لوگو امرداد
نشست صدوبیست‌و هشتم انجمن زرتشتیان تهران

طرح مصوبه علنی ولی رای‌گیری غیرعلنی

نشست صدوبیست‌وهشتم انجمن زرتشتیان تهرانمصوبه‌ی اصلاح افزایش حقوق آموزگاران زرتشتی، در نشست صدوبیست‌وهشتم انجمن زرتشتیان تهران، ارایه و رای‌گیری در این باره به جلسه‌ی غیرعلنی موکول شد. همچنین در آغاز نشست، جانشین فرنشین انجمن از حضور اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس در ساعت 20:30 و غیرعلنی شدن نشست برای طرح موضوعی دیگر خبر داد.

نشست کمیسیون خدمات دوم مهرماه 1397 با 9 مصوبه برگزار شد:

  • با کارکرد درمانگاه یگانگی در امردادماه 1397 برای دندان‌پزشکی، تزریفات و ویزیت جمعا به مبلغ 548 میلیون و 812 هزار ریال موافقت شد.
  • با هزینه‌های درمانگاه یگانگی شامل دستکش جراحی و نخ بخیه و غیره جمعا به مبلغ 5 میلیون و 800 هزار ریال موافقت شد.
  • با متمم مصوبه‌ی 11 تیرماه 1397 جهت شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی جمعا به مبلغ 12 میلیون و 130 هزار و 822 ریال موافقت شد.
  • با هزینه‌ی سم‌پاشی کتابخانه‌ی یگانگی به مبلغ 5 میلیون ریال موافقت شد.
  • با اصلاح حقوق آموزگاران مدارس زرتشتی با بار مالی 8 میلیون و 400 هزار ریال در ماه موافقت شد. (هموندان هیات مدیره خواستار آگاهی بیشتر از جزییات این مصوبه شدند از این رو در نشست غیر علنی به رای گذاشته می‌شود.)

_ کامبیز میزانیان خواستار جزییات مصوبه‌ی اصلاح حقوق آموزگاران شد و در پاسخ به پرسش اردشیر اورمزدی، هموند انجمن زرتشتیان تهران مبنی بر این که اگر کمیسیون فرهنگی موافق نبود متمم می‌آورد؟، گفت: اگر بر روی کلیات طرح شده توافق نشد کمیسیون خدمات متمم مصوبه می‌دهد.

  • با درخواست فراخوان برای جذب نیرو جهت راه‌اندازی مرکز لیزر زیبایی پوست و مو، داروخانه و لابراتوار دندان‌پزشکی در درمانگاه یگانگی موافقت شد. ( سه فراخوان در چهارچوب یک مصوبه طرح و با 12 رای موافق تصویب شد. پس از فراخوان و شناسایی همکار و توافق با طرح پیشنهادی وی، برای گرفتن مجوز کار اقدام می‌شود.)

_ مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات، خواستار راه‌اندازی طبقه‌ی دوم درمانگاه خیریه‌ی یگانگی با هر شرایطی بود.

_ راشین جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی، به گرانی دستگاه لیزر پوست، پیشرفت تکنولوژی این دستگاه در زمان کوتاه و بدون استفاده شدن آن اشاره کرد.

_ کورش ساسانی، هموند کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران، پیشنهاد داد: فراخوان همگانی برای همکاری همکیشان در امور درمانی داده شود. افشین نمیرانیان با این پیشنهاد موافق بود.

_ اردشیر اورمزدی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی همکاری همکیشان گفت: اگر بنا به همکاری همکیش است، از صفر تا صد اجرا باید بر عهده‌ی او باشد.

  • با فروش حدود 200 عدد صندلی فلزی موجود در دبستان گیو و مهتابی قدیمی که به صورت ضایعات هستند موافقت شد. ( بنا شد پس از فروش ضایعات و تعیین مبلغ به دست آمده، کمیسیون فرهنگی یا هر کمیسونی برای خرج این مبلغ در دبستان گیو مصوبه ارایه دهد.)

