لوگو امرداد
گزارش یک‌صدوسی‌ویکم انجمن زرتشتیان تهران

نشست پایانی و تصویب پنجاه مصوبه

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهرانواپسین نشست گردش 43  انجمن زرتشتیان تهران با تصویب نزدیک به پنجاه مصوبه به پایان رسید.

نشست کمیسیون ساختمان برگزار شد و موارد زیر مورد تصویب قرار گرفت:

  • برآورد هزینه‌های تعویض شیرآلات سرویس‌های بهداشتی خانه‌ی فرهنگ و هنر تا سقف 30 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات شیروانی کتاب‌خانه‌ی یگانگی تا سقف 20 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی سرویس و تعمیرات کولرهای گازی، یخچال صنعتی و آبسردکن آدریان تهران به مبلغ 27 میلیون و 200 هزار ریال.
  • هزینه‌ی تعمیرات شیروانی خانه‌ی فرهنگ و هنر به مبلغ 24 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی تعمیرات جزیی در خوابگاه دانشجویان دختر برای دفع حشرات مزاحم به مبلغ 9 میلیون ریال.
  • متمم افزایش سقف مصوبه‌ی مورخ 29 امردادماه 1397 هیات مدیره به مبلغ 20 میلیون ریال در خصوص هزینه‌ی آماده سازی فضای اسکان دانشجویان در طبقه‌ی همکف خوابگاه دانشجویان پسر از 100 میلیون ریال به 120 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی سرویس و تعمیر پکیج دیواری سرایداری مارکار تهران‌پارس تا سقف 10 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات نیم طبقه‌ی دوم مهدکودک پرورش تا سقف 300 میلیون ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات سرویس و حمام طبقات اول و دوم خانه‌ی کیخسرو و پروین (باباطاهر) و بالکن‌های واحدها تا سقف 200 میلیون ریال.
  • هزینه‌های انجام شده در پروژه‌ی ساختمان کیخسروی از تاریخ 21 شهریورماه تا پایان مهرماه 1397 به مبلغ 266 میلیون و 307 هزار و 100 ریال.
  • برآورد هزینه‌های پیش رو جهت تقویت سازه‌ی فلزی، انجام سفت کاری و شروع نازک‌کاری پروژه‌ی ساختمان کیخسروی علی‌الحساب 2 میلیارد ریال.

فرشاد فرهی‌فر، دبیر کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی مصوبه‌هایی که بار مالی دارد توضیح داد: چون این پروژه را مرحله‌ای پیش می‌بریم و به دوران فترت نزدیک می‌شویم و هزینه‌هایی در پیش است، اکنون علی‌الحساب 200 میلیون تومان مصوب می‌گیریم تا اگر نیاز بود سازه‌ی ساختمان را تقویت کنیم و سفت‌کاری را به انجام برسانیم.

کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی چگونگی تامین بودجه از خزانه‌دار انجمن توضیح خواست.

جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار و فرنشین کمیسیون مالی انجمن زرتشتیان تهران: اگر مصوب شود باید تامین کنیم.

کامبیز میزانیان: خیلی از موارد دیگر از جمله عیدی 95 مصوب شد اما تامین نشد و هنوز پول آن‌ها پرداخت نشده است.

جمشید گشتاسبی: این سوال بی معناست، برای هر مصوبه‌ای می‌توان این سوال را پرسید که از کجا تامین می‌شود، اگر پول داشته باشیم پرداخت می‌کنیم. به هر حال اگر تصویب شود گردش بعدی پرداخت خواهد کرد.

کامبیز میزانیان: اگر بناست گردش بعدی پرداخت کند، همان موقع مصوب بگیرد.

فرشاد فرهی‌فر: ما مشکلی از این بابت نداریم، پروژه تعطیل می‌شود و همان گونه که تا کنون جریمه‌ی تاخیر کار دادیم باز هم پرداخت می‌کنیم.

راشین جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی: مگر امروز آخرین روز کاری هیات مدیره‌ی ما نیست؟ مگر من می‌توانم طی چند روز آینده کاری انجام دهم؟

فرشاد فرهی‌فر: در این مورد بنا نیست هیات مدیره کاری انجام دهد. نماینده‌ای از طرف انجمن در پروژه همکاری دارد و کارها را انجام می‌دهد. به هر حال وقتی برای کاری هزینه می‌کند باید مصوبه‌ای وجود داشته باشد تا هزینه‌ها پرداخت شود.

