لوگو امرداد
نشست 129 انجمن زرتشتیان تهران

تنظیم قرارداد اجرایی برای ساخت خانه‌ی کیانی‌پور

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

 نشست صدوبیست‌ونهم انجمن زرتشتیان تهران به مصوبه‌ی تنظیم قرارداد با سازنده‌ی ساختمان روانشاد کیانی‌پور پرداخت. همچنین اصلاح حقوق آموزگاران زرتشتی در این نشست مصوب شد.

کمیسیون ساختمان با دو تصمیم:

  • برآورد هزینه‌ی تعمیر در ورودی مارکار تهران‌پارس تا سقف 30 میلیون ریال.
  • مصوب گردید جهت حفظ منافع حاصل از ارزش افزوده‌ی اخذ پروانه‌ی ساختمانی برای ملک ‌شادروان کیانی‌پور، هزینه‌های باقی‌مانده اعم از جواز و تراکم فعلا توسط انجمن پرداخت شود. همچنین برای جلوگیری از زمان‌بر شدن و شفافیت در عملکرد اجرایی خیراندیش، قراردادی بین آقای جویبان‌پور و انجمن شامل جزییات اجرایی و تعهدات مالی مرتبط، به تفکیک هزینه‌های تراکم و جواز و نیز برنامه‌ی زمان‌بندی کار جهت خاتمه و تحویل ساختمان طبق پروانه‌ی صادره قبل از پرداخت هزینه‌ی جواز منعقد ‌گردد.

