لوگو امرداد
از هشتم تا یازدهم آبان ماه

هفتمین کنگره‌ جوانان برگزیده زرتشتی چگونه گذشت؟

هفتمین کنگره جوانان برگزیده زرتشتی هشتم آبان‌ماه 1397 خورشیدی پس ازبرگزاری آیین گشایش و جای گرفتن شرکت‌کنندگان در هتل، با برنامه‌ی آشنایی برگزیدگان با یکدیگر آغاز به کار کرد.

شرکت‌کنندگان در نخستین کارگاه از روز نخست، با شرکت در کارگاه سرمایه گذاری و ریسک، با آموزش اردشیر ظهرابی، دانشجوی دکترای مدیریت مالی دانشگاه تهران درباره‌ی روش‌های گوناگون سرمایه گذاری برای حفظ ارزش سرمایه در شرایط بی ثبات اقتصادی هم اندیشی کردند.

در ادامه دکتر مهربد وخشوری، دانش‌آموخته‌ی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پیوند با طرح استارت‌آپی خود که از دست‌آوردهای ششمین کنگره جوانان برگزیده زرتشتی بود سخنرانی کرد و از روند پیشرفت آن و تجربه‌های خود در این راستا گفت. برنامه‌ی پایانی روز نخست ارتباط از راه دور به شیوه‌ی ویدیو کنفرانس با رامین اخوی‌جو، هنرمند و آهنگساز جوان زرتشتی بود که هم اینک در آمریکا مشغول به کار و تحصیل است و در عرصه‌ی جهانی موسیقی افتخار به دست آورده است. وی از تجربه‌ها و محدودیت‌های نوآوری در جامعه‌های گوناگون سخنرانی کرد.

پس از پذیرایی، شب نشینی شاد برای آشنایی و همدلی بیشتر شرکت کنندگان ادامه یافت و شرکت‌کنندگان هم سبک و هم فکر با یکدیگر به گفت و شنود پرداختند.

دومین روز کنگره، پس از صرف صبحانه، با کارگاه سه ساعته‌ی محسن طاهری، از هموندان هیات علمی آینده پژوهی دانشگاه اصفهان آغاز شد. در این کارگاه درباره‌ی تصویر افراد از آینده‌ی شخصی و آینده‌ی گروهی گفت‌وگو شد. همچنین باشندگان با نوشتن نامه‌ای به نسل‌های آینده و نوادگان و بیان آنچه که برای آنها به جا گذاشته شده است، تمرینی برای تصویرسازی از آینده انجام دادند و پس از آن زمانی به جمع بندی و تحلیل دیدگاه شرکت کنندگان گذشت.

پس از ناهار و استراحت، برنامه با گشت و گذار و بازدید از دیدنی‌های شهر اصفهان مانند آکواریوم پارک ناژوان، سی‌وسه پل، نقش جهان دنبال شد و زمان شام را در رستورانی در دل کوه صفه گذراندند.

 روز سوم از برگزاری کنگره‌ی جوانان برگزیده زرتشتی، پنجشنبه دهم آبان‌ماه، با باشندگی در کارگاه آینده پژوهی و آموزش رادمان خورشیدیان، کارشناس ارشد آینده‌نگاری اجتماعی از دانشکده جامعه‌شناسی دانشگاه ترنتو-ایتالیا دنبال شد. این کارگاه از نیاز انسان‌ها به حضور در جوامع دلخواه، ویژگی‌های جوامع آگاهانه و بررسی جوامع زرتشتی از این نگاه، آغاز شد و در ادامه از شرکت‌کنندگان درخواست شد تا گروهی به تجسم و تدوین مشخصه‌های جوامع ایده‌آل (آرمان شهر‌ها)ی خویش بپردازند.

پس از این کارگاه چند ساعته، شرکت‌کنندگان به دومین تجربه گشت و گذار خود، این بار در یک باشگاه سوارکاری پرداختند. آنها از نزدیک با این ورزش اصیل و شرایط نگهداری اسب آشنا شدند، اصول اولیه را از سوی مربی آموزش دیدند و سوارکاری را تجربه کردند.

شرکت‌کنندگان هفتمین کنگره جوانان برگزیده‌ی زرتشتی پس از بازگشت و صرف ناهار سنتی بریانی، در کارگاه اصول مذاکره با  آموزش روزبه اورنگی، کارشناس ارشد ام بی ای از دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران، شرکت کردند. در این کارگاه پس از توضیح‌های نخستین، باشندگان اصول مذاکره را در چارچوب یک بازی گروهی تمرین کردند و به متقاعد کردن طرف مذاکره برای رسیدن به حداکثر سود مشترک هر دو طرف یا قاعده‌ی بُرد-بُرد پرداختند. بزم شبانه پایان بخش برنامه‌های روز سوم بود.

واپسین روز کنگره، به جمع‌بندی کارگاه آینده پژوهی و ارایه‌ی دستاورد هم‌اندیشی گروه‌ها ویژه شد. پس از تحویل هتل، گذراندن زمان ناهار و پیش‌کش یادبود، هفتمین کنگره جوانان برگزیده زرتشتی در یازدهم آبان ماه 1397 خورشیدی به کار خود پایان داد.

شیرین زندیان، نیلوفر فلفلی، شادی اجباری، نسرین خنجری و ساناز پوروشسب، دکتر فربد خانی‌زاده، دبیر کنگره، فریدون بهرامیان‌فرشید، مازیار نیک‌بخش، روزبه اورنگی، رادمان خورشیدیان و اردشیر ظهرابی کارگروه برگزارکننده کنگره بودند.

هفتمین کنگره جوانان برگزیده زرتشتی از هشتم تا یازدهم آبان‌ماه 1397 خورشیدی با همکاری انجمن زرتشتیان اصفهان برگزار شد.

1

2

3

5

6

7

8

9

10

11فرتور رسیده است.

1986

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. موفق باشید
    من خودام اتیس هستم
    فکر کنم در زمان اسمارت
    دیجیتال باید به دوران ظلایی اخلاقیات یونان باستان بازگشت
    که بنیان گذاران اخلاق و ساینس وتکنولوزی در یونیورس بوده اند و خواهند بود

  2. موفق باشید
    من خودام اتیس هستم
    فکر کنم در زمان اسمارت
    دیجیتال باید به دوران ظلایی اخلاقیات یونان باستان بازگشت
    که بنیان گذاران اخلاق و ساینس وتکنولوزی در یونیورس بوده اند و خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29