لوگو امرداد
به کوشش كارگروه ورزش بانوان ورهرام

گرامی‌داشت اشتاد ایزد؛ دیدار با سالمندان زرتشتی

اشتاد ایزد و دی‌ماه روز نیایش و ورزش و دیدار با سالمندان زرتشتی، همراه با برنامه‌ی تغذیه سالم به کوشش كارگروه ورزش بانوان ورهرام گرامی داشته شد.

برنامه با نیایش همگانی به سرپرستی روح‌انگیز جهانگیری با آرزوی تندرستی و شادی برای همه‌ی باشندگان در آیین و همه‌ی بهدینان آغاز شد. سپس تمرین ورزش با حركات كششی به سرپرستی مهری منوچهری اجرا شد. در ادامه‌ی برنامه، یكی از شركت كنندگان سخنانی درباره‌ی خویشكاری ایزد بانو اشتاد بیان کرد. همچنین مطلبی در باره‌ی روی خود در آیینه دیدن گفته شد: در آغاز بیشتر آیین‌ها، زرتشتیان با نشان دادن آیینه و گلاب‌پاش به پیشواز مهمانان می‌روند. با این آرمان که روی نیكو و خندان خویش را ببینند و به پاس بخشیدن این نعمت بزرگ پروردگار را سپاسگزار باشند که یكی از راه‌های بدست آوردن آرامش و شادی و برآورده شدن آرزوها است.

در بخش دیگر از برنامه، مهرانگیز ذهبی كتاب تاریخ زرتشتیان پس از ساسانیان به نگارش موبد رشید شهمردان را معرفی کرد. همچنین درباره‌ی چگونگی آزار زرتشتیان در درازنای تاریخ، نگارش شده در این كتاب، را بیان کرد. در برنامه‌ تغذیه سالم شركت‌كنندگان درباره‌ی ویژگی برخی از گیاهان دارویی سخنانی گفتند. آیین با دف نوازی ناهید استقامت و پذیرایی از باشندگان به پایان رسید.

گرامی‌داشت اشتاد ایزد، بامداد پنجشنبه ٢٠ دی‌ماه با باشندگی شماری از زرتشتیان در آدریان بزرگ برگزار شد.

1

2

3

4

5

6

7

فرتور رسیده است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25