بهمن تیمساری، فرنشین کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران در باره‌ی مصوبه‌ی ارایه شده گفت: بخش عمده‌ی توضیحات درباره‌ی این پروژه را حدود یک ماه پیش به طور مفصل عرض کردم اما با توجه به اینکه سو برداشت و استنباط متعددی با توجه به دیدگاه‌های افراد از یک جمله‌ی خاص می‌شود، بر اساس صلاح‌دید جامعه چنین مصوبه‌ای نوشته شده است.
وی در ادامه افزود: ملکی با پتانسیل وجود دارد و طبق وظیفه‌ای که در مجمع  فوق‌العاده به انجمن زرتشتیان تهران محول کرد و صورت‌جلسه شد، اخذ جواز بر عهده‌ی ما گذاشته شد و من به نمایندگی و بر اساس دانش و تجربه‌ام آنچه در خور این ملک بود گرفتم. یک نفر نیز داوطلب شده و از قصد نیک‌خواهی و نیک‌اندیشی و مشارکت در احیای یک بافت فرسوده برای استفاده‌ی مجدد جامعه‌ی زرتشتی مسوولیت ساخت را بر عهده گرفته است. با توجه به پیشینه‌ی درخشان و تجربه‌ای که در امر ساخت و ساز دارد و جوازهای متعددی که تاکنون برای انجمن گرفته ‌است، وی با علم و یقین به اینکه این زمین چه پتانسیلی دارد و چقدر ارزشمند است، پیشنهاد ساخت ملک را داد. این در حالی‌ است که انجمن متوجه آن نشده ‌بود و قصد فروش ملک را داشت. همه و من بسیار خوشحال شدیم و بنا بر مسوولیت، پیگیر کار شدیم و بنا بود اخذ جواز با انجمن و پرداخت تراکم با وی باشد. هر زمان که درباره‌ی نوع ساخت و طبقات صحبت شد، وی گفت هر آنچه شایسته و به نفع جامعه است استقبال می‌کنم و انجام خواهم داد. آنچه مطرح شده، در مورد تراکم و مازاد بر تراکم است که به نوعی سوء تفاهم و سوء تعبیر شده طبق تعریف تراکم، آنچه که به زمین افزوده می‌شود و بر اساس حوزه‌های مختلف شهرداری طبق طرح تفضیلی متفاوت است.در کنار تراکم مجاز، بحث دیگری داریم به عنوان مازاد بر تراکم پایه یا مجاز. اولین پرداختی وی مازاد بر تراکم پایه بوده که در فیش‌ها مشخص است. ایشان با رغبت، قبل از عید پرداخت کردند که مشمول تخفیفات شود و هزینه‌ی کمتری بپردازد. در رابطه با بحث درخت و مسایل این‌چنینی نتوانستیم این کار را تکمیل کنیم. دو اتفاق مبارکی که در پیگیری ما حاصل شد، یکی حل شدن قضیه‌ی درخت و فضای سبز بود که دیگر لازم نبود نقشه را ناقص کنیم، همان زمان به ما اعلام شد که می‌توانیم به جای دو طبقه دوبلکس، چهار طبقه‌ی مستقل بسازیم که پارکینگ آن را به صورت 3 پارکینگ مجاز و یک پارکینگ مزاحم تامین کردیم. همه‌ی اینها امتیازاتی بود که در ملک متعلق به جماعت زرتشتی گرفته ‌شد و پیگیری آن را انجمن زرتشتیان نمایندگی کرد. برای تامین پارکینگ نیز پول اضافه پرداخت نشد. در نقشه‌ی اولیه که مهندس فروغی به عنوان مهندس امین و معتمد آقای جویبان‌پور طراحی کرده بود تامین پارکینگ به واسطه‌ی راهرویی بود که طول ساختمان اضافه شود و پارکینگ‌ها در آن چیدمان داشته ‌باشند. بنابر این تا این بخش ایشان هزینه‌ی اضافه‌ای نپرداخته‌اند. نگرانی آقای جویبان‌پور در این مورد بود که با توجه به اینکه این راهرو و نورگیر هیچ توجیه فنی و معماری ندارد و هر شخص دیگری که به عنوان بساز و بفروش بخواهد بسازد وقتی پایان کار را گرفت کافی است در هر طبقه تاق ضربی بزند و نورگیر را پوشش دهد و نورگیر را به زیربنا بیفزاید این عمل خلاف توسط انجمن زرتشتیان متصور خواهد بود.
بارها من به ایشان گفتم شما طبق همین جواز که از شهرداری صادر شده ساختمان را بساز و اگر هم خلافی قرار است صورت بگیرد مربوط به فردی است که قرار است بعد از دو سال ساخت‌و‌ساز از آن استفاده کند. شما پایان کار را می‌گیرید و انجمن چون قصد فروش ندارد و بناست توسط همکیش استفاده شود، خلافی صورت نخواهد گرفت. ولی وی از وجود چنین راهرویی در نقشه ناراحت هست و ای کاش نقشه را اصلاح کنیم، چرا که همان زمان شهرداری با توجه به اینکه می‌دانستند ممکن است خلاف شود پیشنهاد داد کار را به کمیسیون توافقات ببریم و پول تراکم اضافه را به شهرداری بدهیم و از همین الان به طور قانونی و بدون خلاف نورگیر را جزو زیربنای ساختمان بسازید. اما عده‌ای می‌گویند که ما فشار آوردیم به آقای جویبان‌پور و قرار نبود هزینه‌ی اضافه بدهد. مگر ایشان رودربایستی با انجمن دارند یا کم تجربه هستند که گفته می‌شود انجمن سرشان کلاه گذاشته است؟ چیزی که اتفاق افتاد، این بود که پس از پیشنهاد شهرداری من گفتم نمی‌خواهم تغییری بدهم و همین جواز مشکل‌دار که راهروی باریک دارد و قشنگ هم شاید نباشد را بسازیم. آقای جویبانپور به مهندس سلامتی‌پور که مسوول دفتر پیگیر کارهای اخذ جواز هستند گفت، من ساختمان می‌سازم ولی کار خلاف نمی‌کنم. در نهایت با پیگیری و صحبت‌هایی که انجام شد، سه هفته طول کشید تا در کمیسیون توافقات نورگیر داخل زیربنای ساختمان حساب شود و ایشان هم پرداخت تراکم را تقبل کرد. طبیعی است تغیر زیربنا هم مازاد تراکم است علاوه بر آنچه که قبلا به عنوان مازاد تراکم اتفاق افتاده بود. روال شهرداری به این گونه است که ابتدا باید میزان تراکم مورد نیاز برای ساخت را پرداخت کنیم تا بعد از آن بتوانیم جواز بگیریم. من گفتم بر خلاف رویه یک مصوبه‌ی 45 میلیون تومانی بابت هزینه‌های مربوط به جواز که آمادگی پرداخت آن را داشته باشیم و سهم جواز را پرداخت کردیم. از نظر قانونی بنده به عنوان عضو انجمن زرتشتیان و منتخب مردم به خودم اجازه نمی‌دهم پولی را که نباید از حساب انجمن خارج کنم به هر دلیل دیگری خارج کنم حتی اگر ایشان بگوید بعدا این مبلغ را حساب می‌کند. ممکن است فردا این پول را از حساب انجمن خارج کردیم و به هر دلیلی از جمله حوادث قهریه نتواند به تعهداتش عمل کند، آن وقت چگونه پاسخ‌گوی جامعه باشیم. پس این کار را نکردیم. چند بار نیز از ایشان دعوت کردیم تا با انجمن جلسه داشته باشد که قبول نکرد. بنابراین من به خاطر جلوگیری از یک سری حرف‌های بی پایه و اساس و با توجه به اینکه اخیرا رسم شده عده‌ای البته با نیت خیر کاری را شروع می‌کنند ولی پایان آن نامعلوم است، این پیشنهاد را ارایه دادم. در مشارکت در ساخت متداول و معمول نیز این‌چنین است که قراردادی بین دو طرف از سهم هزینه‌ها و نسبت سود بسته می‌شود. اکنون نیز چنین است با این تفاوت که اکنون هنوز قراردادی موجود نیست. جوازی که انجمن زرتشتیان گرفته بسیار ارزنده است و همه از جمله آقای جویبان‌پور آگاه هستند. بنابراین مصوبه‌ای که کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان ارایه کرده، به اتفاق چند تن از اعضای انجمن و در اسرع وقت یک قرارداد و چهارچوب در مورد زمان ساخت و نوع مصالح بر اساس جواز تعیین می‌کنیم و مطمین هستم که با توجه به شخصیت و تجربه‌ی ایشان، این قرارداد امضا می‌شود و تحت تاثیر دلواپسان قرار نمی‌گیرند. انجمن نیز هزینه‌ی جواز را پرداخت می‌کند و جواز گرفته می‌شود این جواز بایستی با چهارچوب این قرارداد به سرانجام برسد و طبق جواز می‌سازیم.

