لوگو امرداد
نشست صدوبیست‌و پنجم انجمن زرتشتیان تهران

مصوبه‌ای که ارایه شد اما رای‌گیری نشد

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهرانبیشترین زمان از نشست صدوبیست‌وپنجم انجمن زرتشتیان تهران به مصوبه‌ی پیشنهادی کمیسیون فرهنگی مبنی بر بررسی اصلاح حقوق آموزگاران و در بخشی دیگر از این نشست نیز به نظریه‌ی مادام‌العمر بودن تولیت موقوفه‌ی گیو گذشت.
«پیرو مصوبه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی کمیسیون خدمات، کمیسیون فرهنگی بر اساس جدول کمیسیون خدمات افزایش حقوق کادر آموزشی مدارس زرتشتی را جمعا به مبلغ یازده میلیون ریال در ماه برای سال 97 را مصوب کرد.» میترا نمیرانیان، هموند کمیسیون فرهنگی با خواندن این مصوبه دستور جلسه را وارد گفتمان پر چالش کرد.

اصلاح حقوق کارمندان بررسی می‌شود ولی برای سال آینده

مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات، بررسی اصلاح حقوق آموزگاران را تایید کرد ولی نه برای امسال بلکه برای سال آینده و در ادامه در این باره توضیح داد: برای کارکنان انجمن اصلاح حقوق تا سقف 30 درصد داشتیم یعنی تعدادی افزایش یافتند و تعدادی شامل افزایش حقوق نشدند. سعی کردیم عدالت را رعایت کنیم. آموزگاران جزو پرسنل هستند و اصلاح حقوق آن‌ها نیز باید بررسی شود. ولی تا پایان سال 1397 برای آموزگاران هیچ اصلاحیه‌ی حقوق نداریم. چون امسال آموزگاران استخدام قراردادی انجمن شدند. پیش از این 9 ماه حقوق از انجمن می‌گرفتند و اکنون 12 ماه حقوق دارند. اگر بخواهیم عدالت را برقرار کنیم سه ماه حقوق به آن‌ها اضافه شده است. کف حقوق را یک‌میلیون ‌و دویست بگیریم یعنی سه میلیون‌وشش‌صدهزار تومان در سال 97 برای 8 ماه اضافه‌شده است. یعنی ماهیانه تقریبا به‌طور مساوی نفری 450 هزار تومان افزایش حقوق دارند. آن‌ها یک‌ونیم برابر افزایش حقوق داشتند. پس اصلاح افزایش حقوق برای آموزگاران عملا بی‌عدالتی برای دیگر کارمندان است. اگر هیات مدیره مصوبه‌ی بررسی اصلاحیه حقوق آموزگاران را تصویب کرد پس از آن، عدد و رقم آن بررسی می‌شود.
شهریاری در بخشی دیگر افزود: من شنیدم که آموزگاران قبول داشتند 9 ماه حقوق بگیرند و برای حفظ سابقه کارشان 3 ماه بیمه را خودشان بدهند که انجمن این کار را برای آن‌ها انجمن می‌داد. اگر آموزگاران این روند را قبول نداشتند می‌توانستند به کار ادامه ندهند. دیگر کارکنان هم سالیان سال است که حق و حقوق نگرفتند و سالیان است که حقوقشان اصلاح نشده و حقشان را نگرفتند. افزایش حقوق آموزگاران بیشتر از دیگر کارکنان بوده، لیسانسه‌هایی داریم که 15 سال کار کرده و حقوق کف را گرفته است. با اصلاح حقوق آن‌ها  این افزایش 300 هزار تومان در ماه شده، در حالی که افزایش حقوق آموزگاران با روشی دیگر به 450 هزار تومان در ماه رسیده و به نوعی اصلاح شده است. اگر حقوق آموزگاران را نیز افزایش دهیم عملا در حق دیگر کارمندان اجحاف می‌کنیم و آن‌ها را نادیده گرفتیم. من مدافع حقوق آموزگاران هستم ولی برای امسال آن‌ها افزایش حقوق داشتند و اصلاحیه‌ی آن برای دیگر کارکنان اجحاف است و برای سال آینده خودم اولین کسی هستم که اقدام می‌کنم. وی در ادامه درباره‌ی هماهنگی با کمیسیون فرهنگی گفت: جلسه‌ی پیش با آوردن پیشنهاد بررسی اصلاح حقوق موافقت کردم. اگر پیشنهاد بررسی مصوب شد به دنبال آن مصوب اصلاح حقوق نیز بررسی شود.

