لوگو امرداد
انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی برگزار می‌کند:

پاسداشت زن و زمین در آیین اسفندگان

hamandish2آیین اسفندگان و پاسداشت جایگاه «زن و زمین» از سوی انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی در تهران برگزار می‌شود.

انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی با همکاری انجمن‌ها، بنیادهای مردم نهاد و نشریه‌های همسو؛ اسفندماه 1397 خورشیدی آیین فرهنگی و کهن «جشن اسفندگان» را با رویکرد نکوداشت جایگاه «زن و زمین» در گستره‌ی ایران فرهنگی، در تهران برگزار می‌کند.

فرشیدخدادادیان، مدیرعامل انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی، با بازگفت این خبر افزود:‌آیین اسفندگان از توانمندی‌های ارزشمند و کهن فرهنگی ما ایرانیان است که شوربختانه به شوند (:دلیل) کم‌مهری به آن، به درستی به نسل جوان منتقل نشده و دوگانه‌ی آسیب‌آفرین افراط و تفریط که شوربختانه دچار آن شده‌ایم نیز  باعث شده تا آنگونه که شایسته و بایسته است مورد نگرش و اقبال همگانی قرار نگیرد و جوانان ما با وجود داشتن چنین پشتوانه‌ی فرهنگی ارزشمندی، برای مهربانی و مهرورزی مناسبت‌هایی همچون «ولنتاین» را گرامی می‌دارند

خدادادیان یادآور شد: مهرورزی و عشق به انسانیت، مهربانی و عطوفت الهی میان زن و مرد ایرانی و همچنین مهرورزی و توجه به زمین و زیست‌بوم  از مسایل مهمی هستند که نه تنها باید از نیاز به نگرش دوباره به‌ آنها سخن بگوییم، بلکه باید این توانمندی فرهنگی کهن را فریاد بزنیم و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنیم!

مدیرعامل انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی از برگزاری آیین اسفندگان با چنین رویکردی در دوم اسفندماه در تهران و با همکاری انجمن‌ها و بنیادهای مردم‌نهاد و نشریه‌های همسو خبر داد. در  این آیین افزون بر سخنرانی علمی و اجرای برنامه‌های موسیقی و هنری، از بانوان برگزیده‌ی ایرانی در رشته‌ها و در زمینه‌های گوناگون سپاس‌داری می‌شود.

انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی بنیاد مردم نهادی متشکل از استادان دانشگاهی و کنشگران فرهنگی است که با پروانه‌ی وزارت کشور فعالیت می‌کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30