اردشیر اورمزدی، هموند انجمن زرتشتیان تهران: این هفته و هفته‌ی گذشته مصوبات کلانی با بار مالی زیاد وارد دستور جلسه می‌شود که نمی‌دانم چرا آخر دوره این تصمیمات گرفته می‌شود که برای دوره‌ی بعد به ارث گذاشته شود؟

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن: این پروژه با تمام مشکلاتی که درگیر آن بودیم مدتی است شروع شده و در حال پیشرفت است. اگر اعتقاد دارید در ماه آبان که بهترین موقعیت برای ساخت و ساز است پروژه تعطیل شود، تامین اعتبار نکنید. به هر حال این پروژه در حال انجام است و روال خود را دارد و در گردش بعدی نیز همین روند ادامه پیدا خواهد کرد. هر کجای دنیا وقتی دولت عوض می‌شود کارهای نیمه تمام را انجام می‌دهد.

بهمن تیمساری، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران: در کارهای ساختمانی تجهیز کارگاه انجام می‌گیرد و متوقف کردن روند اقداماتی که شروع شده و خسارتی که طی این وقفه محتمل می‌شود به مراتب بیشتر از این رقم خواهد بود. نکته‌ی دیگر بحث تامین مالی این مصوبه از سوی خزانه‌دار است که با توجه به امکانات تامین می‌کند. اما ما به عنوان کمیسیون ساختمان با توجه به وقفه‌ی پیش رو و اینکه دوره‌ی بعد حتی اگر هفته‌ی آینده شروع شود، تا انتخابات داخلی و مشخص شدن مسوولیت افراد، حداقل 45 روز زمان خواهد برد. این 45 روز زمان با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما برای اجرای پروژه‌های ساختمانی معضل بزرگی است. اینکه دوستان اشاره می‌کنند این رقم سنگین است، خصوصیت پروژه‌های ساختمانی این است که ارقام همیشه سنگین هستند، چه در این دوره و چه در دوره‌های بعدی. بحث اصلی این است که نباید وقفه‌ای در روند کار اتفاق بیفتد.

  • برآورد هزینه‌های پیش رو جهت تکمیل نازک‌کاری و ادامه‌ی پروژه‌ی ساختمان خرمن گیو علی‌الحساب 2 میلیارد ریال.
  • متمم افزایش سقف مصوبه‌ی مورخ 21 خوردادماه 1397 هیات مدیره به میزان 500 میلیون ریال در خصوص هزینه‌های اخذ جواز پروژه‌ی خانه‌ی کیانی‌پور از مبلغ 450 میلیون ریال به 950 میلیون ریال با توجه به صورت‌جلسه‌ی مورخ 21 مهرماه 1397.

درباره‌ی قرارداد پروژه‌ی ساختمان روانشاد کیانی‌پور میان نمایندگان هیات‌مدیره، آقای جویبان‌پور (سازنده) و نماینده مجمع همگانی و روند اجرای آن در نشست صدوسی‌ُاُم انجمن، گفت‌وگو شد.

  • هزینه‌ی بیمه‌نامه‌ی مسوولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان پروژه‌ی ساختمانی خرمن‌گیو از 28 مهرماه 1397 تا 28 مهرماه 1398 به مبلغ 26 میلیون و 558 هزار و 352 ریال.

 

نشست کمیسیون مالی و بودجه در تاریخ 30 مهرماه 1397 برگزار و موارد زیر مورد تصویب قرار گرفت:

  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 200 میلیون ریال جهت تعمیرات خانه‌ی جنب پذیرشگاه پارسایی بر اساس گزارش دفتر فنی و اسناد پیوست سند و مصوب 5 شهریورماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی مبلغ 22 میلیون و 55 هزار ریال بابت کمک‌هزینه‌ی برگزاری هشتمین دوره مسابقات جام جان‌باختگان مصوب 12 شهریورماه 1397ساختمان.
  • تسویه‌ی مبلغ 5 میلیون ریال بابت خرید لوازم کامپیوتر مصوبه‌ی 26 مهرماه 1395 کمیسیون خدمات از فروشگاه پویا بابت مارکار.
  • تسویه‌ی  مبلغ 6 میلیون و 400 هزار ریال بابت کارکرد پاره وقت یک هم‌کیش در خانه‌ی فرهنگ و هنر بر اساس مصوبه‌ی 23 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • صورت هزینه‌های تنخواه‌گردان در سه ماهه‌ی اول سال 1397 به مبلغ 35 میلیون و 62 هزار و 300 ریال و بابت سه ماهه‌ی دوم سال 1397 به مبلغ 71 میلیون و 735 هزار و 750 ریال به شرح اسناد پیوست گزارش صورت هزینه.
  •  تسویه‌ی مبلغ 2 میلیون و 19 هزار و 225 ریال بابت هزینه‌ی مخزن زباله‌ی 240 لیتری پسماند عفونی از تاریخ اول خوردادماه تا 31 امردادماه 1397 بر اساس صورت حساب سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران.
  • خرید و نصب پمپ آب خانه‌ی مزدا بر اساس مصوب 23 مهرماه 1397 و گزارش دفتر فنی که پیوست آن 4 فقره صورت حساب پیوست شده است به مبلغ 60 میلیون و 720 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دفتر فنی از تاریخ 17 شهریورماه تا 7 مهرماه 1397 مصوبه‌ی 23 مهرماه 1397 کمیسیون ساختمان به مبلغ 14 میلیون و 286 هزار ریال بر اساس گزارش دفتر فنی و اسناد پیوست سند.
  • تسویه‌ی مبلغ 3 میلیون و 425 هزار ریال بر اساس اسناد و مدارک پیوست گزارش دفتر فنی در رابطه با کارهای ساختمان کیخسروی شامل هزینه‌های کنتور و جواز بتن ریزی شامل دو فقره و مصوب 23 مهرماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 6 میلیون و 624 هزار ریال بابت منشی خانه‌ی فرهنگ و هنر در شهریورماه 1397 بر اساس گزارش خانه‌ی فرهنگ و هنر و مصوب 23 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال بر اساس مصوبه‌های 15 دی‌ماه و 26 اردیبهشت‌ماه 1395 و 21 فروردین‌ماه و 21 اسفندماه 1396 کمیسیون فرهنگی بابت کمک هزینه‌ی جشن سده و برگزاری گهنبار و سدره‌پوشی.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 23 میلیون و 670 هزار ریال بابت تعمیرات شیروانی و لوله‌ی خوابگاه دختران بابت گزارش دفتر فنی و اسناد صورت‌حساب مربوط به این اقدامات و مصوب 23 مهرماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی خرید 4 میلیون و 500 هزار ریال جهت ست ملحفه و روبالشی برای پذیرشگاه پارسایی بر اساس مصوبه‌ی 23 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی مبلغ 4 میلیون و 340 هزار ریال بابت خرید فرم هماهنگ در مهدکودک پرورش بر اساس صورت‌ حساب مانتو چروک و تصویب 23 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تسویه‌ی مبلغ 7 میلیون و 270 هزار ریال بابت گهنبار واج یشت ایاسرم طبق مصوبه‌ی 23 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات و صورت حساب خشکبار ناصر گیاهی.
  • تسویه‌ی مبلغ 4 میلیون و 600 هزار ریال صورت حساب داروخانه‌ی داریوش بابت خرید سرم و 567 هزار و 500 ریال بابت صورت حساب 8 و 14 مهرماه 1397 داروخانه‌ی داریوش.
  • تسویه‌ی مبلغ 7 میلیون ریال بابت جوش‌کاری و نظافت و آبیاری آدریان بزرگ بر اساس گزارش مدیریت آدریان و مصوب 16 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 27 میلیون و 860 هزار ریال بابت سیستم گرمایشی مدرسه‌ی گشتاسب بر اساس گزارش پیوست شده و مصوب 2 مهرماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تصویب تسویه‌ی مبلغ 318 میلیون و 45 هزار ریال بابت هزینه‌ی تعمیرات چاه سالن خسروی بر اساس گزارش دفتر فنی و مصوبه‌های 26 شهریورماه و 23 مهرماه 1397 کمیسیون ساختمان.

 

کمیسیون روابط عمومی با 3 مصوبه و دو گزارش:

  • مبلغ 20 میلیون ریال بابت هزینه‌ی دارو و درمان یکی از همکیشان که به بیماری خاص دچار است و شرایط مالی مناسبی ندارد.
  • تصویب ماهانه مبلغ 5 میلیون ریال برای درمان و نگهداری از یک همکیش نیازمند در خانه سالمندان.

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران: این مصوبه نقدی به شخص تعلق نمی‌گیرد و بر اساس حسابداری در انتهای سال تسویه می‌شود. این روند از چند سال پیش اجرا شده است.