 

کمیسیون خدمات با 8 مصوبه و اصلاح حقوق آموزگاران

  • با صورت هزینه‌های قصرفیروزه در امردادماه و شهریورماه 1397 شامل حمل زباله، حقوق کارگران، پاکشوری و ایاب و ذهاب به مبلغ 129 میلیون و 700 هزار ریال موافقت شد.
  • با کارکرد شهریورماه 1397 مسوولین صبح و عصر درمانگاه یگانگی به مبلغ 83 میلیون و 981 هزار و 13 ریال موافقت شد.
  • با کارکرد دندان‌پزشکان در امردادماه 1397 جمعا به مبلغ 251 میلیون و 660 هزار ریال موافقت شد.
  • با فاکتورهای لابراتوارها جهت درمانگاه یگانگی در امردادماه 1397 جمعا به مبلغ 13 میلیون و 440 هزار ریال موافقت شد.
  • با صورت هزینه‌های درمانگاه یگانگی در امردادماه 1397 جمعا به مبلغ 2 میلیون و 855 هزار ریال موافقت شد.
  • با درخواست کانون دانشجویان زرتشتی مبنی بر استفاده از جشن‌گاه خسروی در تاریخ 26 مهرماه 1397 جهت قدردانی از زحمات دانشجویان زرتشتی تازه راه یافته به دانشگاه و جهت پیک‌نیک دانشجویان در مارکار تهران‌پارس در تاریخ 27 مهرماه 1397 موافقت شد.
  • جهت لوازم مورد نیاز شش ماهه‌ی درمانگاه یگانگی درخواست مبلغ تا سقف 60 میلیون ریال را داریم.
  • با اصلاح حقوق آموزگاران مدارس زرتشتی (6 تن) با بار مالی 8 میلیون و 400 هزار ریال در ماه موافقت شد.

کمیسیون فرهنگی با هشت مصوبه:

  • هزینه‌های متفرقه، صبحانه و نهار شهریورماه 1397 مهدکودک پرورش جمعا به مبلغ 13 میلیون و 453 هزار و 837 ریال مورد تایید قرار گرفت.
  • طبق مصوبه‌ی مورخ 18 امردادماه 1395 مبنی بر پرداخت هزینه‌ی ورزشکاران ورزش‌های انفرادی در مسابقات خارج از مرکز با پرداخت مبلغ یک میلیون و 70 هزار ریال به آقای پرویز کدخداییان که مقام سوم در رده‌ی جوانان در مسابقات بدمینتون شیراز را کسب نموده‌اندپرداخت می‌گردد.
  • کارکرد راهنمای گردشگری آدریان تهران در شهریورماه 1397 جمعا 177 ساعت مورد تایید قرار گرفت.
  • هزینه‌های مهرماه آدریان بزرگ به مبلغ 4 میلیون و 500 هزار ریال بابت آبیاری و نظافت و مبلغ 2 میلیون و 500 هزار ریال بابت جوش‌کاری و نقاشی مورد تایید قرار گرفت.
  • پرداخت هزینه‌ی کتاب‌خانه‌ی یگانگی از تاریخ 18 شهریورماه 1397 تا 5 مهرماه 1397 به مبلغ 3 میلیون و 254 هزار ریال از محل تنخواه مورد تایید می‌باشد.
  • کارکرد موبدان نگهبان آتش در شهریورماه 1397 جمعا به مبلغ 20 میلیون و 100 هزار ریال مورد تایید می‌باشد.
  • هزینه‌ی برگزاری جشن مهرگان، جمعا به مبلغ 78 میلیون و 63 هزار و 550 ریال مورد تایید قرار گرفت.
  • جهت برگزاری جشن آبان‌گان در تاریخ 4 آبان‌ماه با همکاری انجمن موبدان تهران مبلغ 5 میلیون ریال در نظر گرفته‌شد.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