مدیران برای کارمندان تحت پوشش نظر دادند

فرنشین کمیسیون خدمات در بخشی دیگر درباره‌ی مبنای اصلاح حقوق گفت: اصلاحیه بر مبنای رتبه‌بندی، طبقه‌بندی مشاغل، پایه و حقوق بوده که خصوصی به هر یک از هموندان ارایه داده می‌شود. دلیل ندارد که همه‌ی مردم از اصلاحیه و افزایش حقوق مطلع باشند. در همه جا فیش حقوق در پاکت در بسته ارایه می‌شود و حتی مدیر مستقیم کارمند هم از حقوق بی‌اطلاع است. برای کارمندان چارت مشخص داریم فقط دبیرخانه چارت نداریم. اصلاح حقوق کارمندان دبیرخانه، آرامگاه و مارکار را تک به تک، خودمان به همراه هیات‌رییسه بررسی کردیم ولی جاهایی که مدیر قوی داشتیم مانند کتابخانه و مهدکودک با نظر مدیران مسوول، گروه و پایه کارمندان را تعیین کردیم. با در نظر گرفتن امکانات انجمن و سقف مالی انجمن اصلاحیه افزایش حقوق انجام شده است.

آموزگاران هم کارکنان انجمن هستند، استثنا نداریم

کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون فرهنگی، از چگونگی این مصوبه گفت: پیش از این مصوبه‌ای برای آموزگاران گرفتیم این افزایش اگر مشکلی داشت همان موقع می‌بایست درباره‌ی دیگر کارمندان نیز بررسی می‌شد. کسی هم به این افزایش اعتراضی نداشت. هیات مدیره بنا به دلایلی تصمیم به استخدام آموزگاران با شرایط جدید و افزایش حقوق آن‌ها گرفت. پس از آن اصلاح حقوق کارمندان مطرح شد و این اصلاح حقوق باید آموزگاران را شامل شود چرا که آن‌ها نیز کارمند هستند. این مصوبه هیچ استثنایی هم نداشت. دو مصوبه‌ی استخدام آموزگاران و اصلاحیه‌ی حقوق کارمندان با یکدیگر کاملا متفاوت هستند. وی در ادامه گفت: من قبول دارم که به این شش آموزگار نمی‌توان به یک اندازه حقوق داد پس باید حقوق آن‌ها هم اصلاح شود. در جلسه پیش هم رستم خسرویانی و هم مهردخت شهریاری گفتند اصلاح حقوق آموزگاران را بررسی نکردیم. در نشست گذشته من با کمیسیون خدمات برای آوردن مصوبه، هماهنگی کردم و بر اساس همان ساختار افزایش حقوق، طبق روال اداری و منطق، اصلاحیه انجام دادیم یعنی برای آدم‌های مختلف با سمت‌های مختلف، سابقه‌های مختلف و کارهای مختلفی که انجام می‌دهند افزایش را در نظر گرفتیم. بار مالی این مصوبه هم یک‌میلیون‌وصدهزار تومان در هر ماه برای انجمن است. وی به عدم ارایه جزییات در مصوبه‌ی نشست پیش اشاره کرد و گفت: من جلسه‌ی پیش اصرار بر جزییات داشتم می‌بایست بررسی می‌شد. در نشست پیش من جزییات را خواستم فرمول خواستم تا ساز و کار مصوبه مشخص شود. جلسه پیش نیز با جمع بار مالی مصوبه ارایه شد. در جلسه‌ی پیش من پرسیدم آموزگاران هم بررسی شدند گفتند خیر. من هم به همان شیوه و روش و ساختار اصلاح حقوق و با جمع بار مالی، مصوبه آوردم. جزییات مصوبه هم کاملا مشخص هست و می‌توانیم ارایه دهیم.