جمشید گشتاسبی درباره‌ی روش اجرای این مصوبه توضیح داد: اینگونه نیست که ما هر ماه 500 هزار تومان به شخص واریز کنیم. این قرارداد تهاتری هست که ما با هیات‌امنای خانه‌ی سالمندان داریم. با این روش که مواردی از سوی انجمن معرفی می‌‌شود که از آن‌ها هزینه‌ی کمتری می‌گیرند یا اصلا مبلغی نمی‌گیرند و در برابر آن، ما هزینه‌های بیمه‌ی افراد را پرداخت می‌کنیم و در پایان سال تمام مخارج را تسویه می‌کنیم، اگر پایان سال ما مبلغی بدهکار بودیم می‌پردازیم و بالعکس اگر خانه‌ی سالمندان  بدهکار بود به انجمن پرداخت می‌کند. این مصوبه سالانه 6 میلیون تومان در حساب بدهکاری انجمن ثبت می‌شود.

جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این که شماری از هموندان انجمن در جریان جزییات فعالیت‌های انجمن با زیرمجموعه‌های آن نیستند، از جمله مورد گفته شده، پیشنهاد داد نحوه‌ی ارایه خدمات، هزینه‌ها و درآمدهای مراکز تابعه به هموندان هیات‌مدیره گزارش شود.

افشین نمیرانیان: این بحث وارد است و بسیار گفته شده که گزارشی به انجمن ارایه شود که تاکنون انجام نشده است. با تمام احترام به تمام زحمات آنان و با توجه به اینکه اطمینان داریم کارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند، امیداورم در دوره‌ی بعد این اتفاق بیفتد.

بهمن تیمساری: عبارت تخفیف در این مورد اشتباه است. اصولا در مورد یک فرد واجد شرایط تشخیص می‌دهیم که مقداری از هزینه‌های وی به انجمن منتقل شود. اگر از کلمه‌ی تخفیف استفاده کنیم یعنی داریم مسیری را باز می‌کنیم برای اینکه این مصوبات مشمول افراد دیگر نیز بشود. کمیسیون روابط عمومی باید تعاریف و دستور العمل‌هایی را در خصوص افرادی که مشمول یک سری از بخشودگی هزینه‌ها در رابطه با خدمات انجمن می‌شوند، طراحی کند.

  • موافقت با مبلغ 30 میلیون ریال برای درخواست پدر یکی از دانش‌آموزان جهت تامین بخشی از هزینه‌ی 90 میلیون ریالی آموزش‌های خاص جانبی مورد نیاز فرزندشان.

گزارش کمیسیون روابط عمومی:

  • واریز مبلغ مستمری یکی از مستمری بگیران یزد به فرزند وی انتقال داده می‌شود.
  • بانو پوران کیانی‌پور که پیش از این تمام دارایی خود را به انجمن دهش کرده بودند، درگذشتند. انجمن زرتشتیان تهران همراه آرامش باد به روان درگذشته، وظیفه‌ی خود می‌داند همه‌ی آیین‌ها را برای روانشاد انجام دهد.

 جلسه‌ی پایانی کمیسیون خدمات،30 مهرماه 1397 با حضور اعضا تشکیل و موارد زیر تصمیم‌گیری شد:

  • با مبلغ 2 میلیون و 19 هزار و 225 ریال در وجه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از تاریخ یکم خوردادماه تا 31 امردادماه 1397 بابت پسماندهای درمانگاه یگانگی موافقت شد.
  • با مبلغ 4 میلیون و 650 هزار ریال جهت چاپ تراکت درمانگاه یگانگی با تیراژ 10 هزار عددی موافقت شد.
  • با صورت هزینه‌های درمانگاه یگانگی جمعا به مبلغ 26 میلیون و 346 هزار و 500 ریال طی 5 فقره فاکتور در مهرماه 1397 موافقت شد.
  • با متمم مصوبه‌ی 35 میلیون ریالی 23 مهرماه 1397 برای باغ اوسون به مبلغ یک میلیون و 460 هزار ریال موافقت شد.
  • با مبلغ 20 میلیون ریال که خانم‌ها پروین و هما فرودی جهت تجهیز خوابگاه پسران نیک‌اندیشی کرده بودند موافقت شد.