  • جشن آبان‌گان روز آدینه 4 آبان‌ماه 1397 ازسوی انجمن موبدان در آدریان تهران از ساعت 8 بامداد برگزار می‌شود که از هیات مدیره برای همکاری و شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.

مصوبات کمیسیون روابط عمومی:

  • یکی از مستمری‌بگیران یزد درگذشت که از لیست مستمری‌بگیران حذف گردید.
  • یک از همکیشان تنگ‌دست از تهران که به بیماری صعب‌العلاج دچار هستند به لیست مستمری‌بگیران افزوده می‌شود.
  • مبلغ 40 میلیون ریال بابت هزینه‌های درمان بانوی نیک‌اندیش زرتشتی که دارایی خود را به انجمن زرتشتیان تهران دهش کرده و اکنون در بیمارستان فیروزگر بستری است، پرداخت می‌شود.

 

کمیسیون موقوفات:

  • مصوب گردید عوارض شهرداری یکی از املاک انجمن طی فیش ارسالی از شهرداری پرداخت گردد.
  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان فریدونیان واقع در خیابان سپهبد قرنی، کوچه‌ی حقیقت طلب از تاریخ یکم مهرماه 1397 تا 31 خوردادماه 1398. بعد از 9 ماه تخلیه می‌کند.
  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان جوانمردی واقع در خیابان ستارخان، خیابان کوثر دوم، پلاک 102 از تاریخ یکم خوردادماه 1397 تا 31 خوردادماه 1398.
  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان خیابان فلسطین کوچه‌ی حجت دوست از تاریخ یکم آبان‌ماه 1397 تا 30 مهرماه 1398.
  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مزدایی واقع در خیابان جهان‌آرا از تاریخ یکم مهرماه 1397 تا 31 شهریورماه 1398.
  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان سپهری واقع در صادقیه از تاریخ یکم آبان‌ماه 1397 تا 30 مهرماه 1398.
  • اجاره‌ی یکی از واحدهای ساختمان اهرستانی از یکم آذرماه 1397 تا 30 آبان‌ماه 1398.
  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای تجاری واقع در خیابان انقلاب از سال 1387 طی 4 مرحله صورت پذیرفت و مقرر گردید مابه‌التفاوت سنوات گذشته از وی گرفته شود.
  • مصوب گردید تا سقف 55 میلیون ریال بابت جریمه دیر کرد حق بیمه‌ی مغازه‌ی اجاره‌ی انجمن واقع در خیابان انقلاب روبروی پارک دانشجو، که در اجاره‌‌ی آقای فروتن است پرداخت شود و پس از وصول چک ضمانت مجددا به حساب انجمن واریز شود.
    کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات در باره‌‌ی این مصوبه توضیح داد: جریمه‌ی بیمه از دوسال پیش است که قرار شد از چک ضمانت حق بیمه و مالیات که نزد انجمن است پرداخت شود تا شامل تکرار جریمه دیر کرد نشود و پس از نقد چک به حساب انجمن واریز شود.
    این مصوبه بار اول با 10 رای منفی رای نیاورد. پس از توضیحات خزانه‌دار و فرنشین انجمن زرتشتیان تهران مبنی بر این که عدم پرداخت این جریمه‌‌، برگ سبز بیمه، برگ قرمز می‌شود و به دنبال آن اجراییه صادر شده، اجراییه یک ماه فرصت می‌دهد و پس از آن مغازه را پلمپ می‌کنند و شامل پرداخت خسارت اجراییه نیز می‌شود، بازرسان و هیات مدیره درخواست دادند تا رای‌گیری تکرار شود. مصوبه‌ی موقوفات دوباره به رای گذاشته شد، با 13 رای مثبت، تصویب شد.