اگر امسال بررسی نکنیم شاید سال دیگر مصوبه‌ی افزایش ده درصدی برای کارکنان را داشته باشیم دوباره این گروه عقب می‌مانند. من پیشنهاد می‌دهم این مصوبه رای گرفته شود چون هیچ کار غیرقانونی انجام نشده است و روال برای مصوبه رعایت شده است. خلاف در جلسه‌ی پیش اتفاق افتاد که اصلاح حقوق کارمندان بود و استثنایی هم نداشت ولی اصلاح حقوق آموزگاران بررسی نشد و آموزگاران استثنا شدند.

عدد 450 برای یک سال مالی همان 300 است

میزانیان در بخشی دیگر به عدد چهارصدوپنجاه اشاره کرد و گفت: این عدد 450 هزارتومان افزایش حقوق آموزگاران برای یک سال مالی است که به 12 ماه تقسیم شود پس همان افزایش300 هزار تومان را در یکسال داریم.

فرهاد کاویانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، در تایید سخنان میزانیان گفت: آموزگاران را از امروز استخدام کردیم اگر لیسانس هستند یا دیپلم با رتبه‌ی خودشان استخدام کنیم. اگر استخدام با مدرک لیسانس است باید رتبه‌ی دوازده را بدهیم و با سابقه‌ی کار رتبه نیز افزایش یابد. شما نمی‌توانید رتبه را از کارمند بگیرید. همچنین نزدیک به 8 سال است که عیدی و پاداش آن‌ها را به اندازه ندادید. اگر قصد اصلاح دارید از پایه درست انجام دهید.

دارابیان، هموند کمیسیون خدمات نیز با بررسی اصلاح حقوق آموزگاران موافق بود.

فرزاد دهنوی‌زاده، دبیر انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به سختی کار آموزگاران و این که هرچه برای آن‌ها ارزش‌گذاری کنیم سود است و نتیجه را در آینده‌ی فرزندانمان می‌بینیم گفت: سختی کار آموزگاران با دیگر کارمندان متفاوت است. حتی نمی‌توانیم کار آن‌ها را جبران کنیم آموزگاران زحمت‌کش هستند و هر قدر برای آن‌ها وقت بگذاریم ضرر نمی‌کنیم بلکه تاثیر مثبت آن را در آموزش و پرورش فرزندانمان می‌بینیم. این که میزانیان بر این اصلاحیه پافشاری می‌کند من هم موافقم. ولی روش کار این گونه باشد که از کمیسون خدمات بخواهیم تا مصوب بدهد.

مصوبه ابهام دارد؛ رای‌گیری نمی‌شود

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به مبهم بودن این مصوبه گفت: روی این پیشنهاد رای گیری نمی‌کنیم چون این که چه کمیسیونی این مصوبه را ارایه دهد ابهام دارد. این که خزانه‌دار در جریان این مصوبه هست یا خیر ابهام دارد و باید با خزانه‌دار هماهنگی کرد. اگر کارمند قراردادی است با خزانه‌دار گفت‌وگو می‌کنیم و اگر کارمند حقوق بگیر انجمن به مفهوم کسی که در لیست بیمه است کمیسیون خدمات باید مصوبه ارایه دهد. اگر کمیسیون خدمات به هر دلیلی ارایه نمی‌دهد باید با خزانه‌دار و کمیسیون خدمات جلسه‌ی مشترک بگذارید به نتیجه برسید. تک به تک بررسی‌های اصلاح افزایش حقوق کارکنان را با خزانه‌دار و فرنشین انجمن صحبت کرده بودیم و با نظر آن‌ها این اصلاحیه اعمال شد. اصلاح حقوق آموزگاران نیز بررسی شده است و نتیجه این بوده که چند ماه دیگر به اصلاح حقوق آموزگاران رسیدگی شود. پیشنهاد من این است که هفته‌ی آینده کمیسیون خدمات و کمیسیون فرهنگی و هیات رییسه جلسه مشترک بگذارند و تصمیم بگیرند من هم پیگیر تشکیل این جلسه  هستم.
نمیرانیان در بخشی دیگر از نشست درباره‌ی عدم رای‌گیری مصوبه‌ی ارایه شده از سوی کمیسیون فرهنگی گفت: طرحی آمده که در آن روال رعایت نشده، جزییات طرح روشن نیست و دلیلی برای رای‌گیری آن نیست. این طرح نیاز به کار کارشناسی دارد و پس از اصلاح و مشخص شدن جزییات آن می‌تواند رای گیری شود.

فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون ساختمان، با تاکید بر ارایه‌ی مصوبه‌ی بررسی اصلاح حقوق آموزگاران از سوی کمیسیون خدمات گفت: از وظایف اصلی انجمن از آغاز بنیان آن تا کنون ارج گذاشتن به آموزش جامعه زرتشتی و آموزگاران است. من با روش اجرا اصلاح حقوق مخالفم. افزایش حقوق یا افزایش دریافتی باید از طریق کمیسیون خدمات مطرح شود. مثلا اگر کمیسیون ساختمان هم مصوب برای افزایش حقوق کارمندان خود بدهد که دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. درباره‌ی تفاوت دو مصوب گفته شده، با میزانیان کاملا موافق هستم. در حال حاضر هیات‌مدیره می‌تواند رای دهد اصلاح حقوق آموزگاران بررسی شود. درباره‌ی رقم حقوق می‌توان در یک جلسه‌ی غیرعلنی گفت‌وگو و بررسی کنیم و در نهایت کمسیون خدمات مصوبه‌ی آن را به هیات‌مدیره ارایه دهد. 

اردشیر اورمزدی، هموند هیات‌مدیره در باره‌ی مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیونی که مصوبه می‌آورد می‌تواند مصوبه را از دستور جلسه خارج کند. وگر نه مصوبه رای گیری می‌شود و اگر رای نیاورد دوباره در کمیسیون مربوط بررسی می‌شود و اشکال‌ها برطرف شده دوباره به رای‌گیری گذاشته می‌شود. حقوق آموزگاران را نسبت به معوقات پیشین برای آموزگاران افزایش داشتیم و دوستان برای سال 97 تصمیم می‌گیرند.

بهمن تیمساری فرنشین کمیسیون ساختمان گفت: در بحث‌ها ناخواسته موضع‌گیری می‌شود و شعاری رفتار می‌شود. هر کدام از این 21 هموند هیات‌مدیره نماینده‌ی فکری گروهی هستند و از نظر فکری مورد تایید هستند پس اگر طرحی مطرح می‌کنند بر اساس کار کارشناسی است. اصلاح ساختار استخدامی انجمن زرتشتیان چهارچوب و فرمول و پارامتری به عنوان چک لیست ندارد. اگر ساختاری است اعلام کنید. دو فکر متفاوت است که هر دو بر این باورند که به قشری اجحاف شده است. زمانی که جزییات مصوبه در هیات مدیره مطرح نمی‌شود و به جزییات پرداخته نمی‌شود و فقط اعضای کمیسیون اطلاع دارند در نتیجه قضاوت‌ها پیش می‌آید. در این گفت‌وگوها امکان دارد ناخواسته شعاری رفتار شود و عده‌ای تخطئه و گروهی سربلند شوند. قرار نیست از این 21 نفر 3 یا 4 نفر در شرایط خاص طرد شوند و عده‌ای دیگر مطلوب به نظر برسند. من از کمیسیون خدمات و خانم شهریاری قدردانی می‌کنم چرا که در ارکان سخت انجمن که پیچیده‌ترین روابط انسانی در آن ساختار است، مردانه خدمت می‌کند.
به هر دلیل اگر ساختار اصلاح شد به بقیه گروه‌ها هم نیز سرایت می‌کند و کمیسیون ساختمان هم می‌تواند درباره‌ی پرسنل تحت امر خود پیشنهاد دهد.
فقط بار مالی مصوبه مهم نیست، اصل قضیه و درست قضیه این است که باید تکلیف تغییرات اعمال شده مشخص شود و بفهمیم برحسب چه فکری و پیش‌نیازی اعمال شده است. در هر صورت سال آینده هم باید بر مبنای این مصوبه رفتار کنیم. همیشه با بدعت‌گذاری مخالفم.