_ کامبیز میزانیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، در باره‌ی ضایعات گفت: صندلی‌ها را انجمن به دبستان داده و سالیان استفاده نشده است. امکان دارد در دبستان‌های دیگر هم از این ضایعات باشد و گاهی مدیران بدون اطلاع بفروشند. با فروش این ضایعات و خرج آن در دبستان، مدیران متوجه می‌شوند که انجمن اموال دبستان را برای همانجا به روزرسانی می‌کند.

  • درخواست فراخوان برای مجری تالار پذیرایی ماکار تهران‌پارس داریم. (با توجه به این که مجری تالار پذیرایی مارکار تهران‌پارس از عهده‌ی برگزاری مراسم به قیمت مصوب انجمن برنمی‌آید.)

مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات، درباره‌ی این فراخوان گفت: چند مجری گرداننده‌ی مجموعه‌ی فرهنگی دینی ورزشی مارکار تهران‌پارس هستند. یکی از مجری‌ها سرپرستی کل مجموعه‌ی مارکار را برعهده دارد که به فعالیت خود ادامه می‌دهد. همچنین سرپرست مجموعه، مجری تالار پذیرایی مارکار نیز هست. مدتی است که تالار پذیرایی مارکار با نرخ مصوب و 10 درصد بیشتر از تالار پذیرایی خسروی، ضررده شده است. با میزان مواد مصرفی تعیین شده و قیمت مصوب چند مجلس برگزار شده ولی ضرر داده است. از نظر حسابداری درستی فاکتورها تایید شده است. هر کسی توانایی‌هایی دارد. از این رو برای مدیریت تالار فراخوان می‌دهیم، شاید با قیمت پایین یا با قیمت مصوب انجمن تالار پذیرایی مارکار به خوبی مدیریت شود تا حداقل ضرر ندهد.
وی در بخشی دیگر از نشست گفت: پس از بررسی پیشنهادهای رسیده، پیمانکار برای سرپرستی تالار تهران‌پارس گزینش می‌شود.

مصوبه‌های کمیسیون فرهنگی:

  • هزینه‌های آدریان بزرگ از امردادماه تا پایان شهریورماه 1397 به مبلغ 10 میلیون و 722 هزار ریال مورد تایید است.
  • طبق مصوبه‌ی مورخ 18 امردادماه 1395 مبنی بر پرداخت هزینه‌ی ورزشکاران ورزش‌های انفرادی در مسابقات خارج از مرکز با پرداخت مبلغ یک میلیون و 70 هزار ریال به شقایق بهدینیان، مقام سوم رده‌ی نوجوانان در رشته‌ی بدمینتون، پرداخت شد.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

تعداد 100 جلد از کتاب قصه‌های «زاغوری» از افروز اخترخاوری به مبلغ 4 میلیون و پانصد هزار ریال، خریداری شد که در مدارس زرتشتی توزیع خواهد شد.

کمیسیون ساختمان با 5 مصوبه:

  • برآورد هزینه‌ی رفع مشکل قطعی برق آرامگاه زرتشتیان تا سقف 35 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعویض (در ماشین‌ رو) حیاط دبیرستان انوشیروان تا سقف 150 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات سیستم گرمایش دبیرستان نوبت اول گشتاسب تا سقف 30 میلیون ریال.
  • متمم مصوبه‌ی مورخ 26 شهریورماه 1397 هیات مدیره در خصوص حق‌الزحمه‌ی کارشناس رسمی دادگستری بابت تعیین اجاره بهای دبیرستان دخترانه‌ی آگاهی به میزان 2 میلیون و 500 هزار ریال.
  • متمم مصوبه‌ی مورخ 12 شهریورماه 1397 هیات مدیره در خصوص بهینه‌سازی سیستم سرمایش دبستان گیو به میزان 10 میلیون و 500 هزار ریال.