 

نشست کمیسیون مالی و بودجه شانزدهم مهرماه 1397 در محل انجمن برگزار و مصوبات ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

  • تصویب پرداخت مبلغ 129 میلیون و 700 هزار ریال بابت کلیه‌ی هزینه‌های مربوط به شهریورماه 1397 آرامگاه قصرفیروزه، شش کارگر و پاکشور و حمل زباله و پسماند برا اساس مصوبه‌ی 16 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • کارکرد دندان‌پزشکان در تیرماه 1397 معادل 370 میلیون و 365 هزار ریال که سهم انجمن 222 میلیون و 219 هزار ریال سهم دندان‌پزشکان و 148 میلیون و 146 هزار ریال می‌باشدکه پس از کسر هزینه‌های مربوط به لابراتوارها تسویه خواهدشد.
  • تصویب پرداخت مبلغ 5 میلیون و 520 هزار ریال بابت صورت‌حساب 1636 بر اساس مصوبه‌ی کلی 19 شهریورماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تصویب و تسویه‌ی پرداخت 890 هزار ریال بابت صورت‌حساب داروخانه‌ی آلمانی بر اساس مصوبه‌ی کلی 19 شهریورماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 65 میلیون ریال بابت تعمیر شیروانی سازمان زنان و کانون و سالن پذیرایی بر اساس گزارش دفتر فنی و صورت‌حساب پیمانکار خدابخشی و مصوبه‌ی 3 اردیبهشت‌ماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی مبلغ 10 میلیون و 722 هزار ریال مربوط به هزینه‌های آدریان بزرگ تهران تا پایان شهریورماه 1397 مربوط به کارکرد و سایر هزینه‌ها مصوبه 2 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تسویه‌ی مبلغ 39 میلیون و 774 هزار ریال بابت خرید و نصب کولر گازی جهت اتاق مرمت کتاب‌خانه‌ی یگانگی بر اساس مصوبه‌ی 8 امردادماه کمیسیون ساختمان و بر اساس گزارش دفتر فنی و سه فقره صورت‌حساب‌های پیوست سند.
  • تسویه‌ی مبلغ 10 میلیون و 200 هزارریال بابت هزینه‌های چاه قصرفیروزه بر اساس مصوبه‌ی 26 شهریورماه 1397 و گزارش دفتر فنی و صورت‌حساب فروشگاه مهران.
  • تسویه‌ی هزینه‌های مربوط به اقلام مصرفی کتاب‌خانه‌ی مارکار تهران‌پارس بر اساس گزارش سرپرست کتاب‌خانه‌ی یگانگی و 9 فقره صورت‌حساب پیوست سند و مصوب 26 شهریورماه 1397 کمیسیون خدمات به مبلغ
  • تسویه‌ی دو فقره صورت‌حساب مربوط به داروخانه‌ی داریوش مصوب26 شهریورماه 1397 کمیسیون خدمات به مبلغ 5 میلیون و 217 هزار ریال.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 9 میلیون ریال به دو نفر از نویسندگاه زرتشتی بر اساس مصوبه‌ی کلی کمیسیون فرهنگی در رابطه با حمایت از نویسندگان زرتشتی.
  • پرداخت مبلغ 3 میلیون و 190 هزار و 500 ریال به دو تن از ورزشکاران زرتشتی بر اساس مصوبه‌ی 26 شهریورماه و 2 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی مربوط به هزینه‌ی رفت‌وآمد آنان.
  • تصویب پرداخت 2 میلیون و 400 هزار ریال به یک نفر از نویسندگاه زرتشتی بر اساس مصوبه‌ی کلی کمیسیون فرهنگی در رابطه با حمایت از نویسندگان زرتشتی

