لوگو امرداد

هرمز؛ جزیره‌ی رنگ‌های در هم تنیده

جزیره‌ی زیبای هرمز با ساحل دلفریب و بی‌مانندش بر کرانه‌ی خلیج همیشه فارس آرمیده است. ساحل سرخ این جزیره دامن به آبی بیکران دریا گسترده و موج‌های سرخ و آبی‌ را در هم تنیده است.

بی‌گمان سفر به هرمزِ زیبا آن‌هم در فصل زمستان و آغاز بهار با هوای دلپذیر و چشم‌اندازهای دلنواز و مردم مهربان و گشاده دست سفری به ‌یادماندنی و خاطره انگیز است.

هرمز به شوند (:دلیل) دارا خاک‌های رنگارنگ به بهشت زمین‌شناسان نامور است. سطح جزیره هرمز را طبقات رسوبی و آتشفشانی تشکیل داده ‌است. طبقه‌های نمکی نیز به صورت تپه بخش بزرگی از جزیره را پوشانده‌اند و بیشتر از جنس نمک خوراکی هستند.

برآمدن (:طلوع) و فرورفت (:غروب) خورشید در جزیره‌ی هرمز از زیبایی‌هایی است که در سفر به هرمز نباید از دست داد.

1

اسکله جزیره هرمز

2

3

 بازارچه دست سازه های زنان جزیره

5

6

7

8

ورودی قلعه پرتغالیها

9

10

11

12

13

کلیسای قلعه 

14

15

آب انبار قلعه 

16

 هرمز از فراز قلعه 

17

دره سکوت 

18

الهه نمک 

1920

دره رنگین کمان 

21

22

دره مجسمه ها

2323

24

پرتگاه 

25

کوه سفید

26

ساحل و معدن سرخ و خاک نقره ای 

27

28

خاک نقره ای 

29

ساحل زرد 

30

سنگهای رنگی ساحل زرد

فرتور از مژده شهریار است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. بسیار زیبا و چشم نواز.عکسهای قشنگ و خوشرنگ.چقدر هرمز زیباست و من خبر نداشتم. مصمم شدم که در تعطیلات نوروز براش برنامه بزارم.سپاس از گزارشتون

  2. درود بر امرداد گرامی. سپاس که این جزیره زیبا و مهجور رو به تصویر کشیدین. کاش از مردمان زحمتکش و مهربون هم عکس داشتین. ولی این ها هم عالی هستن.دستتون درد نکنه

  3. هرمز همان اهورا مزداست . و جزيره هرمز به معنی جزيره اهورامزداست . در جایی خواندم که دريانوردان ايرانی هنگامی که از دريای خليج فارس خارج می شدند برای ورود به اقيانوس از تنگه ای که نامش را اهورا مزدا ( هرمز ) ناميدند عبور می کردند. ايرانيان چون در اين تنگه و شايد در اين جزيره ، توقف می کردند و دعا و نيايش می خواندند و سپس در پناه خدا وارد اقيانوس ها می شدند و موقع بازگشت نيز به جهت سلامت برگشتن و . . . مجددا در اين تنگه و يا در يکی از جزاير تنگه ( احتمالا جزيره هرمز ) توقف می نمودند و پيش از ورود به آب اصلی کشور ( خليج فارس ) به درگاه اهورا مزدا نيايش مينمودند لذا نام اين تنگه و نام اين جزيره را تنگه اهورامزدا و جزيره اهورامزدا نام نهادند . . . . خشنه اوتره اهوره مزدا .. . .

  4. خیلی زیباست من جنوبی هستم هنوز نرفتم در اولین فرصت که هوا خنک شد حتما میرم ممنون از عکس های قشنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27