لوگو امرداد
در امرداد 396 چاپ شده است

هیچ نگارخانه‌ای تندیس کورش را نپذیرفت

p02396نمایشگاه انفرادی تابلوهای معرق و تندیس چوبی منشور کورش نیلوفر جعفرزاده با 18 آفرینه (:اثر) و با عنوان «گلیم عشایری، منشور بابلی» از 16 شهریورماه 1397 خورشیدی برای یک هفته در نگارخانه‌ی «تم» بر پا بود.

جعفرزاده در گفت‌و‌گو با امرداد درباره‌ی پیوند میان معرق‌ها و استوانه‌ی چوبی یادآور شد: «هیچ پیوندی میان ‌آن‌ها وجود ندارد. تندیس چوبی منشور کورش برای من بسیار ویژه بود، می‌خواستم آن ‌را به ‌عنوان تک آفرینه به نمایش بگذارم ولی هیچ نگارخانه‌ای نپذیرفت و پاسخ دادند که چنین موردی در ایران رایج نیست(!) و چون مجموعه‌ی دست‌بافته‌ها آماده بود با هم به نمایش درآمدند.»

این هنرمند در دنباله‌ی سخنانش از انگیزه‌ی ساخت تندیس چوبی استوانه‌ی کورش گفت: «هنگام پژوهش تاریخ و استوره‌های ایرانی، رویداد سنگ‌نبشته‌های هخامنشی که در آمریکا بودند را دنبال می‌کردم، کوشش‌های دکتر ارفعی مرا به این اندیشه رساند که چرا دارایی‌های فرهنگی ایران بایستی در کشورهای دیگر باشد و برای بازگشت آن‌ها چنین باید کوشید و چرا استوانه‌ی کورش در ایران نیست.

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری است که با عنوان «هیچ نگارخانه‌ای تندیس کورش را نپذیرفت» در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی 2 (رویداد) امرداد 396 بخوانید.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

خرید اینترنتی شماره‌ی 396 امرداد

لینک اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01