پیش از دستور نشست 129 انجمن زرتشتیان تهران چه گذشت

نماینده‌ی جوانان برگزیده زرتشتی  و درخواست یاری

در نشست صدوبیست‌ونهم انجمن زرتشتیان تهران سه تن از کارگروه همایش جوانان برگزیده‌ی زرتشتی باشنده بودند. روزبه اورنگی، دبیر ششمین همایش جوانان برگزیده زرتشتی پیش از دستور جلسه با اشاره به برگزاری همایش امسال از 8 تا 11 آبان‌ماه در اصفهان از آرمان برگزاری همایش گفت: برگزاری همایش در راستای جذب جوانان تلاشگر و نام‌آور است تا به این جوانان بگوییم جامعه به شما نگاه می‌کند و به فکر شما است و شما از جامعه جدا نشوید. برنامه‌های همایش آموزشی و تفریحی است. هر سال برنامه‌ریزی بهتر می‌شود. کنگره سوم به سوی دستاورد رفت و در همایش ششم استارت‌اپ‌هایی در زمینه آموزش زبان دری و یا به پیشنهاد مهربد وخشوری بانک اطلاعاتی سلامت در کرمان پیگیری شد.هفتمین همایش جوانان برگزیده زرتشتی برپایه‌ی کارگاه آموزشی برنامه‌ریزی شده است تاجوانان از یک‌دیگر بیاموزند. تنها محدودیت نام‌نویسی در این کنگره سن است که جوانان از 22 سال تا 35 سال می‌توانند نام‌نویسی کنند. با محدودیت مالی که با ان روبرو هستیم، 40 جوان بر اساس پیشینه‌‌ای که در هر زمینه‌ای دارند برای شرکت در همایش گزینش می‌شوند.
اورنگی افزود: به شوند (:دلیل) مسایل مالی نتوانستیم همایش را به موقع برگزار کنیم. دست یاری به سوی انجمن‌ها دراز می‌کنیم که این یاری به جوانان زرتشتی و پشتیبانی از آنها است. وی با اشاره به ارایه‌ی‌ نامه‌ای که به هیات رییسه داده‌اند خواستار پاسخ انجمن زرتشتیان تهران به نامه شد. افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با اعلام این که نامه دستور ثبت ندارد گفت: من تصور می‌کردم نامه در کمیسیون مربوط طرح شده است ولی نامه دستور ثبت ندارد. پس از دستور از سوی فرنشنین انجمن زرتشتیان تهران و ثبت در دبیرخانه‌ی انجمن بر حسب اولویت به آن رسیدگی می‌شود.
فرهاد کاویانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران خواستار آگاهی از متن نامه شد که جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران گفت، پس از آمدن رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و در زمان مناسب خوانده می‌شود.

بازرس انجمن زرتشتیان تهران با طرح دو پرسش

 فربد فرهی یزدی بازرس انجمن زرتشتیان تهران، از دلیل تفکیک سرویس مدارس پرسید: چرا ناخودآگاه تفکیک جنسیتی در سرویس اعمال شد؟ وی در ادامه از دیدگاه تربیتی و آشنایی بیشتر دختران و پسران و آنها گفت: چون با هم بودن دختران و پسران، آشنایی بیشتر آنها مسیله‌ی تربیتی و تعامل در دنیا مطرح است. این تفکیک جنسیتی چه مزایایی برای جامعه داشته است.
مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات، شاید یکی از برنامه‌ها این باشد که پیمانکاری سرویس مدارس را به عهده‌ی خود آموزشگاه‌ها بگذاریم. از پیمانکار خواستیم دو قیمت مختلط و مجزا پیشنهاد دهد و امکان‌سنجی کنیم. شرایط به سمتی پیش رفت که مجبور به پذیرش این روش شدیم و تفکیک مدارس اجرا شد. (گزارش امرداد از نشست صدوبیست‌وهفتم انجمن زرتشتیان تهران شرح کامل از چگونگی قرارداد انجمن با پیمانکار سرویس مدارس شش‌گانه‌ی زرتشتیان است.)
کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون فرهنگی که وی در نشست پایانی با پیمانکار سرویس حضور داشته است در این باره گفت: خواست انجمن تفکیک نبود دو قیمت را گرفتیم تا از دید آموزشی مدارسی که کلاس‌های فوق برنامه دارند را جداگاه برنامه‌ریزی کنیم. پیمانکار برنده در ابتدا بر اساس سرویس مختلط برنامه دارد. ولی یک هفته به مهر پیمانکار گفت نمی‌توانم با این شرایط سرویس بدهم و سرویس با تفکیک مدارس که قیمت بالاتر داشت را برنامه دادو برای ارایه کیفیت بهتر نزدیک به 5 درصد  نیز افزایش قیمت در خواست کرد.قیمت بالاتر و پس از برنده شدن مناقصه برای سرویس بهتر دوباره 5 درصد افزایش قیمت داشت.
بازرس انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی موقوفه‌ی گیو در ابتدا به دو مورد اشاره کرد: پس از گذشت زمانی طولانی هنوز رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، نیت‌نامه‌ی موقوفه‌ی گیو را به بازرسان نشان نداده است و بازرسان نسبت به این مساله معترض هستند و مورد دیگر این که، در نشست گذشته اعلام شده بود که فرنشین انجمن زرتشتیتان موافقت کرده است که نامه‌ای مبنی بر قانونی بودن روال گزینش هموندان جدید موقوفه‌ی گیو و تایید آنان از سوی انجمن بنویسد، ولی تاکنون چنین نامه‌ای نوشته نشده است. وی در ادامه پرسید پیگیری موقوفه‌ی گیو به کجا رسیده است؟

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان در پاسخ گفت: دو هفته پیش به دلیل جلسه‌ی غیرعلنی در این باره گفت‌وگو نشد و نشست بعد از آن نیز تعطیل شد.