کمیسیون فرهنگی با سه مصوبه و دو گزارش:

  • با کارکرد راهنمای گردشگری در امردادماه 1397 مطابق 184 ساعت و 15 دقیقه موافقت گردید.
  • با کارکرد موبدان نگهبان آتش موبدان آدریان تهران در امردادماه 1397 برابر با 19 میلیون و 800 هزار ریال موافقت گردید.
  • پیرو مصوبه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی کمیسیون خدمات و صحبت‌های انجام شده، کمیسیون فرهنگی بر اساس جدول کمیسیون خدمات بر اساس سمت و سابقه‌ی معلمان مدارس افزایش حقوق کادر آموزشی مدارس زرتشتی تهران را جمعا به مبلغ 11 میلیون ریال در ماه برای سال 1397 مصوب کرد. گفتنی است این مصوبه به رای گذاشته نشد و برای بررسی‌های مربوطه به کمیسیون برگشت.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

  • خانه‌ی فرهنگ‌وهنر آدینه مورخ 16 شهریورماه 1397 ساعت پنج و سی دقیقه‌ی پسین ره‌آورد شش ماهه‌ی نخست سال 1397 را از کلاس‌هایی که برگزار کرده به اجرا می‌گذارد و از همه‌ی اعضا و هم‌کیشان عزیز دعوت می‌کند تا در این مراسم شرکت کنند.
  • در رابطه با رنگ‌آمیزی ساختمان خانه‌ی فرهنگ‌وهنر، پس از بازسازی سال 1390 تا کنون ترمیم نشده و از نظر رنگ، وضعیت چندان مناسبی ندارد. سال گذشته دو بار استعلام رنگ کرده و به انجمن اعلام کردیم اما متاسفانه این کار انجام نشد. خوشبختانه خیراندیش برای انجام این کار پیدا کردیم و به کمک وی انجام خواهد شد و در نامه‌ای درخواست شده تا کمیسیون ساختمان نظر خود را درباره‌ی نوع و تغییر رنگِ در و پنجره‌ها اعلام کنند.

یک‌صد و‌بیست‌و‌پنجمین جلسه‌ی کمیسیون ساختمان در تاریخ 10 شهریورماه 1397 خورشیدی برگزار شد:

  • هزینه‌های متفرقه‌ی دفتر فنی از تاریخ 17 امردادماه تا 5 شهریورماه 1397 از محل تنخواه گردان دفتر فنی به مبلغ 10 میلیون و 600 هزار ریال.
  • هزینه‌ی ترمیم زمین والیبال و بسکتبال مارکار تهران‌پارس به مبلغ 30 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی اخذ مجوز ترافیکی و پلان ایمنی برای بتن‌ریزی بخشی از پروژه‌ی ساختمان کیخسروی به مبلغ 20 میلیون و 72 هزار و 200 ریال.
  • هزینه‌ی تعمیرات و سرویس یک دستگاه اسپلیت دبیرخانه‌ی انجمن به مبلغ 18 میلیون و 500 هزار ریال.
  • برآورد هزینه‌ی بهینه‌سازی سیستم سرمایش دبستان دخترانه‌ی گیو برای کانال‌کشی، خرید و نصب کولر آبی تا سقف 150 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی خرید آهن‌آلات (میلگرد و ناودانی) و بخشی از بتن ریزی برای پروژه‌ی ساختمان کیخسروی تا سقف 420 میلیون ریال.

