لوگو امرداد
نمایشگاه «كودكان كار و موزه»

آشنایی کودکان با گنج‌خانه

نمایشگاه «کودکان کار و موزه» شامل دست‌ساخته‌های کودکان با چیدمانی ویژه از روز 24 امرداد در نخستین گنج‌خانه(:موزه)، وقفی- خصوصی ایران گشایش یافت.
به گزارش تارنمای امرداد برنامه‌های ویژه کودکان از 6 سال گذشته، یکی از کوشش‌های چشمگیر کتابخانه و گنج‌خانه ملی ملک به شمار می‌آمده و از دو سال گذشته رویکرد فرهنگی دگرگونه‌ای به خود گرفته است. این بار نه برای کودکانی که دارای توان تحصیل و بازی هستند بلکه برنامه‌هایی ویژه کودکانی که ناچارند برای برآوردن هزینه‌های زندگی خود و خانواده زمان بسیاری را به کار و کمتر به بازی و اندوختن دانش بپردازند.
برنامه‌های فرهنگی و کارگاه‌های آموزشی کتابخانه و گنج‌خانه ملی ملک برای کودکان کار، بهگونه کاربردی مانند کارگاه زدن سکه و کولاژ آثار کمال‌الملک تا پیکره‌سازی و داستان‌های شاهنامه بوده‌است.
 نمایشگاه کودکان کار و گنج‌خانه، بخشی از دستاوردهای مادی و مینوی این کارگاه‌ها را برای دوستداران به نمایش گذاشته شده‌است.
بخشی از نمایشگاه کوشش‌های گنجخانه با کودکان و بازخورد آنان در هر مرحله و در بخشی دیگر نگاره‌هایی از چگونگی اجرای کارگاه‌ها و پیکرک‌هایی به نمایش گذاشته شده‌است که کودکان در زمان برگزاری کارگاه‌های گوناگون به ویژه کارگاه داستان‌گویی شاهنامه و روایت داستان زال و رودابه، با بهره‌گیری از تکه‌های پارچه ساخته‌اند.
پیکرک‌ها در مکانی ویژه و جدای از ساختار گنج‌خانه به نمایش گذاشته شده‌اند. چرخ‌های ماشین بیانگر خیابان‌های پر سروصدا است که کودکان برای انجام کاری به هر سو میروند و در کنار پیکرک‌ها داستان‌هایی کوتاه از زبان کودکان درباره سختی‌هایی که در زندگی خود دارند، به‌چشم می‌خورد.
بخش دیگر نمایشگاه نگاره‌های کودکان و همچنین دیدگاه و برداشت آنان از بازدید گنج‌خانه و کتابخانه ملک است که نمایانگر بازدید نخست آنان از یک گنج‌خانه و اندیشه‌ای که از دیدار آن داشته‌اند.
نمایشگاه «کودکان کار و موزه» روز یک‌شنبه 24 امرداد 1395 خورشیدی در گنج‌خانه ملک گشایش یافته و دوست‌داران می‌توانند هر روز از ساعت ٨و ١٥ دقیقه  تا ١٦ و ٤٥ دقیقه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» برای بازدید از گنج‌خانه ملک بروند.

6

9

1

 

2

3

4

5

7

8

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

فرتور مارال آراییی است

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-05