گوشه و کنار انجمن:

به دنبال تصویب نشدن مصوبه‌ی موقوفات در بار نخست رای‌گیری و پس از توضیحات فرنشین و خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، فربد فرهی‌ یزدی، بازرس این سال مالی انجمن زرتشتیان تهران، درخواست رای‌گیری مجدد کرد و خطاب به فرنشین انجمن گفت: شما زمانی که خواستار رای آوردن مصوبه‌ای باشید پافشاری می‌کنید ولی در مورد این مصوبه نه تنها توضیح ندادید بلکه گفتید هر کس مخالف هست رای منفی بدهد. رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران خطاب به هیات‌مدیره گفت: شما رای عدم اعتماد به شخص دادید و نه به مصوبه و به کورش ساسانی اعتماد نکردید و دیگر رای‌گیری نمی‌کنیم. پس از آن رو به فرهاد کاویانی، هموند انجمن زرتشتیان تهران گفت: با اعلام رای منفی خود در رای‌گیری اخلال کردید. کاویانی در پاسخ گفت: یکی از 10 رای منفی رای من بوده و در اعتراض ادامه داد: شما بارها در مصوبه‌هایی که خواستید رای‌گیری را تکرار کردید. در پی این گفتمان فرنشین انجمن دستور به اخراج کاویانی داد. پس از مدتی و پافشاری فرنشین انجمن زرتشتیان تهران بر اخراج، کاویانی به نشان اعتراض به هموندان انجمن که از وی خواسته بودند تا از خسرویانی پوزش بخواهد و برای مصلحت هازمان زرتشتی و تکرار رای‌گیری، نشست را ترک کرد و گفت دیگر در نشست‌های انجمن شرکت نمی‌کند. پیش‌تر از کاویانی، جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، به نشان اعتراض نشست را ترک کرده بود.

نشست صدوبیست‌ونهم انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 16 مهرماه 1397 خورشیدی از ساعت 19 در نبود هرمز مهربد، منوچهر باستانی و آرمین هورمزدی برگزار شد. نزدیک به سه ساعت به درازا کشید و رستم خسرویانی، فرنشنین انجمن زرتشتیان تهران به این نشست دیر رسید.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

14 پاسخ

  1. خواندن این گزارش (موقوفه‌ی گیو) احساس بدی در من ایجاد کرد. و فقط میدانم این نیز بگذرد !

  2. خواندن این گزارش (موقوفه‌ی گیو) احساس بدی در من ایجاد کرد. و فقط میدانم این نیز بگذرد !

  3. خیلی جالب است با جنگ و دعوا وهزبنه ملکی راپس میگیرند بدون هیچ استفاده منطقی تا دوباره تصرف شود لطفأ با تصمیمهای عاقلانه ومشکلات جامعه دردی از جامعه درمان کنید.

  4. خیلی جالب است با جنگ و دعوا وهزبنه ملکی راپس میگیرند بدون هیچ استفاده منطقی تا دوباره تصرف شود لطفأ با تصمیمهای عاقلانه ومشکلات جامعه دردی از جامعه درمان کنید.

  5. با بهترین درودها ، طبق کدام بند از اساسنامه به فرنشین انجمن این حق را میدهد که عضوی را اخراج کند ؟

  6. با بهترین درودها ، طبق کدام بند از اساسنامه به فرنشین انجمن این حق را میدهد که عضوی را اخراج کند ؟

  7. با تشکر از جناب اقای افشین نمیرانیان جهت شناسایی هرچه بیشتر خسرویانی در امور ریاست طلبی وغیره هرچند خیلی دیره. وتشکر از بازرس محترم انجمن اقای فربد فرهی یزدی که برای خودشان و هم رای همکیشان ارزش قائل شده و به جد پی گیر مطالبات همکیشان میباشد.نکته ای را بنده متوجه شدم که مربوط به این گزارش نمیباشد ولی بابت موقوفات انجمن است . بنری با متن کلینیک فوق تخصصی بیمارستان فیروزگر برروی ساختمان نوساز انجمن واقع در خیابان به افرین روبروی بیمارستان فیروزگر نصب گردیده بود ایا این منزل مسکونی به بیمارستان اجاره داده شده؟ایا بازرسین و ناظران بر عملکرد انجمن در جریان امور قرار دارند؟