یک‌صد و چهل و یکمین جلسه‌ی کمیسیون خدمات در تاریخ 12 شهریورماه 1397 با حضور اعضا تشکیل شد:

  • با صورت هزینه‌های قصرفیروزه شامل کارگر و زباله‌ی پاکشورخانه در امردادماه 1397 به مبلغ 95 میلیون و 500 هزار ریال موافقت شد.
  • با مبلغ 17 میلیون و 500 هزار ریال جهت خرید دو عدد کپسول 6 کیلویی BCF برای مهدکودک پرورش و مارکار تهران‌پارس موافقت شد. این کپسول‌ها معیوب بوده و امکان شارژ مجدد نداشتند.
  • با کارکرد دندان‌پزشکی و تزریقات و ویزیت درمانگاه یگانگی به مبلغ 521 میلیون و 46 هزار ریال موافقت شد.
  • با جابجایی دو دستگاه بدن‌سازی موجود در خوابگاه پسران به سالن بدن‌سازی مارکار تهران‌پارس موافقت شد.
  • با توجه به ساخت‌وساز طبقه‌ی همکف خوابگاه پسران، موافقت شد جهت فروش مبلمان واقع در لابی، آب سردکن و دو عدد ماشین لباس‌شویی خراب، دبیرخانه به اتفاق چند نفر از اعضای هیات مدیره همراه با یکی از بازرسان اقدام کنند.
  • با درخواست یک گروه از هم‌کیشان جهت چای‌خانه‌ی سنتی و سرو آبمیوه در سالن‌های پذیرایی تحت پوشش انجمن موافقت شد.

طبق توضیح کمیسیون خدمات این تنها گروهی از هم‌کیشان بودند که برای به عهده گرفتن پذیرایی سالن‌ها اعلام آمادگی کرده بودند و انتخابی از بین چند گروه صورت نگرفته است.

گزارش کمیسیون خدمات:

  • کانون دانشجویان زرتشتی جهت قدردانی از زحمات هموندان کانون همانند سالهای گذشته اقدام به برگزاری گردهم‌آیی در تاریخ 18 شهریورماه 1397 در جشن‌گاه خسروی می‌کند.
  • به اطلاع هیات مدیره می‌رساند که مجوز آقای اسدی (شرکت راه سبز سرمد) برای سرویس دادن به مدارس صادر شده‌است.
  • سپاسداری داریم از پیگیری آقای خرم‌دین که با همکاری و هماهنگی شهرداری و راهنمایی و رانندگی موفق به نصب تابلو و گذاشتن کله‌قندی جلوی درمانگاه یگانگی شدند تا مانع پارک کرن و ایجاد مزاحمت موتورسواران شوند.

گوشه کنار نشست:

فرهاد کاویانی، ضمن ترک جلسه، گفت: هر وقت من پرسشی دارم گفتید رییس نیست خزانه‌دار نیست. وقت می‌گذارم انجمن می‌روم نه بررسی می‌کنند نه پاسخ می‌دهند. من پرسشی داشتم که مبنای افزایش بر چه ملاک عملی هست ولی کسی پاسخ نمی‌دهد. همه‌ی کارها در پَستو تصمیم‌گیری و انجام می‌شود و هیات مدیره هیچ اطلاعی ندارد. باید لیست مبنای افزایش حقوق ارایه داده شود تا هیات‌مدیره بداند به چه مصوبه‌ای رای می‌دهد. تراز و بیلان را شفاهی تایید کردید. من همانجا اعلام کردم من عضو قدیمی کمیسیون مالی بودم ارشیر اورمزدی از کمیسیون اوقاف به جای من به کمیسیون مالی رفته. کدام بازرسی کدام مسوولی تراز و بیلان را تایید کرده است. کسی پاسخگو نیست.

افشین نمیرانیان یادآوری کرد جلسه برای گرفتن مصوبه است و در ادامه گفت: من هم معتقد بودم ساز و کار و ساختار مصوبه باید توضیح داده شود ولی هیات مدیره تشخیص داد بدون دانستن جزییات رای مثبت بدهد. این اعتماد و این اتفاق وجود داشت یا این نیاز دیده شد که بدون اطلاع از جزییات رای مثبت بدهند. در ادامه وی از هیات‌مدیره خواست اگر حتی نظر مثبت با مصوبه‌ای دارند حتما جزییات آن را بپرسند. ساختار باید توضیح داده شود.

