بهتر از درمان است بهتر نیست هنگام ثبت نام شرکت کنندگان تعهدنامه ای نیز امضاکنند که شاهد اینگونه رفنارها نباشیم.3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28