کمیسیون فرهنگی با 9 مصوبه و یک گزارش:

  • جهت تکمیل موارد ساختمانی خانه‌ی فرهنگ و هنر و آماده سازی آن جهت شروع کلاس‌ها، مبلغ 22 میلیون و 300 ریال در نظر گرفته می‌شود.
  • با افزایش تنخواه خانه‌ی فرهنگ و هنر از مبلغ 2 میلیون ریال به 6 میلیون ریال موافقت گردید.
  • با پرداخت مبلغ 12 میلیون ریال برای برگزاری مراسم جَشَن‌خوانی خانه‌ی فرهنگ و هنر به تاریخ 24 آبان‌ماه 1397 به مناسبت بازگشایی این مکان پس از پایان رنگ‌آمیزی و تعمیرات این ساختمان موافقت گردید.
  • «در» اتاق راهنمای گردشگری آدریان تهران که مصوبه‌ی 13 میلیون ریالی داشت با مبلغ 10 میلیون و 474 هزار ریال تعویض شد.
  • شادی ملک‌پور به عنوان منشی نمایشگاه آدریان تهران انتخاب شد و شرح وظایف وی نیز پس از این اعلام می‌شود.
  • با توجه به اینکه فنس دور زمین فوتبال آدریان بزرگ ناقص می‌باشد و همین‌طور دیوار شرقی که ناامن است و باید فنس‌کشی انجام شود که زیر نظر مهندس فروغی این کار انجام شده و هزینه‌ی آن علی‌الحساب 50 میلیون ریال خواهد بود. مواد لازم از جمله میلگرد و فنس موجود است و تنها هزینه‌ی کارگر محاسبه می‌شود. مگر آنکه مواد اولیه کافی نباشد.
  • طبق درخواست یانش‌وران مانتره جهت برگزاری پنجمین گردهم‌آیی جوانان زرتشتی سراسر کشور، مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان تامین برخی از مخارج آن‌ها در نظر گرفته شد.
  • طبق درخواست برگزارکنندگان هفتمین کنگره‌ی جوانان برگزیده‌ی زرتشتی در آبان‌ماه 1397، مبلغ 20 میلیون ریال جهت تامین بخشی از مخارج آن‌ها در نظر گرفته شد.

راشین جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی برای بالا بردن کیفیت همایش جوانان برگزیده پیشنهاد داد: گردهم‌آیی جوانان زرتشتی سراسر کشور، زیر نظر کارگروه جوانان زرتشتی سراسر کشور است که مانند سایر کارگروه‌ها این طرح را ارایه کرده و دبیرخانه‌ی این کارگروه انجمن یانش‌وران مانتره است.

کنگره‌ی جوانان برگزیده زیر مجموعه‌ی ارگان یا کارگروه خاصی نیستند و مجموعه‌ای هستندکه مستقل شکل گرفته و مستقل مراسم برگزار می‌کند. به همین دلیل انجمن پیشنهاد داده تا برای بالاتر بردن کیفیت برنامه‌ها، طرح خود را در کارگروه جوانان ارایه کنند تا بتوانند با انجمن‌های سراسر کشور در ارتباط باشند و از آن‌ها یاری بگیرند. انجمن زرتشتیان تهران مانند هر سال کمک می‌کند اما با توجه به برنامه‌های متعدد در سال کمک‌هزینه‌ها بین برنامه‌ها تقسیم می‌شود.

خانم خادم فرنشین کمیسیون روابط عمومی و مددکاری انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی جوانان برگزیده گفت: بسیار سپاسگزارم از تمام دست‌اندرکارانی که چنین برنامه‌هایی را تدارک می‌بینند. اما پس از برگزاری این نشست‌ها سرنوشت برگزیدگان مشخص نیست که آیا از توانایی آن‌ها استفاده می‌شود یا خیر. انجمن زرتشتیان تهران به توانایی آن‌ها ایمان و به کمکشان امید دارد. اما پس از گذشت چندین سال از برگزاری اینگونه همایش‌ها هیچ کدام از برگزیدگان را مشاهده نمی‌کنیم که در بخشی از انجمن به کار گرفته ‌شده باشند در حالی که انجمن و کانون و همه‌ی ارگان‌ها به مشاوره‌ی آنان نیاز دارد.

در بخشی دیگر راشین جهانگیری افزود: می‌توان این سوال را از مسوولان برگزاری چنین همایش‌هایی پرسید. صرفا بیلان مالی مهم نیست بلکه بیلان کاری نشان دهنده‌ی هدف از برگزاری یک مراسم است و اینکه نهایتا به چه نقطه‌ی می‌رسد. امیدوارم از گردش آینده گزارش کامل‌تری از برگزاری این مراسم ارایه شود.