فربد فرهی‌یزدی، بازرس انجمن به جایگاه آموزش و پرورش در آینده فرزندان جامعه اشاره کرد و گفت: می‌بایست اصلاح حقوق آموزگار و ناظم که برای کلاس‌های تابستان وقت می‌گذارند تا فرزندانمان در آرامش باشند پیش از این اقدام می‌شد. اگر هم حقی ضایع شده است باید زودتر پرداخت شود. هر طرحی در رابطه با اصلاح حقوق آموزگاران نباید این گونه کوبنده با آن رفتار شود.

با تذکر تعدادی از هموندان هیات‌مدیره به جانشین فرنشین انجمن وی نیز به بازرس یادآورشد که بازرس در جایگاه خودش باید اظهار نظر کند نه در جایگاه موافق یا مخالف. بازرس هم در پاسخ گفت: نظر من در جایگاه بازرس این است که مصوبه‌ای آمده و باید به رای گذاشته شود. مصوبه‌هایی هم بوده که در نبود خزانه‌دار به رای گذاشته شده است.

فهیم فرهادی، بازرس جانشین در سال مالی جدید درباره‌ی حضور هموند جانشین در نشست غیرعلنی که فربد فرهی‌یزدی، بازرس اصلی انجمن در نشست یک‌صد و بیست و چهارم به آن اشاره کرده بود، گفت: در این مدت 9 ساله که من بازرس انجمن بودم روال کار به همین منوال بوده و بازرس علی‌البدل هم می‌تواند در نشست غیرعلنی حضور داشته باشد.

نشست صدوبیست‌وپنجم انجمن زرتشتیان تهران، دوشنبه 12 شهریورماه 1397 خورشیدی در نبود راشین جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی، آرمین هورمزدی، منوچهر باستانی و جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن و با تاخیر یک ساعت و 20 دقیقه‌ای رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در تالار همایش انجمن برگزار شد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. ای که از دی گذشت و در خوابی. مگر این چند روزه در یابی. کمتر از دو ماه از پایان این دوره مانده و این هیات مدیره جای خوبی در تاریخ زرتشتیان نخواهد داشت.

  2. با درود به همکیشان عزیز وبا تاسف برای انجمنی که همه اش شعار بوده است نه حقانیت .مسیول خدمات چه کاره هستن که در تمام امور دخالت دارند .هر کسی برای خودش حکم صادر واجرا هم میکند .

  3. سپاس از اعضای انجمن که برای برطرف کردن مشکلات جامعه وقت میگذارند و عدالت و دادگری رو درکارها در نظر میگیرند. خانم شهریاری از شما هم سپاسگزارم فقط یک سوال دارم آیا در جریان هستید که نزدیک به 8 سال عیدی و پاداش آموزگاران نادادگرانه داده شد. لطفن برید از حسابداری بپرسید در این چند سال گذشته که همه کارمندان انجمن یک حقوق کامل و پاداش میگرفتند به معلمان نهایت 300 تومان داده شد. این حقوق نادیده گرفته شده با عدالت چه کسانی به آموزگاران برگردانده می شود.

  4. باز هم درود بر بارزس محترم انجمن جناب اقای فرهی که انصافا خیال اکثر همکیشان را بابت خیلی از امور راحت نموده واما جناب اقای فرهادی اینکه میفرمایید حضور جانشین در جلسات غیر علنی روال کار به همین منوال بوده ایا قانونی هم می باشد . اگر همکیشان شما را قبول داشتند بعد 9 سال مجدد با رای خود شما را در سمت بازرس نگه میداشتند.نکته قابل توجه اینکه جناب مهندس نمیرانیان با اوردن دلیل و برهان … به جدجانشین خسرویانی میباشند . ودر اخر شایسته است از دکتر خسرویانی بابت تاخیر و عدم حضور گشتاسبی کمال تشکر را داشته باشیم واقعا ممنون که برای همکیشان و انجمن دلسوزانه کار میکنید.

  5. دوست دبیر
    در گزارش آقای نمیرانیان یادآوری کرده که پرداختیها را کمیسیون خدمات باید مصوب کند
    لطفا فقط قضاوت نکنید بلکه آگاهی را افزایش دهید و یا یک بار گزارش را کامل بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05