  8. با تشکر از جناب اقای افشین نمیرانیان جهت شناسایی هرچه بیشتر خسرویانی در امور ریاست طلبی وغیره هرچند خیلی دیره. وتشکر از بازرس محترم انجمن اقای فربد فرهی یزدی که برای خودشان و هم رای همکیشان ارزش قائل شده و به جد پی گیر مطالبات همکیشان میباشد.نکته ای را بنده متوجه شدم که مربوط به این گزارش نمیباشد ولی بابت موقوفات انجمن است . بنری با متن کلینیک فوق تخصصی بیمارستان فیروزگر برروی ساختمان نوساز انجمن واقع در خیابان به افرین روبروی بیمارستان فیروزگر نصب گردیده بود ایا این منزل مسکونی به بیمارستان اجاره داده شده؟ایا بازرسین و ناظران بر عملکرد انجمن در جریان امور قرار دارند؟

  9. چند نکته
    ۱-رای‌گیری مجدد یک مصوبه پس از رأی نیاوردن در همان جلسه خلاف قانون است آقای بازرس!
    ۲-دوستان برگزیده کنگره اعلام کنند به چه دلیل هزینه کرده اند و هتل کرایه کرده اند که حالا از پس مخارج آن بر نمی آیند؟
    ۳-آقای آرمین هورمزدی اگر تمایلی به شرکت در جلسات انجمن ندارید جرات داشته باشید و انصراف بدهید.

  10. چند نکته
    ۱-رای‌گیری مجدد یک مصوبه پس از رأی نیاوردن در همان جلسه خلاف قانون است آقای بازرس!
    ۲-دوستان برگزیده کنگره اعلام کنند به چه دلیل هزینه کرده اند و هتل کرایه کرده اند که حالا از پس مخارج آن بر نمی آیند؟
    ۳-آقای آرمین هورمزدی اگر تمایلی به شرکت در جلسات انجمن ندارید جرات داشته باشید و انصراف بدهید.

  11. با درود خدمت …

    ممنون از نکاتتون
    کاری به موارد 2 و س شما ندارم. اما در خصوص خلاف قانون ، شاید حق با شما باشد. اما برگشتن از یک تصمیم اششتباه که به ضرر جامعه میباشد صحیح تر است.
    در دادگاه نیز بعد از صدور حکم، پس از دریافت اطلاعات جدید ، مجددا دادگاه تشکیل میشود و حکم جدید صادر میشود. در ضمن این قوانین کجا نوشته شده است؟ چون تا کنون در جستجوهایی که انجام داده ام مجموعه قوانینی پیدا نکرده ام که مصوب انجمن باشد

  12. با درود خدمت …

    ممنون از نکاتتون
    کاری به موارد 2 و س شما ندارم. اما در خصوص خلاف قانون ، شاید حق با شما باشد. اما برگشتن از یک تصمیم اششتباه که به ضرر جامعه میباشد صحیح تر است.
    در دادگاه نیز بعد از صدور حکم، پس از دریافت اطلاعات جدید ، مجددا دادگاه تشکیل میشود و حکم جدید صادر میشود. در ضمن این قوانین کجا نوشته شده است؟ چون تا کنون در جستجوهایی که انجام داده ام مجموعه قوانینی پیدا نکرده ام که مصوب انجمن باشد

  13. لطف بفرمایید بگویید که ارزیابی نیاز در انجمن چگونه است؟ چگونه است که انجمن از گردهمایی های شخصی با اعضاء تکراری برای اقامت در هتل های دربست حمایت می کند؟ این کمک هزینه ها بر چه اساسی پرداخت می شود؟ انجمن باید حامی جامعه باشد نه عده ای خاص و نظر کرده.

  14. لطف بفرمایید بگویید که ارزیابی نیاز در انجمن چگونه است؟ چگونه است که انجمن از گردهمایی های شخصی با اعضاء تکراری برای اقامت در هتل های دربست حمایت می کند؟ این کمک هزینه ها بر چه اساسی پرداخت می شود؟ انجمن باید حامی جامعه باشد نه عده ای خاص و نظر کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29