  • با توجه صحبت‌هایی که با هیات‌مدیره در جلسه‌ی 23 مهرماه 1397 و جلسه‌ی کمیسیون با آقای دکتر خسرویانی داشت قرار بر این شد که نگهبان آدریان بزرگ به رستم باغ منتقل شده و یک نفر همکیش در شش ماهه‌ی دوم سال از ساعت 9 صبح تا 9 شب و شش ماهه‌ی اول سال از 8 صبح تا 10 شب به عنوان جایگزین موقت مشخص شده و فراخوان هم جهت پست نگهبانی این مکان آماده خواهد شد و به مدت سه ماه به صورت آزمایشی زیر نظر انجمن فعالیت خواهد کرد. سیستم باغبانی و نظافت باغ آدریان نیز مانند گذشته انجام خواهد شد و شرح وظایف نگهبان نیز مشخص می‌شود.

راشین ‌جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی درباره‌ی این نقل و انتقال نگهبان توضیح داد: مبلغ حقوق مانند گذشته است و در شب نگهبان شب حضور دارد. از روزی که این مکان کاربری ورزشی پیدا کرد و مراجعه‌ی افراد زیاد شد، شرح خدمات و وظایف برای کسی که به عنوان سرایداری و نگهبانی تمام وقت مشغول به کار است، تعریف شد. پیش از این صرفا فقط شرح وظایف مربوط به نگهبانی را به عهده داشت. اکنون نگهبان روز مسوولیت نظارت بر رفت و آمد افراد و پروژه‌ی ساختمانی و مراقبت از وسایل و امکانات مجموعه را بر عهده دارد. وظیفه‌ی باغبانی و نظافت بر عهده‌ی دیگری گذاشته شده و پس از ساعت کاری جای خود را به نگهبان شب تحویل می‌دهد. شیفت شب کاری جز نگهبانی ندارد. دشواری ما در شیفت شب است که شاید لازم باشد از نیروی غیر همکیش و به دلیل شرایط این مکان ازدواج نکرده استفاده کنیم. دفتری برای تحویل دادن مسوولیت شیفت شب و روز و ساعت تحویل پیش‌بینی شده. به علت وسعت باغ، رخ دادن هر اتفاقی ناگزیر است. کمیسیون فرهنگی قبلا مصوبه‌ی نصب دوربین در اطراف دیوار باغ را گرفته بود اما به علت تنگنای مالی انجمن در آن برهه این کار انجام نشد ولی یکی از اقدامات دوره‌ی بعد باید تامین وضعیت حفاظتی آدریان تهران باشد.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

کنتور آب دبیرستان نوشیروان با تمام مغازه‌های مجاور مشترک است و با توجه به اینکه مغازه‌ها از پارچه فروشی به اغذیه در حال تغییر کاربری هستند و امسال، آموزش و پرورش به تمام مدارس دولتی اعلام کرده از ابتدای سال قبض آب و برق و گاز را پرداخت نکنند. بنابر این مدرسه طبق قانون قبض آب را پرداخت نمی‌کند. درخواست داریم تا به مغازه داران نامه داده شود که باید تمام قبض آب را بدهند تا زمانی که اقدام به جدا کردن کنتورها کنند.

کمیسیون موقوفات با دو مصوبه:

  • در ادامه‌ی روند تک برگی کردن اسناد و املاک انجمن زرتشتیان تهران مبلغ 100 میلیون ریال هزینه کرد جهت 8 سند دیگر از اماکن مسکونی یا تجاری مصوب گردید.
  • در خصوص دریافت اجاره بهای یکی از مستاجرین خانه‌ی هرمزدی واقع در خیابان فلسطین جنوبی که از سال 1386 در این مکان ساکن بود، در تاریخ 11 شهریورماه 1397 تخلیه کرده و اظهار داشت توانایی پرداخت اجاره را ندارد. با توجه به تحقیقات کمیته‌ی مددکاری، کمیسیون تصمیم گرفت اجاره بها بخشیده شود.