کمیسیون روابط عمومی با دو مصوبه:

  • پرداخت مبلغ ماهیانه 7 میلیون و 500 هزار ریال برای کمک هزینه‌ی یکی از همکیشان مقیم در خانه‌ی سالمندان.
  • یکی از سربازان همکیش که در خوابگاه دانشجویان اقامت داشتند برای سه ماهه‌ی پاییز 1397به پذیرشگاه پارسایی با مبلغ ماهانه یک میلیون و 500 هزار ریال منتقل می‌شوند.

کمیسیون موقوفات با 3 مصوبه:

  • مصوب گردید اجاره‌ بهای یکی از واحدهای ساختمان فریدونیان از تاریخ یکم امردادماه 1397 تا 31 تیرماه 1398 تعدیل یابد.
  • مصوب گردید اجاره بها‌ی یکی از واحدهای ساختمان مزدایی واحد 4 از یکم تیرماه 1396 تا 31 خوردادماه 1397 و از تاریخ یکم تیرماه 1397 تا 31 خوردادماه 1398 تعدیل یابد.
  • مصوب گردید اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان فریدونیان طبقه‌ی دوم از 31 خوردادماه 1397 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1398 تعدیل یابد.

گوشه کنار نشست انجمن زرتشتیان تهران:

_ مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران به پرسش خانواده‌های دانش‌آموزان زرتشتی مبنی بر این که، چرا سرویس‌ها از حالت مختلط خارج و مسیر هر مدرسه جداگانه برای سرویس برنامه‌ریزی شده است و آقای اسدی به خانواده‌ها اعلام کرده که این برنامه خواسته‌ی انجمن بوده است، پاسخ داد: در ابتدای برگزاری مناقصه از تمامی متقاضیان درخواست دو قیمت برای سرویس‌های مختلط و مجزا کردیم که آقای اسدی برنده‌ی مناقصه‌ی قیمت سرویس مختلط با مقطع تحصیلی یکسان برای یک سال شد. بلافاصله پس از برنده شدن وی، لیست تمام ثبت‌نام شدگان سرویس به وی داده شد و بنا شد پس از اخد مجوز، لیست سرویس‌ها و رانندگان را ارایه کند. اما وی یک هفته‌ پیش از بازگشایی مدارس و هنگام بستن قرارداد، گفت، به شرطی با قیمت مصوب مختلط سرویس‌دهی می‌کند که صبح‌ها دانش‌آموزان مدارس مختلف را با یکدیگر سوار کند و از ناوگان ون استفاده کند، وگرنه با افزایش 5 درصدی قیمت مصوب، سرویس مجزا، با تفکیک هر مدرسه و سرویس‌دهی با شمار تاکسی بیشتر را داشته باشد، آقای اسدی از پیش برنامه‌ریزی را کرده بود و با مشاهده‌ی لیست مسیرها و راننده‌ها پیشنهاد وی مورد موافقت قرار گرفت. گفتنی است از ابتدا ما قصدی برای مجزا بودن سرویس نداشتیم و این درخواست از سوی آقای اسدی و در تنگنای زمانی پیش از بازگشایی مدارس انجام شده‌ است. 

_ افشین نمیرانیان، پیشنهاد داد تا در سال آینده انتخاب پیمانکار سرویس در اختیار مدارس گذاشته شود و انجمن سوبسید آن را بدهد.
_ رستم خسرویانی پیشنهاد نمیرانیان را تایید کرد.

_ فربد فرهی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، پیش از دستور جلسه، دو پرسش مطرح کرد:

* خانواده‌ی کارگر مقنی افغانی در ساختمان باغ قصر فیروزه سکونت دارد، چرا این کارگر مشغول به کار نیست؟

*  هیات مدیره‌ی انجمن درباره‌ی موقوفه‌ی گیو که پیش از این مطرح شده بود چه تصمیمی گرفته است؟

_ افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، به دو پرسش طرح شده پاسخ داد:

*نمیرانیان در باره‌ی سکونت خانواده‌ی کارگر افغانی در قصر فیروزه گفت: این شخص کارگر پیمانکار انجمن برای عملیات آب‌رسانی قصر فیروزه است. وی در مرحله‌ای از اجرا، از پیمانکار طلب پول کرده و با بد قولی پیمانکار در پرداخت روبرو شده است.  کارگر هم در مخالفت با پیمانکار، خانواده‌ی خود را آنجا ساکن کرده است. امیدوارم مساله حل شده باشد.

* جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی وضعیت هموندان جدید موقوفه‌ی گیو توضیح داد: سه تن که معرفی شده بودند، فرخ‌زاد اردشیریان، خدامراد مزداپور و جمشید غریبشاهی، با پیگیری و پرس‌وجوهایی که انجام داده‌اند، راه اعتراض و شکایت را پیدا کرده‌اند. البته انجمن باید بر روی معرفی برگزیدگانی که به روال قانونی داشته پافشاری کند و رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران قول داده که نامه را بنویسد. زمانی که وی به نشست آمد بیشتر در این باره توضیح می‌دهد. ( گفتنی است، بازرس این پرسش را در ابتدای نشست و در نبود فرنشین انجمن زرتشتیان تهران طرح کرد و پس از آن به دلیل فشردگی نشست علنی و ورود به نشست غیرعلنی، توضیح بیشتری گفته نشد.)

_ یک نکته‌ی دیگر هم بازرسان با هیات رییسه غیرعلنی مطرح می‌کنند.

_رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، حضور هموندان هیات مدیره‌ی انجمن را دوشنبه 9 مهرماه در همایش علمی روانشاد دکتر مینا ایزدیار و همچنین سه‌شنبه 10 مهرماه به مناسبت جشن مهرگان در مارکار تهران‌پارس را یادآوری کرد. از این رو نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 9 مهرماه برگزار نمی‌شود.

_ افشین نمیرانیان از شوند(:دلیل) غیبت خزانه‌دار و دبیر مالی انجمن زرتشتیان گفت: جمشید گشتاسبی به شدت بیمار بود و توانایی نشستن را نداشت و منوچهر باستانی نیز او را برای درمان همراهی کرده است.

_ فرهاد کاویانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، از کمیسیون موقوفات درخواست کرد در صورت امکان تعدیل قیمت‌هایی که داشته است و فعالیت و درآمدزا بودن کمیسیون در این دوره را بررسی کند و آمار آن را ارایه دهد.

_ شایان گفتن است، امرداد در گفت‌وگو با مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات پیگیر مصوبه‌ی اصلاح حقوق آموزگاران شد. وی در پاسخ گفت: این مصوبه در نشست غیرعلنی طرح نشد.

 نشست صدوبیست‌وهشتم انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه دوم مهرماه 1397 خورشیدی در نبود آرمین هورمزدی، منوچهر باستانی و جمشید گشتاسبی از ساعت 19 در تالار همایش انجمن برگزار شد. پس از گذشت یک ساعت و نیم از برگزاری نشست علنی انجمن، با ورود اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس، پرویز اهورایی سرپرست باشگاه فروهر، و سیاوش بنداریان‌زاده، فرنشین سازمان جوانان زرتشتی تهران نشست، غیرعلنی شد.

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

8 پاسخ

  1. سرکار خانم شهریاری قرارداد بین کارفرما و پیمانکار طوری تنظیم میشود که کارفرما برای پیمانکار شرط میگذاردنه پیمانکاربرای کارفرما واگر قرار است تغییری در قرارداد بوجود بیاید ضرران باید دو طرفه باشد نه اینکه بگوییم بعلت کمبود زمان مجبوربه قبول فرمایشات اقای اسدی شدیم.در ضمن ریاست و جانشین برای زمان خود تصمیم بگیرند نه سال اینده که انجمن با افراد جدید بر سرکار امده.

