لوگو امرداد
در امرداد 393 چاپ شده است

دندان تیز سودجویان در کمین سرمایه‌های ایرانیان

p02اقتصاد ایران اگرچه در سالیان گذشته همواره با روزهای پرفرازونشیبی روبه‌رو بوده است، اما این‌بار گویی نیمه‌جان و بی‌هیچ چشم‌انداز روشنی خسته‌تر از همیشه روزهای دشواری را پشت سر می‌گذارد. این مشکلات گذشته از آسیب‌هایی که به پیکره‌ی اقتصاد می‌زند از دید روانی و اجتماعی نیز هازمان (:جامعه) را درگیر آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌کند.

در این میان، برخی سودجویان در درون و بیرون از کشور از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و برای بیرون بردن سرمایه‌های ایرانیان و سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. پخش آگهی‌های بی‌شمار خرید مسکن و ویلا از شبکه‌های ماهواره‌ای از کشورهای کوچنده‌پذیر (:مهاجرپذیر) اروپایی تا همسایگان سودجو گذشته و حتا به تاتارستان بی‌نام‌ونشان کشیده شده است. پرسش اینجا است که بیرون رفتن سرمایه‌های سرگردان تا چه اندازه اقتصاد نیمه‌جان کشور را به سراشیبی برافتادن می‌کشد؟

فریبا کلاهی مدیرمسوول پایگاه خبری آیین‌باور در گفت‌وگو با امرداد درباره‌ی آسیب‌های اقتصادی بیرون رفتن ارز از کشور گفت:« تب خرید ملک در کشورهای همسایه به طمع گرفتن اقامت و ویزای سفر به کشورهای اروپایی سودجویان خارجی با تبلیغات کور و بدون پشتوانه‌ی ساده‌اندیشان را به پمپاژ ارز ایران واداشته و کمبود سرمایه‌های خود را از این راه جبران می‌کنند.»

آنچه در بالا آمده است بخشی از گزارشی است با عنوان «دندان تیز سودجویان در کمین سرمایه‌های ایرانیان» که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این گزارش را در رویه‌ی دوم (رویداد) امرداد 393 بخوانید.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه‌ی امرداد:

https://goo.gl/XqpSbS

لینک فروش امرداد 393

https://goo.gl/dbret4

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29