 پس از پایان دستور جلسه، فربد خانی‌زاده، دبیر هفتمین کنگره جوانان برگزیده زرتشتی

خواستم نکاتی را درباره‌ی کنگره جوانان زرتشتی اشاره کنم که تا کنون به آن پرداخته نشده. سال گذشته از شرکت‌کنندگان کنگره بودم و امسال دبیر هستم و سال آینده به دلیل محدودیت سنی، مسوولیتی نخواهم داشت. بنابراین صحبت‌هایی که می‌کنم منفعتی برای شخص من ندارد. با ناامیدی به این جلسه آمدم و فکر نمی‌کردم که این مصوبه به تصویب برسد و از تمام هموندان هیات‌مدیره برای تصویب آن سپاسگزارم. فکر می‌کنم هر مبلغی برای این کنگره هزینه کنیم زیاد نیست. با یک حساب سر انگشتی در مجموع نزدیک به 20 میلیون تومان هزینه‌ی این کنگره می‌شود که با احتساب 40 نفر، مخارج شرکت‌کنندگان نفری 500 هزار تومان است که تنها 200 هزار تومان آن دریافت شده است. یعنی برای هر نفر 300 هزار تومان خرج می‌کنیم. جشنی برای تشکر در سالن خسروی و اهدای یادبود بی‌شک 200 هزار تومان هزینه ‌در پی دارد. راجع به جذب‌شدن برگزیدگان در جامعه، گرچه ما تمام سعی خود را می‌کنیم اما نظر شخصی من در 35 سال زندگی در جامعه‌ی زرتشتی این است که جامعه به من نیازی ندارد و باید خودم به خودکفایی برسم و من نیز نیازی به جامعه نداشته باشم. من جامعه را مانند پدر و مادر می‌دانم که اگر آنان هر روز از من انتظار داشته باشند که کاری برایشان انجام دهم، احساس می‌کنم در انتها اتفاقی نخواهد افتاد. اما اگر پدر و مادر پشتیبانی کنند، پس از هفت سال زندگی در خارج از کشور به خاطر پدر و مادر به ایران باز می‌گردم. اگر فرزند از والدین محبت بگیرد قطعا محبت را به آنان باز می‌گرداند. دوست دارم در جامعه‌ی زرتشتی بدون تنش و استرس کاری انجام دهم اما احساس می‌کنم همان تنش بیرون در داخل جامعه‌ی زرتشتی نیز وجود دارد.

وی در ادامه افزود: کسانی که در کنگره شرکت کرده‌اند قدر آن را می‌دانند. امسال کمتر از داخل ایران توانستیم بودجه جمع کنیم اما شرکت‌کنندگان پارسال که اکنون در خارج از کشور هستند به دلار از ما پشتیبانی کردند، چرا که می‌خواستند این کنگره برگزار شود. در پاسخ به پرسش در مورد اینکه چرا همایش در هتل برگزار می‌شود و از پذیرشگاه استفاده نمی‌کنیم، باید گفت برگزاری مراسم در هتل مانند جایزه‌ای برای شرکت‌کنندگان است و اگر در پذیرشگاه مراسم را برگزار کنیم عده‌ای انتقاد خواهد کرد که پذیرشگاه در شان آن‌ها نیست و چرا در مکانی بهتر برگزار نشده است. فکر می‌کنم اگر مهربانانه‌ و دست‌ودلبازانه‌تر با جوانان برخورد شود، در بلند مدت این هزینه‌ها به ثمر خواهد نشست. چرا که فرزندان شریفی هستند و قدر محبتی را که به آن‌ها کرده‌ایم را می‌دانند.

در گوشه و کنار نشست:

_ افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، آغاز دوره‌ی فترت گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران را از چهارم آبان‌ماه 1397 خورشیدی به آگاهی هموندان هیات‌مدیره رساند.

_ افشین نمیرانیان از همه‌ی هموندان هیات‌مدیره که در این گردش همکاری داشتند به ویژه رستم خسرویانی، فرنشین انجمن و جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن سپاسگزاری کرد.

_ دستگاه شمارنده‌ی آرا بیشتر زمان‌ها خراب است و گاهی منجر به رای‌گیری دستی می‌شود و یا تکرار رای‌گیری را در پی دارد.

نشست یک‌صدوسی‌ویکم انجمن زرتشتیان تهران 30 مهرماه 1397 خورشیدی دو ساعت و نیم به درازا کشید و سپس نشست غیرعلنی شد. آرمین هورمزدی، پدرام سروش‌پور، هرمز مهربد و فرهاد کاویانی غایب بودند و فرنشین انجمن زرتشتیان دیر به نشست رسید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

14 پاسخ

  1. این دوره انجمن با همه کاستی و مشکلات به پایان رسید و بر خلاف همه ادعاهای اولیه جلسات غیرعلنی و اختلافات داخلی روزافزون بود. حال دوره خطرناک فترت آغاز شده که نیازی به مصوبه و جلسه هم ندارد.