  2. ای کاش انجمن یه فکری هم برای مدیریت سالن خسروی میکرد ، با این کیفیت پایین غذاها در مراسمهای عروسی ، سال یا سیروزه ، وقتی چند تا برنامه پشت سر هم هست از غذاهای اضافه روز قبل برای برنامه روز بعد هم استفاده میشه ، چرا ؟ برای اینکه انجمن هیچ نظارتی نداره ، مارکار چون سودی برای انجمن نداره باید مدیریت عوض بشه ، ولی سالن خسروی چون برنامه زیاد داره و بعضی برنامه ها پشت سرهم هست و از مواد غذایی اضافه روز قبل برای روز بعد هم استفاده میشه خوب مسلمأ برای انجمن سوده دیگه

  3. جناب آرمین هورمزدی قصد ندارن جلسات آخر انجمن شرکت کنن؟

  4. درود و سپاس از خبررسانی امرداد
    بارها در گزارش انجمن با چنین جمله‌ای مواجهیم:
    "با کارکرد درمانگاه یگانگی در امردادماه 1397 برای دندان‌پزشکی، تزریفات و ویزیت جمعا به مبلغ 548 میلیون و 812 هزار ريال موافقت شد"
    بیزحمت این مفهوم را روشن کنند. تصور بر این است که کارکرد اتفاق می‌افتد و درآمدی حاصل می‌شود و در سیستم حسابداری ثبت می‌شود. اینکه با کارکرد موافقت می‌شود، حداقل برای اینجانب مفهوم نیست.
    آیا می‌توان با کارکردی که انجام شده و درآمدی که به‌دست آمده، مخالفت کرد؟

  5. خوب بالاخره دوستان سازماني حتما تصميم گرفتن در مورد باشگاه فروهر با انجمن زرتشتيان تهران مشورت نمايند. البته موضوع باشگاه فروهر كه موضوع جديدي نيست، غفلت بزرگي شده، تلاش كرد نماينده غفلتو جمش كرد حالا بايد ديد پووول ميدن تا مالكيت برگرده يا نه! بايستي به تمامي خيرانديشان و بزرگان جامعه اين مسئله گفته شود و همه همكيشان در جريان باشن تا فردا روزي كسي نگه اگه بمن ميگفتيد كمك ميكردم و ميخريدمش. البته الان بايد ديد واقعا با دو تا باشگاه بزرگ كه داره ساخته ميشه در ماركار و آدريان بزرگ و هر دو رو به اتمام هست بازم براي خريد مالكيت زمين باشگاه كه جدا از سوله باشگاه هست بايستي سرمايه گذاري كرد يا نه و اينا همه متوجه هيئت مديره بعدي خواهد بود. هيئت بعدي بايستي هوشيار باشد. جالبه كه زماني كه هيئت مديره رو به اتمام هست اين موضوع به جلسه انجمن آورده ميشود. بايستي نشست و اين بازي سياستمداران را نگاه كرد. اميدواريم كه لااقن هر تصميمي گرفته ميشود به نفع ورزشكاران و جوانان زرتشتي باشد كه هميشه با جواب نه مديران باشگاه براي تمرين در باشگاه فروهر روبرو بودند و هستند!

  6. مگه ميشه هيئت مديره الان كه تا ماهه ديگه بيشتر مسئوليت نداره راجبه مسئله باشگاه فروهر و موضوع به اين مهمي نظر بده و دوره بعدي مجبور بشه اجراش كنه، اين كاملا نادرست است و معلوم است هنوز از تجربيات گذشته درس نگرفتيم كه نميشه پيشينيان تصميم بگيرند و آيندگان اجرا كنند. اجازه بديد هيئت بعدي كه راس كار اومد خودش اقدام كند و تصميم بگيرد و با اعضاي جديدش مشورت و تعهد به اجرا نمايند.

  7. در میان شرکت کنندگان همایش علمی زنده‌یاد دکتر ایزدیار دکتر خسرویانی دکتر نمیرانیان دکتر جهانگیری خانم خادم دکتر میزانیان و مهندس تیمساری را دیدم از 21 تن که دعوت به همایش شدند و انجمن تعطیل شد و جلسه‌ی هفتگی نداشت فقط 6 نفر شرکت کردند.

  8. کاش همایش میناایزدیار را در روزی به غیر از روز انجمن برگزار میکردند تاانجمن تعطیل نمیشد. یعنی انجمن اگر هر برنامه ای دوشنبه برگزار شود تعطیل خواهد شد؟؟؟!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04