  2. این دوره انجمن با همه کاستی و مشکلات به پایان رسید و بر خلاف همه ادعاهای اولیه جلسات غیرعلنی و اختلافات داخلی روزافزون بود. حال دوره خطرناک فترت آغاز شده که نیازی به مصوبه و جلسه هم ندارد.

  3. معمولا مصوبه های مهم را میگذارند آخر شب که همه عجله دارند. اینبار هم کلی مصوبه را گذاشتند لحظه آخر که کسی فرصت و حوصله نداشته باشد. اگر فقط رایگیری هر مصوبه 3 دقیقه طول بکشد، یعنی دو ساعت و نیم فقط برای مراسم رایگیری. بماند که بعضی موضوعات رایگیری مجدد داشت.

  4. معمولا مصوبه های مهم را میگذارند آخر شب که همه عجله دارند. اینبار هم کلی مصوبه را گذاشتند لحظه آخر که کسی فرصت و حوصله نداشته باشد. اگر فقط رایگیری هر مصوبه 3 دقیقه طول بکشد، یعنی دو ساعت و نیم فقط برای مراسم رایگیری. بماند که بعضی موضوعات رایگیری مجدد داشت.

  5. همیشه دوران فترت با اما و اگرهایی همراه بود و اینبار هم فروش ساختمان بختیان در یوسف اباد به همت ! اقای کوروش ساسانی رئیس کمیسیون موفوقات در دوره فترت

  6. همیشه دوران فترت با اما و اگرهایی همراه بود و اینبار هم فروش ساختمان بختیان در یوسف اباد به همت ! اقای کوروش ساسانی رئیس کمیسیون موفوقات در دوره فترت

  7. سلام. این همه مخارج از کجا باید تامین شود؟ هیات مدیره دوره بعد با خزانه خالی روبرو خواهد شد.

  8. سلام. این همه مخارج از کجا باید تامین شود؟ هیات مدیره دوره بعد با خزانه خالی روبرو خواهد شد.

  9. دوست همکیش دوره فترت به کارهای روزمره می‌پردازد مصوبه‌های کلان در دستور کار نیست و نباید باشد

  10. دوست همکیش دوره فترت به کارهای روزمره می‌پردازد مصوبه‌های کلان در دستور کار نیست و نباید باشد

  11. همراه بزرگوار که نمی‌دونیم همراه چه سیاست و گروهی هستید. فروش ملک یا هر اتفاقی اینچنینی در گردش 43 که مصوبه هیات مدیره را داشته و تا مراحل اجرایی پیش رفته د راین بحران اقتصادی که قیمتها شرایط خرید و فروش در حال تغییر است نگهداشتن این مصوبه که به مرحله‌ی پایان رسیده و همه‌ی پیش بینی‌ها انجام شده به صلاح کدام سیاست و گروه است؟!!!

  12. همراه بزرگوار که نمی‌دونیم همراه چه سیاست و گروهی هستید. فروش ملک یا هر اتفاقی اینچنینی در گردش 43 که مصوبه هیات مدیره را داشته و تا مراحل اجرایی پیش رفته د راین بحران اقتصادی که قیمتها شرایط خرید و فروش در حال تغییر است نگهداشتن این مصوبه که به مرحله‌ی پایان رسیده و همه‌ی پیش بینی‌ها انجام شده به صلاح کدام سیاست و گروه است؟!!!

  13. زمان فراخوان همکاری ها در مارکار و درمانگاه یگانگی 5 آبان به پایان رسید. تکلیف متقاضیان همکاری را چه کسی معلوم می‎‌کند
    چه عجله‌ای بود. فراخوانی اعلام کردید که یک روز بعد از
    پایان گردش زمان آن به پایان رسید.
    مدیریت زمانی جالبی بود آیندگان می‌توانند الگو قرار بدهند

  14. زمان فراخوان همکاری ها در مارکار و درمانگاه یگانگی 5 آبان به پایان رسید. تکلیف متقاضیان همکاری را چه کسی معلوم می‎‌کند
    چه عجله‌ای بود. فراخوانی اعلام کردید که یک روز بعد از
    پایان گردش زمان آن به پایان رسید.
    مدیریت زمانی جالبی بود آیندگان می‌توانند الگو قرار بدهند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04